Page 3 of 3

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 16 May 2009, 22:26
by iv88
Tegin u 5 km katsetiiru ja asi siis tõestatult kehvem, kui eelmise anduriga :icon_problem:
Kui eelmise puhul hakkas mootor soojaks minnes enamvähem viisakalt käituma, siis nüüd tõmbleb - tee mis tahad.
Lased pöörded kõrgelt alla... podiseb kuni teeb paugu... Ja täitsa uus nähtus, et tagasi koduhoovi tagurdades tegi ka sõidu pealt paugu.

Tühikäiguklappi juba kasisin jupp aega tagasi, aga kindluse mõttes võtan ta põhjalikumalt uuesti ette.

See katse-eksituse meetodil juppide vahetamine tõotab ainus variant olla, aga läheks parasjagu kulukaks, kui keegi üllalt vabatahtlikuks end ei paku. See Bosch'i tühikäiguregulaator tundub laiatarbejupp olevat, aga sellised süütepoolid :?:

Kui kellelgi oleks pakkuda katsetamiseks, siis oleks väga teretulnud ja pakuks ka miskit tänutäheks :wink:


P.S. - selles laialivalguvas teemas pole vist OT öelda, et üleüldse tundub maailm mu Alfa vastu olevat :lol:
Paar päeva tagasi jätsin teise laiskusest maja ette. Võinuks hoovi ajada, aga tühi kõht käsutas kiiruga tuppa. Mina rahuliku südamega söön. Mõned majad edasi tehakse ehitustöid. Vantsin õnnelikult täis vatsaga külmkapi juurde. Teise tänava otsa peal sätib tähtsam ehitusnina džiibile järelkäru taha. Ma valin mida head söögile järgi kallata. Kuulen, kuidas tüüp sirutab paremat koiba ja võtab džiibist palju tuleb. Valan suure klaasi õunamahla. Rüüpan. Vaatan aknast välja. Tuiskabki džiip mu akna alt läbi. Mu Alfast mööda. Aga ainult džiip. Järelkäru ilmub kaadrisse alles sekund-kaks hiljem. Ja, mida too iseseisvalt rändav käru sihib... Just. Ja seisma jääb täpselt nii lähedale, et rusika jagu jäi puudu :icon_clap:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 16 May 2009, 23:49
by Stihl
iv88 wrote:P.S. - selles laialivalguvas teemas pole vist OT öelda, et üleüldse tundub maailm mu Alfa vastu olevat :lol:
Paar päeva tagasi jätsin teise laiskusest maja ette. Võinuks hoovi ajada, aga tühi kõht käsutas kiiruga tuppa. Mina rahuliku südamega söön. Mõned majad edasi tehakse ehitustöid. Vantsin õnnelikult täis vatsaga külmkapi juurde. Teise tänava otsa peal sätib tähtsam ehitusnina džiibile järelkäru taha. Ma valin mida head söögile järgi kallata. Kuulen, kuidas tüüp sirutab paremat koiba ja võtab džiibist palju tuleb. Valan suure klaasi õunamahla. Rüüpan. Vaatan aknast välja. Tuiskabki džiip mu akna alt läbi. Mu Alfast mööda. Aga ainult džiip. Järelkäru ilmub kaadrisse alles sekund-kaks hiljem. Ja, mida too iseseisvalt rändav käru sihib... Just. Ja seisma jääb täpselt nii lähedale, et rusika jagu jäi puudu :icon_clap:
OT: Noh, sellelaadse "tehnilise" probleemi kohta on suht raske mingit head nõu anda....
Mul endal oma Alfaga, mis samuti põhiliselt kusagil väljas seisab (kui just garaažis ei ole), tihtilugu varem samasuguseid probleeme tekkinud - kes tahab näpuga peale kirjutada, et "pese mind", kes lihtsalt on mu olemuse hästi ära tabanud ja selle ka autole kirjutanud ( "loll") jne...

Tavaliselt olen sellisel puhul proovinud häirijaga lihtsalt kahesilmavestlusse laskuda, mille käigus olen sõbralikult pärinud, et kas verise ninaga on parem sellest mustast Alfast mööda jalutada/sõita mis iganes...

Töötab küll, nüüd üldjuhul käivad kaarega... :icon_silent:
Väikses kohas, kus elan, see meetod toimib; ilmselt Tallinnas Musta- või Lasnamäel jääks taoline avaldus hüüdja hääleks kõrbes ja tuleks ta ikka lukustatud varjualusesse ära lükata...

P.S. Üldiselt ma ei poolda vägivalda...(kuigi, purjus peaga lapse tapnud inimese saadaks pikemaks ajaks, kui 5a, hoiule küll....)

