Talv- 5W on viimaste aastate baasilt a must :xmastree:
ja kui kevadel niikuinii vahetad, siis korralikku andmist vahepeal niikuinii ei toimu :finish: seega ... miks 50? ka 5W40 peaks meie talves väga korralikult hakkama saama (kuskilt on meeles, et 50 on siiski pigem turboga mootori teema)
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#5275w30-40 käib turbomootoris väga hästi..
pole sinna vaja mingit 50-60 lõpuga asja, kui pidevalt pähe ei saa asi.

Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#528Võibolla oli Mobil 1 5w-50 mootoris talvise seismisega "hapuks" läinud, eelmisel suvel tõmbas turbomootoril, nii kui töötemp saavutas, tugeva klapiklõbina sisse ja nüüd hoian sellest 5w-50-st eemale nagu Vanakurat välgust. Kuigi talvel tõenäoliselt sobib.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#529::itpnt::
hoolimata õlist
kevadel tuleb see mootori huvides niikuinii ära vahetada
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
kuna siin ei ole pikalt mingit arutelu olnud, siis ehk võtaks teemaks väga päevakajalise elektriautode asja
on huvilisi või arvamusi vms?
hoolimata õlist


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
kuna siin ei ole pikalt mingit arutelu olnud, siis ehk võtaks teemaks väga päevakajalise elektriautode asja

