Nagu mu teises, autovahetuse teemas mainitud, ostsin endale lõppuks Alfat. Läks selleks umbes 10 aastat, et enda autode vahel leida midagi mis on vähemgi ostmisväärt
Ostsin siis 2004 aasta, Ti pakettiga, 2.0 JTS mootoriga, manuaal kastiga,musta värvi, sedaan keres 156 mudelit.
Vaatasin ennem ka 159, käisin ka meie balti naabrite juures, midagi elus minu eelarvega valida ei olnud, otsustasin siis võta mkidagi vanemat, aga kindlaks teha et see liiguks, või siis odavalt ja likkuda ise panna.
Autost:
Ostmisel välja nägi see nii:
See oli ostetud Eestis uuena, kolm omaniku enne mind, esimesed kaks hoolisid auto eest, kuid aga teine suutis sõita mootori kokku ja se oli renoveeritud Jan1 juures (suur tänu talle autoga seotud info eest ja varuosadega abi eest !) Viimane omanik pole autoga midagi teinud, ja arvatavasti see oleks veel poole aasta niisuguse kasutusega täiesti surnud isend (isegi õlisid pole vahetanud, kuid ise töötab auto remondi tökojas !!!)
Arvutasin et see on ikka oma komplektsuse ja hinna eest mõistlik valik (niipalju kui Alfa ostmine üldse mõistlikuks nimetada võib )
Vigadest nii palju et käigukastist õli maha voolanud (uus käigukast Jan1 käest, kaasa ka kogu siduri komplekt vahetatud), lekke roolivõimust (halb vooliku ühendus), uutiil rehvid (vahetatud), pragudes täiesti tuhmunud esituled (vahetatud aasia toote vastu). Veel saan lisada et auto sisu pole tolmuimejat näinud väga kaua ja lisaks on seal suitsetatud ka
Parematest asjadest - sõidukogemusest. Väga meeldib autoga sõita, kõigepealt veeremik - kuna olen enamus aega erinevate BMWdega sõitnud, ja ka ringrajal sõidan aeg-ajalt siis tuli mul ikka üllatuseks et tehasest võib nii hea juhitavusega sõiduk olla nii väikse raha eest. Et 3 seeria BMWd panna nii sõitma on vaja ikka hullult raha sisse toppida. Mootori hääl on suurepärane. Mootorit jätkub dünaamiliseks sõitmiseks, kuid mulle tundub et võiks natuke võimsam olla, igapäevase sõidu jaoks on aga piisav.
Mis tahan teha:
[TEHTUD]*Kütusekuluga probleemi lahenbdada (lahendus ise filtride, rihmade ja õli vahetusel)
[TEHTUD]*Karteri põhja vahetada (sees on pragu mis oli lapitud ja nüüd hakas lekkima. Vahetan kui teine pesu-õli tiir on valmis)
[TEHTUD]*Vahetada vaakum toru (läks katki käigukasti vahetusel, remontisime ära, aga kas kuskil lekib või remondi toru diameeter jäi väikseks ei tea, pidurdamisel suurelt kiiruselt ja palju korda pedaalile vajutusel on vaja suure jõu et lõpuni pidurdada)
[TEHTUD]*Radika ventikal töötab teine kiirus ainult, relee korras, kas resistori või juhtmestiku viga, pole veel jõudnud testeriga läbi käia
[TEHTUD]*Kojamehedel üks ja sama kiirus kõikidel kanga positsioonidel, ka pole veel jõudnud kanga plokki lahti võtta
*Kütuse pumba vahetus, selleks et filtri vahetada (pikkajalises perspektiivis)
*Smartservicesse keemilisse puhastusse
[TEHTUD]*Toonida ära
*Süütekünalde vahetus
*Mootori radika vahetus
Ühesõnaga tegemist veel on, hea et endal varuosa pod ja töökoda olemas, ja rahaliselt ei ole see nii kulukas
Alfa Romeo 156, 2.0 JTS, Ti, 2004, orion
#1
Viimati muutis orion, 11 Nov 2014, 01:20, muudetud 2 korda kokku.