Page 33 of 86
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 11:55
by ts
kuna puldi signaali vastuvõtja lukukorpuses ei asu, siis ma arvan, et Sul piisaks täiesti tavalise 156 lukukorpusest (või solenoidist- oleneb kumb seal katki on)
Lihtsalt infoks- IMHO 164 ja uuemad on kõik elektrilise pagassiavamisega :icon_thumbup:
Seega - võta katkine asi välja ja täpsusta millist tükki Sul täpselt vaja on

Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 11:57
by Slicer
Sellel oli juhe küljes igatahes... kas see on kõikidel 156'el siis nii?
Ning selline küss veel, kas ABS tuli põleb alati siis kui mingi viga kuskil on või on, näiteks sama nagu mootorituli, et saab ära kustutada seadmega. Hetkel ABS tuli põleb, mehaanik polnud päris kindel kas see on nüüd mingi vana veateade ees või ongi mingi ABS'ga seonduv kala kuskil?
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 12:13
by ts
ABS resetib ennast igal käivitusel- s.t. kui süüde sisse keerata teeb koheselt diagnostika ära.
Ja üldiselt- kui enne liikuma hakkamist põlema jääb (s.t. ei kustu kordagi), siis on tavaliselt tegu mehhaanilise või elektroonilise veaga (s.t. kas CU relee või rajad läbi või siis mõni solenoid kinni-juhe lahti)
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 12:18
by E.T.
Teada saad täpselt ühte moodi - kustuta veamälu tühjaks, kui kohe tagasi on, võib teemaga tegeleda... aga ABS sõitu ei sega, võib tegelemise ka edasi lükata

(olles just AB- vaba talve kenasti üle elanud... tõsi ABS sai ellu äratatud eelmine neljapäev, suvel ta ei sega nii palju).
NB! andurivigu ei saa ABS kuidagi kohapeal seistes diagnoosida

