Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#571
hmm hmm...

andestage kuid ma tõesti hetkel ei pane otsi kokku ja ei suuda tabada tegevuse fookust nö - milleks teile see "vägev heli" ja parem minek ning teravus jms... rajale see auto ju ei pidavat minema... milleks siis remäppida?
Samas tänavaauto kohta on tal muidugi kole palju "arme näos" minu maitse jaoks... (ja see vägev heli võib osutuda üsna koormavaks kuminaks igapäevasel ekspluatatsioonil - eriti pikemate maanteeotste puhul).

Go Wonder siis, kuhu inimese mõte iigub :D

(misasjad need kollektorikatalüsaatorid on ? eelkatid või ? kas põhikatid jäid siis alles?)


:roll:

Ja kaks Sinupoolset lauset auto hetke mineku ja käitumise kohta ajavad mind oma vastuolulisusega mõõdukalt segadusse... Üks neist räägib, et ima kattideta on gaasivajutus hoopis tundlikum ja teine räägib risti vastupidist, et segast peksva lambdaga on tohutu lag gaasivajutuse ja mineku vahel...


NB! Vaata lambda juhtmestik ja pistikud üle - ei tahaks uskuda, et ta niisamaha heast peast maha suri. Alles nad vahetati sul ju Pilotis. Minuteada Pilot ostis neid boschist, tegi väikse juurdehindluse ja müüs (koos paigaldusega) neid rõõmsalt edasi (st miski hiina vms odav ja mittekestev saast need ei tohiks olla) :)

PS! Kas keegi reaalselt on mõõtnud ka mingit kW või kiirnduse vahet GTA-l peale kattide eemaldamist ? (vahel petab efektsem väljalasketärin põhja all pepudyno ära).

Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#572
Oeh jah... kas kõik M3 ja M5 ja RS5 ja RS6'd käivad siis kohe rajal, kuna tegemist on kiirete tänavasõidumasinatega? Ei saa jälle sinu loogikast aru? :icon_problem: Ning remäppida selleks, et kütusekulu läheb paremaks ja päris tuntavalt. Tõmmet on rohkem ja seda ka siis kogu pöörde ulatuses, lihtsamad möödasõidud maanteel ka 6'nda käiguga. Armid näos, ega need pole siis seal igavesti! Ja GTA heli ei ole koormav :twisted: vähemalt mitte mulle.
Kollektorikatid, eelkatid, esimesed katid jne. kuidas keegi nimetab. Need said ainult vahelt ära võetud, kui teised katid (põhja katid) oleks vahelt ära siis ei saaks enam ülevaatuselt läbi ja peaks vahele panema vaigistava püti sinna, sest siis oleks tänaval liiklemiseks see liiga lärmakas. :icon_cop:

Nagu ma ütlesin, siis alguses ju ma sain sõita ilma lamda veata, kokku nii oma +20km. Sealt juba tundsin, et läheb paremini pöördesse, see jõkutamine tekkis ju hiljem :icon_eh: .

Tundub, et kõik teavad paremini mis minu auto juures Pilotis tehti, kui mina ise. :lol:
Vahetati ainult kõige viimane lamda andur peale põhikatte, ehk siis tagantpoolt esimene. Teisi lamdasid pole keegi veel vahetanud!

Ning kw võibolla tuli hetkel max 2 juurde, kuid nagu rääkisin, et põhiline on hiljem teha remap ja siis annavad ilma esimeste kattideta kollektorid tuntavalt juurde. Mul oli targem lihtsalt praegu need kollektorid ära vahetada sest mootor oli maas ja seda tööd kordades lihtsam praegu ette ära teha.

Veel küsimusi?
:thanksspin:

Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#576
Eesmärk nagu ikka on mahtuda saastenormidesse :)

Mingit teoreetilist tsitaati ka, et targem välja paista:

Kolmiskatalüsaator Nüüdisaegseid heitgaasinorme silmas pidades annab vaid lambdaanduri signaali järgi juhitav kolmiskatalüsaator (siin on see sõna katalüsaatorseadme tähenduses) vastuvõetava lahenduse - vähendab nõutaval määral nii CO, CnHm kui NOx kogust. See katalüsaator on efektiivseim segu stöhhiomeetrilise koostise (l=1,0) puhul. Siis väheneb CO, HC ja NOx väljapaiskumine kuni 95% (vt joonis 2). Et CO ja HC katalüütiliseks oksüdeerimiseks vajatav temperatuur on vähemalt 250 0C ja NO oksüdeerimiseks 400 0C, paigutatakse katalüsaator võimalikult väljalaskesüsteemi mootoripoolsesse otsa, kus heitgaas pole veel maha jahtunud. On ka elekterküttega lambdaandureid ja katsetatud on elekterküttega eelkatalüsaatorit, mis töötab vaid siis, kui mootor on alles külm. Nüüdiskatalüsaatoriga autoga saab katalüsaatorit vahetamata tavaliselt läbi sõita vähemalt 160 000 km. Kolmiskatalüsaatori puudused: - kütust kulub ja süsihappegaasi moodustub veidi rohkem (esiteks, katalüsaator suurendab väljalaskesüsteemi takistust ja teiseks, kasutatakse mitte ökonoomseimat, vaid stöhhiomeetrilist kütusesegu); - lambdaanduri ja katalüsaatori rikkiminemisel (normaalse kasutamise korral lõpuks ka loomuliku vananemise tõttu) väheneb katalüsaatori tõhusus järsult (vt joonis 2); - mootori käivitamisel ja vahetult selle järel (mootori soojenemise ajal) ei tööta katalüsaator efektiivselt. Siis järgib mootori juhtarvuti temperatuurianduri signaali ja “ignoreerib” lambdaandurit, segu on rikas (l<1,0); - katalüsaatoris kasutatavaid raskmetalle (plaatina, roodium, strontsium) on autode utiliseerimisel keerukas ja kallis taaskasutamiseks eraldada. Katalüsaatorit rikub: - pliibensiiniga sõitmine. See vähendab katalüsaatori efektiivsust ja muudab lambdaanduri karakteristikat väga kiiresti (vt joonis 2); - põlemata kütuseosakeste kogunemine katalüsaatorisse näiteks süütetõrgete, teise autoga käimavedamise või bensiinipaagi tilgatumalt tühjaks sõitmise tõttu; - “külm dušš” veest läbisõidul (monoliitkeraamika võib puruneda); - loomulik vananemine, sest ka normaalse kasutamise korral hakkab katalüsaatori takistus suurenema ja seade võib lõpuks ummistuda.

-

Kuna slaisser eemaldas oma eelkatid hetkel ilma ajule selgitamata mis toimus, siis võiks teoreetiliselt oletada, et antud ajajärgul esimesi lambdasid karakteristikust väljuva parameetri tõttu ignoreeritakse (lisaks 1 mittetoimiv lambda sinna juurde) ja hoitakse segu rikkana - mis on ilmselt ka põhjus slaisseri suurenenud küttekulule.

Huvitav kuidas rikkam küttesegu pikemas perspektiivis tagumisi ehk põhikatte mõjutab?

elame näeme.

Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#577
Update:
ABS andur sai vahetatud ja tuluke kustus.
Lamda sai vahetatud, diagnostikas mootori tuluke kustutatud ja kõik toimib väga hästi hetkel, värvilisi tulukesi ei põle enam konsoolis :) Ehk jääb ka nii nüüd, 3x ptüi. :icon_thumbup:

Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#584
Scarface näeb reaalsuses OLULISELT parem välja kui pildi peal... umbes nagu itaalia kurjategija, pealt sile ja lakutud, aga paar armi näos tunnistamas põnevat eluteed :)

(spotitud Jussika ees ja hiljem rahulikul cruisil mööda Sunset boulevardi (rohuneeme teel).

:icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup:

Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#585
E.T. wrote:Scarface näeb reaalsuses OLULISELT parem välja kui pildi peal... umbes nagu itaalia kurjategija, pealt sile ja lakutud, aga paar armi näos tunnistamas põnevat eluteed
Paremini poleks saanud sa öelda! :icon_hi:

Seal ma liikusin jah :) Valvsad silmad igalpool :sherlock: . No täna sai ta karva ka läikima, käis sisekeemilises ning naha kreemitamises. Ja nanovaha kanti ka peale. Kummiproff tegi ikka väga hääd tööd. Isegi osad kriimud kadusid, ütlesin küll et pole nagu pinda mida oleks hea vahatada, kuid said hakkama 8) Lisaks valasin natuke õli mootorisse, tundus kohatu teda ilma jätta magusast, kui ise sööma läksin head paremat.


E.T. siis kahel korral nägid veel mind samas kandis? Ootasid kuniks liikuma hakkan? :mrgreen: :thanksspin:
Last edited by Slicer on 16 Aug 2011, 02:42, edited 1 time in total.