Page 1 of 2

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 01 Dec 2007, 20:57
by Hilti
Küttekulu siis jube suur mu 145el 1,4 TS mootor. Täna arvestasin välja et mingi 60km 8 liitriga...maanteel... Sai just vahetatud summuti, katalüsaator ja lamda andur ja ei midagi. äkki suurd isad oskavad mulle siin midagi tarka öelda :D

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 01 Dec 2007, 23:21
by VML
hmm...mis küünlad teevad ka? heitgaasid normipiires?

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 02 Dec 2007, 02:04
by ts
Hilti wrote:äkki suurd isad oskavad mulle siin midagi tarka öelda :D


SRY-> kuna mul vaid kaks last ja seetõttu end eriti suureks isaks ei pea :roll: siis ei soovita midagi



:lol: OT punkt TS-i kasuks :lol:



Tegelikult siis soovitaks minna TÜV puntki ja heitgaasid mõõta lasta (VML-i soovitusele tuginedes...)



Seejärel liiguks edasi... sinnani, et Võibolla... [maybe] said omale vale anduri... ehk siis TS mootor kasutab andureid takistusega üle 10 oomi :roll:



Teine variant on Sinu parem jalg :roll: :lol:



Mina enda omaga olen hiilgekuluks saanud numbri, mis ei mahu kohe mitte 2,0Nord'i töömahu sisse (14,x 100-le)

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 02 Dec 2007, 10:45
by Hilti
Seda ka veel et jõudu ei ole, särtsu pole. Isegi mu sõbra opeli ront lääb paremini edasi kui minu alfa ja selline asi ei ole sünnis kuna mul ikkagi kilovatte rohkem. Nii kui kaasi põhja lükkad siis lööb nagu uimaseks ja tulb mingi madal lörin.

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 02 Dec 2007, 11:12
by VML
hmm...nagu ei töötaks variaatori süsteem...

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 07 Mar 2008, 18:05
by Hilti
Niii, sai täna siis lõpuks käidud heitgaase mõõtmas, enamus näite oli muidugi üle normi, sain mingi paberi ka kaasa aga sellest ei saa ma midagi aru, proovin siis kirja panna mis siin kirjas on:



results 1. measurement



Temperatuur 84

1/min 990

% vol CO 0,274

% vol CO2 14,03

% vol O2 1,57

ppm vol HC 93

Lambda 1,062

% vol COvrai 0,219



results 2. masurement



Temperatuur 72

1/min 2670

% vol CO 0,205

% vol CO2 13,83

% vol O2 1,97

ppm vol HC 105

Lambda 1,084

% vol COvrai 0,219



Küünlad on autol korralikud, vahetatud ka vist eelmine aasta, Mõõtsin ka kompressiooni, see oli igas silindris 12 seda rõhku (ei mäleta kuidas nimetati). Autol jõudu ei ole enam üldse õieti ja kütusekulu kipub ka sinna 11/100 linnas. aga see vist normaalne kuna leidsin autost mingi õhukese raamatu ja seal oli kirja 10,7 linnas, kuid suures manualis on märgitud 9,3. Autoks 145, '97, 1,4 ts, 76kw. Igal juhul igasugune abi teretulnud.

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 07 Mar 2008, 18:47
by zakalwe
TÜV kottivad gaasid ei ole normist väljas. Mida nad ülevaatusel vaatavad on

a) CO, mis on katiga autodel lubatud 0.5 % (kõrgendatud pööretel 0.3)

b) HC, mille piirmäär on 100

ja lambda (mis on siis teoreetilise/ideaalse ja reaalse küttesegu hapnikusisalduse jagatis, parandage mind kui ma eksin), mis peaks olema ideaalis 1.0 (aga 1.0x ja 0.99x on mind igast ülevaatusest läbi viinud, st kui neil aparaadis kõik tulukesed rohelised, siis on OK.)

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 07 Mar 2008, 20:22
by cyber
noh, HC 105 on sel juhul üle normi...

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 08 Mar 2008, 00:24
by ts
1. küta kat kuumaks :!:



kas pihustituluke põleb? kui ei siis vist EGR mängib mäkra :(



lihtsaim lahendus-> tester sappa :wink: kui on elektroonikaviga, siis saad kindlasti teada



EDIT: raamatus on numbrid alati sutsu väiksemad!

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 08 Mar 2008, 02:30
by Hilti
Kat kuumaks kütta?

Mis see egr on? peale turvapadja ja absi(vahelduva eduga) ei põle mul mingi tuli. Mis te sellest klapide pesust arvate, mida mulle soovitati. Mingit vahendit bensiini hulka, mõned kiiavad mõned mitte, ja enamus pole kasutandu :roll:

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 09 Mar 2008, 01:20
by ts
Isiklik kogemus-> kui mootor pole kunagi varem mingit keemiat kasutanud, siis esimene surts võib viia selleni, et auto sarkofaagistub



seega-> kui alustad keemilisi eksperimente, siis mitte etteantud kogustega vaid natuke lahjendades...



Kat kuumaks-> enne mõõtmist 3 min pöörded umbes 3rpm peal (kui kat hästi toimib, siis saad peale seda enamvähem 0 HC&co tulemuse)



EGR-> saatanast sigitatud mänguasi, mis retsirkuleerib väljaheiteid ->ehk siis saamaks võimalikult väikseid väljaheitegaase lastakse osa neist sisselaskesse tagasi... 90% ulatuses annab süsteem alla 7-8 aastaga ning hakkab seejärel tapma õhulugejat/lamdat ning seläbi katti



tööpõhimõte on selles, et kui mootor on soe ning lamda näit normis laseb klapi solenoid jõudumööda põletatud gaase sisselaskesse, kust need jõuavad silindrisse ning peale põlemist kontrollitakse lamda näite ning regulleritakse õhu/väljaheite/kütuse suhet (umbes nagu Rikkad ja Ilusad-> kui reitungud langevad, siis tapetakse mõni osatäitja ning pannakse lesk kellegi teisega paari... kui siis reitingud langevad, siis äratatkse osatäitja jälle ellu jne... Kui nüüd aga EGR peaks ära surema siis tuleb selline Buffi moodi seep, kus laibad ringi jalutavad ning lõpuks oma seriaali teevad)



Pildimaterjali:

Rikkad ja Ilusad
Image


Baffi mmmm...


Image


seep kus ainult surnud ringi kõnnivad:


Image

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 09 Mar 2008, 01:39
by furby
Vaata igaks petteks õhufilter üle.Väiksema mootoriga kipub nii olema,et kui filter on märg(meie kliimas on see tavaline)ja must,siis tühikäigul jaksab töötada,aga lõõri lahti vajutades jääb õhu puudusesse.Auto liigub ,aga nagu zapaks :) Teiste vigadest õpitud elu(auto)tarkus. :idea:

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 09 Mar 2008, 02:11
by morbiid
Ära ka gaasisiibrit unusta puhastada, nii igaksjuhuks.

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 09 Mar 2008, 02:40
by Hilti
Hmmm, autol on koonusfilter (keegi tark aretanud, selle panin suvel uue) ja kus see kaasisiiber asub (auto kaohapealt võhik aga tahaks ikka ise hakkama saada). Jaano mainis veel et võiks proovida vahetada variaatori klappi.

Kütusekuluga probleeme....

Posted: 09 Mar 2008, 02:53
by veiks