Page 30 of 34
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 26 Nov 2015, 00:52
by veiks
Ühel seltsimehel olla Lasnamäelt maja eest vanal Transitil kardaan alt varastatud...
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 26 Nov 2015, 09:35
by ts
kui juba, siis mingist ajast on meeles lugu, kuidas maamees läks poodi ja tagasi tulles oli traktori tagant kadunud käru sooja sõnnikuga

Pisikesed asjad, mis meeldivad
Posted: 26 Nov 2015, 10:39
by urmask
Täna sain koos muude asjadega ka autole uued kojamehed eBayst kätte (no ma tellisin sealt asju ja siis... võtsin need ka). Alguses ehmatasin ära, et kas kinnitusi polegi, kuid siis paigaldama hakates selgus, et need seni kõige lihtsamini paigaldatavad kojamehed, mida olen näinud. Kogu protsess võttis aega alla minuti. Lahtipakkimine oli oluliselt keerulisem.
Kiidan lahendust!

Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 26 Nov 2015, 13:13
by albertini
Sellisel Berlingol varastati paar talve tagasi tagasild ära Pärnus. Olevat kallis osa.
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 26 Nov 2015, 16:20
by spark
Rääkige jah ühes teises teemas radika lekkimisest
Öösel oli auto natuke "alla" teinud - nüüd otsi siin uut
ja eks püüa otsustada hindade vahemikus 100 ... 215€ ja tarne ajaga homsest (so reede) järgmise reedeni
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 26 Nov 2015, 16:25
by urmask
spark wrote:Rääkige jah ühes teises teemas radika lekkimisest
Öösel oli auto natuke "alla" teinud - nüüd otsi siin uut
ja eks püüa otsustada hindade vahemikus 100 ... 215€ ja tarne ajaga homsest (so reede) järgmise reedeni
Otsus on ju lihtne

Kui kvaliteedil vahet pole (oletame, et ei ole), siis ainus küsimus on selles, et kaua sa jala käia tahad?!

Mu eelmisel autol ka eelsoojendusradikas lekkis ning eelmine omanik lahendas mingi kiirparandusvahendiga selle. Lõpuks oli salongiradikas umbes, eelsoojendusradikas tilkus ja mingid kinnitused lendasid survega minema (metallpolt läks pooleks

). Nagu midagi katki polnudki, aga kui auto tossas ja kuses, siis ajas hirmu peale küll. Remont oli lõpuks 1 toru eelsoojendusradika asemele, 1 kruvi selle kummalise toru otsa, mis lahti tuli ja uus jahutusvedelik. Salongradika vahetuse jätsin uuele omanikule

Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 26 Nov 2015, 16:28
by orion
urmask wrote:
Mis mõttes kui hull tegelikult on? Mingi teadaolev viga küljes sellel?
:
Kogemus näitab et kõige odavamad oma mudeli autod on täiesti surnud, aga võib olla see ongi juba normaalne hind bensiini 159 jaoks, pole ammu turu vaatanud.
Ühe sõnaga tuleks Tartust läbi sõita.
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 26 Nov 2015, 16:33
by ts
woah 215?
see on kullast tehtud

?
TS@ostis mitte eriti ammu Allcar'ist 164-le salongi ning jahutusradika makstes nende eest kokku köh... 84.- koos saatmisega (tarne oli kolm päeva)
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 01 Dec 2015, 19:51
by urmask
Mitte, et parklas lähemat või paremat kohta polnud.. lihtsalt.. 2009. a. mudel sama mootoriga, suts parema varustusega