on huvilisi või arvamusi vms?
Tegelikult ma olen normaalne....
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#530Jutt jumala õige, aga sai vahetatud sügisel ,sõidetud oli ainult 200km ja sellepärast jäigi kevadel vahetamata, kusjuures ei tulnudki selle peale et õli nii kõlbmatuks muutub.
Külastasin eile huvireisijana kohalikku Alfatemplit, Pilot Motorsit ja avaldan kaastunnet neile , kes peavad istuma Giulietta või 159Sw tagapingil, minu jaoks väga ebamugavad istmed, kohe meenus tuttava Suzuki Liana tagaiste.
Külastasin eile huvireisijana kohalikku Alfatemplit, Pilot Motorsit ja avaldan kaastunnet neile , kes peavad istuma Giulietta või 159Sw tagapingil, minu jaoks väga ebamugavad istmed, kohe meenus tuttava Suzuki Liana tagaiste.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#531Elektriautod.. Siuke kahtlane teema. Praegu veel liiga kallis ning olgem ausad - loodust ta ei säästa. Energia tuleb toota ikka, ülekandekaod ning tehnoloogias kasutatav materjal, kõik see arvatavasti teeb ta suht sama vaenulikuks keskkonnale, kui praegused põristajad. Mis on tema pluss, on see, et me ei situ seal kus sööme, ehk siis reostus jääb väljaspoole suuri asulaid. Lisaks on mure selles, et Eestis on kõik "maakad". Ainult linnas elu veetvaid inimesi on minimaalselt. See aga eeldab suurema distantsivaruga masinat kõrvale.ts wrote:::itpnt::
kuna siin ei ole pikalt mingit arutelu olnud, siis ehk võtaks teemaks väga päevakajalise elektriautode asja![]()
on huvilisi või arvamusi vms?
Seega arvan, et Eesti mastaabis Tallinnas tasub täiesti proovida aga proovida väiksemas mastaabis, sest kuidas meie kliimas hakkama saavad me ju päris täpselt veel ei tea.
Nii, et päris vastu pole aga suhtun sellesse väga kriitiliselt.
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#532Ma olen mõelnud miski väikse punni peale, mis oleKS umbeöko. Iga päev pole vaja käru/treilat vedada nn bürokraatia päevadel oleks selline ökoriist tööks.
Siis edasi mõtlesin sellele popile el auto teemale. Kuna sõidan nädalas 1000-2500km, siis selle sõiduga el auto välistatud:
1. HIND!!!!!!! Mitu Smarti ma saan selle hinna eest osta, või siis ostan Smarti ja sellest ülejäänud raha saan päris mitu aastat kolbide peal ära põletada, mis muidu läheks el auto ostule.
2. Arvestades päevast läbisõitu, mitu korda peaksin päevas laadima? Kus?
Mulle ei anna ikkagi rahu see lubatud 150km läbimine. Kas see on +20kraadiga ja allamäge? Kas keegi on teinud näiteks kasvõi mingis lihatööstuses külmikus katset selle autoga, kus ajad auto lihtsalt sisse ja lülitad siis põlema tuled (need peavad meil põlema sõites), lülitama sisse soojenduse (no +19 oleks ka hea) ja paneks nt veel peeglisoojendused ja tagaklaasi soojenduse kah, kuna meil on ju niiskus suur õues ja pilt udune pidevalt. Nüüd võiks võtta aega kaua aku kestab. 2h? 3h? 1? Siit võtame maha ka siis võimaliku el kulu 1km läbimisel lumisel teel, kus selle masina 110 laiusega rehv peab lund lükkama ja saamegi tegeliku liikumisraadiuse. Arvan, et see auto sobiks ainult Pärnu politsei uurijatele, kellel on ees päevane läbisõidu limiit 12km (jah kaksteist km). Ehk jaoskonnast lõunale ja tagasi juhtme otsa.
Lisaks ma ei saa aru, miks el autoks enamasti ehitatakse miski umbeulme välinusega auto, kas ei võiks keegi teha selle kasvõi Colti peale?
JA muidugi jälle vanad head küsimused: kui pikk on akude eluiga, kui hea on kere, kuidas kannatab elektroonika- mootorid soola? Kas varuosi on saada, ainult A-osad? jne-jne.
Arvestades soetamishinda, akude eluiga, elektritootmist, auto "surma" ehk elu lõpus utiliseerimise maksumust- kas el auto on kõige loodussõbralikum? Äkki oleks pidanud küsima kvootide eest hoopis 1,2l Colte ja neid oleks saanud 2800tk?
Hetkel vaja valdadesse juurde veel autolükkamise brigaade, genekarühmasid
Ma ise mõtlen oma maja peale, et mul 16A peakaitse hetkel, aga kui panen el kütte järgi, sauna ja ahju+pliit üheaegselt, on mul paar korda kaitsmed välja lükanud. Kas autot siis ei saagi laadida? St sel ajal kui mõni muu suur tarbija järel jne.
NAgu eelnevast aru saada, siis ma ei viska tagurpidi saltosid nende el punnide peale. Ma arvan, et see on vääga toores lahendus.
Ja miks nt Chevy Volt ei kvalifitseeru meil el autoks- sel vähemalt genekas kaasas kogu aeg :grandpa:
Siis edasi mõtlesin sellele popile el auto teemale. Kuna sõidan nädalas 1000-2500km, siis selle sõiduga el auto välistatud:
1. HIND!!!!!!! Mitu Smarti ma saan selle hinna eest osta, või siis ostan Smarti ja sellest ülejäänud raha saan päris mitu aastat kolbide peal ära põletada, mis muidu läheks el auto ostule.
2. Arvestades päevast läbisõitu, mitu korda peaksin päevas laadima? Kus?
Mulle ei anna ikkagi rahu see lubatud 150km läbimine. Kas see on +20kraadiga ja allamäge? Kas keegi on teinud näiteks kasvõi mingis lihatööstuses külmikus katset selle autoga, kus ajad auto lihtsalt sisse ja lülitad siis põlema tuled (need peavad meil põlema sõites), lülitama sisse soojenduse (no +19 oleks ka hea) ja paneks nt veel peeglisoojendused ja tagaklaasi soojenduse kah, kuna meil on ju niiskus suur õues ja pilt udune pidevalt. Nüüd võiks võtta aega kaua aku kestab. 2h? 3h? 1? Siit võtame maha ka siis võimaliku el kulu 1km läbimisel lumisel teel, kus selle masina 110 laiusega rehv peab lund lükkama ja saamegi tegeliku liikumisraadiuse. Arvan, et see auto sobiks ainult Pärnu politsei uurijatele, kellel on ees päevane läbisõidu limiit 12km (jah kaksteist km). Ehk jaoskonnast lõunale ja tagasi juhtme otsa.
Lisaks ma ei saa aru, miks el autoks enamasti ehitatakse miski umbeulme välinusega auto, kas ei võiks keegi teha selle kasvõi Colti peale?
JA muidugi jälle vanad head küsimused: kui pikk on akude eluiga, kui hea on kere, kuidas kannatab elektroonika- mootorid soola? Kas varuosi on saada, ainult A-osad? jne-jne.
Arvestades soetamishinda, akude eluiga, elektritootmist, auto "surma" ehk elu lõpus utiliseerimise maksumust- kas el auto on kõige loodussõbralikum? Äkki oleks pidanud küsima kvootide eest hoopis 1,2l Colte ja neid oleks saanud 2800tk?
Hetkel vaja valdadesse juurde veel autolükkamise brigaade, genekarühmasid

