Teema tõstsin üles sellepärast, et viimasel ajal on ikka jubedasti painama hakanud soov omada mingit projektikat, sellist mõnusat kiiret turbomootoriga pühapäevaautot. Algul sai mõeldud, et võiks võtta nt. Alfa 75 ja sinna ülelaadimise peale aretada, aga tingituna sellest, et endal kohe kindlasti oskustest, vahenditest ja ajast puudu jääks, läheks selline projekt ilmselt natukene kalliks kätte ära.
Seega sai natukene veel uuritud ja leitud, et Biturbo oleks ka iseenesest täitsa hea projektikas. Tema kasuks räägib mitu asja, esiteks juba stokis peal olevad turbod, mis muudab sealt lisahobujõudude välja võtmise tunduvalt lihtsamaks ja odavamaks ning lisaks sellele on ta juba tehasekonditsioonis päris võimas.
Täpsemalt hakkasid huvitama just 2,8 liitrise mootoriga isendid, sest seal on seda ressurssi rohkem. Antud kolm isendit, mis ma nimetasin, peaksid minu teada kõik dohc mootorid olema, lihtsalt 222 ja 430 on olemas nii 18v kui 24v aga 228 on minu teada ainult 18v.
Nende uuemate 24v mudelitega kipub see viga olema, et neile topiti suht paljudele juba katid peale, mis minu eelistus pigem ei oleks, ning lisaks vähemalt 430 versioonil oli ka juba mingi elektrooniline vedrustus, mis pidavat küll autot kõvasti sportlikumaks tegema, aga ma kardan, et see asi on lihtsalt määratud mitte töötama nii vanal autol.
See kas ta on nüüd kupee või sedaan, ei oma minu jaoks just kõige suuremat tähtsust, muidugi pühapäevaautona eelistaksin võib-olla pigem kupeed. Kuidgi Maserati kodulehelt vaadates oli vist sedaan isegi kergem, kui kupee, mis iseenesest oleks suht suur pluss.
Asjad mis mind tegelikult huvitaksid on näiteks see, kui palju hobujõude näteks stok biturbo veermik välja kannatab, enne kui seal pulgad lendama hakkavad. Samuti näiteks ega juhuslikult ei juhtu mootoris olema sepistatud kolvid(nii palju kui ise uurinud olen, on pigem tunne et ei ole). Ja muu seda laadi info. Ma muidugi julegn kahelda, kas keegi selliseid asju juhtub just teadma, ise ma pole vähemalt sellist infot veel leidnud. Aga igasugu teooriad ja mõttekäigud on teretulnud.
Muidugi on ka aktuaalne teema see hoolduse pool. Seda ma usun, et varuosade kättesaadavusega võib tõsiseid probleeme tekkida, samas ega see euroopa mastaabis nii mittelevinud auto ka pole, et tähtsamad asjad vasti ikka kuskilt saaks, mingit orienteeruvat hinnaklassi oleks muidugi hea teada.
Korrasoleku kohapealt niipalju, et mingit ära rööbatud kauna ka plaanis ei ole kohale vedada, auto peaks ikkagi enam-vähem viks ja viisakas olema, samas mingit päris prillikivi ka ei tahaks, sest selleist ei lubaks südametunnistus jälle projektikaks teha.
Sai seda juttu üks jagu, vast keegi viitsib ka lugeda
P.S ärge pange kirjavigu tähele, jutt sai pikk ja tund on hiline
