Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#1
Mõtlesin ka teha oma hetke Ti Alfast üks Teema.Paari aastane paus olnud alfadest ja süda ihkas alfa järele uuesti.159 Turul hoitsin silma peal kuskil pool aastat aga seda õiget kuskilt ei paistnud.Kriteeriumid olid ti,automaat,sw ja q4.Soomes oli üks vastav masin aga hind oli ulmeline ja Lõppuks võtsin ikkagi esiveolise,mis oli algul täiesti välistatud.Konkreetse masina hind oli ligikutsuv aga samas oli ka piisavalt vigasi masinal küljes.Lõppuks otsustasin et mõttekam on odavam vigadega masin võtta ning remontida kõik korda,kui otsida seda nõela heinakuhjast.Elame näeme,kuidas see kompo talve üle elab.Tegemist siis 2009 aasta 159 Ti-ga 2,4 turbo diisliga,chipitud ja 167 kw ďüno järgi. Ajaloo poolest on masin uuena Lätist ostetud ja olnud eelnevalt 2 omaniku käes. Nüüdseks masin minu käes olnud poolteist kuud ja mulje autost on ok. Kahjuks sellist Vau effekti küll selles alfas enam pole ,kui eelnevalt omatud 156,gtv ja 166-des.Asi võib ka olla diislis,üldse esimene diisel masin minul,mis ei ole tööga seotud.Ökonoomne on ta kurat küll,selle kohta etteheiteid pole ja vajadusel astub ka piisavalt hästi edasi.Sai ka esimene pikkem reis ettevoetud ja 200km/h kiirteel soitmine püsikiiruse hoidjaga polnud ka mingi probleem,üllatavalt hästi istus teel.See miski on ikkagi kadunud,õnneks kui aknast välja vaatan,siis päris passati omaniku tunne ka peale ei tule:D

Põhimõtteliselt kohe peale ostu sai Auto trk-sse lohistatud ,et kõik tehnilised vead kõrvaltada ja Hooldus teha.
Vahetusse läksid õlifilter, salongifilter, kütusefilter , õli MOBIL 5W30ESP , Õhufilter ,põhjakaitse Komposiit , pooltelje simmer LH , k.kasti õli EUROL6700 , esiõõts RH alumine ning mõned Pirnid.
Hetke seisuga pole ühegi asja üle kurta tehniliselt,kõik toimetab nii nagu peab.Muidugi tanu Ti madalduse,arvan et põhjakaitse vahetus võib aasta jooksul päeva korda tulla.Jube ettevaatlik peab igasuguste teekumerustega olema,euroopa lamavad mendid ristisid juba uue pohjakaitse korralikult sisse:D Eriti veel kui eelnevalt omasin Cayenne 3 aastat ja sellega sai igalpoolt rahulikult ülesõitetud.

Sisu on hästi hoitud ja sai ka sellele üks korralik nahahooldus tehtud.Ees on ootamas ainult roolinaha vahtus ,diisel on oma töö teinud,näeb teine vähe kulunud välja.Sammuti tellisin ebayst orinaal navi ekraani,mis sellel masinal kunagi ka oli aga jalutama läks Pimedad Riia öös,nii vähemalt teadis öelda viimane omanik.
Välimuselt Lasin masina nädal tagasi Üle poleerida,Muidugi ühtteist riivab silma aga normaalne 7 aastat vanale autole.Õnneks tüübilist 159 rattakoobaste värvi mahakoorumis muret veel ei ole,kõige rohkem riivab silma kivitäkked kapottil ja mõned väiksed mõlgid katusel.Need saavad peale talve uue värvkatte.Sammuti on kahju et eelmine omanik müüs 19 tollised Ti veljed eraldi maha.Uueks hooajaks peab ka need uuesti alla leidma või siis mõned ilusad replicad.17 Tolliste originaal velgedega näeb see auto ikka üliniru välja.
Mõned värsked pildid ka varsti lisama.

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#4
Veljed jah vähemalt 19 tollised ostma,koik mis alla selle,ei nae hea välja.20 on voibolla vahe overkill juba,arvestades ka vedrustust.Arvan et velje ostu jättan uue hooaja algusesse.