!
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 13:03
by ts
E.T. wrote:Teada saad täpselt ühte moodi - kustuta veamälu tühjaks
OT
veel lihtsam on diagnoosida, kui enne seda veakoodid välja võtta
/OT
P.S. anduriviga on diagnoositav läbi selle, kui tuluke hakkab põlema kiirusel rohkem kui 5km/h - kõik ülejäänu on reeglina tingitud ABS-i enda plokist
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 16:35
by E.T.
Veamälu tühjaks tasub ikka kustutada enne diagnoosimist, pole mõtet "kummitusjahti" korraldada - kui midagi ei toimi, siis ta ei toimi ka peale tühjendust... küll aga võib veamälu sisaldada kummitusvigu arvukalt... (max mis mia olen näinud oli 2 x A4 kummitusi, millest ükski polnud enam aktiivne - tegemist oli valesti ühendatud immo jälgedega).
SAMAS
Mul nagu mälu sügavusest meenuks, et 156 puhul põles ABS tuluke vaid aktiivse vea olemasolu korral... TS täpsustagu seda arvamust! Siiski ei sega mittetoimiv ABS auto edasist kokkupanekut ega temaga sõitmist. Mõni tore inimene kuskil ikka leidub, kes saab paela sappa panna veamälu tühjaks kustutada ja peale väikest kuuma-andmist uuesti paela sappa panna ja üritada lugeda mis karul kõhus valesti on... eks siis kui tulemus teada otsustab peremees ise mis selle teadmisega peale hakkab!
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 17:09
by ts
99% juhtudest ABS-i mälu ei talleta vigu (1% on seotud sellega, et osad versioonid jätavad efekti mõttes diagnosti üldse ära, kui viga on esinenud 10-l viimasel käivitumisel- need vajavad eraldi resetti)
kui ECU ise säilitab kogu random errorote jada, siis abs-il on üldse neli asja mida kontrollida-> kas vool tuleb kiibile peale, kas andurid on ühendatud, kas solenoidid liiguvad, kas süsteem annab ükskõik millise katse peale veateate
Kui ükskõik millisest neljast annab vea jääb tuli põlema kuni järgmise käivituseni. Kui need kõik on korras, siis jääb edasine kontroll vaid selleks, et jälgida rataste pöörlemise ühtlust (kui erinevus muutub liiga suureks või mõni ratas ei liigu nagu teised kolm- hakkab tuli vilkuma ning lõpuks jääb põlema ja ABS lülitab ennast veareziimi)
Kui ükskõik milline esimesest neljast veat tuleb, siis sõidab ABS koheselt veareziimi ja jätab tule põlema.
ABS-i äraolek tähendab ühtlasi ka seda, et TC ja VDC ei toimi ning see omakorda tähendab seda, et hea käitumise korral saad rehvi kiirelt suitsuks-> 156 puhul see ei takista absoluutselt autoga sõitmist (küll aga osad "uued" autod arvavad, et kui ABS-i plokk ei tööta, siis ei saa teha enamat, kui lülitada ka mootor veareziimi)
EDIT: IMHO- GTA ABS suudab diagnoosida VAID mõnikümmend viga (4X ratta andur; 2X4 solenoidi liikumine; ebapiisav pinge; lülitusrelee; kivi; rajad; VDC andurid-> ja sinna juurde ka hammastiku puudumine, pumba rike jms)
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 18:04
by Slicer
Tänud väga informatiivse postituse eest :icon_thumbup: :icon_hi:
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 23:05
by E.T.
Wrong TS, so wrong!
Just vahetasin ühe ABS aju, mis oli pagassis kaasas loksunud umbes 3 kuud ja jumal teab millal viimati enne seda voolu all olnud... ometi mäletas ta, et doonori pealt maha kolides ei toiminud 1 esimene ABS andur... veamälu tühjendus ja OK !
Üldises plaanis muidugi tuleb tänada laiska itaalia amigot insenertehnilisest osakonnast, et 156 on ehitatud siiski suht "rumala" autona, mis liiga palju ei mõtle reaalselt olemasolevatele vigadele lisaks ise omale vigu külge. Mõnel uuemal autol võib tõesti juhtuda, et ABS rikke peale, lükatakse ka köimakott avarireziimi, kuna ta oma tööks vajab ABS andurite kiirussignaale... lisaks igaks juhuks cutitakse ka mootoril võimsus maha selle peale, et mitte avariikotti sõlme keerata... samas enamus vigu on remonditavad ja reeglina mitte liiga keeruliselt.
Teemasse ka:
http://www.youtube.com/watch?v=8cz1jxfs ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 23:24
by ts
::itpnt::
see sõltub ABS-i versioonist ja lisasoftist
näiteks VAG ja VOLVO kasutavad 5.3 süsteemi, millel on olemas tõepoolest selline tore asi nagu 10 viimast viga
ja üldiselt- reset tehakse käivitamisega, mitte voolu mahavõtmisel (täpselt nagu arvuti eprom)- oleks 10 korda korras anduriga käivitanud siis ehk oleks jagu saanud

(aga võibolla ka mitte)
P.S. tuleta korraks meelde mõnda kodanikku, kes on kuskil lustides omal abs-i juhtme lahti päästnud (ja kui paljud neist on käinud veakoode kustutamas

)
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 28 Apr 2011, 23:37
by E.T.
Õigust räägid TS, õigust - 156 jõusahvris oli ju suisa 2 kollast pistikut mida lahtiühendades sai "kogenematu naisjuhi" teenusest loobuda...
Seega teeme kokkuvõtte - kui ABS põleb GTA armatuuril, siis on viga aktiivne ...
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 29 Apr 2011, 11:15
by ts
E.T. wrote:Seega teeme kokkuvõtte - kui ABS põleb GTA armatuuril, siis on viga aktiivne ...
... ja sõita on palju lõbusam

Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 01 May 2011, 14:58
by Slicer
Keegi oskab öelda, kus tehakse sirgeks selliseid kõvemaid alumiiniumi seguga suuri plekke, millel on erinevad nurgad ja kõrvad? Oleks vaja vaadata kas saab äsja ostetud põhjakaitse veel sirgeks tõmmatud. Tavalises töökojas käepäraste vahenditega seda ei tee, oleks vaja masinapressi vms.
Otsin veel parema tagumise ukse käepidet, praegusel ilukattel on pragu sees.
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 01 May 2011, 18:33
by Slicer
Alfa Romeo 156 GTA, Slicer
Posted: 01 May 2011, 21:17
by Germo89
Väga meeldiv vaadata ja lugeda et masin jälle töötab

. Sooviks näha lähemalt Videotõestust
