Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#61
TS, ega sa vahepeal "paberkaabliremonti"? Kunagi mainisid, et see on sul plaanis kusagil umbtulevikus :lol: .



Aga jah.. mõtlesin et kirjutaks mis põnevat siis toimunud auto juures vahepeal. Mõtlesin ja mõtlesin, aga ega siia midagi eriti kirjutada polegi. Suurim muutus on vist see, et pagasnikus vedeleb hunnik pukse mis ootavad vahetamist. Sai jah ostetud esiõõtsade puksud 2+2=1000.-

ja sai ostetud Soomest vajaminevad tagasillapuksid 2+2=500.- (kindlasti mitte A-varuoasd, aga eks elu näitab kaua nad peavad)



Muud nagu väga polegi uut, peale selle, et olen avastanud kui palju võivad kulunud puksid sõidu mugavust ja turvalisust šaboteerida. Siinkohal küsikski nõu, sest tegu on põhimõtteliselt algaja autoomanikuga, et kus oleks mõtekas pukse lasta vahetada? Ja kui kallis lõbu võib see olla (8 puksi)?

Mõtlesin alguses, et vahetan raisad ise ära, aga mingi imelik laiskus on viimasel ajal peale tulnud :evil: .
Last edited by AaduT on 15 Aug 2008, 16:19, edited 2 times in total.

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#62
paberkaabli vahetus seisab selle taga, et ei suuda leida mitte kuskilt mitte ühtegi hääd mõtet ekraanipoolsele kinnitusele :roll:



on ehk kellelgi mingit mõtet?



Idee iseenesest on lihtne-> asendada paberkaabel arvutist pärit IDE kaabliga. Plaadipoolne kinnitus on kökimöki, ekraani poolel kardetavasti kontaktliim + üldkatte paigaldamine ei ole piisav-> mingit pädevat lisaklambrit kinnisurumiseks aga ei ole veel leidnud)





Küll aga soovitaks võtta dislpei lahti ja plaadipoolsele kaablile peale ehitada miski lahe "surutis" (näiteks värvitraat+kaks kihti tepi)-> kui tühjad kohad on tingitud plaadipoolsest ühendusest, siis need saab selle tegevusega tagasi (mõneks hetkeks), ühtlasi tasuks ka "triikida"



-------------------------------------------------------------------------------



Pukse oskavad vahetada kõik töökojad-> soovitaks siiski leida mõne, mis suudab kohe ka silla paika ajada



mis puutub juhitavusse: puksid on ainsaks otseühenduseks tee ja kere vahel 8)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#63
Tänud nõuannete eest! :)



Tegelikult on mul veel 1 lugu pajatada:



Vahepeal sai veel võti (ainus) ära kaotatud, õnneks oli leidjaks kojamees ja sain 2L Pootsmani eest nad tagasi. Nüüd jõudsin selleni, et tegin koopia ära (sott.-). Pull oli aga selles, et üheski kohas kus ma käisin ei olnud toorikut mis sobiks minu Alfale. Lõpuks sain koopia tehtud Lõuna-Keskuses, ühes väikeses nurgapoekeses. Võttis aega aga asja sai, lukksepp võttis ilmselt kõige ligilähedasema tooriku ja treis sealt mingi soone maha. Tulemus oli sotti väärt...

Nüüd aga ponit milleni pika jutuga jõuda tahtsin: sama päeva õhtul jäin ma autosse luku taha. Lukunupp jäi kuidagi poolde vinna kui proovisin mingis suunas ta asendit muuta siis peale võttis ta automaatselt eelmise asendi. Ukse link ei avaldanud mitte mingisugust mõju, käis tühjalt edasi-tagasi (ka välimine). Pidingi vabal valikul mõnda teist ust kasutama, et autost väljuda.

Asi lahenes õnneks kergelt: väljusin ühest teisest uksest :) ja proovisin väljast võtmega ust avada, võti liikus tavalise 1/4 ringi asemel vaid 1/8 ringi. Kasutasin mõõdukalt jõudu ja logistamist sain ukse lahti... :roll:



Tunneb keegi ukseluku hingeelu? Kas süüdi võib olla võtmekoopia (ise eriti ei usu et tegu on kokkusattumusega)? Kas varsti seisab ees lukuvahetus?

