Alfa Romeo 155 1993 (1.8 TS nb Sport -> 2.0TS wb Super) TS & Alfakass

#1
:icon_hi:

kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis algas kogu see 155 asi selliselt, et sel ajal veel I.DE.A instituudis töötav legendaardne Hr Ercole Spada sai ülesandeks disainida auto, mis sobiks Fiati kontserni Tipo 2 ja Tipo 4 platvormi vahele.
Üllatuslikult sai selle platvormi nimeks... Tipo 3 (polnud just eriti kreatiivset mõttelendu Fiati inseneridel vist)

Ja nagu Tipo2 puhul nägi vanameister kurja vaeva, et teha "voogavat" kandilist autot.
Kuna paistis, et ka prisma/delta hakkavad otsa saama, siis tundus loomulik, et Giugiarole ärategemiseks tuleb ka sinna lajatada-> seega võttis I.DE.A üle kõik Tipo3 disainid (kuniks saabus aasta 1992 ja teatepulga võttis üle Centro Stile eesotsas Chris Bangle-ga... sealt on siis pärit sama põhja peale ehitatud uuemad autod-> Fiat Coupe, Alfa 145/6 jms- mis hetkel ei ole oluline)

Vaev sai tasutud 1989-dal aasta, kui ilmavalgust nägi Lancia Dedra. 1990 alguses järgnes sellele Fiat Tempra ning paar kuud hiljem Tempra SW. Ja pärast pikka otamist tuli 1992 märtsis välja ka esimene AlFiat mis kandis mudelinumbrit 155 ja tehasekoodi 167. Ajaloo huvides olgu veel öeldud, et veelgi kauem kulus selleks, et kujustada uus Delta (1993) ning Tempra Coupe, mis aga andis teed ülalmainitud majasisesele disainile (jumal tänatud-> oleks tulnud tempra coupe Fiat coupe asemel, siis poleks sellest ajast alates enam ühtegi ägedat Fiati :icon_thumbup: ).
Ja siis muidugi juhtus nii, et seoses ägeda ja eduka sisenemisega ringradadele oli vaja luua homolgeerimiseks "tänavaauto"-> kuna kogemata oli Fiatil grupis olemas selline tore auto nagu Lancia Delta Integrale, siis pikemalt mõtlemata homolgeeriti kaks masinat-> Bussoga varustatud 155 (et keegi ei saaks öelda, et meil eo ole tänavamootor- noh jõudu oli veidi vähem aga ikkagi V6) ja Alfa 155 Q4 (näe on küll olemas nelikvedu tänaval).
Vahepeal siis (aastal 1993) juhtus veel see, et Zagato lõi Mr. Spadaga käed, et luua Ultimate 155-> tähistusegaTI-Z, mis sisaldas siis laiemaid tiivaääri ja tervet hulka "pisi"mugandusi.

JA muidgi olles nüüd täiesti korrektne, siis 155 sai oma lõplikult viimistletud vormi siiski alles 1995 aastal, kui härradele Fiatis esimest korda jõudis kohale, et kitsa kerega 155 ei ole väärt seda, mida mida see suudab radadel-> seega võteti vastu otsus natuke ti-z kujundust ratsida NING teha veidi ägedam auto.

Peamisteks erinevusteks said uued mootorid (Nord, Busso ja Lancia turbo visati prügikasti ja nende asemele mõeldud tehtud meetodil vorbiti üks ütlemata kurikuulsa vastupidavusega mootor, mida isegi ei nimetata enam- keegi ei ole julgenud endale siiani võtta ka vastutust selle terroriakti eest.), natuke laiemad tiivad, laiem rööbe ja "natuke" kiirem roolilatt (noh ja siis veel nipetnäpet, mis ei ole auto funktsionaalse osa pealt eriti oluline)

Aga jah- sellise konfiguratsiooniga liiguti mudeliaastasse 1997, millal andis see suureprane masin maad 156-le (mille väliste võlude all siiski Alfast suurt midagi alles pole)

Aga sellest, mis ja kus siis minu 155-d on järgmisel korral koos plaanide ja mõtetega.
Igatahes on neid hetkel kolm (kusjuures ühte pole nagu näinudki veel )
Tegelikult ma olen normaalne....

