Re: Alfa Romeo Brera Q4 '06 / ragz

#47
Kuna alumises otsas kolin sees ja surved seinast seina siis hetkel käsil 3.6 liitriseks tegemine.
Ostsin kasutatud 3.6l GM LY7 ploki. Suht heas korras. Silindrid saavad kerge hooni kuid vänt läheb esimesse remonti, Tõukur juba tegeleb töötlemisega. Sisse läheb GM LLT Camaro (11:3 surveaste) originaal keps ja kolb, Alfa kaaned jäävad. Kogu selle kurva loo juures saab vähemalt veits jõudu juurde. LLT Camaro mis on samuti otsepritsega teeb 233kw stockis. Kui kuhugi 220kw lähedale saaks oleks ka juba täitsa mõistlik. Seadistamisega ei tohiks ka probleemi olla. Tuner.ee pääseb ka ajusse ligi, et korralikult dünos pärast mäpitud saaks. Osad tegelased sõidavad oma 3.6 buildiga ka mäppimata ja toimib ka nii kuid mõistlik mäppida, tahaks seda kubatuuri kasvu ju ära kasutada :)
12837486_1037572012951756_2121801924_o.jpg
12837486_1037572012951756_2121801924_o.jpg (119.71 KiB) Vaadatud 12073 korda
Brera 3.6 Q4

Re: Alfa Romeo Brera Q4 '06 / ragz

#50
Mootori 1:1 vahetamine ei ole võimalik. Mootori juhtimine teine + pikki/risti probleem. Küll, aga saab kokku sobitada Alfa mootoriga, pole probleemi.
Plokk on sama, ainult LY7/LLT plokil pole geneka kinnitust nagu Alfal. See tuleb ise sinna sättida. Muidu kõik ju sama ploki ja vändaga GM lugu 2.8/2.8T/3.0/3.2/3.6. Silindri läbimõõt, kepsud ja kaaned erinevad.
Brera 3.6 Q4

Re: Alfa Romeo Brera 3.6 Q4 '06 / ragz

#51
Lõpuks sai 3.6 mootor valmis. Praegu veel dünos mäppimata, aga stock mootorijuhtimisega töötab nagu stock auto väga hästi. Segu on ilus 12.4-12.7 ja käib kõvasti paremini edasi kui 3.2 originaalis. Alumise otsa vääne parem ja kogub kiirust ka tunduvalt paremini.

Suhteliselt straight forward töö. Kui keegi tahab endale teha siis vaja on vaid GM LY7 blokk, LLT kolvid ja kepsud - ja valmis ta ongi.

Praegu olen sõitnud 350km ja puhas rõõm. Tagumised katid läksid ka minema kuna olid täiesti kinni põlenud. Esimese õhtu peale valmimist sain ilusti sõita kuid siis hakkas viskama kolmanda silindri misfiret. Esimene kartus oli kas jälle mingi keti jama :) , aga ei... kiskusin poolid maha, et ümber visata nägemaks kas viga rändab teise silindrisse. Õnneks oli ühe küünla keraamika mõranenud ja uute küünaldega jälle käib laitmatult.

Ise olen rahul :)
Brera 3.6 Q4

Re: Alfa Romeo Brera 3.6 Q4 '06 / ragz

#56
Olen mõelnud küll. Kompressori kitte on mõistlik vaadata USA'st mida pakutakse Camarole.
Sõbraga käis korra mõttest läbi teha üks 3.6 liitrine Saab 9-3 Turbo X. 400hj rattast kestab ilusti originaal sisu, aga saab ka rohkem. Kõige lihtsam olekski sinna võtta üks LY7 3.6 blokk. Sepiskeps ja kolb igaks juhuks, kaanetihendid on niikuinii metallist - ehk peaks kangemad kaanepoldid vaatama. Sinna otsa peaks panema Saabi enda kaaned - juttude järgi mingist teisest sulamist ja klapid samuti. SInna saaks juba päris suure turbo panna, 3.6 liitrit jaksab ringi puhuda küll. Ma arvan mingi 600hp vändast võiks sellega saada ilusti.

Kui muidugi lihtsalt turbokaks teha siis vaataks esialgu Saabi kollesid ja suuremat turbot sinna otsa.
Brera 3.6 Q4
cron