Alfa Romeo 166 2.4jtd/166 2.0 v6T Tolmulest

#1
Tere!
Selleks, et päris täpselt aru saada miks ma endale Alfa ostsin tuleb korraks istuda ja pikemalt tagasi vaadata :D
Päris pikalt olen igapäevaselt keeranud erinevate Bmw-de ja Audi-de rooli ning kuigi need kõik on olnud toredad aparaadid on siiski midagi nagu puudu olnud. (Välja arvatud üks bmw e32 mis kunagi tartust toodud sai ja mille hiljem edasi müüsin kuid seda otsust tänase päevani kahetsen.
Kuna siin Saarel(Saaremaa) eriti alfasid tänavapildis pole/ meenub üks hallikas(tumedam) 159 universaal mis mõnda aega tagasi liiklusesse tekkis (juhul kui omanik juhtub lugema siis tervitus teema autorilt) :D ning mingi hetk seisis kuressaare postimaja ees üks tumehall 166... seda nähes teadsin mida järgmiseks sõidukiks soetada.

Aga Alfast endast:
Vot täpselt selline
Pilt
Esmane reg. on 2001 aasta. Eestis alates 2010. Registri ajalugu vaadates olen mina eestis 3s omanik. Edasi viib 2.4jtdm mootor mis otseloomulikult on kuue käigulise käsikasti otsas. LS. on näidu järgi peaaegu 360 000km mis hooldus raamatut(saksa) ja eesti ajalugu vaadates võiks isegi enamvähem paika pidada. Salongis on must nahk ja ICS... Varustus vist neil kõigil suht samasse auku? Keegi ainut aparaadi ajaloost midagi teab võib julgelt siia välja hõigata!
Eelmine omanik tundub, et on auto eest enamvähem viiskalt hoolt kandnud ning jätkan samaga kui mitte paremini. Sõita on temaga mõnus. Võib julgelt õelda,et samasse klassi mis e39 ja a6 c5 Roolis olles ja roolil olevat märki vaadates on tunne lihtsalt natuke erilisem :D :D :D
Tuleviku plaanis on mingi vähe kabedam velg leida ja lihtsalt autot ilusti tänavatel liiklemas hoida.

Auto ostsin eelmisel kolmapäeval (20.04.16) ja sõitnud temaga antud hetkeks pea 1000km :D :D :D ning panen siia mingi nimekirja ka mis tegemist vajaks ja mis tehtud:
PÄEVIK
Kerge remondi ja vigade nimekiri:
2016
Aprill:
*Juhipoolne lähika Xenon ei töödanud: FIXED ( Eelmine omanik oli ballasti küljest võtnud ja ütles et mingi ühenduse kala avatavasti. Ballast oli surnud ning väljamaa foorumites kolades jõudsin selgusele, et mõistlikum aftermarket ballastile üle minna: Kuna garaaziz vedeles paar Hiina Ballasti siis veits juhtme majandust, tegin uue vahe ülemineku originaal ballasti pistiku ja hiinaka pistiku vahele, et juhul kui soov saab lihtsalt uuesti originaal ballastile tagasi minna)
*tagumised luugupealsed tuled pragulised ja tuhmunud: Pole veel uusi leidnud!!!
*tagumised kettad suht koledad ja roostesed. (FIXED/uued Boschi kettad/SRL klotsid/kolbid/mansetid/suppordi liugurid puhastatud/määritud)
*Juhiistme uksepoolne plastik puruks(FIXED/ veits superattacki ja tinituskolbiga uue plastiku juurde sulatamist)
*Esiistmete vahel oleva käetoe kaane hing puruks(FIXED/tinutuskolb, liivapaber ja värv teevad imesid)
*Kapott ei avane salongist: jama kapotitrossiga aga pole veel uut trossi leidnud!!! FIXED/läks rattapoest uus tross koos uue kõriga.
*Juhipool uste raamidelt värv maas(FIXED/kerge lihv ja uus värv koos poolmatt lakiga selga)
*Intercooleri kinnitus kolmnurk ülevalt kereküljest lahti. FIXED(Lihv, uus kinnitus koht fabritseeritud ja keevitatud ja värvitud)
*kundepoolselt tagumise ukse sahtel/tasku kuidas iganes seda kutsutakse katki: FIXED (leidsin Ebay-st hea hinnaga korraliku kasutatud uksepolstri kogu juurde kuuluvaga)
*Mootori tuli põleb:Kõik töötab ilusti, käivitub ilusti soojalt/külmalt. Edasi kerib ilusti. Mingeid anomaaliaid mootori töös ei esine.(eelmine omanik rääkis midagi sundjahutuse errorist) (FIXED- panin jahutusele uue reostaadi ja toimub)
Mai
*Juhipoolne esimene ülemine sarniir surnud: FIXED. Uus Delphi ööts.
*Pagassiluuk avab ennast kohati ise kui uksed pole lukus või võtit pole süütelukus: FIXED (pagassiluuk oli aastatega oma töö teinud ja juhtmeid veits närinud, lõikasin/paikasin/termorüüga vajalikud juhtmed)
*Paigaldatud tagumine tooniring
2017:
Veebruar:õli vahetus +filtrid,Uued tagumised rattalaagrid
Märts: Uued 18"x8'5" Japan racing jr10 veljed + rehvid
Juuni: esituled said värskenduse ebay bi-xenon projekorite näol.
Juuli:vahetasin tagasillas need väikesed metall puksid(need nn laagerpuksid)
August: Uus kastipoolne esimene mootoripadi

