Page 1 of 1

AR 164

Posted: 08 Jan 2008, 00:23
by Carabinieri
Juhtusin vaatama ladu24 164-le tooteid ja leidsin sellise "pildi"



3.0 24V Q4 (164.K1M,164K1C) 170 kw toodeti 2/1994-9/1998

saan aru et see mudel 164-st peaks olema nelivedu :twisted:



3.0 24V QV (164.H1) 171 kw toodeti 9/1992-9/1998

millised ratttad aga sellel mudelil siis veavad :lol:



Mis on nende mudelite põhiline erinevus :D

AR 164

Posted: 08 Jan 2008, 01:53
by ts
Q4 nelivedu

QV esivedu



Mootor on sama (mis 24V-na tegelikult ka tavalise 164 peal), kuid QV kasutab M1,7 pritset, Q4 M3,7 vastu (viimane siis kasutab juba hot film tüüpi õhulugejat)



QV-l on viiekäiguline kast, Q4-l kuuekäiguline...



Elektroonikat on Q4 puhul kolm ämbritäit, kui QV saab kahega hakkama





Ega eriti muud vahet polegi... Kui siis ehk.. 24V QV mudelit toodeti loetud kuud (93 lõpp ja 94 algus) ning arutletakse numbri 273 õigsuse üle... samas, kui Q4 vist siiski sai suurema osa 4000-st eksemplarist ka müüdud...



ja see raamat/kataloog mis väidab mõlema auto tootmise lõpuks 98 viska metsa, siis jookse järgi ja viska veel kaugemale... 98 ei toodetud enam midagi... MY 98 küll... kuid selleks ajaks olid alles vaid Super mudelid 3,0 12V, 24V ja 2,0TB. Viimane Nord istutati 164 peale aastal 95, diisel '96



'96-97 aasta sõidukid muuseas eristuvad varasematest selle järgi, et neil on kuldsed liistud ning iluvõre Cuore kõrval evib samuti läikivat liistukest ülevalt teisel astmel :lol:

Seega alates 96 ei tulnud tehasest enam ühtegi autot mis oleks kasutanud esmalt 87 kasutusele võetud Testarossalt inspiratsiooni saanud liisturingi (mis pidi 164 andma välimuse, milline Disaineri Enda silme võinuks olla Ferrari sedaanil) 8)



QV 24V versioon on tegelikult loomulik arend 147kW 3,0 12V Qv pealt, esialgne plaan oli vaid mootor välja vahetada, kuid kuna QV arendamine võttis suts liiga kaua, ning konkurendid hakkasid liiga kannule jõudma siis otsustati vaheetapp teha nii lühikeseks kui võimalik.



Q4 neliveost on siin juba piisavalt juttu olnud, siis seda enam ei korda... välja arvatud, et KURADIMA :twisted: süsteem on 8)

AR 164

Posted: 08 Jan 2008, 12:05
by Carabinieri
Ei leidnud Q4 neliveo kohta siit midagi ju siis otsisin kehvasti

äkki saaksid Q4 jutust siia väikse viite saata :wink:

oleks hea lugeda :D

AR 164

Posted: 08 Jan 2008, 12:21
by ts
Kuna otsing ei tööta, siis põhipostulaadid:



Tegemist on sisuliselt viscomaticuga, mis on loodud koostöös Steyr-Puch'iga. See on siis seesama ettevõtteke, mis toodab muuseas ka päris ehtsat G klassi mersut :lol:



Tööpõhimõte on lihtne (suunata veojõud sinna, kus seda kõige rohkem vaja on -> kas siis esisillale läbi LSD või tagasillasillale -> läbi Torseni difri) Paremaks sobitamiseks on seadistatud (nagu ka kõigi QV-de puhul) reguleeritavad amordid ja muu mudru (lisaks siis on Q4-l ka ventileeritavad tagakettad)



Viscomatic iseenesest töötab kas lihtsalt (nagu haldex nt... saades infot vaid ABS anduritelt) või natuke keerulisemalt (nagu 164 q4... saades infot abs anduritelt, gaasiklapilt, kiirendusanduritelt, külg- ning pikikaldeanduritelt, ecust, rooli asendiandurilt, käigukastilt ja veel mõeldavatest ja mõtlemata kohtadest)-> ning sellele infole tuginedes jagatakse veojõud umbes 0,02s viitega sildade vahel 0-100-0% (ehk siis kas kõik ette, kõik tagasillale või siis ükskõik millise erinevusega seal vahel)



Reeglina viscomuhviga on jõujaotus fikseeritud (näit subarul on 53-47, integralel oli vastupidi) ning suurem osa viscomatic süsteeme lülitavad vedeliksiduri abil kindla ülekande sisse ning isegi torsen on võimeline max 60% ümber jagama...



See 0-100-0, lisaks reageerimiskiirus (torsenist täpsem ja kiirem... aimates reageerides tegelikult vajadusele juba pool sekundit ette) on siis põhjus, miks see nii kuradima lahe süsteem on 8)



EDIT: AGA USU MIND :roll: SA EI TAHA SEDA AUTOT KUNAGI ODAVA REMONTIVAJAVA RAIPENA OSTA :lol: (mina võibolla isegi tahaksin :twisted: seal on nii mõndagi, mida paremaks teha :twisted: :twisted: :twisted: )