Ma ise mõtlen oma maja peale, et mul 16A peakaitse hetkel, aga kui panen el kütte järgi, sauna ja ahju+pliit üheaegselt, on mul paar korda kaitsmed välja lükanud. Kas autot siis ei saagi laadida? St sel ajal kui mõni muu suur tarbija järel jne.
NAgu eelnevast aru saada, siis ma ei viska tagurpidi saltosid nende el punnide peale. Ma arvan, et see on vääga toores lahendus.
Ja miks nt Chevy Volt ei kvalifitseeru meil el autoks- sel vähemalt genekas kaasas kogu aeg :grandpa:
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#533Ma proovisin talvel Citroen C-Zero't. No sama Mitsu derivaat, mis sotsiaalskeenel rokib.
Panime ööseks laadima. Märts oli, lumi, 0 kraadi. Hommikul kaabel kyljest ära, näitab, et 120 km/h saab sõita. Siis ventikas ja kont sisse, et saaks akna-udust lahti...range 60km... siis kont välja ja soojendus sisse.
Ootan huviga, mis talvel sotsiaaltöötajad teevad ja kes neid metsataludest ära tooma läheb....
Iseenesest kiidan heaks elektrikad. Kui keegi neid ei ostaks, poleks ka ressurssi ja huvi firmadel arendustöid teha. Siiski hetkel ikka väga kreisi elamus oleks. Samas, Alfadega oled ka enamusaja teeääres ja slepis ju
Panime ööseks laadima. Märts oli, lumi, 0 kraadi. Hommikul kaabel kyljest ära, näitab, et 120 km/h saab sõita. Siis ventikas ja kont sisse, et saaks akna-udust lahti...range 60km... siis kont välja ja soojendus sisse.
Ootan huviga, mis talvel sotsiaaltöötajad teevad ja kes neid metsataludest ära tooma läheb....
Iseenesest kiidan heaks elektrikad. Kui keegi neid ei ostaks, poleks ka ressurssi ja huvi firmadel arendustöid teha. Siiski hetkel ikka väga kreisi elamus oleks. Samas, Alfadega oled ka enamusaja teeääres ja slepis ju

Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#534mul üks tuttav rääkis, et ta sõbral on prius ca 5a vana vist oli, nüüd on mingi aku või midagi otsakorral, ehk ilma bensuta saab sõita ca 50km, ülejäänud aja sõidab bensuga ja kuna selle võimsus on väike on keskmine küttekulu 10-12l/100km
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#535:icon_hi:
peale pisikest katsetamist (pooled Eesti elektriautod s.o. demo iMIEV ja C-Zero)....
isiklikult pean suurimaks miinuseks siiski hinda- muidu on tegu ideaalse linnaautoga
eeldatavasti muidugi lumevabal perioodil
Laadimisest- tavalaadimine toimub 16A pealt ja võtab ajaliselt umbes 10H - kiirlaadijaga kuni 80% tuleb vastavalt aku laetuse astmest 10-26 minutiga ... ja saab jälle ca 100-150 km sõita.
Talvesõit on küll huvitav aga väljaspool linna ei ole probleemiks- kont kusjuures ei tarbi sugugi niipalju, kui soojendus -paari päeva tagune katse näitas, et juba 0 juures on max soojendusega läbisõit poole väiksem- samas jälle kui muidu laseb auto läbisõidu kriipsuks kuskil 15% aku laetuse juures, siis soojenduse puhul on see juba 20% kandis (tegelik reserv on umbes 10km peale kriipse)
Prius ei ole teema- sellel on kõik elektriauto miinused koos bensiinimootori miinustega
ja akupakk on tõsiselt masendav
iMIEV-i (ja selle derivaatide) akude hingeelu on huvitav- mida rohkem tsükleid on läbitud, seda parem ... C-zero nt laeb oluliselt suurema vooluga, kui iMIEV. Esimesel on odomeetril 12 tuhat iMIEV-i 5 tuhande vastu.
Maanteel ja foori all muuseas on see pisike punn hoolimata oma kaalust ikka hull püss (kuni 130-ni... seal on piiraja)... ja hoolimata kipakusest püsib ülihästi teel (raskuskese on ülimadalal) manööverdusvõime on samuti muljetavaldav ja tagatipuks on need ju veel ka tagaveolised (ma korra mõtlesin tulla sellega kardirajale aga... kuna kodus laadimisvõimalus puudub, siis noh jah...)
Mis talvisesse küttesse puutub, siis need talveversioonid, mis sotstöötajad saavad on varustatud ka eelsoojendusega- soojendus on eeldatavasti kokku kuskil 3kW peal- s.t. kui auto on seinas ja aku täis, siis 3kW kütab ilusti auto soojaks. Peale seda jääb soojenduse tarve palju väiksemaks ning ka läbisõit ei vähene soojenduse lülitamisel nii meeletult kiiresti. :captain: (asja uba on nimelt selles, et iMIEV-il on vedeliksoojendus- kui see juba soe on vajab temp hoidmiseks vähem energiat)
Smardiga on iMIEV-i ebaaus võrrelda... kuigi kipakas on tegemist siis neljakohalise autoga, millel on enamvähem asjalik pagasiruum (ja võttes arvesse, et hetkel saaKS iMIEV-i derivaadi oma taskusse umbes 18 tuh eest... siis on see peaaegu Smardi hinnas).
Kulu juurde arvutada- samasuur auto (või Smart) võtaks umbes 4,5 l bensiini või liitrijagu vähem diislit (keskmine siis julmalt 4,0 x 1,3 s.o. 5,20 eurot 100 km peale vs umbes 10 kWh ehk umbes 1 euro samale maale)
Hoolduskulud ja varuosad tuleks võrdlusest välja võtta (nimelt on seniste tähelepanekute tulemusena võimalik väita, et elektriautos ei ole just eriti palju kuluosi, millega midagi juhtuda saaks)
Laadimise osas siis uuesti- täna hommikul oli taristuhanke avamine NING järgmiseks talveks on laadimisvõrk püsti ja töötab... ning kui ma ei eksi, siis Pärnu ja Tallinna vahele tuleb lausa kolm laadimispunkti ...
peale pisikest katsetamist (pooled Eesti elektriautod s.o. demo iMIEV ja C-Zero)....
isiklikult pean suurimaks miinuseks siiski hinda- muidu on tegu ideaalse linnaautoga


Laadimisest- tavalaadimine toimub 16A pealt ja võtab ajaliselt umbes 10H - kiirlaadijaga kuni 80% tuleb vastavalt aku laetuse astmest 10-26 minutiga ... ja saab jälle ca 100-150 km sõita.
Talvesõit on küll huvitav aga väljaspool linna ei ole probleemiks- kont kusjuures ei tarbi sugugi niipalju, kui soojendus -paari päeva tagune katse näitas, et juba 0 juures on max soojendusega läbisõit poole väiksem- samas jälle kui muidu laseb auto läbisõidu kriipsuks kuskil 15% aku laetuse juures, siis soojenduse puhul on see juba 20% kandis (tegelik reserv on umbes 10km peale kriipse)
Prius ei ole teema- sellel on kõik elektriauto miinused koos bensiinimootori miinustega


