Alfa Romeo 156, 2.0 JTS, Ti, 2004, orion

#1
Nagu mu teises, autovahetuse teemas mainitud, ostsin endale lõppuks Alfat. Läks selleks umbes 10 aastat, et enda autode vahel leida midagi mis on vähemgi ostmisväärt :)

Ostsin siis 2004 aasta, Ti pakettiga, 2.0 JTS mootoriga, manuaal kastiga,musta värvi, sedaan keres 156 mudelit.

Vaatasin ennem ka 159, käisin ka meie balti naabrite juures, midagi elus minu eelarvega valida ei olnud, otsustasin siis võta mkidagi vanemat, aga kindlaks teha et see liiguks, või siis odavalt ja likkuda ise panna.

Autost:

Ostmisel välja nägi see nii:
Pilt
Pilt
See oli ostetud Eestis uuena, kolm omaniku enne mind, esimesed kaks hoolisid auto eest, kuid aga teine suutis sõita mootori kokku ja se oli renoveeritud Jan1 juures (suur tänu talle autoga seotud info eest ja varuosadega abi eest !) Viimane omanik pole autoga midagi teinud, ja arvatavasti see oleks veel poole aasta niisuguse kasutusega täiesti surnud isend (isegi õlisid pole vahetanud, kuid ise töötab auto remondi tökojas !!!)
Arvutasin et see on ikka oma komplektsuse ja hinna eest mõistlik valik (niipalju kui Alfa ostmine üldse mõistlikuks nimetada võib :D )

Vigadest nii palju et käigukastist õli maha voolanud (uus käigukast Jan1 käest, kaasa ka kogu siduri komplekt vahetatud), lekke roolivõimust (halb vooliku ühendus), uutiil rehvid (vahetatud), pragudes täiesti tuhmunud esituled (vahetatud aasia toote vastu). Veel saan lisada et auto sisu pole tolmuimejat näinud väga kaua ja lisaks on seal suitsetatud ka :evil:

Parematest asjadest - sõidukogemusest. Väga meeldib autoga sõita, kõigepealt veeremik - kuna olen enamus aega erinevate BMWdega sõitnud, ja ka ringrajal sõidan aeg-ajalt siis tuli mul ikka üllatuseks et tehasest võib nii hea juhitavusega sõiduk olla nii väikse raha eest. Et 3 seeria BMWd panna nii sõitma on vaja ikka hullult raha sisse toppida. Mootori hääl on suurepärane. Mootorit jätkub dünaamiliseks sõitmiseks, kuid mulle tundub et võiks natuke võimsam olla, igapäevase sõidu jaoks on aga piisav.

Mis tahan teha:
[TEHTUD]*Kütusekuluga probleemi lahenbdada (lahendus ise filtride, rihmade ja õli vahetusel)
[TEHTUD]*Karteri põhja vahetada (sees on pragu mis oli lapitud ja nüüd hakas lekkima. Vahetan kui teine pesu-õli tiir on valmis)
[TEHTUD]*Vahetada vaakum toru (läks katki käigukasti vahetusel, remontisime ära, aga kas kuskil lekib või remondi toru diameeter jäi väikseks ei tea, pidurdamisel suurelt kiiruselt ja palju korda pedaalile vajutusel on vaja suure jõu et lõpuni pidurdada)
[TEHTUD]*Radika ventikal töötab teine kiirus ainult, relee korras, kas resistori või juhtmestiku viga, pole veel jõudnud testeriga läbi käia
[TEHTUD]*Kojamehedel üks ja sama kiirus kõikidel kanga positsioonidel, ka pole veel jõudnud kanga plokki lahti võtta
*Kütuse pumba vahetus, selleks et filtri vahetada (pikkajalises perspektiivis)
*Smartservicesse keemilisse puhastusse
[TEHTUD]*Toonida ära
*Süütekünalde vahetus
*Mootori radika vahetus

Ühesõnaga tegemist veel on, hea et endal varuosa pod ja töökoda olemas, ja rahaliselt ei ole see nii kulukas 8-)
Pilt
Viimati muutis orion, 11 Nov 2014, 01:20, muudetud 2 korda kokku.

Re: Alfa Romeo 156, 2.0 JTS, Ti, 2004, orion

#5
:beaver:

1. kui radika vendil on ainult teine kiirus, siis ilma vaatamata võid takisti ära tellida (takk ise asub radika ventika korpuse küljes ülaservas)

2. kui kojamehed töötavad ainult ühel kiirusel, siis on tasuks rool maha võtta, lüliti ära võtta ja üle vaadata (seal on üks pisike nublu, mis kipub ülepingega maha põlema-> tasub igaks juhuks plaanida juba perspektiivis uue lüliti soetamist... ). Roolilüliti eemaldamine võtab vähem aga, kui kangi testimine auto peal (24mm padrun, ristpeaga kruiku, torx ja 15 min)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, 2.0 JTS, Ti, 2004, orion

#8
Tänan nõuanne eest, alfistimani juure käidud, stabiilsuskontrolli tuli on nüüd kustutatud, ventika probleem lahendatud, mõned vead näitas aga diagnostika, võibolla vahetan ühe süütepooli, alguseks aga küünlad. Lõpuks sai vahetatud karteripõhi, oli probleeme põhja sügavusega, ja tuli õlivõtjaga natuke töötada. Toonitud.

Järgmine on mootori radika vahetus, töötemperatuuriga probleemid ajavad närvi, diagnostika ikka näitab 95, koormuse all kuni 98 kraadi, radikas on nagu tolmust tehtud. Viimane asi mis jahutussüsteemis on vahetamata.

Muidu, kas Alfa on teinud raadiod millel on heli regulaator keerava rattaga, mitte nuppudega?

Re: Alfa Romeo 156, 2.0 JTS, Ti, 2004, orion

#9
:hi:

olen näinud mitmes autos keeratava nupuga makki aga ükski pole neist originaalsena tehasest tulnud (156 ja 147 peal on kõigil imepisikeste nuppudega makid, mis näevad küll head välja aga... kasutada ei ole neid just eriti lihtne)

seega minu soovitus-> võta originaalmakk välja, telli omale adapteriraam ning osta enamvähem mõistlikku värvi xplode vms. Keskkonsool küll enam raadiokanaleid ei näita (kui Sinu 156-l üldse näitab) aga see eest saad normaalsema heli ja saad kasutada niipalju helikandjaid, kui süda lustib (ja veel palju muud).

Originaalmakk tasub muidugi alles hoida :wave:

Radika koha pealt-> enda viimased vahetusse läinud tükid tellisin Allcarist - siiani pole probleeme olnud... hinnavahe "korraliku radiaatoriga" oli aga masendavalt suur :thumbup:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, 2.0 JTS, Ti, 2004, orion

#10
Vahepeal vahetatud küünlad Boschi Platinum toote vastu, parandasin ka juhe mis oli läbi löödud mootori plastik katega, läheb kuskile mootori ülemisse osasse rihma poolt. Süüte pooli viga mis tekis kadunud, mootor töötab palju stabiilsemalt.

Radiaator ka vahetatud, vana oli täiesti umbes! Nüüd temperatuur püsib paigal.

Suve veljed läksid sirgendusse.