:icon_hi:
peale pisikest katsetamist (pooled Eesti elektriautod s.o. demo iMIEV ja C-Zero)....
isiklikult pean suurimaks miinuseks siiski hinda- muidu on tegu ideaalse linnaautoga

eeldatavasti muidugi lumevabal perioodil
Laadimisest- tavalaadimine toimub 16A pealt ja võtab ajaliselt umbes 10H - kiirlaadijaga kuni 80% tuleb vastavalt aku laetuse astmest 10-26 minutiga ... ja saab jälle ca 100-150 km sõita.
Talvesõit on küll huvitav aga väljaspool linna ei ole probleemiks- kont kusjuures ei tarbi sugugi niipalju, kui soojendus -paari päeva tagune katse näitas, et juba 0 juures on max soojendusega läbisõit poole väiksem- samas jälle kui muidu laseb auto läbisõidu kriipsuks kuskil 15% aku laetuse juures, siis soojenduse puhul on see juba 20% kandis (tegelik reserv on umbes 10km peale kriipse)
Prius ei ole teema- sellel on kõik elektriauto miinused koos bensiinimootori miinustega

ja akupakk on tõsiselt masendav
iMIEV-i (ja selle derivaatide) akude hingeelu on huvitav- mida rohkem tsükleid on läbitud, seda parem ... C-zero nt laeb oluliselt suurema vooluga, kui iMIEV. Esimesel on odomeetril 12 tuhat iMIEV-i 5 tuhande vastu.
Maanteel ja foori all muuseas on see pisike punn hoolimata oma kaalust ikka hull püss (kuni 130-ni... seal on piiraja)... ja hoolimata kipakusest püsib ülihästi teel (raskuskese on ülimadalal) manööverdusvõime on samuti muljetavaldav ja tagatipuks on need ju veel ka tagaveolised (ma korra mõtlesin tulla sellega kardirajale aga... kuna kodus laadimisvõimalus puudub, siis noh jah...)
Mis talvisesse küttesse puutub, siis need talveversioonid, mis sotstöötajad saavad on varustatud ka eelsoojendusega- soojendus on eeldatavasti kokku kuskil 3kW peal- s.t. kui auto on seinas ja aku täis, siis 3kW kütab ilusti auto soojaks. Peale seda jääb soojenduse tarve palju väiksemaks ning ka läbisõit ei vähene soojenduse lülitamisel nii meeletult kiiresti. :captain: (asja uba on nimelt selles, et iMIEV-il on vedeliksoojendus- kui see juba soe on vajab temp hoidmiseks vähem energiat)
Smardiga on iMIEV-i ebaaus võrrelda... kuigi kipakas on tegemist siis neljakohalise autoga, millel on enamvähem asjalik pagasiruum (ja võttes arvesse, et hetkel saaKS iMIEV-i derivaadi oma taskusse umbes 18 tuh eest... siis on see peaaegu Smardi hinnas).
Kulu juurde arvutada- samasuur auto (või Smart) võtaks umbes 4,5 l bensiini või liitrijagu vähem diislit (keskmine siis julmalt 4,0 x 1,3 s.o. 5,20 eurot 100 km peale vs umbes 10 kWh ehk umbes 1 euro samale maale)
Hoolduskulud ja varuosad tuleks võrdlusest välja võtta (nimelt on seniste tähelepanekute tulemusena võimalik väita, et elektriautos ei ole just eriti palju kuluosi, millega midagi juhtuda saaks)
Laadimise osas siis uuesti- täna hommikul oli taristuhanke avamine NING järgmiseks talveks on laadimisvõrk püsti ja töötab... ning kui ma ei eksi, siis Pärnu ja Tallinna vahele tuleb lausa kolm laadimispunkti ...