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 18 May 2009, 18:41
by iv88
Linnameluga kaasneb veel nähtus, mida kutsuks "võiks vanduda, et veel eile seal küll mõlgikest polnud" fenomeniks
Võib muidugi esineda ainult minu kodukandi poeparklates, aga esinemissagedus hakkab küll tasapisi hinge ihuma.
See'p selleks :icon_roll:

Uudiseid tehniliselt lainepikkuselt - vaatasin jälle ajaviiteks voolikuid, pistikuid jms üle. Pisem voolik, mis tuleb (ma oletan) kütuse rõhuregulaatorist pihustite poole oli küll paras narmendis, samas mu kodukootud rõhukatsel ei immitsenud ükski lõhe ja ma pole eriti kindel, kas too üldse mingeid imelisi rõhke "üle elama" peabki.

Veel on pakkuda selline pildimäng:
Image
1. Avastasin mootori taga töllerdamas pistiku, mis pildil näpu vahel. Tuleb teine kaablipundist, mis geneka küljes.
Mõeldud mingile lisavarustusele või ehk ma seda kuramust taga ajangi?

2. Tühikäigumootor sai uhutud-leotatud-puhutud, aga ei muutunud sellest miskit. Märkasin küll, et maha võetuna ei ole tal klapp päris kinni? Peabki nii olema?

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 18 May 2009, 18:55
by ts
:icon_think:

kui ma nüüd väga ei eksi, siis jookseb kliimakompressorisse selline pistik :icon_shifty: [ei mäleta täpselt enam...]

tühikäiguklapi avatus ei sõltub sellest, kuidas on mootor välja suretatud (kuna see tavaliselt toimub tühikäigul, siis suletakse klapp uuesti järgmisel käivitusel -> või siis mitte... olenevalt kas on avaj või ei)-> kui sinna 12V peale lased, siis peab see ühtpidi liikuma lahti ja teispidi kinni (seda võid ka käivitusel proovida)

vaakumvoolik ei pea rõhke üle elama, vaid pigem vaakumit ikka (nii üllatav kui see ka ei ole... vaakum on "tugevam ja tegijam"-> enda kunagise katsetuse tulemusena... voolik suurt rõhku pidas aga alarõhuga tõmbas siseseinast mingi imepisikese tükikese servapidi lahti ja... sakkis täiega :lol: )

Tükkide ajutise vahetusega oleks teoreetiliselt nõus aitama, kuid... ma nõnna kohutavalt kaugel ja
... ajaga on kah nigu on :(

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 19 May 2009, 00:45
by iv88
Naljaviluks nuuskisin õlikorgi all. Kahtlaselt bensuhaisune. Ja tühikäiguklapi tihendit kollektorile paigaldades lasin näpul sees ringi käia - värskelt saastane :icon_problem: Peale misfire'it vist teatud määral mõlemad nähtused tekivadki või eksin?

Huvitav on see pöörete kergitamine nii vabakäigul, kui pöördeid pedaaliga hoides. Võtab lihtsalt lambist kätte ja kergitab mõneks sekundiks. Süüteküünlad vahetan homme ära, aga miks ta peaks vabast tahtest pöördeid tõstma on mulle ikka väike müsteerium.

ts - ei ole hullu :wink: üritan lähiajal kõik süüdlasliku näoga kuluosad ära vahetada ja kui rahapaberit rohkem tekib, siis ehk põhjalikum veaotsing kusagil asjalikus asutuses.

Sõitma otseselt miski ei sunni hetkel, sooja ilmaga kapoti all end saastaseks teha ja turja päevitada ka ei häiri teps mitte. Aga mu niigi Alfa-skeptiliselt tutvusringilt tulevad vihjed stiilis "I told you so..."
No ei saa ju neid käsi laiutades kannatada :lol:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 19 May 2009, 11:28
by ts
:roll:

heast peast tõstetakse pöördeid tavaliselt siis, kui kuskilt lisaõhku tuleb... selle vastu on hea ja lihtne kodune test olemas-> võtad käivitusabi ning pihustad voolikute ümbrusse :icon_thumbup: kui midagi väga nihu ei ole, siis peaks lekkekoha juurde pihustamisel pöörded tõusma...

kas peale lamdavahetust uuesti diagnostika tegid-> 1.7 lubab vabalt ise pirnikesega diagnostida -> minul näiteks on pirnile ehitatud diagnostikaots ECU pistikust välja toodud, et saaks igal ajal seda teha... muidugi peale kaabli väljatoomist ei ole sellest suurt abi olnud :)

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 19 May 2009, 18:31
by iv88
:icon_moron: see klapp kollektori otsas
Image
Enne, kui käivitusabiga toimetama hakkasin, võtsin õhulugeja tagant ära. Vahepeal sai selgeks, et siis ta töötab veidi tasasemaks ja, mis kõige tähtsam, ei ähvarda enam paukuma hakata. No ja töötaski vaiksemalt. Piisavalt palju vaiksemalt, et kuulsin mõnusat sisinat kuskilt. Kinnituseks pihustasin sinna kanti paraja pahvaka ja ennäe... :icon_wtf:

