#17
Postitas ts
teisemehe autoteemas offtopp alga:
number W ees näitab milline on õli külmataluvus, W järel näitab milline on "soojataluvus"
esimesel numbril kehtib reegel, et mida väiksem see number on seda vedelamaks jääb õli miinuskraadide juures (sõltuvalt muidugi õlitootjast on seal väiksed käärid- kuni 5 kraadi), teisel mida suurem number seda rohkem temepratuuri kannatab.
ja tempertauuridest klasside järgi:
10W30 töötab tõrgeteta vahemikus -20 kuni+30
10W40/10W50 töötab tõrgeteta vahemikus -20 kuni +40 (60 on juba selleks, et mootorile ikka kõvasti kuuma anda)
10W standard näeb ette, et õli peab olema pumbatav -30 juures (klasse märgitakse selliselt, et alustatakse kõrgemate nõudmisest ning liigutakse allapoole-> a.t. kui õli ei ole -35 juures pumbatav, siis proovitakse -30-ga - kui seal veel on, siis on tegemist 10W õliga)
Sisuliselt on siis olukord selline, et 10W40 õliga varustatud auto on võimeline sõita meie kliimas enamiku ajast (kui temp langeb kõvasti alla 20 külmakraadi, muutub õli meelaadseks olluseks ja võtab kõvasti aega, et üles tulla-> vahepeal on metall vastu metalli ja sealt muidugi eraldub ... metalli). Kui nüüd kogemata mitet märagta, et õues on 32 kraadi külma ja siis autot käivitada juhtub see, mis juhtub ka siis, kui üldse ilma õlita auto käima panna (kuna 10W reeglina ei ole enam pumbatav ja mootor jääb kuivale)
5W30 on teine väga kasutatav õli, kuid sellel tekib tõsine probleem suviste 30+ kraadide puhul (nimelt muutub õli nii vedelaks, et määrimisomadused kukuvad oluliselt -> kui see nüüd ka veel vana on või kõvasti kuuma saab, siis on pahandus kerge tulema)
JA lõpetuseks-> soovitaks vähegi tõsisemate vahemaade sõitmise puhul vahetada õli kaks korda aastas (sügusel 5W30 või 40 ja suvel 10w60)
Või siis aastaringseks 10w40 või 5w 40 (sõltuvalt auto kasutamise otstarbest) :icon_angel:
Tegelikult ma olen normaalne....