Page 1 of 2
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 11:24
by alfanatico
...ausaltöeldes, siuke examiner peaks omal riiulis olema... et kui mõnipäev vaja näiteks eesti teise otsa sõita, aga sõber alfake hakkab videodiskot tegema ja tulukesi vilgutama, siis viskaks eksamineerija külge ja vaataks, kas tõsi taga, või lihtsalt hea meel autol, et saab sõita

diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 11:44
by E.T.
ot... mis need euroopas toodetavate autode diagnostikapistiku standardid on?
obd ja obd II ?
ehk piisaks kui leidusks piisavalt nutikas inimene kes kaabli toodaks läpaka ja obd vahele...
uuemad olid vist hex can?
TS avita püoolearulist palun.
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 11:57
by ts
OBD-ga saab vaid ECU vigu otsida.
AlfaTestri jaoks on olemas kolme otsaga pistik (IMHO kõigil mudelitel alates 1.7 pritse kasutuselevõtust) -> 164-l asub see nt. kõrvalistuja jalge juures 155 ja 156 puhul mootoriruumi vaheseina küljes jne... (ning see kuvab siis kõigi süsteemide - abs, kliima, vdc, ecu, airbag jne vead)
EDIT: softi on ikka vaja
EDIT2: kustutada OBD ei võimalda
ja offtopicut kah-> OBD on lühend sõnadest OnBoardDiagnostics
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 12:06
by E.T.
hmm...
nüüd pean ma küll jumalateotusega võrduva tembu tegema aga...
Dr TS... ma võin in live demoda kuidas OBD pistiku kaudu saab ligi Ecu-le, ABS-le, Airbag-le, Kliima-le...
lisaks vigademälu nägemisele saab neid ka kustutada... ja muidki vigureid teha.
PS! Tõsi, kõnealune OBD ei asu küll Alfa Romeo marki sõiduki küljes

diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 12:18
by ts
nuvot... ei asu AR küljes, siis

ei ole huvitatud... see on ju ka teada, et seal saksa autodel võimalus olemas
BTW alfatestri pesa on enamvähem sama funktsiooniga ja iseenesest ka sama asi (OnBoardDiagnostics oma olemuselt) (kuid ei allu "nemetski standardile") -> nemetski standard allutab vaid Boschi standardfiitšereid

diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 12:23
by E.T.
ja alfa kasutab boschi krõbinaid kapote aluses päris laialdaselt...
globaliseerumine
sama teema mis kunagi baleriini rasvumisena arutusel oli.
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 12:37
by ts
E.T. wrote:ja alfa kasutab boschi krõbinaid kapote aluses päris laialdaselt...
Rõhk sõnaühendil Kapoti all -> ehk siis andurid ja muu mudru+ ecu... kliima, VDC, ABS-i juhtplokk jms aga kasutab tihtipeale Marelli loogikat (isegi Boschi komponentide puhul)
Ega andmed on ju ka arvuti puhul samad, lihtsalt küsimus on kuidas need loetavaks teha-> kõige paremaks näiteks siin ajakirjandus-> artikkel teemal (nt) pritni on rase on kindlasti nii eesti õhtulehes, kui ka itaalia õhtulehes täpselt samasugune... lihtsalt itaaliakeelse artikli lugemisega on eestlasel rohke raskusi

diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 12:52
by E.T.
no küllap jõuab alfa külge ka vähe paremini kasutatav OBD
sellise "saksa" mõju peale ma küll kuidagi kurvastada ei oskaks.
see rasvumine nagu natuke läks ikka hinge!
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 12:58
by ts
E.T. wrote:no küllap jõuab alfa külge ka vähe paremini kasutatav OBD

sellise "saksa" mõju peale ma küll kuidagi kurvastada ei oskaks.

Nuuh-> 90% juhtudel on OBD pistiku olemasolu tugevalt ületähtsustatud
Näiteks-> minu 164 võimaldab armatuuripirniga kogu auto kõigi süsteeme diagnoosida

155 enam seda soodust Motronicu ning airbag'i osas pole (ABS-is osas vist veel on võimalik)
Self-diagnostika kogu süsteemi ulatuses on soodus, mida saksa sõidukitel standardis pole vist kunagi olnud
Vähemalt ei meenu ühtegi

diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 13:10
by E.T.
no see vilgukoodide lugemine oli ikka kunagi ammu ammu bummid ja oodid vähemaste

aga selleks pidi ka pistikuga ühenduma
võibolla tuleneb see minu ajuehituse eripäradest vms aga ma ei suuda seda vilgukoodi kuidagi suure vaimustusega võtta...
lihtne ajuehitus rõõmustab hoopis tekstilise info üle...
Läks AirBag tuluke armatuuris põlema...
kaabel taha ja näed... vasakpoolse turvavöö pingutiga on ühendus ebaühtlane. kututasin teate... mõne aja pärast tuli uuesti ja juba konkreetsemalt - takistus liiga kõrge.
selge - pistik oksüdeerunud kuskil...
kui aega ja jõudu leian siis käin istmealuse elu üle...
ja kustutan selle veateate ka uuesti.
PS! tegelikkuses kogu see diagnostikateema on suhteliselt hapral jääl käimine... infot peab oskama tõlgendada ja info laekub ikkagi vaid suhteliselt surnud anduritelt juba st tark mehhaanik on enne asjale jälile saanud kui masin ise.
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 13:23
by ts
Wööörd
Sellepärast isiklikult hindan just vilgutamist ja multimeetrit diagnostika tegemisel
Vilgutavate süsteemide suurim eelis nimelt on kustutamine-> pinge maha 5 sek ja mälu tühi

diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 13:48
by E.T.
vaata teema pealkirja ka nüüd vahelduseks
ja kui ma pinge oma vankril maha võtan, siis saan pärast TBA teha....
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 20:36
by ts
Ma kogun hääli
aga tegelikult...
KUI OLEKS....
teada AT protokoll, olemas identifitseeritav saatja (soovitatvalt üle GPRS-i, kaugkäivitusega... n.t. üle DTMF-i

), vastuvõtja, Alfatester (või Examiner), lisaks siis läpakas, mis suudaks ennast vastuvõtja ja testriga siduda ja veel nipetnäpet....
Siis poleks OBD üldse teema

tõstaks igale eestis vuravale Alfale peale saata ning...
Istuks ja ootaks... ning vajadusel helistaks omanikule, et näed-> Sul see ja see jamab, pöördu lähimasse teenindusse või kontrolli selle ja selle pistikut

mmmmm..... Full Service
EDIT:
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 21:28
by E.T.
tegelt kui edasi fantaserida siis blutuutu oleks ka tegija protokoll ja vastuvõtja võiks olla igas mobiilis v veel parem käekellas...
et ostad omale miski 300 eeksise alfakella ja seal on reset nupp peal, mis kõik asjad korda teeb!
diagnostika OT ;)
Posted: 29 Nov 2007, 22:41
by ts
bljuutuutuga pole sääl suurt miskit peale hakata... samahästi võiks siis juba (mis oleks ka mõnesmõttes normaalne) panna reset nupu kuhugi kidalaeka taha
mis fantaseerimisse puutub

siis mingi aeg tagasi käis ajakirjandusest läbi, et Oü Jaotusvõrk korraldab kaugloetavate arvestite hanke
Kujutades "natuke"

ette kuidas kogu see süsteem toimima hakkab, siis sarnase süsteemi paigaldamine auto salongi ei ole keerukas
Ah jaa-> kaugjuhtimise ja lugemise võludest veel

kõigi alajaamade hetkeseaded on reaalajas loetavad ning mingi hetke pärast on suurem osa võimsuslülititest ka distantsjuhtimisega
Asi see siis auto veakoodi jada edastada ei ole
