Page 3 of 4
156 jahutus vedelik..
Posted: 31 Jan 2008, 23:36
by vedruseib
jep... kliima on kogu aeg järel. A mõtlen, et kas ikka päris kogu aeg on vaja unnata niiviisi... ses mõttes, et linnavahel mootor soe on, siis esimeses astmes undab pea kogu aeg ning vahepeal lükkab ka kõvemini undama, st teise astmesse. Olgu ära märgitud, et kahepoolesel on kaks venti ja mõlemad undavad

Nagu lennukiga sõida kogu aeg
156 jahutus vedelik..
Posted: 01 Feb 2008, 00:18
by Tamps
vedruseib wrote:Mul on mingi sarnane teema... kui linnavahel palju juristada või ummikus istuda või parklas seistes käiata, siis läheb päris kuumaks ja korra on ka üle keetnud. Termostaat pole küll kõige parem, kuid katsetasin ja avaneb küll. Termostaadil ehk üks viga, et kinnises asendis ei pea kõige paremini ja maanteel masin jahtub jälle suht koht maha. Linna vahel samas mõlemad vendid undavad nii et jube.
Üks tuttav pakkus, et radikas kuskilt umbes, et seistes jahutab halvasti. Või võib probleem olla ikkagi termostaadis? On veel miskit, millest võiks selline kõikumine oleneda?
Väga tuttav probleem.... lõppes nädal tagasi radika vahetusega. Algas see jama minu autol 2006 suve alguses.. ära sai vahetatud termostaat. Järelduse tegin sellest, et mootor ei läinud enam korralikult soojaks.. Siis tuli suvi ja ei jahutanud korralikult.. selgus, et ventika üks releedest oli läbi. Eelmine suvi .. linnas.. kippus ikka väga kuumaks minema ja vahel jälle maanteel läks temp liiga madalaks. Harjumuspäraselt on temp olnud minu autol kusagil 70 ja 90 vahel. Ja nüüd siis lõpuks lahendus.. radikas oli täiesti umbes olnud. Praegu pole veel korralikult testida saanud, et mis teeb.. aga seda märkasin või tundus mulle, et mootor läheb nagu natuke kiiremini soojaks.. ja temp püsib praegu jälle ilusti 70 ja 90 vahel. Soovitan siis korra radikas üle kontrollida.. äkki sama jama

156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 00:00
by AR156
Kui juba jahutuse peale teema läks, siis kas 156 v6-l peavad ventikad koos töötama? ja ühel kiirusel?
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 11:22
by bnd
Minu omal töötasid koos, aga tegelt originaalis töötavad eraldi.
St algul üks ja reostaadiga (kiirem-aeglasem), vastavalt temperatuurile. Vajadusel, nt linnas suvel ja kont järel, siis laksavad mõlemad. Ja ka jahedate ilmadega, kui kliima järel, siis ka ketrab aind üks.
Mul polnud aga reostaate vahel ja kui kliima vajas jahutamist, tõmbas kohe mõlemad tööle. Kui käsipidurit peal ei oleks, siis veaks vendikatega auto vist kohapealt minema

156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 12:41
by inz164
Tamps wrote:vedruseib wrote: minu autol kusagil 70 ja 90 vahel. Ja nüüd siis lõpuks lahendus.. radikas oli täiesti umbes olnud. Praegu pole veel korralikult testida saanud, et mis teeb.. aga seda märkasin või tundus mulle, et mootor läheb nagu natuke kiiremini soojaks.. ja temp püsib praegu jälle ilusti 70 ja 90 vahel. Soovitan siis korra radikas üle kontrollida.. äkki sama jama

