Tea kas see siin on ka õige koht reisikirjelduseks ?
Sai täna ära käidud kaunis sinilipu vennasvabariigis Leedus ja ei muud, kui loomulikult sealset kurikuulsat autoturgu kaemas ::itpnt:: Jutte on kuuldud omajagu, nii meediast, kui tuttavate käest.
Ise olin vaid abijuhiks pikavõitu reisul ja hea juhuse tekkimisel mõtlesin, et oma silm on siiski kuningas ja sealne autobisnes tuleb üle kaeda. Ja tõepoolest, eks ta seal üks suur " bisnes " ole
Reis ise algas kell 3 öösel ja plaan oli kell 8 ehk turu avamiseks kohal olla. Paraku räägitakse sellistest reisidest harva saunaõlle taga stiilis " Sinna, tagasi ja asi mutt".
Nii ka seekord on asju mõni mida meenutada. Riiga jõudes tervitasid meie Mondeot auklikumad teed, kui seda Tallinnas ongi, tõsine offroad. Hämaras nii umbes kella 6 ajal hommikul otsustas keegi kohalik mutikene tänavavalgustusposti tagant teele karata nagu õige kodanik kunagi. Järgnes kiire pidurdus ja veel kiirem manööver ilmselt vähemalt 3 kordse vanavanaema elupäevade pikendamiseks ja õnnelik lõpp.
Küll aga selgus, et sõiduvahendi üks piduritorudest on pimeduse varjus ja aukliku keskkonna mõjul omi asju ajama lahkunud. :icon_sick:
Varahommikune Läti pealinn ning piduriteta auto tõsiasjadeks tuli leida kiirelt remondiasutus. Paraku jäid silma vaid nurgatagused hurtsikud, mis pealegi enamjaolt rehvimontaaziga tegelesid ning avamisaegadeks ilutsesid seintel 9 :00 - 10 :00 jne. Ohjaaahh :icon_thumbup:
Leidsime, et 30ga magistraali mööda Jelgavasse töristada ( ca 30 km) on kõige targem mõte ja nii me sinnapoole panime. Peale linna külje all asuvat järjekordset ebaõnnestunud katset leida adekvaatne remondiasutus koitis aga õnnistus - kohalik Info auto ehk Jelgava Fordi/Volvo esindus :icon_wave:
Saabusime täpselt avamise ajaks ja vähem, kui tunniga oli massin taas kõbus.
Järgnev tee Leedu piirini oli üks kehvemas seisukorras maanteid mida minu silm ja tagumik elus näinud/kuulnud/tundnud on.
Ennelõunat olime Radviliskise linnas päral, väljavaadatud auto juures. Too müügiplats ise oli omaette muusikal.
Kõigepealt ei viidanud miski, et tegemist üldse müügiplatsiga on. Kangialusest tagahoovi jõudes nägime kõigepealt keskmist sorti rekkaparklat ja mingisugust hooldushalli. Platsi keskel asusid müügiks olevad autod ja kaubikud ning sõidukid ise olid paksu tolmukihi all mida keerutasid üles seal liiklevad veomasinad.
Masinad reastusid umbes nii - eespool uuemad ja kenamad, keskel üsna räämas kaubikud ja kõige taga juba romud - risud millelt usinalt detaile eemaldada. kõike kokku ca 50 - 60 masinat. Eemal õnnestus märgata ka üht uuemat Ford Fiestat, millel kapott, küljeplekid ja uksed kõik eri värvi ja ilmselgelt taastamises tõsise avariiga isend. veel paistis silma üks üle katuse käinud pisem Toyota, mis ootas ilmselt sama tööjärge.
Auto, mille järgi mindi, töötas peale käivitusabi üsna ühtlaselt ja kui jätta välja mõned pisivead siis polnud kaubal viga( Ford Focus ), küll aga tundus seegi auto suuremat või väiksemat iluravi saanud lähiminevikus. Käed igatahes löödi ja peale pikaks veninud asjaajamist ( Leedus on juba lõunamaise ärikultuuri hõngu :icon_roll: ) sai ninad taas kodumaa poole pöörata.
Tagasiteel igatahes viperusi ei esinenud ja autod jõudsid kenasti kargesse Eestisse tagasi.

Loo lõpetuseks, oma kogemuse põhjal võib öelda, et autoäri seal kasutatud avariiliste autode peal suuresti elab ja kellel asjatundliku meelt napib, pole juhtumisi ka kedagi targemat kaasa võtta ning sisimas lootus leida odava raha eest ideaalses konditsioonis auto, peaks loobuma sealse hinna ahvatlusest ja pigem leidma variandi kodumaa pinnalt või kasvõi siis näiteks kusagilt kindlamast asupaigast( Saksamaa, Prantsusmaa, Taani). Siin kallimalt maha müüa on alati võimalus, kuid kahtlemata on tegemis väga riskantse kvaliteediga kandiga