Siis jäi auto lihtsalt seisma kuna tekkis uus igapäeva sõiduk ja alfa jäi vaikselt nokitsemise autoks.
2018:
*2xÕli vahetus+filtrid
*Pidurikettad/klotsid
*uus jahutusvedelik
*Vahetatud kogu esisild peale amortide(ülemised + alumised öötsad,rooliotsad,roolivardad, kummikotid)
*Esimene vasak abs andur.
*Massipunktid üle käidud ja uued massijuhtmed mootorile+akule
*Esimesed tuled said natuke korrastamist et näeks rohkem tehase moodi välja see bi-xenon lahendus
*Tagasilla ülememised õõtsad mõlemalt poolt+sillapuksid ja stabilisaatorvardad(need tagumised püstised)
*Õhulõdvik õhulugejast turboni sai uus
*Salongi hall plastik carbonkilega kaetud
*Nahahooldus
*Uued 16" ice razzor lamellid
*Uus(kasutatud) tagaklaas
2019: jaanuar
Tagumised stabika otsavardad
Vasaktagumine piduritoru
Ülevaatus (LS 401885km)
Õli+filter
Märts:
Esimene vasak rattalaager
Aprill:
Hooratas+sidurikomlplekt
Juuni:
Õli+filter+õhufilter
Salongi puhuti kaitse
Karbi nurkadest kooruv värv korda tehtud.

Head:
Salong ja nahk suht 4+ seisus
Uskumatult õko.
Meeldivalt erinev üldisest linna pildis olevatest autodest.
Kerel leidub kriipse ja kraapse ja paari erinevat tooni halli aga roostet minimaalselt.
Pilt
Pilt
Viimati muutis Tolmulest, 10 Sept 2020, 11:49, muudetud 10 korda kokku.

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#4
No niii... Täna oli üle mitme päeva aega auto kallal natuke nokitseda. Eelmine omanik oli valmis ostunud juhipoolse esimese ülemise öötsa ja mainis seda ka ilusti müügi hetkel, et see vajaks lähiajal tähelepanu. Sellel mis all oli polnud sarniirist enam midagi erilist järgi, kuigi kummikott oli terve ja puksid nägid välja nagu uued... Ühtlasi auto all olles sai kogu esisild ja muu puksimajandus üle tsekatud. Ideaalis tahaks varsti vahetust kastipoolne mootoripadi ja ühks roolilati otsas olev plastik/kummi krae millel kerge pragu.
(Tegin sisse kande remondipäevikusse ka esimeses postituses.)

Väike MURE on ka ilmnenud...
Nimelt kui uksi mitte lukku panna ja võtmeid süütelukus pole siis mingil X hetkel otsustab auto et pagassi võiks lukust lahti teha. Kellegil ideid millles mure??? Kui võti süütelukus või uksed kesklukust kinni pandud ei ole mingit anomaaliat.

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#5
iseavanev pagass on natuke kahtlane asi ...

põhimõtteliselt on pagassi avanemiseks vaja seda, et kuskilt läheks (lekke) vool avamise solenoidi. Kõige tõenäolisem variant on see, et Sul on pagassiavamise nupp või nupupõhi vigane või on sel niiskus vahel ning lööb lihtsalt üle.

Nupp käitub erinevalt siis, kui kesklukk on peal (pinge on sel juhul nupult maas) või kui süüde on sees (sisuliselt on siis pagass lukus ning avamine käib teist kaablit pidi)

variant on ka see, et keegi on paigaldanud alarmile mingi taimeri, mis teeb pagassi lahti, kui kondest vool kaob (kuna 166 aku on pagassis, siis on see väga tänuväärt lahendus niikaua, kuni see töötab)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#6
Tore on vaadata eelmise omanikuna, et Alfa elab mõnusalt edasi ning on hoolsates kätes.
Alfal eraldi alarmi ei ole peale pandud.
Kontrolli võiks alustada kõigepealt kindalaekas asuvast nupust ning nende ühendusest ning siis edasi liikuda järjest tahapoole (juhtmekimp luugi ja kere vahel ning siis juba lukk ise).
Jõudu ja edu.

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#9
Pagassi mure lahendatud ja probleem/lahendus esimese postituses kirjas.
Lisaks otsin hetkel jätkuvalt kapottitrossi ja viisakas korras tulesid tagaluugile... kui keegi nõu ja jõuga abiks saab olla siis olen väga tänulik! ;D

Eelmine nädalavahetus seoses Tartu Jooksumaratoniga tegin vähe pikema otsa: Kuressaare-Tallinn-Tartu-Kuressaare. Kilomeetreid tuli tiba alla 1000km(971 kui korrektne olla) ja kompu järgi keskmiseks 4.7 l/100km keskmise kiirusega 79.3km/h. Hästi ei tahtnud komput uskuda ja tegin eile testi. Lasin paagi silmini ja tripomeetri nullisin ära. Sõitsin enamvähem 75km maanteed ja 25km kuressaare linna kõrvaltänavaid selleks, et asi linnasõidu moodi välja näeks (foore ja erilist stop&go liiklust peatänavatel pole ja need meenutavad pigem aeglasel kiirusel maantee sõitu) :D 100km täis ja suundusin tanklasse tankima. Peale suutsin tankida 5.8l. Tulemusega olen ise sigarahul :D :D kui arvestada, et teine igapäeva liikur(a6 c5avant 2.5tdi autom) sama testiga tiba üle 8l kanti jäi.

Tulevikust nii palju,et suvi läbi tahaks nautida ja sügise/talve poole plaan lasta kere ilusti siledaks ajada ja uus värv selga lasta.

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#10
Tervist kaasvõitlejad!
Jälle üks mure lahendatud. Nimelt on kapott alates eilsest jälle salongist avatav. Devil is in the details.
Kuna kusagilt uut originaal trossi ei leidnud siis läksin veits DIY teed... Nimelt külastasin kohalikku rattapoodi, ostsin sealt rattale mõeldud kõige pikema piduritrossi ning kõri sinna juurde ja tegin sellest uue kapoti avamis trossi. JA TÕÕTAB NAGU TEHASEST. Kogu projekti maksumus 6euri mingite sentidega :D
Kerge poleeri ja naha hoolduse tegin ka. Nüüd naudin suve veits.

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#11
Oiii vahepeal on palju aega möödas... mis toimunud:
Kaks õlivahetust
uus õhufilter
uus salongifilter
Uued tagumised rattalaagrid
uus käigukastipadi
Kuna esituled olid seest täitsa kutud/puruks ja tuhmunud siis läksid ,,uued esituled,,(B-osa ja sisse ehitatud siis Ebayst tellitud xenon projektorid) klaasid läksid vanade tulede omad kuna nendel DC tähis peal.
Lisaks sain mingi hetk jänesele pihta, lõhkus ära kundepoolse udutule ja klaasipesuri/tuledepesuri pumba... Need läksid ka uued. Stangel veel vigastused näha, suvel sooviks üle värvida nagu nii, siis laseb korda teha.