veokate juures olen kokkupuutunud samaga,
sisemisi ummistusi pole juba aastaid kohanud
küll aga radikad ummistuvad väliselt
kõisugu jama satub jahutusribide vahele ja ette
suruõhk jasurvepesu on hea ravim
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 12:55
by cyber
Tõsilugu, eelmine suvi sai mõne mehe intercoolereid mul hoovi peal suruõhu ja survepesuga "järgi aidatud". täitsa masendavalt palju sodi tuleb sealt vahelt välja.
inz164 wrote:küll aga radikad ummistuvad väliselt
kõisugu jama satub jahutusribide vahele ja ette
suruõhk jasurvepesu on hea ravim
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 13:45
by Tamps
No ma reserveerisin suvel terve päeva radika puhastamisele .. sai siis teda leotatud igasuguste erinevate vahenditega ja jälle survepesuriga pestud, aga ei muttigi. Ilmselt oli ikka juba nii kõvasti ja tihkelt mingit jama täis, et isegi veduripuhastusvahend ei leotanud seda sodi enam lahti.
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 14:21
by E.T.
no on neid survekaid ka mis suudavad kuuma vett pursata
see annab eduks suurema lootuse
tõsi, ta peseb ka igasuguse rasva/õli maha ja on lootust väikse korrosioonilaine märkamiseks pestud detailidel
ettevaatust elektriosaga alati kui survekast paugutate !!!
PS! survekat kasuta vaid täiesti jahtunud auto puhul !!!
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 14:38
by inz164
Tamps wrote:No ma reserveerisin suvel terve päeva radika puhastamisele .. sai siis teda leotatud igasuguste erinevate vahenditega ja jälle survepesuriga pestud, aga ei muttigi. Ilmselt oli ikka juba nii kõvasti ja tihkelt mingit jama täis, et isegi veduripuhastusvahend ei leotanud seda sodi enam lahti.
kas jutt käib seest puhastamisest
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 14:42
by E.T.
eip
välisest pesust
sisu peaks saama äädikaga puhastada... nagu kohvikeetjal vms seadmel katlakivist
procceduuride ajaks võiks demonteerida...
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 14:54
by inz164
E.T. wrote:eip
välisest pesust
sisu peaks saama äädikaga puhastada... nagu kohvikeetjal vms seadmel katlakivist

procceduuride ajaks võiks demonteerida...
parem seda mitte teha
päras ummistab see lahti tulnud soga
veel hullemini
kogemused omast käest
jahut vedelik peab õige olema
aga mitte mingi vesilahus

156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 14:59
by Tamps
Välisest pesust käis jutt ja jahtusvedelik ikka punane, nagu Alfal olema peab ja TRKs pandud .. rohkem ei oska midagi kommenteerida

156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 16:23
by E.T.
icc, see kohvikeetja teema oli tegelikkuses mõledud msta huumoriga
156 jahutus vedelik..
Posted: 07 Feb 2008, 19:39
by Matilda
Matildal on taas sõidurõõm!
Töö kiire ja korralik. Teisipäeval sain tänaseks aja veepumba vahetuseks. Hommikul auto töökotta, õhtul tagasi.
156 jahutus vedelik..
Posted: 09 Feb 2008, 18:08
by vedruseib
No ma kasutan punast... niipalju, kui voolikuid jmt nodi on lahti kakutud, siis pole erilist märki setetest küll näha. Muidugi radikat nüüd otse pesnud küll pole (ei väliselt ega ka seespidiselt) ja ausalt öelda ei kujutagi ette, kuidas on võimalik kahepoolesel radiaatorit leotada ilma, et seda maha ei võta. Veel küsimus, et keegi siin kuskil mainis, et sel punasel jahutusvedelikul pidavat hea omadus olema, et ei lase setteid tekkida. Ei tea, kas aitab neist olemasolevatest setetest ka vabaneda???
Siin eelpool postitatud jutule lisaks... minu kahepoolese vendid käivad küll üheaegselt. Kliima järel, siis on eriti aktiivsed. Reostaadid on kontrollitud ja korras. Kui ma õigesti mäletan, siis reostaatide lahti ühendamisel hakkasid vendid ainult teises astmes undama, st reostaadid peaks reguleerima ventilaatorite tööintensiivsust.
Aga lennuk on tõepoolest ja ka mina tänan jumalat, et kässar toimib.