E.T. wrote:
12 vabandust offtopicu eest taaskord!
ja et offtopic otsa ei saaks...
Honda raketikesed kasutavad huvitavat viisi oma ülisuurte liitrivõimsuste saavutamiseks... Nimelt 8000+rpm ja ülisuur surveaste, lisaks mitmeklapitehnika ning mitumitu nukki (Honda Vtec omas ju 16 klapi jaoks suisa kolme, kui ei eksi...)
Põhimõtteliselt siis tegu poolvõistlusmootoritega -> viiteks

AR155DTM suutis oma 2,5 liitrisest mootorist kuni 544 obest välja suruda- seda muidugi 15000 pöörde

peal... ning ülalmainitud TS suutis kätte saada 70-dal aastal kaheklapitehnikas oluliselt rohkem (44kW enam

), kui kõige viimane hüpertuunitud VTEC...
Normaaltingimuses siiski ei ole üleforsseeritud mootoritel tööiga sugugi selline, nagu võiks olla... Ehk siis see mis 10 aastat tagasi oli 118 kW 8krpm juures ei ole tõenäoliselt täna enam 90-tki... samas, kui näiteks 350cui V8 on säilitanud vabalt oma 127kW ka 30 aastat hiljem... Samamoodi on hi-tec mootorite suurimaks miinuseks asjaolu, et väikseimgi viga või hoolimatus viib suht kärmelt uue mootori ostuni
Mis BMW-desse puutub, siis vaatame korraks minevikku... Olid ajad, kui BMW 2002 suutis arendada suhteliselt arvestatavat (~45kW) liitrivõimsust ja ka seda lihtmeetoditega. Kõnealune M-"seeria" siiski-> otse ringilt tänavale-> konseptsiooni sõiduk
Ausaltöeldes ei ole see enam isegi mitte OT vaid midagi enamat...