Lisaks tellisin uued suveveljed ära.
Japan racing JR10.
Kõik neli velge 18tolli ja 8,5laiad ET40...
Pilt
rehvid kohale jõuavad siis vaatame kas saab ilma flantsita alla panna või peab väikese flantsi ka vahele pistma.

Eile sai täis 380 000km spidol... kui arvuti järgi panna siis aga AJU näitab läbisõiduks 340 000 millegiga... DA FUCK? :D
Pilt
Pilt
Mis vaja teha:
Taga paremal ülemine ööts hakkab ära väsima
armatuuri pealne laegas ei taha ise avaneda vaid peab sörmega aitama.
juhiistme uksepoolne äär tahaks uut nahka ideaalis.

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#12
Läbisõidu erinevus võib olla tingitud suuresti ratastest, ma usun. Loeb läbisõitusid erinevalt. Võin ka eksida muidugi, kuid kuna enda autol oli samamoodi paarikümne tuhandene vahe, siis küsimusi tekitas samamoodi.
Muidu aga ootan juba pilte uute velgedega. Mis seal salata, ka endal on mõtted mõlkunud suuremate-ilusamate velgede poole, aga küsimusi on tekitanud just see, kuidas 18" istub alla.
Lühidalt, edu ja jään suure huviga ootama. :)

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#13
läbisõidu erinevus on 10% :? võib muidugi olla, et keegi on kunagi mööda kerinud :-) või tõenäolisem, et spidoplokk on vahetatud

normaalne on tegelikult 5% ringis (odomeeter loeb samapalju rohkem, kui spidomeeter valetab); aju peaks lugema kilomeetreid selle vahe võrra vähem :-)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#14
Tuunikala kirjutas:Läbisõidu erinevus võib olla tingitud suuresti ratastest, ma usun. Loeb läbisõitusid erinevalt. Võin ka eksida muidugi, kuid kuna enda autol oli samamoodi paarikümne tuhandene vahe, siis küsimusi tekitas samamoodi.
Muidu aga ootan juba pilte uute velgedega. Mis seal salata, ka endal on mõtted mõlkunud suuremate-ilusamate velgede poole, aga küsimusi on tekitanud just see, kuidas 18" istub alla.
Lühidalt, edu ja jään suure huviga ootama. :)
18" istub täitsa okeilt.... löpuaasta V6-d said isegi tehasest 18" rattad alla :D lisaks siin foorumis kasutaja Faif il on ka 18 tolli suvevelg ja sobib ilusti koopasse.
Veljed saab alla järgmise nädala lõpuks siis rehvid kohal ja saan sillastendi ka ära teha kohe igaks kaheks juhuks.
Mis läbisõitu puutub siis arvatavasti on minu omal spidoblokki vahetatud. (need kinnitus kruvid mis kelladeplokki armatuuri küljes hoiavad olid mõlemad erinevad...) :D :D

Re: Alfa Romeo 166 2.4tdjm Tolmulest

#15
Tolmulest kirjutas: 18" istub täitsa okeilt.... löpuaasta V6-d said isegi tehasest 18" rattad alla :D lisaks siin foorumis kasutaja Faif il on ka 18 tolli suvevelg ja sobib ilusti koopasse.
Veljed saab alla järgmise nädala lõpuks siis rehvid kohal ja saan sillastendi ka ära teha kohe igaks kaheks juhuks.
Mis läbisõitu puutub siis arvatavasti on minu omal spidoblokki vahetatud. (need kinnitus kruvid mis kelladeplokki armatuuri küljes hoiavad olid mõlemad erinevad...) :D :D
Seda nüüd küll, kuid just mõtlen randiga ja kärje stiilis velge. Pealegi, kui kõrguse vahe välja jätta, on minu ja sinu oma välimuse poolest sarnasemad ja nii saan ka parema ettekujutuse. :D

Kuid see kruvide erinevus võib olla tingitud ka spido pirnide vahetusest või mõne lisaseadme paigaldamisest. Seda kahjuks ei ütle keegi enam.