Vbla teine kord õnnestub paremaid pilte ka saada- ma tean nüüd, kust ta pargib
Kusjuures numbrimärgid on põnevalt sarnased. Lugupidamisega jätan selle salajaseks- küll omanik ise avaldab, kui soovib.
Ahjaa--> minu auto numbrimärk on viltu ja vajab hädasti numbrimärgialuseid. Hakkan tegelema sellega
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 02 Dec 2015, 09:35
by urmask
zakalwe wrote:hm.
Kütusekulu tundub kuradi suur.
103 kw 1.9jtd (156 FL peal) sõitis sisuliselt võlgu...sellise otsa kulu antud parameetritest lähtudes oleks max 5, äärmisel juhul 5.5/100. Sisselülitatud kliimaga, auto mass ca 1500.
ENNE termostaadi vahetust vaataks ma jahutusvedeliku taset. Kõlab idiootne ja triviaalne, aga see loeb. Ausalt. See mõjutas soojapuhumist.
Viimane kuu aega, ca 780km, sõitsin ainult Tallinnas. 2/3 sõiduajast sõitsin mootorit soojaks. Keskmine kütusekulu tuli tankimiste alusel 8.94l@100km.
Nüüd olen jälginud, et kuidas sooja mootoriga lood. Siis on veidi üle 7l@100km. Eile sai Laagrist kesklinna mööda Vabakat ja Pärnu mnt-d mindud, normaalne liiklus.
Ma pakun, et minu kütusekulu on seotud külma mootoriga sõitmisest.
Kohinat ma ei kuule. Arvan, et pole mingit eelsoojendust sellel. Ainus mure on, et peale pikemat seismust teine kord käivitub ca 5-6 sekundit, enne, kui käima saab, küünlad olenevalt ööst soojendavad 2-3 sek. Hommikul kõrval üks BMW e46 (mootorit ei tea) tõmbas käima end sekundiga. Eelnevalt soojendas küünlaid ca 4 sek.
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 02 Dec 2015, 11:39
by ts
mitte et ma nüüd diislimees oleksin aga need mõned korrad, kui traktoriga liikusin, siis temperatuuril alla -1 kraadi lasin küünlaid kaks-kolm korda (oli vähem ketramist... mulle see külmaga pikk ketramine üldiselt ei meeldi)

Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 02 Dec 2015, 12:52
by urmask
ts wrote:mitte et ma nüüd diislimees oleksin aga need mõned korrad, kui traktoriga liikusin, siis temperatuuril alla -1 kraadi lasin küünlaid kaks-kolm korda (oli vähem ketramist... mulle see külmaga pikk ketramine üldiselt ei meeldi)

Ma guugeldasin ja mitmes kohas öeldi, et see korduv eelsüüteküünalde põletamine tähendab kiiret poodi jooksmist uute küünalde järele
Bensukaga oli lihtne- süüde sisse, auto töötab. Kuni esiklaasi puhastad, läheb salong juba natuke soojaks. Jõuad kodumajade vahelt välja, klaasid puhtad, auto soe

Paak tühi, ostad täis. Kui teele jääda, valad 5l juurde, jälle korras. Linnas vaikselt sõidad, saad ka kolmandaga veel sõidetud.
Diisel aga.. süüta ja põleta ja siis käivita. Kuni esiklaasi puhastad, ärkab auto üles. Sõida kodumajade vahelt välja, on auto üles ärganud. Paak tühi, jääd teele ja käima enam ei saa (sest ma olen aru saanud, et diisli torud ei tohi tühjaks joosta :p). Aga kui nüüd kütust ostad, siis pead kalendrit vaatama, et millal suvine kütus, millal üleminekukütus, millal talvine kütus. Ja siis pead jälgima, et mingid klapid ja filtrid püsiks puhtad.
Oh seda jama

Aga ma veel ei loobu. Vast peab paar aastat sõitma enne, kui päris kogemuse saab. Tore muidugi see, et 450-500km asemel saab nüüd linna vahel 750-800km tankimiseta sõita

Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 03 Dec 2015, 10:01
by urmask
urmask wrote:ts wrote:mitte et ma nüüd diislimees oleksin aga need mõned korrad, kui traktoriga liikusin, siis temperatuuril alla -1 kraadi lasin küünlaid kaks-kolm korda (oli vähem ketramist... mulle see külmaga pikk ketramine üldiselt ei meeldi)

