Page 32 of 40
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 01:06
by starfild
Mulle, diisliostjale, oli jäänud selline petlik mulje, et noh, võtab törts vähem kütet, on nagu ökoloogiline jalajälg pangas väiksem. Teagi nüüd... kahjuks pole sama võimast bensukat kah kõrvale panna võrdluseks.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 11:01
by supp
samas kaasaegse diisel paja tootmine on kallim, seega on masina hind kallim, hooldus on kallim, seega võib su ökoloogiline jalajälg hoopis suurem olla, sest selles mängib rolli ka toote tootmiseks ja selle omastamiseks vajalike vahendite saamiseks raisatud loodus. Sellesuhtes võiks kõige ökomad tooted olla just lapstööjõu valmistatud asjad, sest nad on väiksemad ja kulutavad vähem
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 11:21
by E.T.
Irooniaga
Riidest kotid on ka head... ca 2000 inimest aastas teeb puuvillapõllul enesetapu. Seega on jälg üsna olematu.. korjus väetab järgmise aasta saaki ja ongi JOKK
Aga asja juurde tagasi - MIS on diisli hoolduse juures NIIVÄGA kallim moodsa bensiinimootori (ntx FSI või mõni moodne pisikesekubatuuriline turbobenzina - multiairi ja juttudega) hooldusest ?
- Ärme nüüd too siia ekstreemnäiteid REMONDI näiteid palun (a la happega pestud jkütusest lendav diisli kõrgsurvepumba maksumus vms), pelk hooldus ehk tootjapoolse ettekirjutuse järgi vahetatavad osad eks

Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 11:45
by spark
hoolduse tunnid on PILOTI lehel olemas ... 1750TBI ja 2,0JTD ja 2,4JTD hoolduse hinna vahe on 8,1 ja 8,8...9,2 ja 15,1 tundi (159 suur hooldus)
aga mis on vahetatavate komponentide hinnad ?
diislil võib ilmneda ootamatuid väljaminekuid esimeste miinuskraadidega (kütuse filter, süldiks muutunud kütus, eelsüüte küünlad ...)
diisli soetamise maksumus on tavaliselt suurem ... eriti pisemate punnide puhul, suurtel on enamvähem võrdsed.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 12:02
by supp
kui on soov ökoloogiline jalajälg madalal hoida siis tuleb võimalikult vana auto soetada. Ma olen vist padu roheline puukallistaja, sest mu kõige uuem auto on 24a vana.
PS no üks selle sajandi masin on ka aga selle ostsin müügiks
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 12:24
by spark
supp sul õigus ...
huvitav kui suure "kirsa jälje" jätab loodusele näiteks tavaline Prius - Pistiku Prius on natuke mõtekam ost.
OK, sellise auto mõte seisneb selles, et seal kus on palju autosid, oleks saastamine väiksem, so puhtam õhk linnades.
Elektriautode mõte on tegeliklult sama.
Aga rääkida seda, et asi saastab vähem, kui tavaline auto ... sõites vbl. küll, aga see "jalajälg" loodusele auto juurutamisest ... tema utiliseerimiseni.
autode puhul on sama efekt, mis hõõgpirnil ja säästupirnil ... kumb see ikkagi on loodusele kasulikum?
ja ajupesu on võimalik suurtele massidele teha ... pange nad ainult millessegi/kellesegi uskuma ja hakataksegi oma usu nimel igasugu lollusi tegema (ristisõjad ... maasturite põletamine)
:xmastree:
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 13:48
by starfild
Tore arutelu, mis mu väiksest kalambuurist lahti läks, on muidugi tuhandeid kordi leierdatud ja mõni Autoleht tagasi oli ka väja toodud diisel vs bensukas mitmete masinate näitel.
Päeva lõpuks ei jõua sa enivei löpliku tõeni. Ilmselgelt ei osta inimene 147kw autot (bens või disla, vahet pole) ökosõiduks ja kokkuhoiuks. Lihtsalt tunnetuslikult on mõnusam vaadata kompuutril keskmist 8,9, kui näiteks 10,1. Lõppsummas tuleb vahe eurodes tavalisel kuu läbisõidul olematu (yks keskmine õhtu puhvetis)... aga see on nagu mingi kliendikaardiga, kus saad näiteks 5% alet. 100 eurise asja saad 95ga... JEAH!
Ja seepärast ma arvangi, et diislid on müügis, sest neid ostetakse sellesama TUNDE pärast "Ok, Alfa, eks ta laguneb, aga vähmalt diisel, kütuse pealt ju hoian kokku...."
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 20:52
by maits
Üleüldiselt on siis trend kõigi autodega see, et diisleid on rohkem kui bensukaid?
Bensukas jääb friikidele tulevikus

Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 23:18
by spark
maits wrote:Üleüldiselt on siis trend kõigi autodega see, et diisleid on rohkem kui bensukaid?
Bensukas jääb friikidele tulevikus

Diisleid aitab Euroopas turustada CO maks ... diislitel CO hulk teadupärast väiksem.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 05 Oct 2011, 23:26
by supp
nojah, mina isikilikut jaotan veel bensukate omanike karpa ja pritse omanikeks, ning just nende vahelistes vaidlustes selgubki püha töde ehk need on just need nädalavahetuse vaidlused sibi-kunni mängides, kus mehed räägivad ja disla mehed segavad kaarte ::itpnt::
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 06 Oct 2011, 14:32
by MorzokMan
Diisli mure on hetgaasides olevad peenosakesed - raske kinni püüda ning äärmiselt kahjulik tervisele.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 13 Oct 2011, 13:59
by starfild
http://www.auto24.ee/used/928517" onclick="window.open(this.href);return false; ohoh... AR 156... 157 kw
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 13 Oct 2011, 14:07
by ts
booring

kes siis ei oskaks chippida
palju parem on
http://www.auto24.ee/used/911324" onclick="window.open(this.href);return false;
•NB:Alfa erimudel SuperSport-tehtud v.vähe, erivarustus, tõeline rakett
166 SuperSport on tõepoolest üliväikse tootmisarvuga (viimastel andmetel 0)
erivarustus- mingid peidetud supersport kirjad

(tavaline 166 plank ju)
tõeline rakett- ei kommentaari
:grandpa:
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 13 Oct 2011, 14:15
by starfild
Pole suurem asi chippija aga kohe niipalju annab siis juurde chippida? Et mingi kolmandik olemasolevale juurde... Eile Kuku Digitunnis ka räägiti sellestpõgusalt.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
Posted: 13 Oct 2011, 14:44
by ts
:icon_hi:
20% ei ole kolmandik ju?
Ja see tuleb enamvähem igal turbomootoril chipiga välja (pole vahet, kas bensiin või diisel)
originaalis arendab 2,4 20V´(euro 3) siiski 129kW -> alates 2003 visati 10v diisel nurka