155 radika deinstallatsioon, lappimine ja reinstallatsioon
Spetsialistid teavad seda niigi, aga inimesed, kes jälle spetsialistidele maksta ei taha, ei pruugi. Seega väike kirjeldus isiklikust kogemusest.
Preambula
Äärekivid imevad, nagu ka 155 radikas. Väike koks vastu stanget tekitas mõra täpselt selle paremat alumist nurka hoidva puki kõrvale plastikusse ja tosooli voolas nagu kraanist. Hoiduge äärekividest ja kõigest, mis võib olla sama kõrge või kõrgem kui 155 esiots.
Radika eemaldamine
Vajalik fatsiliteet: kanal (või kaks kõrgele tõstvat tungi või tõstuk)
Vajalikud inimesed: õnnetu omanik ja küla õli (või kes iganes, kes on varem mutrivõtit ja kandelampi näinud)
Vajalikud tööriistad: 7, 8, 10 võti, palju kannatust, hulk õlut, ristpea ja tavaline kruvikeeraja (julgematel akutrell), lukustatavad tangid (või siis peab olema olemas peotäis uusi klambreid, millega lõdvikuid kinnitada, seega piisab ka 7 võtmest ja kruvikeerajast, nagu mainitud), peene otsaga näpitsad.
Etapid:
1) ava kapott ja vaata sinna alla. Võta 13, 15 või 17 padrun (ma ei mäleta, mis ta täpselt oli), keera lahti 4 polti, mis hoiaksid nagu kinni kapoti eesservas olevat plekk-katet.
2) vannu ja keera need kinni tagasi. Sellest pole mingit abi.
3) Eemalda ettevaatlikult tulede all olevad liistud. Veendu, et nad ei tule küljest ära ilma puruks murdmata.
4) Vannu ja võta lonks õlut
5) hangi endale 7 padrun või ristpeaga kruvikeeraja (akutrell) ja keera lahti suunatulesid hoidvad kruvid (suunatule ja tule vahel, ülevalt alla)
6) eemalda suunatuled.
7) hangi 8 võti ja keera liiste hoidvad mutrid lahti (need asuvad suunatulede all), eemalda liistud.
Tee suitsu või võta lonks õlut.
9) Võta peene otsaga näpitsad ja tõmba ettevaatlikult AR märgiga südamikku hoidvad eee...misiganes nad on, pesadest välja. NB: nende junnideni ei pääse enne, kui tulealused liistud on eemaldatud.
10) Tähista! Nüüd näed Sa radikat kinnitavaid poldikesi. Hangi 8 padrun ja keera radikas lahti.
11) Tõsta radikas alumistest aukudest välja...ja veendu, et see ei mahu kapoti alt välja, kuna väljalaskekollektori torud jävad ette.
12) Võta uuesti 8 võti ja eemalda jahutusventikas (2 kruvi juhi pool, 1 kõrvalistuja pool). Pistik võta ka lahti. Ja üldse kõik radika juures olevad pistikud.
13) hüüa hurraa ja puhka.
14. Püüa radikat välja tõsta ja veendu, et ikka ei mahu. Kobi kanalisse. Alla ka ei tule. Jees.
15) Vannu, võta lonks õlut.
16) Eemalda radika küljes olevad lõdvikud (kui tahab kasutada originaalklambreid reinstalleerimisel, ongi vaja lukustatavaid tange, kui ei, tuleb klambrid vahetada)
17) Hangi 10 padrun ja kera lahti 2 kandilise 'S' tähe kujulist junni, mis radikasse jooksvat toru alumise tala küljes kinni hoiavad. Eemalda see toru (üle roolivõimu vooliku ja veel mingi toru). Selle eemaldamine on oluline, sest muidu pole radikaga piisavalt manööverdamisruumi.
18) Röögi peadpidi kapoti all oleva õli peale, et ta ei laseks sulle radikat pähe kukkuda (see ei mahu alt välja nigunii! karjud niisama!) ja juhenda, kuidas ta selle ülevalt kätte saaks.
19) Radikat tuleb tõstmise ajal keerata umbes 180 kraadi, et ta eemalduks: seal on küljes mingi plastikust tuulesuunaja (allservas ligi 10 cm lai, üleval vähem), mis ongi nagu kurja juur ja ei lase radikat ilma suuremat lammutamist toimetamata välja tõsta. Ja ei, seda ei saa eemaldada, kui radikas pole välja tõstetud. Seda hoiab mingi 8 poldikest, millest enamus ei ole ligipääsetavad.
20. Tähista!
21) Võta 8 padrun ja eemalda plastikust tuulesuunaja
22) Paranda radikas. Kui tegemist on mõraga plastikosades (nagu antud juhul), kasuta kahekomponentset liimi (mingi 'h' tähega algav, maksab autopoes 100 eeq umbes). Liimi kinni, soojenda kuumapüstoliga, lisa võrkteip, uus liimikiht, soojenda, lisa veel üks liimikiht. Peab küll, eksole. Right? Jah, peab küll, vahet pole. Ajutised lahendused ikka töötavad. (Kui radikal on katki mingid metallosad....mine osta uus radikas või midagi? mai tea, või mine Tartu bussiparki, seal lapitakse radikaid, või vii auto emexisse, ausalt ei tea.)
23) Kratsi kukalt, vaata mis poldike kuhu istub ja hakka eelnevale vastupidises järjestuses radikat, lõdvikuid, pistikuid, tulesid ja liiste reinstalleerima.
24) Pane tosooli. Pane mootor käima. Pane veel tosooli. Pane mootor käima....jne, kuni süsteem on täidetud.
25) Palju õnne. Sul võiks olla nüüd toimiv radikas ja hulk kogremusi. Palju õnne veelkord.
Siuke värk.
z.