Alfa Romeo Crosswagon

#16
Sellisel juhul peaks Eestis olema ju 5W ikka sisuliselt kohustuslik standard... et kui keegi müüb sulle 10W'd ja ütleb, et mingit vahet pole vms, siis on see ju päris jama? Või käib see mitmegrammi jutt ja -30 jutt mingite konkreetsete mootoritüüpide kohta?

Alfa Romeo Crosswagon

#17
teisemehe autoteemas offtopp alga:

number W ees näitab milline on õli külmataluvus, W järel näitab milline on "soojataluvus"

esimesel numbril kehtib reegel, et mida väiksem see number on seda vedelamaks jääb õli miinuskraadide juures (sõltuvalt muidugi õlitootjast on seal väiksed käärid- kuni 5 kraadi), teisel mida suurem number seda rohkem temepratuuri kannatab.

ja tempertauuridest klasside järgi:
10W30 töötab tõrgeteta vahemikus -20 kuni+30
10W40/10W50 töötab tõrgeteta vahemikus -20 kuni +40 (60 on juba selleks, et mootorile ikka kõvasti kuuma anda)
10W standard näeb ette, et õli peab olema pumbatav -30 juures (klasse märgitakse selliselt, et alustatakse kõrgemate nõudmisest ning liigutakse allapoole-> a.t. kui õli ei ole -35 juures pumbatav, siis proovitakse -30-ga - kui seal veel on, siis on tegemist 10W õliga)

Sisuliselt on siis olukord selline, et 10W40 õliga varustatud auto on võimeline sõita meie kliimas enamiku ajast (kui temp langeb kõvasti alla 20 külmakraadi, muutub õli meelaadseks olluseks ja võtab kõvasti aega, et üles tulla-> vahepeal on metall vastu metalli ja sealt muidugi eraldub ... metalli). Kui nüüd kogemata mitet märagta, et õues on 32 kraadi külma ja siis autot käivitada juhtub see, mis juhtub ka siis, kui üldse ilma õlita auto käima panna (kuna 10W reeglina ei ole enam pumbatav ja mootor jääb kuivale)

5W30 on teine väga kasutatav õli, kuid sellel tekib tõsine probleem suviste 30+ kraadide puhul (nimelt muutub õli nii vedelaks, et määrimisomadused kukuvad oluliselt -> kui see nüüd ka veel vana on või kõvasti kuuma saab, siis on pahandus kerge tulema)

JA lõpetuseks-> soovitaks vähegi tõsisemate vahemaade sõitmise puhul vahetada õli kaks korda aastas (sügusel 5W30 või 40 ja suvel 10w60)

Või siis aastaringseks 10w40 või 5w 40 (sõltuvalt auto kasutamise otstarbest) :icon_angel:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo Crosswagon

#18
ah jaa- muidugi ka siin kehtib reegel, et hea 10W40 on kallim, kui kehva 5w40 aga oht mootorit rikkuda on oluliselt väiksem (kuskilt jäi kunagi silma soomlaste poolt tehtud "säästu" täissüntõlide test, kus üks meilgi müüdav 5W40 hangus üle pumbatavuse piiri juba -18 kraadi juures)

edit: leidsin ka graafiku
Pilt
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo Crosswagon

#19
spark kirjutas::icon_thumbup:

huvitav kas ta oli vabamüügis ka või liikus lihtsalt käest kätte
pole pärast auto hankimist eriti müügisaitidel kolanud (üleeelmine nädal vist korra vaatasin aga siis ta silma ei hakanud)
See auto oli küll täitsa vaba müügis. Lihtsalt 2 tundi peale kuulutuse ülesminemist tuli juba esimene kõne ning päevaga oli selge, et see läheb ära. Üldse ei imesta, et seda alfade rivistuses näinud pole! :D

