Page 1 of 2

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 10 Sep 2007, 13:48
by jannuhellu
kas 2.0 ts v6 148 kw turbo normaalrõhk on 1,2 bar või midagi muud? turbokella järgi näitab ta mul 1,2 bari ...seee on tegelt suhtlelistelt kõrge ju võrreldes mingi nissan 200ga millel on normaalrõhk 0.7bari!!!!!

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 10 Sep 2007, 13:56
by ts
peast väidaks, et normaalrõhk peaks olema 0,9 ning overboost 1,02



aga kontrollin... ( :oops: kui meeles on)



See mida kell näitab on :roll: nooh jah kah midagi (BTW-> 164 tb nagu ka teised kasutas esialgu kella, millel oli vaid seier, umbmäärane skaala ning overboosti tuluke :lol: see näitas suht täpselt :lol: )



Ära unusta, et surveandurid ei ole just kõige kindlamad asjad :wink: Seal piisab pisemasti häirest kaableduses, et "surve muutuks" (kõige lihtsam turbotuuning-> konde vahele ja "surve" on poole kõrgem :lol: )

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 10 Sep 2007, 19:28
by jannuhellu
kondekas??...näiteks õppisin eelmine nädal ära sellise jubina tegemise mis tõstab turbo rõhku mingi 30 prosa....asi selline et mehhaaniline vidin mille monteerisin kokku õhupoest asi siis nimelt viivitab turbo lahti laskmisega nii et rõhk tõuseb umbes 30 prosa nissan 200 peal katsetasime siis saime 0,4 pealt 0,7 peale ....huvitav asi selline et siuke lihtne vidin nii mõjutab...aga mis kondekast sa rääkisid????



ja sul on õigus ...peale täpsemat uurimist jäääb seier 0,9 bari peale ainult hetkeks lööb 1,2 peale see vist ongi nn overboost

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 10 Sep 2007, 20:04
by K.Kotkas
mängige mängige oma pierburg valvega ..

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 10:54
by ts
mängige mängige oma pierburg valvega ..
:lol: see lõpeb küll hästi :roll:
näiteks õppisin eelmine nädal ära sellise jubina tegemise mis tõstab turbo rõhku mingi 30 prosa


Selle asja nimi on ülesurve klapp-> seda kasutatakse kõiksugustes survesüsteemides alates õhust ja lõpetades katlamajadega :roll:

muuseas on sellise klapiga süsteemidel ka huvitav omadus kinni jääda... Ta siiski ei ole ette nähtud pidevalt vibreerivas keskkonnas sellise temperatuurivahega töötama-> tulemus: heal juhul jääb ta lahti :roll: halval juhul kinni :roll: (ei taha küll ära sõnuda, kuid... olen näinud küttesüsteemi, kus ülesurveklapp kinni jäi :shock: tore... ja kuna mootor on nagu natuke tundlikum surve suhtes, siis....)

LIsaks ei tasu unustada, et ECU arvestab ettenähtud survega, kui sa lihtsalt survet .3 bar'i üles kruvid, siis mingi hetke pärast saab "nalja"



See konde millest mina rääkisin oli mõeldud kella näidu tõstmiseks :lol: :lol: :lol: mitte surve tõstmiseks (kuna surveandur muudab näite vastavalt pingele/takistusele, siis juhul, kui sinna konde vahele surada on võimalik teostada kella järgi ülelaadimist ilma turbiini kasutamata)

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 11:58
by E.T.
:lol:

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 13:22
by jannuhellu
mida iganes !!!!kellele seda valet näitu sinna kondekaga vaja tõsta on ????ei mõista..minu meelest on ikka hea kasutada seda turbokella kuna minu väljalaske kollektori poldid olid lahti rappunud ja ma polekski sellest teada saaanud kui ei oleks kasutanud turbokella sest siis kui turbokella peale panin alles siis märkasin et turbo rõhk on 0,4 peal keerasin need kinni ja läx normi!!!!!!



nujah aga ikkagi tean paar vendA on kasutanud seda õhusurve klappi juba terve aasta edukalt nissan 200SX peal ja pole midagi juhtunud nii et teie eelarvamused ei pruugi paika pidada absoluutselt KOHE MITTE..... ja pealekauba on seal ülesurve jaoks 0,6 mm auk



ja mis nalja.....me katsetasime seda CHIPITUD aju peal...mitte tavalisel....



vot

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 13:28
by spark
saabnetis on see teema põhjalikult läbi käidud (ja ilmelt ka teistes foorumites ...) http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3492

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 13:39
by E.T.
kuidas väljalaskekolle kinnikeeramine mürale mõjus?

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 13:56
by ts
kellele seda valet näitu sinna kondekaga vaja tõsta on ????


