156 2,5l '98 - bnd

#1
No jah, jälle mina ja ühe vana auto otsa kukkunud :D

Kuna see hall 156 on juba meil tegelikult pereringis olnud väga pikalt (kunagine Lumani masin) ja enam kasututust ei leidnud, kuna kasutati uuemaid ja moodsamaid masinaid, ning teadaolevalt on AR müük suht mõttetu tegevus, kohati isegi tasuta ei taheta. Pakuti küll sama ajastu honda civicuid ja corillasid vahetuseks, aga no kamooon...

No ja kuna kuidagi autopark on tegelt väga diislipõhiseks muutunud, siis mõtlesin, et teeks tast Audru masina. Esialgu oli ta kodus niisama pühapäeva masin. Vahest sai käima pandud jne.
Kui aga saabus Oktoober ja ÜV aeg ja kust muidugi läbi ei saanud, siis polnud muud midagi teha, kui garaaži ära ajada. Ikka klassika- põhi mäda.

Siis hakkas suht huvitav periood peale: Kas te arvate, et on olemas Eestis mõni töökoda, mis oleks nõus põhja keevitama, isegi täis absurd kalli hinna eest? Arvake 3 korda :D . Lõpuks suure nuiamise peale sain ühest töökojast hinna ja see ka ütles, et enne suve ära too, ehk siis loodeti, et selleks ajaks vast auto maaga juba üheks saanud ja ma ei tahagi enam keevitada. Kuna ÜV-l ka öeldi, et ära hakka raha raiskama, vaid osta järgmine, neid ju jagatakse tasuta.
No ja peale sellised avaldusi, sähvatas mul miski peas- maale vaja auto viia ja nimelt isa ja ta sõbra juurde, kes taastavad vanu masinaid, no ok veokaid, aga vast saavad ka sõiduautoga hakkama. Metall on metall.

Auto sai laiali lõhutud, nii, et aind rool jäi külge. Sain Janolt uued karbid koos põhjaga, keevitati uued alla. Kuna olin varem juba FK istmed tellinud, siis läksime ka istmekinnituste kallale ja lasime istmed 4cm allapoole. AR omanikud ju teavad, kui pea laes on seal istumine. See istmetega mässamine võttis terve päeva. Lõpuks peale päris mitut päeva relaka ja keevitusega, sai lõpuks seest ja põhjast pigiga kõik üle käia. Ja hakkas kokku lappamine. Esialgu läks kogu salong kokku tagasi, va kogu isolatsioon, mis kuskil põhjaall on, ainsaks lisadeks uued korvistmed ja väljavisatud mittetöötav raadio (ikka kaalulangetus nohh :) )

Edasi sai mindud juba sildade kallale, kuna ÜV-l selgus, et üks rooliots ja ülemine õõts ka kutu, siis sai hakatud neid vahetama, taas oli abiks VKM (sealt tellin pmst kõik jupid), kes asjad saatis, varasemalt olin tellinud juba Eibach pro vedrud madaldusega, amorte ei puutunud, kuna need olid juba varem gaasi vastu vahetatud ja toimisid hästi. Kogu selle jama lahti saamine oli ikka paras ke**, pmst läks 2 täispikka päeva garaažis, et kõik 4 nurka üle käia. Kartsin ees, et kõik on kinni roostetunud, ja kuidas saada nt koonuseid kätte, aga asi just vastupidine, nii kui mutri järele lasin, nii ta raip ringi hakkas käima- nohh, AR vajab ju pidevat hoolt, miski ei saa roostegi veel minna :D , Eks sai tungidega pinget pandud ja kuidagi sai kõik tehtud.
Siis läksid uued tuled, koos udukatega ette, kuna klaasid katki ja pirnipesal miski naljakas vigastus (taas saadetis postiautomaadist)
Viimaseks tööks jätsin väljalaske, kahju, et ei teinud sellest pilti. Tartus ühes töökojas oli alla pandud miski universaalne pütt, toru mõõt oli vast 20mm :crazy: ja tagasillast üleviik oli tehtud suva torust ja painutatud lapikuks pmst. Aga enne oli masin naisterahva käsutuses, kes peale remonti alla ei vaadanud ja eks nii ta läks. Sai tellitud taas uus sportpütt, mindud poodi, ostetud sületäis torusid ja põlvi, ning legomäng algas. Mõned tunnid ja sai nii uskumatult ilus asi ja veel ilusamate häältega, et ei raatsi seda nagu alla sinna sopa sisse pannagi :D Tekkis aind küsimus, et kus oli meestel kuskil teeninduses viitsimine mässata miskite veetorude jm jamaga??? Kuumuta ja painuta ja lõika sooni, et saaks klambriga kinni jne...

Kui kõik sai kokku lapatud, siis oli esimene küs, kas ikka käima läheb, kas kõik juhtmed said ikka õieti? Läks! Peaks vist autoremondiga hoopis tegelema hakkama :D

Kuna masinal polnud varem ka karbilaiendeid, siis mõtlesin, et ikka neid ka vaja. Ühe sain Kristop käest, teise Janolt ja hetkel ootan, et saaks need õiget värvi, kuna üks punane ja teine must.

Tänaseks siis tehtud:
Madaldussari all
Uued karbid ja põhi
Karbilaiendid ootavad värvi ja paigaldust
Uued esituled ja udukad
Veermik üle käidud ja vahetamist vajav vahetatud
Uus väljalase
Uued istmed ja lisaks kerest madalaks lastud.
Uus aku, kuna vana oli suuruselt vast motika oma
Uus kojamehe mootor, kuna vanal oli aind kiireim käik alles
Norrast tellisin uued 17'' valud, AR originaalid, need 5 auguga (varsti pildid)

Kui saaks laiendid külge, siis käiks ülevaatusel ära ja viiks masina Tallinna TRK-sse, kuna miskipärast tühikäik väääääääga vilets ja peale 4000rpm poob kuidagi kinni. Kardan, et rihm valesti, kuna peale seda, kui käis Tartus kuskil töökojas - summuti ja rihmavahetus, siis hakkas see jama peale. Siis laseks teha ka pidurite täishoolduse, ÜV-l oli küll kõik hea ja võrdne, aga minu meelest vajab natuke liiga kõva piduri sõkkumist.

To be continued....

Pildid lisan, kui saan fotoka kätte, osa pilte telefonis, osa kuskile kindlasse kohta jäänud fotokas.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: 156 2,5l '98 - bnd

#6
edu,edu,kui peaks soov tekkima uue stange jargi siis mul pm poolmuidu oleks ara anda gta originaal punast varvi stange,isegi vist tulepesurid ja vargid kuljes.muidugi siis oleks sul vaja endal kuskilt tiivad ka leida kui seda tahaksid kulge aretada.

Re: 156 2,5l '98 - bnd

#8
Tulevane värvilahendus on veel lahtine, kuna hallile on suht keeruline midagi peale teha. Aga paar mõtet on, stickerbombi ei hakka tegema, aga võib-olla miski tolleaegse sarja värvidesse ajaks.
St body-kit tuleb ka lähiajal, loodan, et kevadeks on küljes, ei tee tast aga miskit näituse eksponaati, vaid puhas fun ning lõbu ka Audrus.

Muidugi mõni igavuses vaevleb "fotošopimees" võib ju nendel sparki pandud piltidel punase Alfa-halliks teha
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: 156 2,5l '98 - bnd

#9
Lisan mõned pildid kah, muidu nagu liiga kuiv jutt
Alustuseks suveveljed, ostsin norrast, naeruväärse summa eest- neil tõesti kasutatud asjad ei maksa mitte midagi kohati
Image
Salongi sai tõsiselt lõhutud, kuna tal oli sisse ehitatud ka 90ndate lõpu telefon, siis armatuuri all oli oma paar kg igasugu plokke ja karpe ja kõlar
Image
Põhi sai keevitatud (kui saan seest tehtud pildid fotokast kätte, lisan ka need) ja kogu isolatsioon välja kistud, aind põhjamati panin tagasi
Image
Kuna eelmisel pildil veel näha ka istme kinnitused veel originaalis, siis tegelikkuses said need ka välja lõigatud ja lastud nii madalaks, kui see tala lasi panna, mõned cm, aga asi seegi, lisaks ka istme kinnitused ümber tehtud, ehk siis ei ole enam seda klassikalist 156 tunnet, kus pea on laes
Natuke lolli nurga alt pilt, aga on näha madalam, kui kõrvaliste ja 156 omanikud teavad, kui kõrgel on originaal peatugi, masin tundub kohe avaram seest :D
Image
Leidsin ühe pildi ka telefonist: uus vs vana vedru, amordid veel täitsa värsked gaasid
Image
Image
Kerbilaiendid tulid ka värvimisest, peaks nüüd üks päev külge panema, rehvid velgedele tõmbama ja ülevaatusele minema
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: 156 2,5l '98 - bnd

#11
Nii, 156 omanikud

Kuidas krt peavad olema esituledes pirnid sees?
Käisin ÜV-l ja jälle sama jama, pirnid nn tagurpidi ja valgusvihm ebamäärane ja üks üles teine alla jne.

Tulin koju, ajasin masina vastu seina ninaga- jah, üks näitab lausa räästast, teine piilub trepi alla.
Sees on need lollid H7 pirnid, käpi neid kuidas tahad, tundub, et on pesas, aga ikka laik seinal ütleb muud.
Olen nüüd juba tunnikese posinud, no ei saa pirne paika. Kas keegi teab öelda, kas selle H7 pirni sälk jääb alla-üles-vasak-parem või..... No ei ole aru kuidagi saada, kuidas tema õige asend seal on
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: 156 2,5l '98 - bnd

#14
Vaja natuke targematelt nõu

1. Eelekter kaob kuhugi (Võib-olla). St masin seisis 2 nädalat ja aku täitsa 0, lasin 24h laadijaga laadida, nüüd ok. Oli ka varem juba kord, seisis nädala ja aku 0. Kas asi võib olla selles, et auto liigub vähe? St kord paari nädala tagant saab kuuma. Ja lihtsalt vajub ära. Aku muidu uus, kevadel ostetud. Olen salongi kõik pirnid üle vaadanud, miski ei põle ega hõõgu kui ei pea. Samas, kui eile sõitsin, siis täna muret ei ole. Kuigi ka Opel seisab vahest 10p ja käivitub koheselt. Kust otsida võimalikku leket?

2. Summuti läheb väga kuumaks :D
St pean tagumise potiga midagi ette võtma, pampri alt välja tulev toru on 2x juba pampri külge sulanud. Olen näinud, et pamprisse lõigatakse suurem ava, aga siis pannakse miski kate, nagu teip veel lõigatud äärte kaitseks. Niisaama ei taha tikksaega kallale minna, tahaks selle suurema ava pärast ära viimistleda. Aga ei oska otsida kuskilt seda katet/viimistlust
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)