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#3
:icon_hi:

ja järg alga....

minu esimene kokkupuude 155-ga oli mälu järgi vist selline film nagu Komissar Rex (seal tundus kuidagi "äge") pluss siis ringrajapildid jms.

Reaalselt mõtlesin esimest korda 155 soetamisele siis, kui kunagi mingis Auto24 teemas viskas natuke sinist sisse (keegi tõmbas kiunu üles, et hr Kotkas müüb autot jube kallilt...) ilus auto on neh... ja seda väärt kah :icon_thumbup:

ja kui siis juhtus, et Hr Kotkas ähvardas 2007 lõpupoole viia auto oma Civicu sissemakseks, siis ei pidanud närvid vastu ja kuna foorumikasutaja Alfakass juhuslikult sel ajal koolis käis ja nädalas mõnisada km sõitma pidi, siis mõeldud-tehtud...
ostuteemat ei leidnud hetkel aga Negotiaor 2 pilt käis sealt hr Alfanatico pintsli alt tulnuna läbi küll
Pilt



Sinine 155 Super oli superioorselt tänuväärt masin (kiire, sigakiire rooliga, reguleeritavate amortidega jpm)
Aga nagu ikka 155-tega ei olnud tegemist siiski puhtakujulise rõõmuga (rõõmu jagus niikauaks, kuni sain talverehvid ja oskamatutel kodanikel need ära lasin vahetada- põmm 4 sarkofaagi suht kohe, kuna rattarummus olid vahetamisel keermed ära lõhutud)
Siis nipetnäpet sai veel tehtud läbi aegade ja ca 30 tuhande km... kuniks tekkis suur probleem sellega, et tavalised kohad (tiivaääred ja pagassipõhi) muutusid kuidagi väga hõredaks ning paagist väljuv kütusevooliku ots otsustas alla anda :x (ülevaatusel muuseas ka öeldi, et tehniliselt on auto korras aga kui midagi pagassi panna, siis ilma kiivrita ei soovitaks auto alla ronida ja järgmine aasta ei ole mõtet isegi proovida)

Mis seal siis ikka- kuna auto oli liiga hea selleks, et loobuda sai katsetatud selle vedamist ja venitamist ja igast muid asju aga päädis see siiski pampri peale venitamisega ning pika reisiga 80km kaugusele, kus on olemas hää keevitaja... kuna aga garaazi pole ja suvel ilust ilma polnud, siis jäi asi sinnapaika (ja kuna mul niikuinii oli plaanis korraga üle ühe auto ette võtta, siis kogu natukenegi vaba aeg läks puhtalt 156 peale )

Ja siis tuli 2012 sügis ja hr zakalwe tahtis hirmuste omale saada 156-te... ja proovis kaks autot paketis maha müüa. Suutsin seekord mõtte ümber lükata...

saabus aastavahetuse periood ja hr Zakalwel tuli mõte sinine ää müüa- vanaraua hinnaga... peale pisikest tingimist sain hinna vanaraua omast natuke kõrgemale, oli planeeritud hull häppenig ja värk aga ilm ei lubanud selle vedamisega tegeleda. Ja siis tuli 2 nädalajagu tagasi kõne, mis mainis, et tead- võta teine kah ja vormistame selliselt, et ühe ostasin ja teise sain peale :roll:

Nüüd igatahes on siis see teine olemas (väga põnev oli see esimene läbitud 180km aga sellest järgmisel korral)

ja masinate ajalugu:
Punane 2,0 http://forum.4x4.ee/alfa-romeo/phpBB3/v ... f=3&t=4294
Sinine 2,0 http://forum.4x4.ee/alfa-romeo/phpBB3/v ... ?f=3&t=212
Sinine 1,6 http://forum.4x4.ee/alfa-romeo/phpBB3/v ... f=3&t=1438

ja siis autode geograafiline jaotus:
Punane on Raplas (ootab õõtshooba, summuti keevitust ja käsipiduritrosside korrastamist NING veel nipet-näpet iluasju)
Sinine (esimene) on Paikusel, kuhu see eelmisel suvel sattus seoses plaaniga keretööd kiirelt lõpetada (pagassist näeb maad ja tiivaäärest pagassi)
Teine Sinine on siiani veel kuskil Lõuna Eesti hoovil ja ootab ootab kevadet, et Paikusele jõuda :roll:

Ja järjejutt jätkub siis, kui vaim jälle natuke peale tuleb koos plaanide ja mõtetega edasiseks (mul on olnud piisavalt aega neid viimistleda)
Tegelikult ma olen normaalne....

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#5
Esialgne plaan on lihtne-> punane peab saama ülevaatuse, seejärel natuke iluravi ja siis ... sõitu

WB-de osas tekkis mul kuidagi vastupandamatu vajadus sinine 2,0 natuke rohkem üles putitada (et kui tiivad niikuinii teemaks on, siis miks mitte juba natuke "rohkem" teha...)
Kava on võtta 1,6 alt kast (millel on tagurpidikäik vigane), see lahti võtta, tagurpidikäik ära korrastada (sümptomite järgi tundub olevat kahvel kas kõver või katki) ja siis 2,0 peale visata. Ning 2,0 16V kast leiaks samal ajal tee 1,6 mootoriruumi.
Ülekandearve vaadates peaks selle komboga (1,6 kast on suht lähestikuse lülitusega) muutuma 1,6 natuke aeglasemaks AGA olulsielt ökomaks (100km/h kiirusel peaks maanteepöörded kukkuma ca 400 võrra) ning 2,0 mõnevõrra kiiremaks (kas just pool sekki sajani vähem aga siiski midagi)

Siis jääb veel õhku asjaolu, et KUI 2,0 Super on juba veidi kiirem ja laiem, siis võiks ka sisu natuke enam sellele sobida (hele sisu on rohkem selline luksvärk)- kuna sisud on 1:1-le lapitavad, siis leiab hall sisu tee tõenäolsielt mõne teise masina peale.

AGA seda ei ole võimalik enne fikseerida, kui kõik autod ühes kohas koos on- joonistamised (tehnilised ja optilised) alles käivad - 2,0WB on enamvähed defekteeritud, punane samuti- 1,6WB-d (nagu juba mainisin) pole veel kordagi näinud (peale kapoti ja iluvõre, mis ostuvad praegu punase peal)
Tegelikult ma olen normaalne....

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#6
Minu poolt selgituseks: ma ei loobunud neist autodest mitte sellepärast, et nad mulle ei meeldiks või et ilgelt oleks kohe hullult rulli vaja olnud. Lihtsalt
a) perekondlikud põhjused
b) mul 156 on ja va eriolukorrad pole mul üldse tegelikult autot vaja (Tartu väike linn, tööle napilt 40 minti jala, kuigi see on täpselt teises linna otsas, jalad liiguvad, paremate ilmade jaoks on ratas, 156 isegi pole enamus aega minu käes)
c) kasutu neid siis kõiki ülal pidada
d) kui ma neid ei kasuta ega hoolda, siis nad lähevad lihtsalt kõigi seisvate autode teed ja see oleks juba kriminaalne.

Hea ju, kui nad on kellegi käest, kes neid vajab ja neist lugu pidada oskab. Ma usun, et nad leidsid õige kodu.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#8
va eriolukorrad pole mul üldse tegelikult autot vaja (Tartu väike linn, tööle napilt 40 minti jald, kuigi see on täpselt teises linna otsas, jalad liiguvad, paremate ilmade jaoks on ratas, 156 isegi pole enamus aega minu käes)
Kirjutan kahe käega alla. Tartus kodust tööle sõites ei lähe mootorgi soojaks.

