Page 1 of 2

Plaan hankida 156.

Posted: 11 Jan 2008, 02:30
by saabik
Tere alfistid.

Ükspäev linnas sõites ühe 156 järel tekkis selline (loll?) mõte, et ma tahan ka sellist. Enam ei saa mõttest lahti , tuleb tegutseda :D . Praegu liiklen SAAB 9-3ga, mis on ülimalt mõnus ja väga hea varustusega auto, aga ma olen selline imelik inimene, kes ei ole kunagi rahul sellega, mis on, vaid alati tahaks midagi uut proovida. Niisiis AF 156...

Kahjuks pean nii nagu SAABigi puhul ka Alfa valima diisli. See 2,4 jtd on see, mille kohta tahakski natuke küsida.

Nimelt rihmavahetus. Kas rihma vahetades vahetatakse ka rullikuid ja kui palju üldse see vahetus umbes maksab? Kas kahe käe ja peaga inimene saaks sellega ise hakkama, või vaja spets. abivahendeid? Kas sellel mootoril on mingeid tüüphädasid, mida peaks ostes kohe kontrollima? Niipalju kui ma netist lugenud olen, tundub küll päris mõistlik mootor. Ja veel viimane küsimus, et kas Alfal on võimalik esinduse kaudu nt. Saksast ostetud auto viimase hoolduse läbisõitu teada saada?

Tuli küll pikk jutt, aga ehk keegi viitsib ikka läbi lugeda ja oskab vastata.

Plaan hankida 156.

Posted: 11 Jan 2008, 11:14
by ts
Mitte alfistid vaid alfisti 8) (itaaliakeelne väljend mitme alfista kohta-> aga mis ma siin ikka norin :mrgreen: Kui 156 hangid, siis on aega õppida :wink: )



"Alfal on võimalik esinduse kaudu nt. Saksast ostetud auto viimase hoolduse läbisõitu teada saada? "



Kui ma nüüd väga ei eksi, siis esinduse kaudu millegi teadasaamiseks pead omale ise esinduse tegema... :mrgreen:



Aga üldiselt... Ei ole loll mõte (kuigi noh jah... diisel :roll: ) Siiski on tegemist hea ja uskumatult mittetraktoristliku häälega R5 mootoriga 8)



kõigi asjade vahetamisega saab kätega inimene vastava koha ja tööriistade olemasolul hakkama... 10V puhul on tegemist OHC ning 20V puhul DOHC mootoriga-> esimesel juhul on asi muidugi palju lihtsam

Loomulikult ei pea rullikuid vahetama :roll: aga sellisel juhul pole ka rihmavahetusel eriti kindlust :wink: (ehk siis ette on nähtud täiskomplekt-> hinnaga umbes 2300.- orig juppidena)



Moorori tüüphädad :roll: Kui on keema lastud, siis kipub kaas kõveraks minema... vana õli ja mittesihipärase käitumise korral kipub turbiin kuluma... ja kõik muu, mis diislite kohta käib :P

Tegemist ei ole mingi eriti müstilise mootoriga :lol:
Image

Plaan hankida 156.

Posted: 11 Jan 2008, 22:30
by saabik
Terminoloogia osas sain vähemalt targemaks. :D . rihma kohta käivad lollid küsimused on tingitud sellest, et Alfa saaks mul olema esimene auto rihmaga. Vaatasin natuke AutoData programmi ja seal oli seletatud, kuidas rihma vahetada. Sellega pole probleemi.



Muljalt netist lugedes eriti vastupidavuse kohta infot ei saa, enamus lugusid algavad sõnadega: "Ma olen kuulud...", "tuttava tuttaval oli Alfa...) ja lõppevad: "... Alfat ei tasu osta". :D . Eks tõde selgub siis, kui Alfaga aasta seljataga.

Plaan hankida 156.

Posted: 11 Jan 2008, 23:45
by ts
Selle peale pasteeriks kohe veelkord oma signatuuri :lol:


Sõbra-sõbrad on huvitav fenomen: nad teavad kõike Alfadest ja neil on olnud väga palju igasuguseid autosid ning keegi ei kohtu nendega kunagi :roll:

Plaan hankida 156.

Posted: 12 Jan 2008, 15:55
by saabik
See sinu tsitaat sobib täpselt iseloomustama tüüpilist mitte-alfaomanikust netikommentaatorit. :d



Kui kellelgi on veel nõuandeid/soovitusi, siis võib siia vabalt kirjutada. Kõik soovitused on teretulnud!

Plaan hankida 156.

Posted: 12 Jan 2008, 20:39
by E.T.
156 - pidasin 2,0 TS



diisli kohta ütles TS juba ära arvamuse...

muu jutu saad üsna objektiivsest artiklist http://www.tehnikamaailm.ee/est/cars/us ... aderID=295

Plaan hankida 156.

Posted: 13 Jan 2008, 23:37
by saabik
Tänud selle artikli eest, päris huvitav lugemine..



Tekkis veel üks küsimus. Et kas 98..2000 mudelitel ei olnudki võimalik püsikiiruse hoidjat lisana võtta? Niipalju, kui ma olen kuulutusi vaadanud melt ja mujalt, pole ühelgi sellist vidinat küljes olnud.

Plaan hankida 156.

Posted: 17 Jan 2008, 20:50
by vedruseib
võibolla offtopic, aga kas keegi oskab öelda, kuhu saab torgata 2001a 156'l püsikiirusehoidja??? mulle mainiti, et raudvara oleks nagu olemas, aga nupud puudu. Mul siis teatavasti 2,5 variant...



ja küsimus teemasse! Miks mitte bensiinimootor, mis palju levinum?

Saksast toodud autode kohta olen kuulnud päris palju negatiivset, türklased lihtsalt müüvad kakat ja treivad ise saalesid mootorisse.

Plaan hankida 156.

Posted: 17 Jan 2008, 21:01
by bnd
Suunatulelüliti alla/taha. St sinna, kus lõppeb roolivarrast kattev plast ja läheb ühe kruviga sama korpuse külge, kus on ka kojameeste ja suunatule jne lülitid.

Enda omal sai see blokk vahetatud.

Plaan hankida 156.

Posted: 18 Jan 2008, 00:42
by saabik
vedruseib wrote:ja küsimus teemasse! Miks mitte bensiinimootor, mis palju levinum?
Saksast toodud autode kohta olen kuulnud päris palju negatiivset, türklased lihtsalt müüvad kakat ja treivad ise saalesid mootorisse.


Kahjuks nii nende kasutatud autodega on, et igalt poolt võib "kakat" saada, kui ei osta just tuttava käest või mingise garantiiga. Samas on ma ka Leedust saanud täiest korraliku auto ja 2 mootorratast, ilma igasugu peidetud kaladeta (vähemalt ükski ei ilmenud peale pikka kasutamist.) Eks müüjaid oli igasuguseid igal pool.



Ja et miks diisel.. Esiteks majanduslik põhjus, sest ma sõidan palju. Teiseks mulle meeldib diislile omane moment madalal pöördel. traktori hääl mind ei häiri ja niipalju, kui ma olen aru saanud, siis see 2,4jtd veab edasi päris reipalt. Eriti 80..120km\h vahemikus. minek/kütusekulu suhe on diislil päris hea.

Plaan hankida 156.

Posted: 18 Jan 2008, 04:10
by Colo
nii, ma natuke saan siia teemasse sõna sekka öelda kuna mul endal 156.



156 JTD ei ole jah eestis levinud auto ning siinsed kasutajad kutsuvad seda külmaks risotoks ning mulle tundub et suhteliselt skeptiliselt suhtuvad diisel Alfadesse.



praegune on mu esimene Alfa, niiet ei oska seda mõne Romeo bensiinikaga võrrelda paraku.



Kakat võid sa saada igast riigist ükskõik kelle käest... et kaka saamis võimalust natuke vähendada välismaalt autot tuues, soovitan otsida autosid eraisikutelt. mul on palju sõpru kes aegajalt endale või hobi pärast mõne auto saksast toovad. mitte kunagi ei ole nad seda mõnelt autoplatsilt toonud. autoplatsil on alati mingi hind millest nad alla ei anna ja nende eesmärk on võimalikult odavalt või vähese vaevaga auto saada ning võimalikult kallilt seda müüa.



eraisik on paindlikum hinna suhtes... kuigi ka nemad võivad kakat müüa, lihtsalt tõenäosus on veidi väiksem kui autoplatsilt.



sul on täitsa õigus selles suhtes, et see 2,4 JTD veab seda autot päris reipalt ja odavalt edasi. minu keskmine küttekulu on hetkel 6,9 seda 75% kiirteedel. kiirteedel on kiirus tavaliselt 120-160.



just nädalavahetusel sõitsime 600km autobahnil maha 3kesi ja auto pilgeni täis (nonii täis et mitte midagi enam autosse ei mahtunud). ning viienda käiguga oli kiirendus isegi veel täitsa olemas, küttekulu selle tripi kohta ma ei oska veel öelda kuna veerandpaaki on alles ja pole veel tankinud.



minu kogemus diisel alfaga on siiani ainult 4000 km ja seda saksamaa ja taani teedel.



järgmisest nädalast olen ma eestis... eks siis näis kuda see diisel Alfa meie kliima ja teedega hakkama saab.



siiamaani ma olen igatahes sigarahul oma diisel Alfaga. kui on soovi saad järgmine nädal mu autoga proovisõitu teha ja vaadata kas see on see mida otsid.

Plaan hankida 156.

Posted: 18 Jan 2008, 12:57
by vedruseib
njah... linnavahel ma ei kahtlegi, et ummikutes on dislaga soodsam tunduvalt. Ma ise jälle väldin tipptunde ja nendes kohtades, kus liigun, tean arvestada ka fooriintervallidega, nii et tuleb üsna ligilähedane maanteele mul see kulu.

Ja kui palju sõita, siis tõesti on ilmselt vahe tuntav. Isegi selle 2 kroonise liitrihinna erinevusega :P

Ja mis ma siin ikka ümber veenan, kui mehele lihtsalt diisel rohkem meeldib. Ma olen jälle bensiinisõber :P

Mõtlengi just selle kaka ostmise juures, et igaljuhul tuleks vältida Eesti autoplatse. Selle Janoga Tartust käin suht sageli läbi eraviisiliselt ja tema räägib ikka neid juhtumeid, kus vennad on toonud kuskilt Saksast või ostnud platsilt masina ja siis on tehtud seal mootori juures selliseid imesid, et ohohoohhoooo... imesid, mis kestavad nii parimal juhul paar tuhat km...



aga jah... veermiku osas... mul 2,5 ja peaks nagu väga raske esiotsaga olema... ei ütleks nüüd küll, et julmalt laguneb... aukude juures ikka võtan hoo maha heaperemehelikult. Samas olen ka ainult aasta sõitnud ja läbisõit mingisugune 30k km umbes.

Plaan hankida 156.

Posted: 19 Jan 2008, 00:33
by saabik
Ümber mind vist veenda ei õnnestu jah.



Kui sa Colo oled nõus enda autot näitama, siis see oleks küll super, saaks teada, kuidas see auto ka päriselus tundub. Äkki ikka mõtlen ümber :D . Vaevalt küll...

Plaan hankida 156.

Posted: 19 Jan 2008, 02:07
by ts
bnd wrote:Suunatulelüliti alla/taha. St sinna, kus lõppeb roolivarrast kattev plast ja läheb ühe kruviga sama korpuse külge, kus on ka kojameeste ja suunatule jne lülitid.
Enda omal sai see blokk vahetatud.


:roll: paigaldamine võtab minuti (omast kogemusest)... lisaks mingi paar tundi ploki kättesaamiseks :mrgreen: kuigi võibolla saab selle ka ilma lülitiplokki mahakiskumata sinna istutada :roll:

Plaan hankida 156.

Posted: 19 Jan 2008, 19:03
by Colo
jah võin ikka näidata. ise asun tallinnas. 5133514 mu number ja järgmine nädal võid kõllata.



ma tean kui kasulik on kui saab samasuguse autoga proovisõitu teha, näppida ja seda lähemalt uurida. kui lähed soovitud autot vaatama on sul mingi võrdlusmoment ka olemas siis juba.