Kui ostad omale auto, millel ei ole turbiini aga eputada tahaks, siis....



olen audide puhul paar korda sattunud boost'i kella ja vabalthingava mootori combole sattunud :lol:



ja mis eelarvamusse puutub-> see ei ole eelarvamus :wink: see on füüsika 8) ja üldiselt mõtle korraks selle peale, et KUI see regulaator nii hästi toimib, siis miks üldse tehases wastegate peale raha on raisatud-> lihtsam oleks ju suvaline klapike ja voolik :lol:



Muuseas-> tegelikult on selliseid vidinaid täiesti perfoomans pöörpösis olemas. Kuid sel juhul kasutatajse juba mitme seadega ECU-d kombineerituna solenoididega ja avariiklapiga, millest esimene siis reguleerib kütusesurvet+pihusteid teine õhurõhku ja kolmas tapab nii surve kui ka süüte mootori igasugusel kõrvalekaldel normaaltalitlusest :wink:



Veelkord põhitõed-> mootori töötamiseks on vaja õhku, kütust ja süüdet. Ideaalseks töötamiseks on vaja õhku ja kütet täpses doseeringus ning süüdet õigel momendil.

Kui sa lihtsalt surud mootorisse rohkem õhku siis jääb segu lahjaks. Kuna surve on suurenenud siis oleks ideaalis vaja ka kõrgema oktaanarvuga kütust ning süüdet oleks samuti vaja natuke korrigeerida (detonatsiooni vältimiseks)



Kui Sa ei tea liigse detonatsiooni põhitulemust turbomootori juures, siis selleks on :roll: uus mootor :?



Ehk siis traktaadi lõpuks-> Maailma kõige keerulisem ja tundlikum sädesüütega mootor ON sissepritsega turbo, mille edasiarendamiseks ei piisa sellest, et "keegi on kuskil midagi katsetanud ning see töötas" :P



P.S. kunagi näitas mingit võistlust, kus profid võtsid Skyline'i 2,8 mootorist välja 600 midagi hp... ja põletasid mootori esimesel sõidul sisse

Tiimipääliku kommentaar oli stiilis-> nooh krrt aga eelmisel autol see seadistus töötas ideaalselt-> võibolla poleks ikka pidanud seda toru suurendama :P

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 14:35
by jannuhellu
väljalaske kollektori ja mootori vahelt surus õhku välja mitte turbosse ja seetõttu tuli kiirendamisel selline urin sisse ning turbo tööö polnud piisavalt efektiivne

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 11 Sep 2007, 22:09
by cyber
Santehnilise vidina nimi on siis MBC ehk manual boost controller. Kutsutet ka bleeder. Eesmärgiks petta wastegate ära ja avada see suurema rõhu korral, kui originaalis. Spark siin juba vihjas ühele kilomeetrisele teemale saabnetis, kus asja erinevaid aspekte pikalt lahatud on ja jooniseidki leiab. Saabil saab sellega suht kergelt originaalse 0.7-0.8 rõhu 1.2-1.3 peale..;) Seal hakkab paraku elektroonika sekkuma juba...



to: ts... See vabalthingava mootori ja boostikella kombo kannab nimetust ökonomaiser..:D Pidavat aitama ökolt sõita..:) Et kui seier ühes servas on siis on öko ja teises otsas, siis ei ole öko..:D Jummala eest, ärge gaasipedaali puutuge, kohe hakkab seier liikuma selle mitteöko serva suunas..

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 12 Sep 2007, 11:16
by ts
cyber wrote:to: ts... See vabalthingava mootori ja boostikella kombo kannab nimetust ökonomaiser..:D Pidavat aitama ökolt sõita..:) Et kui seier ühes servas on siis on öko ja teises otsas, siis ei ole öko..:D Jummala eest, ärge gaasipedaali puutuge, kohe hakkab seier liikuma selle mitteöko serva suunas..


Ökonomaiser on teadatuntud asi-> aga ma mõtlen JUSTnimelt boostikella -> ehk siis -0,9 kuni + 1,5 :lol: mis läbi takisti ka buusti näitab :wink:



Minu arvates siiski on otstarbekam jätta turborõhk selliseks nagu ta tehaseseades on (sellel ON põhjus) ja igasugu ülesurveklappidega mängimine jätta proffidele. :roll:

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 12 Sep 2007, 21:34
by cyber
ts wrote:Minu arvates siiski on otstarbekam jätta turborõhk selliseks nagu ta tehaseseades on (sellel ON põhjus) ja igasugu ülesurveklappidega mängimine jätta proffidele.
Päh, ja kus on siin fun..:D See põhjus on see, et kestaks kauakaua ja oleks LOLLIkindel..;) Üks saabifoorumi kasutaja kasutas väga head signatuuri vahepeal... On olemas kahte sorti turbomootoreid, ühed on liialt väetid ja teised on laiali..:D Loomulikult peaks teooria üle käima enne, kui säenset jubinat kasutada, aga ma ei näeks mingit probleemi selles, kui pisut katsetada ja mängida asjadega. Corky Belli "Maximum Boost" sobiv kirjandus näiteks...



PS. Mõni mode võiks selle teema siin splittida, algsest (ja reeglitepõhisest) teemast on asi juba ammu Uugametsale jõudnud..;)

arutelu koduste vahendite V6TB rõhu tõstmise teemal

Posted: 13 Sep 2007, 01:40
by H.E
cyber wrote:PS. Mõni mode võiks selle teema siin splittida, algsest (ja reeglitepõhisest) teemast on asi juba ammu Uugametsale jõudnud..;)
See on siin normaalne asjade kulg.

Kuidas muidu läheb? :lol: :lol: