Page 1 of 4

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 17:34
by FatMonkey
Nv´l pidas politsei kinni, kontrollis doke ja värke siis palus, et gaasi annaks.. antsin.. ja siis ütles, kui mind veel selle sumpsiga liikumas näeb saadab kordusülevaatusele:O



Kaua selline asi juba olnud on??

Järgmiseks ei tohi juba valuvelgi olla?!

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 17:43
by ts
:roll:



nuuh see on alati nii olnud :roll:



See olei ikka pärnus jah :mrgreen:

tegelikult on jah ette nähtud müratase, mida ületada ei tohi (kui on otseläbi pütt siis ei ole mingit erivarustust vaja, et müranormist aru saada)



P.S. TEGELIKULT ei tohi jah olla ka valuvelgi (kuna rehvid ja veljed PEAVAD vastama tehase poolt ettenähtutele-> tehas näeb ette vaid originaalveljed :roll: )



P.P.S. Kui meil ülevaatajad seadust näpuga taga ajaks, siis oleks teedel vähemalt 4x vähem autosid (Eesti tehnonõuded on tõenäoliselt maailma karmimad...)

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:10
by VML
nati idiootne ta on jah...kuid minu 33 taheti kordus ülevaatusele saata täis originaal(korraliku, läbi kuskilt ei lasknud) sumpaga-lihtsalt taha otsa oli pütil nati suurema diameetriga toru pandud... :evil: aga ainus viga mürataset ei mõõdeta eestis... :roll: seega ülevaatusel peaks olema kasvõi mingi algeline seadeldis müra mõõtmiseks... mida mina siiani pole kohand... :roll:

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:13
by cyber
Sellise mendi käest tuleb küsida tema kõrva taatlemistunnistust, mis näitaks, et ta on võimeline kõrva järgi midagi sellist hindama... ;)



Kui ma olen ostnud E serdiga aftermarketi sumpa oma autole, siis pangu end põlema..;) Ei ole ma veel ka kuulnud, et meil oleks vastav mõõtetehnika kusagil olemas. Kusagil kõlakoda meenutavas garaazhis sellist asja ei mõõda.

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:16
by bnd
Mnjah.....



See süsteem, mis tal all on, oli alguses veel oma 3x valjem.

Alustuseks viskasin minema resonaatori, ja teiseks lasin teha tagapotti tjuning.ee- s KÕVASTI vaiksemaks. Kusjuures ostes st kui masin lärmas, käisin ju kohe ülevaatusel, kuna masinal puudus ülevaatus. Ja sain läbi!

Nüüd kui masin on kõvasti vaiksem võiks tegelt teha ise vabatahtliku ülevaatuse, saada sealt ka müramõõtmispaber ja see autos alles hoida.

Praegu on teedel ju inimjaht- iga väikse asja puhul lastaks hea meelega kohe maha, kui seadus seda lubaks.



Edit: all on "simmons" - pole kodus ise tehtud :D

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:25
by ts
:roll:



tegelikult on politseinikul õigus saata auto ülevaatusele välise vaatluse/kuulmise või isikliku antipaatia alusel :roll:



trahvi aga määrata ei saa... :lol:

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:28
by cyber
Lihtsalt sportlikust huvist, ehk oskad viidata seadusepügalale selle saatmise koha pealt??

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:35
by MorzokMan
Aga kui ülevaatuselt läheb seejärel puhtalt läbi, kas mul on õigus kaevata politseinik kohtusse materiaalse kahju tekitamise eest?

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:36
by ts
:roll:



https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12753290


§ 5. Tegutsemine kontrollimisel rikke või puuduse avastamise korral

(1) Kontrollija peab andma sõidukijuhile võimaluse kontrollimisel avastatud rikke või puuduse kõrvaldamiseks kohapeal. Kui rike või puudus jääb kohapeal kõrvaldamata, on kontrollijal õigus:
1) paragrahvi 4 lõikes 1 või kontrollija otsusel lõikes 3 nimetatud ohtliku vea korral suunata Eesti riiklikku liiklusregistrisse (edaspidi register) kantud sõiduk erakorralisele tehnoülevaatusele ja välisriigis registreeritud sõiduk põhjalikumale läbivaatusele lähimasse tehnoülevaatuspunkti;
2) paragrahvi 4 lõikes 2 või kontrollija otsusel lõikes 3 nimetatud eriti ohtliku vea korral keelata sõiduki omal jõul liiklemine.

(2) Kontrollimisel avastatud ohtliku veaga registrisse kantud sõiduki registreerimistunnistuse osasse »Tehnoülevaatused» teeb kontrollija sissekande «Erakorraline», lisades oma allkirja, nime ja kontrollimise kuupäeva.

(3) Kontrollimisel avastatud ohtliku veaga sõiduki kasutamine liikluses on keelatud. Erandina võib ohtliku veaga sõidukiga sõita rikete kõrvaldamiseks mööda lühimat teed garažeerimis- või remondikohani või välisriigis registreeritud sõidukiga lähima remondikohani teises riigis, kui viga avastati piiripunkti läheduses. Pärast ohtliku vea kõrvaldamist tuleb registrisse kantud sõiduk esitada erakorralisele tehnoülevaatusele, milleks on lubatud sõita mööda lühimat teed lähimasse tehnoülevaatuspunkti. Sõitmisel peab juhil kaasas olema vastav kontrollkaart või selle ärakiri.

(4) Kontrollimisel avastatud eriti ohtliku veaga registrisse kantud sõiduki registreerimistunnistuse osasse «Tehnoülevaatused» teeb kontrollija sissekande «Liiklemise keeld», lisades oma allkirja, nime ja kontrollimise kuupäeva.

(5) Kontrollimisel avastatud eriti ohtliku vea tõttu omal jõul liigelda keelatud sõidukit võib olenevalt vea iseloomust edasi toimetada garažeerimis- või remondikohani või välisriigis registreeritud sõidukit riiki, kus ta on registreeritud, kas teisel sõidukil või puksiiris. Pärast eriti ohtliku vea kõrvaldamist tuleb registrisse kantud sõiduk esitada erakorralisele tehnoülevaatusele, milleks on lubatud sõita mööda lühimat teed lähimasse tehnoülevaatuspunkti. Sõitmisel peab juhil kaasas olema vastav kontrollkaart või selle ärakiri.

(6) Paragrahvis 4 nimetamata kuid liiklust ohustava vea avastamise korral peab kontrollija, lähtudes vea ohtlikkusest, keelama sõiduki edasise liiklemise või suunama registrisse kantud sõiduki erakorralisele tehnoülevaatusele, toimides vastavalt käesoleva paragrahvi lõigetes 2, 3, 4 või 5 toodud nõuetele. Liiklust ohustava vea kahtluse korral võib kontrollija suunata sõiduki põhjalikumale läbivaatusele lähimasse tehnoülevaatuspunkti.

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:38
by ts
MorzokMan wrote:Aga kui ülevaatuselt läheb seejärel puhtalt läbi, kas mul on õigus kaevata politseinik kohtusse materiaalse kahju tekitamise eest?
materiaalset kahju ei ole juriidiliselt tekkinud :roll:
§ 4. Sõiduki kontrollimisel avastatud vead

(1) Sõiduki kontrollimisel avastatud ohtlikeks vigadeks (kontrollkaardil OV) loetakse järgmisi rikkeid või puudusi:
1) sõiduki registreerimismärk on mitteloetav või halvasti kinnitatud;
2) laterna tule valgus ei ole nõutava värvusega;
3) laternate arv või paigutus ei vasta nõuetele või laterna tuli on valesti reguleeritud;
4) laterna hajutiklaasil on mõrade kogumik;
5) udu- või päevatuledena kasutatakse selleks mitte ettenähtud laternaid;
6) juhtimisseadmete vabakäik või lõtk on lubatust suuremad;
7) pidurisüsteem lekib või pihkub;
8) pidurisüsteemi on omavoliliselt muudetud;
9) seisupidur ei toimi või selle hoob ei lukustu pidurdusasendis;
10) rehvi turvisemustri jääksügavus on nõutavast väiksem;
11) ühe telje rehvid on erineva mustritüübiga;
12) sõidukil kasutatakse mitte ettenähtud rehve;
13) heitgaaside väljalaskesüsteem lekib;
14) heitgaasid tungivad kabiini/sõitjateruumi;
15) heitgaaside väljalaskesüsteemi ehitust on omavoliliselt muudetud;
16) heitgaasides on mootori püsival töörežiimil nähtavat musta suitsu;
17) müra ületab valmistaja või keskkonnaministri poolt lubatud piirnormi;
18) puudub nõutav tahavaatepeegel;
19) ühissõidukil puudub ohukolmnurk, tulekustuti, tõkisking või esmaabivahendite komplekt;
20) klaaside läbipaistvus on lubatust väiksem;
21) tuuleklaasil on liikluse jälgimist raskendav kahjustus või mõrade kogumik;
22) puudub nõutav allasõidutõke;
23) ühissõidukil puuduvad nõutavad juhised ohu korral tegutsemiseks;
24) ühissõidukil puuduvad nõutavad abivahendid varuväljapääsude avamiseks;
25) jahutussüsteem lekib;
26) kiiruspiirik ei toimi või on valesti reguleeritud;
27) sõidumeerikul puuduvad nõutavad plommid või kontrollimise kleebis, kontrollimise tähtaeg on möödas.