Klapi tihend poolest maalt lahti ja vaakum tõmmanud ta kenasti kollektorisse töllerdama. Ja tõmbab sealt ju siis paraja tugevusega, sest klapi plekk parajalt sissepoole ümaraks läinud. Panin õhulugeja järgi ja surusin klapi tihendijäänuse peale kinni - funkab nagu lüliti traktori ja vaikse mootori vahel :lol:

:oops: mitte ei mõika, kuidas enne kahe silma vahele sai jääda. Ju ta ajapikku aina kehvemaks läks, kui pilu suuremaks venis. Head soovitused uue tihendi paigaldamiseks igati teretulnud :icon_hi: Eelmine oli selline svammilaadne ja mingi tatiga sinna liimitud. Huvitav, mis siis saanuks, kui ta selle tihendi sisse oleks ahminud? :roll:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 19 May 2009, 18:36
by ts
iv88 wrote: Huvitav, mis siis saanuks, kui ta selle tihendi sisse oleks ahminud? :roll:
siis oleks hing lõplikult kinni (see oleks kuhugi torusse kinni jäänud ja oh seda vaeva siis... tegelikult ei ole see üldse mitte mingi päris ettenähtud klapp ju...)

:oops: ja ma isegi ei märganud seda seal..... shame on me....

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 19 May 2009, 19:39
by iv88
Ma jätaks kogu sheimi ikka endale - ega telegraafi teel siin mingit imet alati saagi teha, aga mul oli ju nina all :D

Selle klapi kohta nüüd targem, et too seal gaasiseadme pärast - laseb gaasi tagasilöögi kollektorist minekut.
Eriti mark, et eelmine omanik seda esimese asjana kontrollida soovitas, kui kogu see jant algas :oops: Uurisin siis teda veidi, aga ei osanud eriti midagi arvata. Kui mitte midagi muud, siis see eksirännak vähemalt autotarkust kuplisse toonud juurde :icon_thumbup:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 01 Aug 2009, 03:59
by iv88
Üle pika aja tagasi sama jamaga :icon_problem:

Segu rikas, sest viimatine lambda vahetamine ei muutnud midagi. Anduri pistikud lahti ühendada ei muutu miskit.
Tahaks teisega nüüd paar pikemat retke ette võtta, aga ilma sõitmine talle vaevalt hästi mõjub. Uue anduriga teeks nüüd kõik by the book, et teaks kas peakski lõpuks aju süüdistama hakkama.

1. Anduri vahetamisel teen ajule restardi. Kaua ajul umbkaudu kulub uue jupi tunnistamiseks? 15 min? Tund? 25 km? 100 km? Panen anduri külge ja sõidan mingi maa/mingi aja. Millal on selge, et kui praeguseks ei funka, siis ei hakkagi.

2. Kui tõenäoline on see, et kapoti alt tulevad kaablid katkevad peale tuletõket oma 30 cm-l puutumata teekonnal ajuni? Ei peaks ju eriti reaalne olema :icon_eh:

3. Igalt rindelt kuulen, et ajupoolseid vigu selliste vanade Boschide puhul ette ei tule. Ja kui peakski tulema, siis võib sündmust eriti eriliseks erijuhuks pidada?

Paar üldist küsimust ka lisaks:

- Veidi aega tagasi tehtud diagnostikas tuli välja mingi kerge erinevus ühe silindri süütes. Diagnostik oli veidi turts, sest ma ei taibanud enne saabumist mainida, et autol gaasiseade. Pakkus paari napi sõnaga süüdlaseks süütepooli, aga võib vast asi ka juhtmetes olla? Kuskilt jäi silma, et ühte pooli ei soovitata vahetada? Alati paarikaupa?

- Lodge'i omi kuskilt ei võlu. Championid siis. Raamat ütleb C6YCC. Netipoed pakuvad TS-ile sobima RC6YCC. Ometi pidid need C6YCC-dest omajagu erinema (http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-145 ... 164-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;) :icon_think:

- 164 TS-i omanikud - ligikaudne kütusekulu?

Väga laialivalguvaks jälle asi :icon_moron:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 01 Aug 2009, 13:37
by ts
:icon_hi:

küünlad-> beru UXF56 :icon_thumbup: toimib nagu GL (samuti külgelektroodidega)

1-. aju restart- 30 min akujuhe maas... uus andur hakkab kohe toimima (kuid umbes 30 km seadistab ecu veel ennast veidi- tõuklemine ja tõmblemine tuleb ära kannatada)

2. ainus võimalus, et keegi on noaga kallal käinud

3. väga vähetõenäoline, kuid üldse mite võimatu (ECU sisseehitatud diagnostika näitab olulisemad vead ära- kas oled teinud või mitte?)