Alfa Romeo Crosswagon

#20
Minul jah lihtsalt vedas hullu moodi, et omale Crosswagoni sain. Eks jumal hoiab Lolle ja Joodikuid....kumb olen mina ei tea aga halkot ei tarbi (kui siis pisut). :alc:
Mootoritesse olen siiani alati pannud kas 5W40 või siis 5W30 (oleneb autost, kõik besnukad). Kuid kuskilt maalt on Crosswagonisse millegi pärast pandud 10W40 aga mina tahaks valada nt. 5W40 Mobilit.
Tore on, et TS on ka endale õli asjad väga selgeks teinud. Uurisin isegi kunagi ja materjali on alles siiani terve hulk. Kõige lihtsam on ka õli sobivus kindlaks teha õli tootja kodukatelt.
Nädala lõpus läheb sisse 5W40 ja eks siis vaatame kuidas mootor käitub ja klotsid ka uued suured.

Alfa Romeo Crosswagon

#23
Tegin pisut uurimust ja tulemus on:
Selena Turbo Diesel (10w40) Tehase soovitus ka raamatus kirjas....aga eriti kargete ja rasketes ilmastiku oludes Selena WR (5w40).
Lähtuvalt meie külmast on talvel parem valik 5w40 (ka Alfa soovitab).
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
Kas kellegil on veel seda Fiati 1,9 nafta neelajat ja mis õli kasutate?
Kas 5w40 või 10w40 on küsimus valdkonda Ema või Tütar. Mulle meeldivad nooremad (enda ealised)siledamad ja valikuks jääb 5w40.....aega kuni neljapäevani ümber mõelda. :grandpa:
Viimati muutis V-X, 22 Jaan 2013, 14:10, muudetud 1 kord kokku.

Alfa Romeo Crosswagon

#27
:thanksspin: For oil

Õli teema siis kinni ja läheb sisse 5w40 Mobil.
Kunagi Ranno ütles, et 1,9 ja 2,4 vahe on 1 silinder ja kõik (pool naljaga).
Ootame õli, klotside vahetust. Loodan ka, et saab korda mingi mootori juht anduri jama mis mingil ajal välja ilmub (eriti peale löök auke) ja siis ära kaob. Äkitsi saab ka selghust imelikult madalal olev temp. näit salongis max ca 70. Salong ise soojeneb väga kiiresti ja näidik alumine piir ka.
Ega keegi ei ole kojameeste liigendite pukse vahetanud ?

Alfa Romeo Crosswagon

#29
rizto kirjutas:Pisut pikem jutt õlidest.
http://www.ferrarichat.com/forum/faq.ph ... s_articles
See jah see kurikuulus link mis interneti avarustes liigub. Miinuseks antud analüüsi puhul näen mina et testitud on ainult viskoosus näitajaid ja põhirõhk on pandud töötemperatuurile. Samas kui me teame et põhiline kulumine tekib külmkäivitusel ja pärast seda. Tänapäeval on ka palju muid olulusi näitajaid õlide puhul. Meie kliimas kindlasti pumbatavus madalatel temperatuuridel.

Alfa Romeo Crosswagon

#30
Kristop kirjutas:
rizto kirjutas:Pisut pikem jutt õlidest.
http://www.ferrarichat.com/forum/faq.ph ... s_articles
See jah see kurikuulus link mis interneti avarustes liigub. Miinuseks antud analüüsi puhul näen mina et testitud on ainult viskoosus näitajaid ja põhirõhk on pandud töötemperatuurile. Samas kui me teame et põhiline kulumine tekib külmkäivitusel ja pärast seda. Tänapäeval on ka palju muid olulusi näitajaid õlide puhul. Meie kliimas kindlasti pumbatavus madalatel temperatuuridel.
Kahjuks ei ole siiani ka mina leidnud nn. kulumis teste erinevate õlidega ja loomulikult meie külmas kliimas külmkäivituse kahjustused. Ise vaatan tuntumaid tootjaid ja ka kindlasti Auto tootja tehase ette antud nõudeid.
Ma ei ole kindlasti targem kui nt. Alfa mootori insener. ::itpnt::