(2) Sõiduki kontrollimisel avastatud eriti ohtlikeks vigadeks (kontrollkaardil EOV) loetakse järgmisi rikkeid või puudusi:
1) sõiduki identifitseerimisnumber (VIN-kood, TIN-kood, tehasetähis) andmesildil, kerel või šassiil ei vasta registreerimistunnistuses märgitule;
2) pimeda ajal ei põle vasak lähituli või tagumised ääretuled ja tagumiste ääretulede asemel ei ole võimalik kinnitada sõidukile tagant nähtavale kohale ohukolmnurka;
3) juhtrataste pööramine on takistatud või juhtimisseade kiilub kinni;
4) juhtimisseadmed on kõverdunud või remonditud keevitamisega;
5) juhtimisseadmed on purunenud;
6) sõidupiduriga ei ole võimalik sõidukit peatada;
7) rehvil esineb koordi läbivaid vigastusi või turvise eraldumist koordist;
8) velg on purunenud, pragudega või kinnitusavad on ohtlikult kulunud;
9) velje kinnituspolt või –mutter on lahti või puudub;
10) toitesüsteemi või kütusepaakide ehitust on omavoliliselt muudetud;
11) puudub nõutav turvavöö;
12) puudub nõutav amortisaator;
13) sõidukil kasutatakse mitte ettenähtud alarmsõiduki värviskeemi, vilkurit või vahelduva tonaalsusega helisignaali;
14) šassii, raam või selle kinnitused on ohtlikult murdunud või deformeerunud;
15) haakeseade on deformeerunud või on haakeseadmes lubatust suurem lõtk;
16) sõiduki antitiib, tuuletamm, tuulesuunajad jms lisandid on ohtlikud või paigaldatud ohtlikult;
17) ühissõiduki väljapääsude kasutamine on takistatud;
18) toitesüsteem lekib.


Kuna need loetakse tõenäoliselt ka ÜV punktis vigadeks (kui mitte, siis saab sealt küsida omale sellesisulise paberi, millega politseiniku nina all lehvitada :wink:

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:42
by MorzokMan
Ülevaatus ju maksab? Ja kui ülevaatuspunktis viga ei leita, on politseinik eksinud.. mina ei ole nõus inspektor Kukekese hetkeemotsiooni eest maksma..

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:44
by bnd
Politseiniku eksimused maksame kinni MEIE

meie eksimused maksame kinni MEIE



nii lihtne see ongi

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 18:54
by ts
MorzokMan wrote:Ülevaatus ju maksab? Ja kui ülevaatuspunktis viga ei leita, on politseinik eksinud.. mina ei ole nõus inspektor Kukekese hetkeemotsiooni eest maksma..


:roll:



Sa elad demokraatlikus ühiskonnas :!:



see tähendab, et võimuesindaja ei eksi mitte kunagi :lol: :lol: :lol:



Tegelikult-> kui kahtlus on põhjendatud, siis ei ole võimalik sealt midagi tagasi saada.

ülejäänud juhtudel (põhjendamatu kahtlus) saad esitada ametliku kaebuse ning kukeke kutsutakse vaibale (muuseas-> sellepärast nad eriti ei kipu liiklevatele sõidukitele ülevaatust tegema kah) ning raha saad välja nõuda.



Ehk siis kui saad TÜV punktist paberi, kus on kindlalt kirjas, et Sul on tehasesummutist natuke kõvema häälega, kuid siiski müranormipiiresse mahtuv summuti vams-> siis oled omadega 400.- kahjumis

Kui saad ÜV punktist paberi, et Sul on auto täiesti teahseseades ning ühtegi detaili vahetatud/remonditud ei ole (viimase nädala jooksul st), siis saad esitada kaebuse ning nõuda sisse Sulle põhjendatult tekitatud erakorralise ülevaatuse kulu.



P.S. kui jääd sumpaga vahele, vahetad tehase oma alla, käid erakorralisel ära, võtad paberi annad asjadele ametliku käigu ning peaksid kunagi isegi mõtlema sellele, et sportsumpa tagasi panna... siis võetakse auto käest, viiakse ise üv punkti ning kui jumal annab, ei nõuta Sult välja 400.- koos intressiga ning ei määrata karistust pettuse paragraafi alusel :roll:



P.P.S. kui ma nüüd väga ei eksi, siis nõutakse põhjendatud kulu välja selle tekitajalt (ehk siis ametnikult, kes Sind ÜV saatis...) ja pärast selle tagasisaamist (kuna tema jääb ka preemiast ilma) :roll: well... vaadake dr House'i :lol:

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 20:10
by zakalwe
Prääks. Mul ei ole ei piduri- ega väljalaskesüsteemis enam eriti ühtegi 'originaalosa' alles. KW on passis ca 25 vähem kui reaalsuses...mootor on vahetatud...jnejne.



Aga see vend, kes jaksab ikka otseläbi+sportpütiga sõita, peab a) olema väga kõva kuulmisega või b) investeerinud sitaks salongi mürasummutusse. Mina oma sportpüti olin sunnitud küll kõrvakuulmise huvides kohe ära vahetama.



Huvitav, miks ükski politseinik minuga kunagi ei nori? Hääl ei ole ikkagi just liiga vaikne ja iga vähegi lõhna tundev inimene ütleb, et gaasitesti läbida ei ole ausalt võimalik....

SportSumps..

Posted: 04 Mar 2008, 20:24
by inz164
elu koosneb pisiasjadest 8)

nagu sumpa

vahel provotseerib ment ka niisama

vaatab kuidas sa ennast tema ees alandad 8)



vahel piisab kui autopass vahetada ja kasutajaks

panna keegi eeskujulik autojuht



nagu minu ema kellel on load juba 30 aastat

ja mitte yhtegi rikkumist

kuna ta pole kordagi peale eksamisõitu roolis olnud 8)