vaidleks natuke vastu- Alfa on igapäevaautona väga hea

aga siis peab neid kaks olema.
Mitte, et seal pidevalt midagi juhtuks aga remondiks kuluva raha osas on kuni kolmekordne vahe selles, kas lähed viid auto esisilla kolksu tõttu lähimasse remondikohta (ja kolme päeva pärast saad teate, et vahetasime käigukasti ära aga kolksu ei leidnud ) või ootad mõistlikus kohas vabanevat aega ja tellid vajaminevad tükid kordi odavamalt (siiani veel ei julge midagi öelda kestvuse kohta, kuid näiteks rihmakomplektil on kuni kahekordsed hinnavahed ja komplekt võib paremgi saada). Suurimaks probleemiks Alfa omamise juures ongi korraliku remondikoha leidmine (viimane kogemus näitas, et ei ole ikka mõtet suvalise koha peale minna-> sillaremondi ja stendi tegin ühe kohal peal-> tulemus on see, et lõhuti ära hulk asju ja sild oli paari kuu pärast uuesti väljas)
Aga siis 156 osas üldiselt-> sõita on sigahea (kui teed olemas on); pisiremondid saab tehtud lihtsamalt, kui saksa autodel (see võib-olla vajab küll eelnevat mõttemaailma harjutamist aga...)
sillad kestavad vastavalt teede kvaliteedile (nagu kõik ees topeltharkidega ja taga multilink vedrustusega masinad on ka 156 väga tundlik järskude löökide suhtes-> üldreegel on ülemiste õõtsapukside suremine, millele järgneb veidi aja pärast ka ülemise sarniiri väsimine ja kui ka sellele ei reageeri, hakkavad alumised puksid mängima, mille järel kustuvad ära alumised sarniirid.)
Esisilla kapremont ei ole keeruline, kuid on võrdlemisi kulukas. Sellest pääsemiseks tasub osta korralikud ülemised õõtsad, sarniirikatted maha võtta, sarniirid ära määrida, polyflex puksid peale panna ja on mitmeks aastaks hooleta (kogu esisilla juures on surnud ülemised õõtsapuksid kurja juureks- erinevalt näiteks VAG masinatest kus kulub sild ühtlasemalt-> positiivne on 156/147/GT esisilla juures see, et kui õigel ajal reageerida, siis ei ole vaja kõike vahetada). Stabikakonte läheb muidugi palju (paari-kolme aasta tagant), kuid kuna tegemist on 10 € maksva asjaga ning nende vahetamine sillaregulli ei eelda pole tegemist just suure probleemiga.
Tagasillas on lugu sama-> stabikad väsivad löökide toel suht kiirelt, pukse ma veel vahetama pole pidanud (ca 70 tuh), kuid ka need on vajadusel saavad.
Mootoritest:
Üldreegel-> vähemalt kord nädalas peab kapott üles käima ja vedelikud mõõdetavad saama (peale auto ostmist, rihmavahetust vms tasub seda teha pigem igapäevaselt- 99% juhtudest on kõik hästi, kuid kui autos juba mõni punane tuluke süttib, siis on asi tõsiste tagajärgedeni jõudnud)
Veel reeglit-> bensiinimootorid söövad õli vaid juhul, kui neid sihipäraselt kasutada- s.t. pööded pidevalt 3000+ peal või kui kuskilt lekib (sellest ka vajadus pidevalt taset kontrollida- kurb tõsiasi on see, et kui 156 armatuuris õlikann põlema hakkab võib juba arvestada sellega, et mootori alumine ots on viga saanud ja saalekolks on sees - või kohe tulemas))
- diislid on diislid... nendel ei peatu-> tegelikult on kõigi autode diiselmootorid enamvähem samade välpade ja probleemidega. TÕSI küll tegelikult on Alfa diislid väga head
- V6 on hea ... isegi väga väga väga hea - kui sõitmist on palju, siis kütusekulu poolelt muidugi mitte nii hea. Rihmavahetus on 5 aastat või 90 tuh... tegelikult muidugi kehtib siin sama reegel, mis TS mootorite puhulgi... 4 aastat või 60 tuh on enam, kui hea.
- TS mootorid-> rihm 3 aastat ja 50 tuh (!) on kohustuslik-> seoses pingutuse asetuse jms-ga on see täiesti kindel aeg, millest üle minna ei tasu. Hea rihm metallrulliku ja metalllabaga veepumbaga kannataKS ka 4 aastat ja 60 tuh või hea vedamise puhul ka 5 aastat 75 tuh, KUID kui seda vahetust edasi lükata, siis lõpeb asi sellega, et lisaks rihmale tuleb tõsine mootoriremont ette võtta. Õlivahetus- 1 kord aastas või 10 tuh (hea õliga võib venitada ka 12-13 tuh). Poolkohususlik on eirata 10W40 nõuet (mis tehaselt tuleb) ning pigem minna üle 5w40 või parema peale. Põhjus selles, et tegelikult talveperioodil ei ole 10W õliga igahommikusel käivitamisel just palju peale hakata (isiklikult kategooriliselt keeldun 10W õliga täidetud mootorit käivitamast temperatuuril alla -15 kraadi). Teine oluline asi on variaator (mis teeb lõgisevat häält, kui see läbi on aga võimaldab väga dünaamilist minekut läbi kõigi käikude ja pöörete). Variaatori vahetus tehakse koos rihmavahetusega.. variaatorite hinnad sõltuvad sellest kuskohast selle kätte saab ...