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#64
:roll:



tegemist tüüpveaga 164 esiukse lukusüsteemis



juhtub see REEGLINA siis, kui välimist ukselinki ja ukselukku korraga surkida

Kuna lukumehhanismis on neli erinevat "riivi" siis juhul, kui nendest kahte korraga liigutada võivad need kinni jääda (sagedaseim põhjus on see, et seest pannakse uksed lukku ning lukk võetakse maha käepidet tirides)



Oma kogemus näitab, et see juhtub ainult juhul, kui lukuhoovastik on viltu, kinni või siis on ukselink vale vastu välja vahetatud (kuna tagumiste uste lingid on esimestest erinevad, siis selle ümberpaigutamisega jääb hoovastik vahel kinni)



vaikselt kangutamine aitab alati väga hästi (muuseas-> kui kesklukk reageerib sellel lõgistamisega, tuleks sealt pinge maha saada) 8)



Lukku vahetama joosta ei ole suurt mõtet, kuna asi ei ole üldse lukus vaid pigem seda ümbritsevas.
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#65
Taaskord tänud :lol:



Ja veel 1 loodetavasti pisiasi, mis silma/kõrva jäänud on: Nimelt kiirustel ca 120km/h ja üle selle lülitades käigukast vabakäigult viiendale tekib umbes taoline "krõmpsuv" hääl nagu siis kui vabakäigult lülitada sisse tagumine käik kui auto veel vaikselt liigub. Kas peaksin muretsema? Kas vaja õli lisada/vahetada?



(Muidu 3.0L 12v pealt jätsin kasti alles,, jess! :twisted: )

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#66
AaduT wrote:Taaskord tänud :lol:

Ja veel 1 loodetavasti pisiasi, mis silma/kõrva jäänud on: Nimelt kiirustel ca 120km/h ja üle selle lülitades käigukast vabakäigult viiendale tekib umbes taoline "krõmpsuv" hääl nagu siis kui vabakäigult lülitada sisse tagumine käik kui auto veel vaikselt liigub. Kas peaksin muretsema? Kas vaja õli lisada/vahetada?

(Muidu 3.0L 12v pealt jätsin kasti alles,, jess! :twisted: )




see kast ei sobi sinna ilma siduri korvita.....

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#69
:roll: hmm...märkan siin ka pisikesi erinevusi igal sammul... seda mootorit uurides... aga et kui viienda paned väikese viivitusega? kas siis käib ka ragin läbi? stiilis neljas välja lased siduri korra üles vajutad alla ja paned siis käigu sisse... :?: eks vist miskit sinna sünkronisaatorite kanti vast ole... :roll: aga mõõda ära õlikogus käigukastis...-``väike varras`` diffrikorpuses...

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#70
Seda heli on näiteks mitu korda tekkinud alla mäge sõites, vaba käiguga, ja siis mingil hetkel viiendale lülitades. See peaks ehk vastama küsimusele. :)



Mäletan punase alfa lahti kakkumisest seda väikest varrast küll, aga kuidas sellele kõige paremini ligi pääseb, ilma et mootorit koos sillaga alt välja ei lase? :lol: .





EDIT:

Kui palju õli on 24v 3.0L mootoris ja kui palju käigukastis.

Kui tihti peaks käigukasti õli vahetama?

Milliseid mahlasid veel vahetama peaks?

Pole veel suurt midagi peale pensiini valanud autosse.. sõitnud olen ca 6-7k km.



Maybe suht lollid küsimused, aga pole lihtsalt verem ühtegi autot nii kaua omanud, et oleks huvitanud õlivahetus vms.

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#72
:roll: hmm no tavaliselt differ lihtsalt teeb veidi häält-madala pöördega, samas raske käiguga sõites-see on neil üsna tavaline...aga no krõmps...hmm... no vardale saad vast kanalipeal ligi kõige paremini...ja alt sealt vahelt peaks saama kontrollida... mootorisse läeb õli kuskil 6 liitrit ja seda on hea vahetada kuskil 10 000-12 000km järel, käigukasti õli iga 30 000km järel ja mootoriõliks on siis soovitatud 10w60-kui vähe sportlikum sõidustiil...

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#73
No tere jälle rahvas!
Ma pole nüüd ca 5 kuud aktiivne olnud sest oli sõjaväes, aga nüüd olen tagasi.

Pilli aga veel pöördesse ei aja, sest otsustasin mitte talvekaid alla panna. Tegelikult on eesmärk sõitmise arvelt kokku hoida ja kõik asjad enne kasutamist korda teha. See tähendab sii Puksid vahetada, sidur vahetada, termostaat ja salongifilter vahetada, õli vahetada, käsipidur parandada. Ja alles siis teen ülevaatuse ja kindlustuse ning saan suvel korraliku Alfaga maurata :)

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#75
Autot praegu ei kasuta, aga kuna igavus tapab, siis mõtlesin et hakkaks nokitsema veits. Seda enam, et ülevaatus on kohe läbi. Sellega seosest mõtlesin, et uuriks siin veits käsipiduri kohta. Päris kadunud teine veel pole, aga kui sõitma hakkata, siis aru ei saa, et peal oleks. Kust alustada ja kas on võimalik nö. peale keerata, ilma et peaks mingeid suuremaid väljaminekuid tegema, või on see vältimatu?

Ette tänades! :icon_hi: