tuleme siis tagasi oma teooria juurde... natuke põhjalikumalt
Kui ma nüüd väga ei eksi, siis ksenoontuled toimetavad sädelahenduse põhimõttel. Kõige lihtsam koht, kust sädelahenduse toimimispõhimõtet otsida on näiteks sädesüütega mootor.
Ehk siis selleks, et tekitada säde on vaja väga madalal amperaazil suurt pinget... küünlale jõudev pinge on suurusega umbes 10-15kV... Kõige olulisem on esimene laks, mille toimimiseks kogutakse pooli rohkem energiat, kui hilisemalt (pärast on küünlad soojad ning asi toimib nagu peab.)
Xenoni puhul peaks (nagu ka teistel sädelahendusega lampidel) olema esimene löök veelgi tugevam... Seega kui pauk käib ning toiteplokk saadab umbes (lambist) 40kV löögi, et tekitada esimene kaar, siis kaare hoidmiseks on vaja heal juhul isegi 3x vähem pinget (elektrikeevituse põhimõte n.ö. Kui kaar on olemas, siis on seda väga "kerge" hoida)
Kui nüüd juhtub, et pinge või maa kasvõi hetkekski kaob, siis edasiselt tuleb pirnile peale vaid ülalnimetatud esimesest laksust umbes kolmandik (või pool vms), kui kindlasti ei tule peale käivituspinget... Selle tulemusena ei ole kaar tekitatav enne, kui tuled uuesti maha võtta ja peale panna, mille tulemusena saadab toiteplokk uuesti selle (näiteks) 40kV pirnile peale...
Mis puutub pesuritesse, siis seal näeks ainsat põhjust selles, et mustalt tulelt peegeldub valgus tagasi ning hakkab pirni ennast põletama (kuna seal on valgustugevus ikka oluliselt tugevam, kui tavapirnidel... (kunagi olen sellel teemal juba kuhugi teoritiseerinud

)