-JTS mootorid-> kuigi numbrid on muljetavaldavad, siis nende juurde tuleks vaid siis, kui on teada, et mootor on hästi hooldatud või auto tuleb väga hea hinnaga kätte.
Käigukastid:
- selespeed-> hea ... väga hea .... ülihea... eeldusel, et see on korras. Kui korras ei ole, siis ei ole üldse hea. Selespeed on tegelikult remonditav kuid remonditakse neid vähe. Uus plokk on samuti maksumusega "sõltuvalt asukohast" .
- automaatkast - nagu automaat ikka ainult et H vahetusskeemiga (innovatiivne, natuke kiirem, kui teistel markidel/mudelitel aga ikkagi tavaline automaatkast) - ja saadaval ainult 2,5 V6 mootoriga
- manuaalkast- 5 käiku ja 6 käiku - mõlematel on sarnane probleemi - kiire ja jõulise rapsimisega on võimalik käigukangipesa korpus ära lammutada (mingil põhjusel on see tehtud plastist ja õige nurga alt saab selle laiali painutada). Selle tulemus mingil hetkel on see, et alles jäävad ainult esimesed käigud. Kui nüüd minna valesse töökotta, siis saab nädalase arve... kui läheneda ratsionaalselt, siis saab seal lihtsa vaevaga serva kokku lükata, katkise 1€ maksva puksi vahetada ja on asi jälle korras). Üldiselt aga metallist osad on igikestvad (kui jälgida kasti õlitaset vastavalt hooldusintervallidele)
Kere:
Üldist-> ilu nõuab ohvreid. Pagasiruum on ülimealt ebapraktiline (nii sedaanil, kui universaalil), esitulepirni vahetuseks tuleb tõsist vaeva näha, ruumi on natuke vähe, kaassõitjatel on igav, kuna näidikud on nähtavad vaid juhile jne...
1. Kui põhjamastiks on maas/täkked kerel vms, siis on loomulik, et tekib rooste. Loomulikult on teada ka see, et rooste on samuti kõigil autodel samasugune ning kui sellega kiiresti midagi ette ei võta, siis on nagu ikka on. Siin on suurimaks ohuks eelmised omanikud, kes on jätnud pesulad külastamata vms ning lasknud kerel usinalt ussitada (kuna see asi, mis meil teedele kantakse ei ole just eriti metallisõbralik, siis tasub esimeste täppide puhul kohe reageerida).
2. Salong-> erinevalt igasugustest muudest allikatest väidan, et 156 salong on tehtud võrdlemisi headest materjalidest ning on üpris hästi läbi mõeldud. Nahksisu puhul on seal tavalised kulumise probleemid (hoolduse puudumine jms). Kogu salongi juures on vaid paar kitsaskohta->esiteks kõrvalistuja Airbagi kate, mis kipub seisnud autodel ennast servadest välja koolutama ja teiseks tagaistme ruum, mis ei ole üle 1,8 meetrit pikale inimesele pikaks sõiduks just kuigi mugav (KUIGI sai kunagi neljakesi käidud nädalasel automatkal 156 sedaaniga ja kõik vajalik mahtus ilusti kaasa seega- võimatut ei ole midagi).
3. Elektroonika-> 90% probleemidest on tingitud pistikutest, 5% kehvast massist ja ülejäänu jaguneb sujuvalt nigelate insenertehniliste lahenduste ning väsivate komponentide peale. Enne 2002 toodetud masinad on eriti nutused, kuna seal on suur hulk katmata pistikuid ning seismisel kipub sinna niiskus vahele ja siis on jama palju. Kõigil on muidugi probleeme roolilülitiga, mis on üks õnnetumaid asju, mis sellesse muidu suurepärase tehniliste lahendustega autosse paigaldatud on-> nimelt ei ole lüliti kontaktid vastavuses vooluga, mis sealt läbi käib ning lüliti kipub üle kuumenema. Lahenduseks on kas uus lüliti või sama lüliti lahtivõtmine ja kohandamine (ei midagi võimatut, kui käed otsas on). Tänu lülitiprobleemile kipuvad normaalsest kiiremini kustuma ka esitule pirnid.
Kokkuvõtteks-> otsi omale sobiv masin välja-> kontrolli üle kõik vedelikud, uuri auto ajalugu, müügi põhjuseid jne-> istu sisse, pane mootor tööle ja mine sõida ... ja mõtle kas oled valmis omama autot, millega on nii hea sõita, kuid mis kindlasti hakkab mingil hetkel veidralt jonnima. Kui oled ikka vaimustuses on see auto Sulle, kui ei ole siis ära kompromissi tegema hakka-> kui Sul roolis ikka hea olla ei ole, siis pole mõtet pingutada.
Ja muidugi (nagu juba öeldud)-> kui auto just jube hea hinnaga ei tule, siis arvesta sellega, et KÕIK, mis auto on peab töötama ja kuigi tavajupid ei ole üle mõistuse kallid, siis kui neid palju läheb, saad ikkagi väga suure numbri kokku.
P.S. kui mõni automüüja Sulle ütleb, et kõigil 156-tel on see või too viga, siis käi sealt igaks juhuks ringiga mööda (156 tüüpvead on üldiselt väga odavalt parandatavad- kui sellega tegeletud ei ole, siis võib probleem olla süvenenud)
Tegelikult ma olen normaalne....