iMIEV-i (ja selle derivaatide) akude hingeelu on huvitav- mida rohkem tsükleid on läbitud, seda parem ... C-zero nt laeb oluliselt suurema vooluga, kui iMIEV. Esimesel on odomeetril 12 tuhat iMIEV-i 5 tuhande vastu.
Maanteel ja foori all muuseas on see pisike punn hoolimata oma kaalust ikka hull püss (kuni 130-ni... seal on piiraja)... ja hoolimata kipakusest püsib ülihästi teel (raskuskese on ülimadalal) manööverdusvõime on samuti muljetavaldav ja tagatipuks on need ju veel ka tagaveolised (ma korra mõtlesin tulla sellega kardirajale aga... kuna kodus laadimisvõimalus puudub, siis noh jah...)
Mis talvisesse küttesse puutub, siis need talveversioonid, mis sotstöötajad saavad on varustatud ka eelsoojendusega- soojendus on eeldatavasti kokku kuskil 3kW peal- s.t. kui auto on seinas ja aku täis, siis 3kW kütab ilusti auto soojaks. Peale seda jääb soojenduse tarve palju väiksemaks ning ka läbisõit ei vähene soojenduse lülitamisel nii meeletult kiiresti. :captain: (asja uba on nimelt selles, et iMIEV-il on vedeliksoojendus- kui see juba soe on vajab temp hoidmiseks vähem energiat)
Smardiga on iMIEV-i ebaaus võrrelda... kuigi kipakas on tegemist siis neljakohalise autoga, millel on enamvähem asjalik pagasiruum (ja võttes arvesse, et hetkel saaKS iMIEV-i derivaadi oma taskusse umbes 18 tuh eest... siis on see peaaegu Smardi hinnas).
Kulu juurde arvutada- samasuur auto (või Smart) võtaks umbes 4,5 l bensiini või liitrijagu vähem diislit (keskmine siis julmalt 4,0 x 1,3 s.o. 5,20 eurot 100 km peale vs umbes 10 kWh ehk umbes 1 euro samale maale)
Hoolduskulud ja varuosad tuleks võrdlusest välja võtta (nimelt on seniste tähelepanekute tulemusena võimalik väita, et elektriautos ei ole just eriti palju kuluosi, millega midagi juhtuda saaks)
Laadimise osas siis uuesti- täna hommikul oli taristuhanke avamine NING järgmiseks talveks on laadimisvõrk püsti ja töötab... ning kui ma ei eksi, siis Pärnu ja Tallinna vahele tuleb lausa kolm laadimispunkti ...
Tegelikult ma olen normaalne....
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#536autod on juh kohal, kus nad see talve voolu saavad, ma pean silmas neid sotsiaaltöö omasid
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#537::itpnt::
ABB sai septembri keskel omale lepingu, mille kohaselt pannakse kohalike omavalitsuste juurde püsti tavalaadimispostid (esimesed peaks graafiku järgi juba püsti olema)- s.t. auto võetakse hommikul täis akuga ja pannakse õhtul laadima
P.S. tegelikult ma arvan, et see on hea lahendus sotsiaalsfääri raha kokkuhoiuks linnades (elektriautoga ju isiklikke sõite teha ei saa, autod on tasuta käes, elekter maksab oluliselt vähem, hoolduskulud on peaaegu olematud ... maapiirkonnad on selline pehmem teema
)
ABB sai septembri keskel omale lepingu, mille kohaselt pannakse kohalike omavalitsuste juurde püsti tavalaadimispostid (esimesed peaks graafiku järgi juba püsti olema)- s.t. auto võetakse hommikul täis akuga ja pannakse õhtul laadima
P.S. tegelikult ma arvan, et see on hea lahendus sotsiaalsfääri raha kokkuhoiuks linnades (elektriautoga ju isiklikke sõite teha ei saa, autod on tasuta käes, elekter maksab oluliselt vähem, hoolduskulud on peaaegu olematud ... maapiirkonnad on selline pehmem teema

Tegelikult ma olen normaalne....
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#538Võrdlesin Shelli 10w60 ja Liqui-Moly 5w50 õli andmeid. 15, 40 ja 100 kraadi juures muidugi Shell viskoossem aga samas näiteks hangumistemperatuur on -51 vs Liqui-Moly -43 vastu. Mis muidugi ei pruugi kohe tähendada, et Shell näiteks -25 kraadi juures väiksema viskoossusega on kuigi loogiline oleks. :icon_roll:ts wrote:Talv- 5W on viimaste aastate baasilt a must :xmastree:
ja kui kevadel niikuinii vahetad, siis korralikku andmist vahepeal niikuinii ei toimu :finish: seega ... miks 50? ka 5W40 peaks meie talves väga korralikult hakkama saama (kuskilt on meeles, et 50 on siiski pigem turboga mootori teema)
Alfaga selline lugu, et aastane läbisõit ongi maksimum kuskil 10 tuhat, pigem isegi jääb ta sinna 8-9 tuhande kanti. Seega tahaks õli korra aastas vahetada. Kui praegus vahetada siis peaks kevadel ikka vist uuesti tegema. Eriti, kui veel madala alumise ja kõrge ülemise SAE näitajaga õli (olen kuulnud, et kaotavad oma omadused kiiresti, eriti veel rasketes tingimustes). Tegelikult kilometraaži poolest võiks isegi õlivahetuse talve lõpp-kevad teha, sest ametliku hooldusvälba järgi ma ei peaks praegus üldse õlivahetusest mõtlema aga mul endal jäänud harjumus ikka 10 tuhande pealt seda teha.


Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#539üldiselt näitab viskoossus siiski ära selle, milline on õli voolavus külmas- hangumispunkt ei ole siin hetkel oluline (kuigi 5W puhul peaks see olemagi normeeritud kuhugi -40 juurde; 10W puhul kuhugi -25 kanti)
mäletan seda, kuidas kallasin -20 juures 10W õli juurde ja siis otsustasin teise auto võtta
Kui ma nüüd väga ei eksi, siis tegelikult õli viskoossus ei tohiks olla parem, kui tähistus (s.t. kui õli vastab 5W tingimustele, siis ei tohiKS seda müüa 10W pähe)
EDIT: õlivahetuse osas omast kogemusest- kõige kindlam on vahetada kevad/sügis, kui läbisõit välja ei anna ja õli hea on, siis igal juhul kevadel- nimelt kipub vanal õlil tekkima probleem mitte niivõrd selle osaga, mis on enne W-d vaid just selle osaga, mis on peale seda
(ehk siis hangumispunt muutub oluliselt vähem, kui sooja õli voolavus) 
mäletan seda, kuidas kallasin -20 juures 10W õli juurde ja siis otsustasin teise auto võtta

Kui ma nüüd väga ei eksi, siis tegelikult õli viskoossus ei tohiks olla parem, kui tähistus (s.t. kui õli vastab 5W tingimustele, siis ei tohiKS seda müüa 10W pähe)
EDIT: õlivahetuse osas omast kogemusest- kõige kindlam on vahetada kevad/sügis, kui läbisõit välja ei anna ja õli hea on, siis igal juhul kevadel- nimelt kipub vanal õlil tekkima probleem mitte niivõrd selle osaga, mis on enne W-d vaid just selle osaga, mis on peale seda


Tegelikult ma olen normaalne....
Auto Teemaline Suvaline Pläma VOL 3
#540IMHO ei ole õlide puhul niiväga tähtis see, mis SAE numbriga neid tähistatakse. Tähistavad need numbrid ju ainult viskoossust mingil etteantud temperatuuril. Hoopis olulisem on siin, kui hästi õli... määrib
. Sellepärast ei tasukski ehk niiväga muretseda selle pärast, kas sisse saab 5W-40, 5W-50 või 10W-60, vaid hoopis, et sisse saaks nii kallis (udune seos kvaliteediga) õli kui rahakott kannatab
. Julgen arvata, et kallis mineraalõli toimib erinevatel temperatuuridel igaljuhul paremini kui odav täissünteetiline õli, olgugi et täissünt näitab ehk kangemaid SAE numbreid.
Ise olen kõige rohkem rahule jäänud Castrol Magnatec'iga (5W-40 siis). Selle õliga ei tundunud mootor pärast õlivahetust nii palju vaiksem kui teiste õlidega, mida proovinud olen (Mobili kraam, BP Visco 5000, Shell Helix Ultra). Ehk siis õli säilitas oma esialgseid omadusi justkui paremini (poolsurnud variaator on krdi hea indikaator
)
Ja mis elektriautodesse puutub... Härra Jay Leno ütles umbes midagi sellist, et tema pooldab elektriautosid 100%, sest siis jätkub tulevikus päris autode nädalavahetuseks garaažist välja ajamiseks ka naftat :butt:


Ise olen kõige rohkem rahule jäänud Castrol Magnatec'iga (5W-40 siis). Selle õliga ei tundunud mootor pärast õlivahetust nii palju vaiksem kui teiste õlidega, mida proovinud olen (Mobili kraam, BP Visco 5000, Shell Helix Ultra). Ehk siis õli säilitas oma esialgseid omadusi justkui paremini (poolsurnud variaator on krdi hea indikaator

Ja mis elektriautodesse puutub... Härra Jay Leno ütles umbes midagi sellist, et tema pooldab elektriautosid 100%, sest siis jätkub tulevikus päris autode nädalavahetuseks garaažist välja ajamiseks ka naftat :butt: