Page 4 of 39

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 13:57
by bnd
Ma pidasin 2kuu all silmas seda, et need lumehunnikud ei kao kiirelt kuhugi va kui hakkab vihma hullult sadama. Et siis aeg-ajalt ikka külmetab öösel teid, kuhu päeval on voolanud "natuke" vett nendest meetristest hangedest

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 14:02
by ts
vaiksed lamellid :roll: ehk siis keskeuroopasse mõeldud m+s'id (on tõepoolest sama kuulmatud, kui suvekad võrreldes põhjamaa mustriga rehvidega)

ehk siis erinevus on selles, et põhjamaa omadel on muster oluliselt plokilisem ja robustsem

minul nt on sihuksed ->
Image
väga head rehvid KUID kuna autol on puudu kolmetähelistest abimeestest, siis on koheselt tunda, et auto on liiga raske ja sidur liiga äkiline nende jaoks :roll:

rismikult startides saab 50km/h kätte enne, kui auto liigub (seda esimese ja teise käiguga kohalt minnes-> kolmandaga aga kipub auto välja surema :roll: )

maanteel on hea sõita nii lume, kui jääga aga... mitte nende rehvidega :P (pisemgi konarus jäisel teel saadab pooleteise tonnise sõiduki külg ees tee serva poole)

Kokkuvõtteks: tegelikult on haarduvus hea AGA auto on liiga suur, üherattaveoga ja siduri ja mootori koostöös on papu alati startides vähemalt kuus ringi peale teinud [pealegi praegu on mul auto umbes 7cm sügavusel "lumepesas" ning need rehvid sealt välja ei kaabi :evil: ]

talveoludes Põhjamaa lamellidega täiesti võrreldamatud
Image

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 14:17
by bnd
Uhh, jumal tänatud, et keegi saab ka aru, et lamellil ja lamell on ka vahe.
Ma juba kartsin, et tuleb taas teema, kus plastmassist lamellide kasutajad hakkavad kiitma naelte ülimust nt lumes.
Vistan kinda õhku veel - Mul bussil ja Alfal all lamellid- craspicud- klaaskiuga ja pesool all ultra grip naelad. Vahe öö ja päev, ehk siis naela kahjuks, arvan, et asi ka masina massides.
Ja muidugi ei tasu talverehviks (just lamell) pidada asju, mis on müügil nt bauhofis. Äial oli juhus, kus uut tööautot sügisel ostes olid all miskid michelinid (vist) küljel ilus kiri m+s. Tuli aga talv ja lumi ja vannub, et ei saa kuskile objektile ja juhitavus on vilets- auto ujub libedaga. Väike otsing laiast maailmast ja tootja lehel oli info, et tegemist l-euroopa m+s rehviga, mis sobib sõitmiseks vihmasel teel ja kõvakatteta teedel parema läbivuse huvides (ehk meie kruus?). Ehk lumest ja jääst polnud sõnagi. Aga miks eesti esindus paneb uuele autole selle alla, kui müüb?
Kuna tuttav tegeleb rehvimüügiga, siis tihti ostja jutt selline: po**ui see muster ja valmistamise aasta, peaasi, et naelad sees oleks. -See ütleb nagu kõik.

Ps- ei taha kedagi solvata ega ei pea ennast miskiks rehvispetsiks. Kõik aind kogemused. Võin veel arutleda- igav muidu :D

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 14:34
by ts
::itpnt::

mul töökaaslane sai oma uhiuuest autost seetõttu lahti - kolmetähelised abimehed ikka ei aita, kui rehvidel pidamist ei ole :P

TEGELIKULT ei tähenda ülaltoodud rehvide näide seda, et nendega võimatu sõita oleks :roll: lihtsalt närvide säästmise huvides eelistan hetkel naastudega 155-ga liigelda (eelmine aasta aga käis põhjamaiste lamellidega 164 oluliselt sagedamini ja jäistes oludes)

viimane jäine maanteesõit 164-ga oli vinge- kohale jõudes oli selg märg ning pulss umbes 200 ligi :lol: - tõsi küll- sellise teega on ka naastudega suht julm liigelda :roll: AGA vähemalt ei lähe sujuvalt külg ees kraavi :lol: (kui nina või saba ära hakkab minema, siis pole probleemi aga kui auto jummala sirgelt lihtsalt teelt ära hakkab libisema :roll: njaa...)

ah jaa-> ega ma rehvide osas puht loll ei ole (tegelikult on neil rehvidel hea lumemuster ja lamellid on ilusti pehmed) aga... eeldasin siiski, et talv tuleb samasugune nagu eelmisel aastal (muidugi on ilmselt osaliselt viga ka elles, et võtsin ettenähtud mõõdust kitsamad ... :grandpa: naastude järgi oli kogemus, et kitsamad/kõrgemad on paremad :mrgreen: lamelli puhul see vist ikkagi ei kehti)

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 14:54
by Alfa Romeo 33
Minu masinal on hetkel all Vallai Formula lamellid, ning kohaltvõtu kohta ei saa midagi halba öelda, isegi naelrehvidega autod on kõrval fooritaga kaua aega kratsinud ennem kui kohalt on saanud.
Juhitavuse kohapealt pole ka midagi halba öelda, suure kiirusega olen proovinud ja täitsa normid tunduvad.
Rehvil on ka naelaaugud olemas, nii et saab võimalusel ka naelad sisse panna! :D
Rehvist pilt ka, sama mustriga ja sama rehv. :D
Image
Venna masinal on sama mustriga naelad, mis toodetud Saksas, ning kisub tagumise osa autol jäise tee peal samapalju ära kui lamelliga.

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 15:02
by bnd
Naastude valikul on veel üks asi, mida vaadata, võta kasvõi joonlaud kaasa kui ostma lähed.
Nimelt vaata, mitu joont naelrehv maha teeb, kui ratas ringi lasta. Naelu on kindel kogus sees igas mõõdus, aga mitmes reas nad on. Mõned odavamad teevad aind 4 rida, mõned teevad 6-8 rida- sellest sõltub kiilasjääl pidamine suuresti.
Aga rehvi laiuse kohta on väga palju erinevaid teooriaid- kui on enamus sõite puhtal kiilakal, siis võimalikult lai rehv, kuna naelad katavad siis suurema ala, aga laiast rehvist pole aga lumelörtsis kasu. Eks laius on ikka autotootja poolt juba läbi arvutatud, seda vist järgima?
Lamellidega sama lugu ju. Lumes on ju ilgelt hea laiem rehv, samas lumesupis on jällegi mureks selle löga rehvi ja tee vahelt välja saamine.

Aga muidugi "võinugade" alla panek- ehk etteantud mõõdust kitsam- juhitavus läheb ikka väääga si*aks. Kord ise ka läbi elanud, arvasin, et jäärada tulekul ja lasin alla panna suht kitsad. Kahjuks aga kitsaid ei teha tugevdatud külgedega, nagu madalaid rehve ja seepärast on nendega ujumine garanteeritud.

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 15:13
by ts
:roll:

hr AN tõmbas nüüd arutelu käima :lol: way to go :icon_thumbup:

minu omad on kitsam ikka vaid ühe mõõdu võrra (ehk siis 164 puhul 185 195 asemel ning 155 puhul 195 205 asemel) :roll:

olek mingid 155 ala susanud, siis ei saaks isegi sõitmisele mõelda :lol:

aga ÜLDISELT leian, et igaühel, kes palju sõidab peaks eesti tingimustes talvel olema kaks autot :wink: üks lamellidega (sügis-kevad ja s*tt suusailm) ja teine naastudega (et ka ülejäänud aja sõita saaks)

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 15:50
by mrt
On siis ka sellest talvest kogemus nii naela kui ka lamelliga. Lamell peaks olema ikka põhjamaa oma, tootjaks on mõlemal rehvil nokian. Ütleme siis nii et naastuga on ikka supper hea sõita, kui see ujumine välja arvata, häälest maanteel ma pigem ei räägi, algul mõtlesin et kõik rattalaagrid on korraga enda lõpu leidnud. Lamellid seevastu mõnusad vaiksed, ei uju, aga kohapealt ära minekus ja pidurdamises jäävad naastudele alla.
Ehk siis doktori jutt täitsa õige, peab olema 2 autot millega talvel sõita, siis pole ka mingit probleemi :captain:

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 16:04
by spark
mrt wrote:
Ehk siis doktori jutt täitsa õige, peab olema 2 autot millega talvel sõita, siis pole ka mingit probleemi :captain:
ehk siis talveks tuleb hankida kaks autot mittte kaks jooksu rehve :twisted:

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 16:10
by mrt
spark wrote:
mrt wrote:
Ehk siis doktori jutt täitsa õige, peab olema 2 autot millega talvel sõita, siis pole ka mingit probleemi :captain:
ehk siis talveks tuleb hankida kaks autot mittte kaks jooksu rehve :twisted:
Kes neid rehve seal lumehanges ikka vahetada viitsib ja paljudel meist ikka selline garaas on kus tõstuk sees, et kiiresti saaks autole uued rehvid alla. :sherlock:

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 16:45
by cyber
Mul on siiani kogu aeg naelad olnud. Sel aastal võtsin lamellid. Michelin X-Ice 2. Jube hea pidamisega ja tõeliselt vaiksed (vahetasin hetk enne lume tulekut ja enne all olnud Fulda suvekad olid asfaldil kõvasti lärmakamad, kuigi ma pidasin neid isegi vaikseks..:) ). Mõõt on tehase poolt soovitatud 195/65/15. Auto on kah selline poolteisetonnine, 9000. Juhitavus ja pidurdamine on eeskujulik. Mitte mingi koha pealt ei jää tänavakasutuses naelikutele alla. Ronib ka lumesupis ilma probleemideta. Järgmine nädal saab pisut jäärada proovida (nagu päris jäärada, järvejää peal), eks siis oskab midagi selliste olude kohta ka öelda. Praegu ütleks, et kahte autot pole kindlasti vaja, häid rehve on vaja..:P

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 16:55
by bnd
Ma olen ikkagi seda meelt, et nael on ületähtsustatud. Niikaua kui pole proovinud KORRALIKKU lamelli, siis ei saa teha ka järeldust lamellide kohta. Sõitsin ka ise aastaid naelaga ja olin naelte tuline pooldaja. Seda niikauaks, kuni ma oma vähemtuntud naeltega ei sõitnud jäärajal tippklassi lamelle omaval masinal eest ära. + lisaks see ulumine maanteel.
Kuna sõidan suht palju (mõne arvates ebanormaalselt palju), siis vaikne auto on suur +. Lisaks ei ole ma tundnud see talv näiteks kordagi (käinud 2x ka polaarjoone taga norras, rootsi ja soome risti ja pikuti läbi sõidetud) vajadust naela mehaanilise pidamise järgi. Ehk pole olnud olukorda, kus ei saaks minema, ka vastumäge, või kus tunnen, et ristmik läheneb ja pidama ei saa. Jah, ABS ragistab ikka aegajalt.
Aga jutud, kus nael on elupäästja ja lamelliga pole midagi teha- ei saa tõsiselt võtta. Lisaks tugevdatud äärega ja pehme lamelliga rehvil on megahea juhitavus. Miinuseks- kuna asjal on hea pidamine, siis 2 talve piisava läbisõiduga on ka max, mis nendega kannatab.
Muidugi, kui ma vaatan, mis toimub P-Norras, siis seal on 98% masinatel naelad. Küsisin töökaaslaselt, miks nii? Vastus- oleme alati kasutanud ja arvame, et on parem ja ega rehvipoodides ei müüa ka muud ja miks hakata katsetama, kui miski on nii pikalt end tõestanud. Ehk siis on palju asju harjumustes ka kinni.

Mul näiteks AR esirehvid selle 4-5mm peal, ja tunnen, et selles pruunis lögas, mis lumele ristmikel ja parklates tekib, sinna on sellest vähe ja pean vist panema uued juba alla. Seda loeks lamelli miinuseks- ei saa lõpuni sõita, kuna lamelli põhi ei ole enam nii pehme.
Näide ka veel lähiminevikust- aasta alguses kui käisin P-Norras, oli ka isa kaasas, kes vanakooli mees ja tuline naela pooldaja. Bussil aga all lamellid, sõit vaikne, saime tugevat tuult, tuisku, 50cm lund ööpäevaga, lahtilükkamata teid, päikeses läikivat kiilasjääd teel. Samas ei olnud me kunagi piduriks teel. Peale seda 4000km avaldas isa ka arvamust, et ta on siiani lamelle tugevalt alahinnanud, arvas siiani, et ikka nael on ainuvõimalik asi talvel.

Kindlasti on ka asi autode massis, raske masin surub end juba niikuinii paremini maakülge. JA ka kindlasti on auto üleüldine juhitavus suureks mõjutajaks.

Aga kuna toodetakse mõlemaid, siis on ka mõlemal omad pooldajad/kasutajad.

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 17:36
by alfanatico
mrt wrote:Ehk siis doktori jutt täitsa õige, peab olema 2 autot millega talvel sõita, siis pole ka mingit probleemi :captain:
just just, ja mõlemal võivad ka "naelad" olla 8) mõnel isegi 18" veljega 8) 8)
krt, pole te hevimehed ega midagi, ühele ei meeldi needid kummiribas, teine tahab jälle vaikust :P
tegelt mul on jumala pajakas mis autol all on peaasi, et on väga head 8) :lol: ... hakka4 töötab ja rohkem ei viitsi aju kulutada nii igavale teemale :P ...eelmisel GTl olid lamellid ka mingid kunagi, ei jätt väga head muljet, aga tatti ka ei viitsi pritsida, nojah ja ongi minu plämapanus tehtud :icon_think:

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 17:51
by Jarmo
Mina aga tulin garaazist tagasi... piduritorud paigas. Minu omal mingid hiina protid. Lamell ja mõned naelad. Pidamist ei ole.

Suvaline PLÄMA vol 2010

Posted: 11 Feb 2010, 17:52
by bnd
alfanatico wrote: ja ongi minu plämapanus tehtud :icon_think:
lahja :mrgreen:

väga lahja....