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#9
kapa98 kirjutas:Kirjutan kahe käega alla. Tartus kodust tööle sõites ei lähe mootorgi soojaks.
Diisel (156) küll ei lähe. Nord, samas, oli optimaalse trajektoori korral (Männi, Sõpruse pst, Aleksandri, Sõbra, Tähe, Aardla, Soinaste, Raja, Nooruse) juba Võru-Aardla risti peal töötemperatuuril. Ummikute korral varemgi. Seda enam annab tunnistust, kui suurepärane auto see on ja kuidas ma ikka aknast välja vaadates ei usu, et teda siin enam ei seisa. Niuks.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#10
::itpnt::

Punase lainel edasi - undav asi tundub olevat vist differ (pöördel hääl muutub - to be determined)
Homme hommikul peaks saama hinnad ka keredetailidele :)

Ja ka kojameeste mehhanismile loodetavasti

Vahepeal aga tekkis pisike kahtlus kere osas (keerates parkimiskohta jäi kere korraks tõsise nurga alla ja tundub, et midagi nagises kahtlaselt :-(

Aga see veel täpsustub - pisike kahtlus on, et kundepoolsel uksel on mingi jama külges ( üks on natuke liiga kaugel justkui. ...)
Tegelikult ma olen normaalne....

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#11
Ega sa juhipoolset mõtle? See võib küll olla tiba vajunud (ja oligi, nagu ise nägid). Kundepoolne..krt...ära ütle, et nii kui auto minu käest minema läheb, hakkab mingi poltergeist pihta. Uskumatu.

Nagisevad, muide, polstrid (ja armatuur: taaskord, nagu reklaamitud). Seal on tervest peotäiest tüüblitest toimivad umbes pooled. Enne pleki kallale minemist vaataks plastikosad üle.
Talad peaks küll korras olema.

Kojameeste MEHHANISM ju tomib. Lihtsalt see plastikmunak (mille asemel on võtmerõngas) võiks saada adekvaatsema lahenduse.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#12
Hmmm võis muidugi ka polster olla - nagu ikka uute asjadega tunduvad kõik hääled kordi jubedamad - ja kuldne Alfareegel ütleb, et kui oled kõige hullemaks valmis, siis toob iga lihtsam asi puhast rõõmu ;-)

Tüübleid tuleb vist hulgim tellida

Kojameeste mehhanismist aga juba mõni teine kord B-)
Tegelikult ma olen normaalne....

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#13
ts kirjutas:Hmmm võis muidugi ka polster olla - nagu ikka uute asjadega tunduvad kõik hääled kordi jubedamad - ja kuldne Alfareegel ütleb, et kui oled kõige hullemaks valmis, siis toob iga lihtsam asi puhast rõõmu ;-)
Jep.
Vastsoetatud alfa iga kolin, krigin, nagin, plõgin ajab hirmuirve näole.
Kogend seda 33, 2x155, 156ga. Enamasti on hirm liialdatud. A vahel ei ole kah...Stabikakont>>>2x amort koos juurdekuuluvaga:(
Sinu õnneks: punasest räägin. Uued amordid/padjad 2011/2012, noh.
ts kirjutas:Tüübleid tuleb vist hulgim tellida
Mõistlikum oleks...ja pigem mitte tüübleid endid, vaid nende vastuseid. St seda huinjaad, mille sisse tüüblid käivad. Neist on kolmandik vähemalt katki/puudu. Ma pakun, et tüüblid ise on enamvähem kõik olemas polstrite küljes.
ts kirjutas:Kojameeste mehhanismist aga juba mõni teine kord B-)
Nii?
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

3xAlfa Romeo 155 (2x1997WB +1993NB) TS & Alfakass

#14
Viskasin siin pilgu vanadele punase teemadele.

Selle:
http://forum.4x4.ee/alfa-romeo/phpBB3/v ... =12&t=8295

võib ajaloo prügikasti visata.

Puterdamine oli kah tingitud põlenud magistraalist, millele sain jälile siis, kui asi kriitiliseks läks ja aku ennast lihtsalt tühjaks hakkas laadima. It is fixed. Aga mingit miljardiaastast eluiga ma sellele ei ennustaks. Nii et kui samal teemal jama peaks tekkima, siis tead, kuhu vaadata.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)
cron