Süütepool ei ole eriti tõenäoline (kui vaid ühes silindris on- kuna tegemist on suht komplektse asjaga, siis pigem kontrolli juhtmeid)

soovitatav on muidugi kõik asjad korraga vahetada, kuid see ei ole eriti otstarbekas- kuna poolid on teineteisest sõltumatud, siis ei ole mingit mõtet neid koos vahetada (v.a. juhul, kui mõlemad tuksis on).

ligikaudne kütusekulu: keskmine 6,9-7,6 (70%maantee/30% linn)
linnakulu on umbes 8,5-9,5; maantee 6-6,5 (olenevalt olukorrast)

igatahes, kui saad ükskõik milliseks kuluks üle 10-ne, siis on midagi kapitaalselt mäda :icon_hi:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 01 Aug 2009, 15:23
by iv88
TRK-s sai diagnostikas käidud, kui too kollektor veel õhku sisse ahmis. Seda viga nad ei avastanud ja pistsid talle siis arvuti külge. Jupp jantimist oli, et ühendust saada ja kui lõpuks sai, siis olevat lambda vea andnud. Ma ei kujuta ette, kui võimekas seda tüüpi ECU end hindama on? Kui ta enam ei ole võimeline lambdaga ühendust pidama ehk siis annabki lõputult lambda viga - arva ise kumbas asi. Või peaks ta mingi sisemise vea korral rohkem koode pilduma?

Peaks vist pirni vilgutamist katsetama :roll:

Süütejuhtmete korrasolekus vist võimalik takistuse mõõtmisega ka veenduda? Või on erineva pikkuse/peesoleku tõttu kõikumine liiga väike, et vahet teha?

:icon_eh: kütusekulu... Lasin paagi täis... Siis oli 246 980 km... Nüüdseks 247 535 km ja näidiku järgi nii 1/6 paaki alles... Tähendab, et keskeltläbi ikka kipub 10 või suts enam sajale võtma. Seda enam ärritav, et nende ~550 kildi linna-maantee suhteks tuleb u 40-60 just linna kahjuks :icon_problem:

Veidi aega tagasi tekkis veel üks jama - geneka poolt kipub siristama. Kord kuulda, kord mitte. Peaks geneka maha katkuma ehk tollel laagrid läbi, aga see sirin võib vist ka geneka ja roolivõimu rihmadest olla? On neid kodus vahetama hakates ohtu midagi kapitaalselt metsa keerata ka või ainult töö ja vaev?

Lõpuks poetaks sellise "joonistaks õige Mona Lisale vuntsid" küsimuse - keegi 164-le katuseraami on kunagi paigaldanud? Keldripimeduses valmib tasapisi kajakk, mis sinisilmselt usub, et mul ta vedimiseks universaal pakkuda. Tutkit... Ma panustasin überpraktilisele klappimatute istmete ja raamitõrjuva esteetikaga itaallasele 8)

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

Posted: 26 Aug 2009, 00:43
by iv88
Saigi siis pikemale retkele end sätitud - nädalaga 1200 km mööda Lõuna-Eesti ilusamaid paiku :)

Enne sai hoolsalt hangitud uued ja kuulu järgi ka kõikse õigemad küünlad. Ka lambdavahetus läks õnneks. Mootori käik kenasti ühtlane, heitgaasid silma-nina järgi hulka paremad. Saigi teele asutud.

1. Soomaal rännates sai kõhualusega õrnalt maad puudutatud. Tulemus = kuumakaitse väljalasketorude kohalt ei kavatsenud meiega Viljandisse siseneda. Otsustas 100 meetrit enne silti "Tere tulemast!" rattakoopast läbi hüpata.

2. Juba kolmandaks päevaks leidis Alfa, et ma pole piisav härrasmees ja ta peab kombeid õpetama. Kundeukse avamisel käis vaevukuuldav krõps ja ülejäänud seiklemise avasin tüdrukule igas peatuses ukse :icon_hi:

3. Sama hommik, kui startisime tagasi kodu poole, märkasin, et õlirõhk hüpleb tühikäigul. Õlitase oli kahtlaselt madalam ja panin veidi juurde. Tõmblemine kadus. Nüüd tase püsinud muutumatuna, aga aeg-ajalt ikkagi tühikäigul kõigub. Midagi uut seega.

Ja 4. "Le Grande Finale" -> paganama lambda tundub jälle hukas olevat :icon_moron:

Juhtumised nagu punkt 1 on eelkõige omaenda ülemeelikus... Punkt 2 ja sarnased on enamjaolt hüva huumor, Alfa iseärasused, mida igas tavapärasemas kulguris soe meenutada... Aga vat sealt 3. punktist alates... No kaua võib :icon_censored: