killer666 wrote:Lugu siis sellien, et sai eile soetatud 156 sportwagon.
Küsimus siis selline , kas keskkonsooli ekraan peaks näitama kütusekulu ja veel midagi huvitavat ja kuidas seda kasutada?
Praegu on seal ainult paar valikut : kiiruse piirang, heledus , talverehvid ja mingi service info. Samuti on valikus trip2 ,mille aktiveerides ikkagi midagi ei muutu. Või on kompu jaoks veel kuskil mingi nupp?
2) Mis nupp on spido nullimise kõrval?
3) Mida teeb nupp mono kliimaplokis?
Kordame siis veel kogu tarkuse üle. Nii kokkuvõtlikult, kinnistamise mõttes (jah, ma olengi päriselus õpetaja).
Kompuutris ringiaelemiseks on keskkonsoolis nupud 'info', '+' ja '-'.
1) Tuledekangi otsas olev nupp, mille klõpsimisel saab kompuutrist igast ägedaid asju vaadata, peaks tegema ringi (eeldusel et algseis on kuupäev ja välistemperatuur): range (kui palju olemasoleva kütusega sõita saab, mitte liiga usaldusväärne)-->trip (palju peale viimast nullimist sõidetud)--> avarage consumption (keskmine kütusekulu antud tripi raames) --> actual consumption (hetke kütusekulu) --> travel time (aeg, kui palju mootor on viimasest nullimisest käinud). Seda nuppu all hoides tehakse reset trip. Aga kui ma ei eksi, saab reseti teha siis, kui konsoolil pole ees algseis (kuupäev, temp), vaid nt. range või trip. PS: see trip, mis on kompuutris ja trip odometer, mis on spidoka küljes, ei ole üksteisest sõltuvad, st ühe nullimine ei nulli teist.
Mõned eripärad kompuutri kohta veel:
Kui välistemp on alla 3.5 kraadi, annab ta libedahoiatuse ja lumehelbeke jääb ekraanil põlema. Muide, kui temp nüüd edasi tõuseb, nt kuskile 5-6 kraadi kanti, lumehelbeke ära ei kustu. Vähemalt mitte enne, kui süüde on korraks välja keeratud.
'Attention: limited range', mis tuleb ette, kui paagis on alla 3 liitri, mis laias laastus tähendab ca 50-60 km või tiba rohkem (linnas vähem), tähendab, et range muutub mõttetuks. St veel mõttetumaks kui ta niigi on. Range näitab siis sellist pilti: 'range -----'
Muidu see kütusekulu/range on üldse üsna suvaline. Ta võib visata ette limited range ja järgmisel käivitusel näidata jälle 130 km. Üldiselt 'limited range' hoiatus tähendab, et oleks hea üsna varsti tankla leida. Parem kui eile.
2) 'mono' tõepoolest reguleerib seda, kas juhi- ja kõrvalistujapoolne temperatuur on sama või erinev. Kui see on sees, on sama. Kui ei, saab erinevus olla kuni 7 kraadi. Kui mono on väljas, temperatuurid erinevad ja siis mono sisse vajutada, hüppavad mõlemad ühtseks juhipoolse järgi. Kui mono sees keerata juhipoolset, muutuvad mõlemad. Kui mono sees keerata kõrvalistujapoolset, lülitub mono välja ja muutub vaid kõrvalistujapoolne. Ühesõnaga, asi lihtne, seletus keeruline.
3) Nupp spidoka (täpsemini tripi) nullimise kõrval võimaldab reguleerida konsooli taustvalgustuse tugevust. Kui ta väga kulunud pole, peaks seal olema näha sümbol, mis sarnaneb nt volüüminuppude/heeblite peal olevaga.