147JTD roolivõim

#1
Küsimus targematele.
Autoks 2005a JTD 85kW. Eile kohapeal (või aeglase hoo pealt) rattad välja keerates olla kostnud kapoti alt mingi ragin, mis otseks keerates kadus. Tundub, et sellele järgnevalt muutus midagi roolivõimu töös. Täna piilusin kapoti alla ja proovisin ise autot. Kapoti alt kõik paistab normaalne, võimu õli on normis, rihm pingul. Tühikäigul aga roolivõimu nagu ei olekski, rooli peab ikka suure jõuga väänama. Sõites ja mootorile pööret andes oleks kõik nagu enamvähem korras, käik vabale ja tühikäigu pööretel jälle raske.
Siit küsimus, kas on veel mingi variant peale selle, et roolivõimu pump on maisest elust lahkumas ja vajaks uue vastu vahetamist?
147JTD

Re: 147JTD roolivõim

#2
:hi:

täpselt nii see olla võib-> kui vedelik on korras ja rihmad peal, siis on tavaliselt raske rooli keeramisel kaks võimalikku põhjust:
- roolivõimupump (mis muidugi peaks ka undama)
- midagi on roolilatis väga viltu (mis oleks raginaga seostuvana oluliselt loogilisem)

Kui ka tühikäigul gaasi andes rool muutub kergemaks, siis kahtlustaks, et ragina põhjustaja võiks olla tükk pumbast; kui tühikäigul mingit suurt muutust ei ole ja ka sõites tuleb jõudu rakendada (ka ilma võimuta autol on liikumise pealt rool üpris kerge), siis onmingi jama latiga (kui leket ei ole, siis kahtlustaks, et midagi on seal risti jooksnud-> IGAKS juhuks vaata üle, et ega ratastel lõtku sees ei ole. Kuigi 147 rooliots on amordi taga ei ole siiski meeldiv, kui see lahkuda otsustama peaks... )

Kõige lihtsam variant testimiseks puudub - kui ma npüüd väga ei eksi, siis 16V roolivõimu pump asub pärapõrgu taganurgas :?
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 147JTD roolivõim

#3
See ongi suhteliselt kummaline, et undamist ei ole. Mingit raginat ei suutnud ma ise esile kutsuda, kuigi lappasin rooli ühest servast teise. Esimese telefonikõne peale arvasin, et ju on püsikiirusliigendi lahkumas. Alles järgmisel päeval tuli välja, et rooli ka enam ei jõudnud keerata. Teiste foorumite otsing viitab samasuguste sümptomite juures ka ikkagi pumale, kuigi raginast pole keegi kirjutanud.

Sellel JTD-l asub pump geneka kohal täiesti mõistlikus kohas aga roolivõimu testimist ei ole varem teinud. Eeldatavalt peaks siis väljuva otsa külge manomeetri kinnitama. Milline on eeldatav surve, mida pump peaks andma? Tõenäoliselt on ka tootlus l/min oluline näitaja.
147JTD

Re: 147JTD roolivõim

#4
üldiselt läbilaskevõüime ei ole oluline-> niipalju, kui ma mäletan peaks pump olema perifeerne... see tähendab, et läbilase ja surve on võrdsel graafikul (surve suureneb, maht väheneb ja vastupidi)

testimiseks on olemas manomeeter kolmiku ja kraaniga, mille abil saab testida nii max survet, kui töösurvet. Kui surved on madalad on probleem pumbas, kui on normaalsed, siis on latis.

Ja nüüd kõige olulisem osa :mrgreen: ma ei suuda leida pumba nõutud survet kuid üldiselt jääb see vahemikku 30-100 atti-> seega pead pöörduma kuhugi, kus on see aparaat olemas (isegi, kui manomeeter õnnestub leida, siis ülejäänud konstruktsiooni testimiseks ise ehitada võimalik ei ole-> torustikudetailid, mis nii kõrget survet kannatavad on üldjoontes monoliitsed tükid ja kasutavad tavaliselt torukeermest palju tihedamat keeret, tihendid peavad olema hüdraulikaõlikindlad jne)

teine variant-> kui tegemist on kergelt ligipääsetaval kohal oleva asjaga ning juhtumisi on kuskilt võimalik testiks pumpa saada, siis on lihtsam ja võibolla ka odavam see ümber visata
Tegelikult ma olen normaalne....