Ma guugeldasin ja mitmes kohas öeldi, et see korduv eelsüüteküünalde põletamine tähendab kiiret poodi jooksmist uute küünalde järele

...
Võtsin rinnu südamesse ja tegin selle triki ära. Tegin soojendust 2x ning seepeale läks 1,5 sekundiga tööle. Effekt täiesti olemas.
Natuke uurin, mis nende 2x põletamise tagajärg veel võib olla. On selge, et Eesti talvele mõeldes vajavad need varsti vahetust enivei

Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 03 Dec 2015, 14:15
by zakalwe
Ma olen ka aru saanud, et väga klõpsida neid ei soovitata, aga jah, selline word-to-mouth teadmine. Eluaegsete diisliomanike käest. Mingi teadusartikliga seda tõestada ma ei saa.
Aga kütusekulu kohta. Tahtes takkajärgi oma 103Kw 1.9jtd-d kiita. Oli selline naljakas lugu.
Käisime Leedus festivalil, mina ja 4 suurt kurja karvast venelast. Vabandust, slaavlast. Üks neist, mu hea sõber, on ukraina-valgevene segu, teiste, temaga kaasasolijate, sugupuud ei uurinud. Sõnaga, meie pluss kogu laagerdamiskola pluss sitaks alkoholi pluss muu, auto ilmselgelt üle koormatud. Terve läti teeremonti täis, st seisa-puhka-sõida 300m-korda protseduuri enam kui 100 km vältel. Hullem kui linn. Leedus mingid pisikesed ja kurvilised teed, võõrad ka, sõidad kah nagu linnas. Eniveis, jõudsime siis tagasi. Tüübid küsivad, et palju siis kütuseraha. Mina teen piinliku näo ja ütlen, et kuulge, ma tunnen küll end nagu kuradi liiakasuvõtja, aga äkki jagame 15 euroopa rubla näkku. Et tiba tüütu oleks igaühele 2.41 tagasi anda. Ma pole nii üllatunud nägusid varem näinud:) Case in point: distants oli veidi üle 1.5Kkm...keskmine kulu 4.1l/100. Ülekoormatuna ja teeremondis. Kurat sest aru saab, MIDA see auto vahepeal kütusena kasutas...
PS: kulu mitte kompuutri vaid täispaagist täispaagini tankimise põhjal. Koju jõudes polnud reservituluke isegi põlema läinud...
Re: Suvaline pläma 2015
Posted: 03 Dec 2015, 15:03
by ts
loogika ütleb, et kuna tegemist on soojuselemendiga, siis iga soojendamine tekitab mingi "väsimise" kuhugi, kahekordne põletamine tekitab seega poolteist "väsimist" või vähem (kuna tegelikult ei ole küünalt vaja nii pikalt soojaks lasta).
tõenäoliselt on olukord sama, nagu kõigi küttekehadega- mingil hetkel on elemet läbi põlenud, läbipõlemise aeg sõltub soojenemise ajast (seega kui küünal on juba soe, siis ei ole selle tekitatav kahju samasuur, kui kaks külma käivitust)
Kuna teada ei ole mitu kuumutust küünal kannatab, siis on keeruline öelda, kumb on ohtlikum-> kas mitu korda küünalt põletada või pikem starteri kerimine. Auto käimasaamine (suure külmaga ning kehvaakuga) on kahekordse küünaldamisega igatahes oluliselt tõenäolisem (küünal on ca 150W, starter on 10 korda enam)
Üldiselt- pole vahet... niikuinii lähevad need küünlad mingil hetkel läbi ja tuleb välja vahetada (ma ei ole kindel, kuid võiks eeldada, et need maksavad kokku mingi 70 raha ja iga aasta neid niikuinii vahetama ei pea..)