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#5
Eile sai siis mingi imeliku anomaalia pärast esimest korda kiirtee ääres istuda. Püsikas oli 160km/h tunnis peal ja kuskil 100km olin järjest vuhanud niinoodi. Järsku kadus autol jõud ja mootor jäi seisma.Sõitu Range näitas diisliga veel 130km,kütuse tuli põles aga oli üks kriips veel näitikul järel. Startel lihtsalt käijas aga tunne oli kohe et ei saa küttust peale mootor. Sai siis kanistriga diislit juurde toomas käitud ja oh ime sellest oli kasu ja masin käivitus aga avarii reziimis.Üle 20km/h ei läinud sõites,õnneks oli tankla lahedal,sain sinna ära sõita.Mingi 30 liitrid juurde ja uuesti käivitades lõi ka avarii reziimi maha. Hetkel ķoik töötab normaalselt aga huvitav millest see tuleneda võib? Kas pump hakkab väsima või mõni muu diisli levinud probleem kallale tulemas.Igatahes see nõuab lähiajal lahenduse leidmist,enam kuskil "middle of nowhere" tee ääres istuda öösel ei tahaks enam :D

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#7
Ranno kirjutas:Veljed jah vähemalt 19 tollised ostma,koik mis alla selle,ei nae hea välja.20 on voibolla vahe overkill juba,arvestades ka vedrustust.
Selle lause põhjal on ju kõik muud variandid peale 19-ne välistatud...20 on palju ja alla 19-ne ei kõlba..;)
Eesti Saabiklubi ja foorum

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#8
See probleem tekib minuteada diislitel siis kui bensu enam niipalju pole ja õhk satub pumpa vms. Võin ka eksida.
Ühesõnaga kui diisliga läheb kütusetuli põlema ja sõita on veel päris pikalt vaja siis hoiaksin põidlaid pihus. :P

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#9
Slicer kirjutas:See probleem tekib minuteada diislitel siis kui bensu enam niipalju pole ja õhk satub pumpa vms. Võin ka eksida.
Ühesõnaga kui diisliga läheb kütusetuli põlema ja sõita on veel päris pikalt vaja siis hoiaksin põidlaid pihus. :P
Tore viga su faktides :D Diisel ja ilma bensuta.. :D
Aga point õige ja minu teada, kui juba diisliga lõpuni sõita, pääseb õhk süsteemi ja siis tuleb juba süsteem õhust tühjaks lasta- muidu rikud pumba ära.
Diisli filtris on ka üksjagu kütust veel sees ning kui paak otsa saab, tõmbab viimase liitri või pool filtrist. Filtri saab eraldi täis valada (võtab aega, aga tehtav). Filtri vahetamisel näiteks tuleb ka uus filter enne diislit täis panna ja siis alles ühendada süsteemi.

Osadel diislitel vist on kapoti all pump, millega paagist uus diisel peale pumbata ja õhk välja lasta.

Aga need on jutud meeste poolt saunast, ise pole seda olukorda kogenud, kuid tänan vihje eest- viimane kord mahtus paaki 67.5l diislit, see peaks olema 2.5 liitrit jääki süsteemis.. tasub diislil ikka enne tulukest paak täis panna :D
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#10
urmask kirjutas:
Slicer kirjutas:See probleem tekib minuteada diislitel siis kui bensu enam niipalju pole ja õhk satub pumpa vms. Võin ka eksida.
Ühesõnaga kui diisliga läheb kütusetuli põlema ja sõita on veel päris pikalt vaja siis hoiaksin põidlaid pihus. :P
Tore viga su faktides :D Diisel ja ilma bensuta.. :D
Aga point õige ja minu teada, kui juba diisliga lõpuni sõita, pääseb õhk süsteemi ja siis tuleb juba süsteem õhust tühjaks lasta- muidu rikud pumba ära.
Diisli filtris on ka üksjagu kütust veel sees ning kui paak otsa saab, tõmbab viimase liitri või pool filtrist. Filtri saab eraldi täis valada (võtab aega, aga tehtav). Filtri vahetamisel näiteks tuleb ka uus filter enne diislit täis panna ja siis alles ühendada süsteemi.

Osadel diislitel vist on kapoti all pump, millega paagist uus diisel peale pumbata ja õhk välja lasta.

Aga need on jutud meeste poolt saunast, ise pole seda olukorda kogenud, kuid tänan vihje eest- viimane kord mahtus paaki 67.5l diislit, see peaks olema 2.5 liitrit jääki süsteemis.. tasub diislil ikka enne tulukest paak täis panna :D

:D heh, bensiini ei pandagi siis diiselautodesse? Silly me :P
Korralik näpukas jah.

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#11
urmask kirjutas:Aga point õige ja minu teada, kui juba diisliga lõpuni sõita, pääseb õhk süsteemi ja siis tuleb juba süsteem õhust tühjaks lasta- muidu rikud pumba ära...
Aga need on jutud meeste poolt saunast,
Need mehed olid vist peaasjalikult 80-date mersumehed :) Pole küll alfat kuivaks sõitnud aga käsipumpa pole moodsamatel diislitel enam kapoti all näinud ja süsteemist õhu saavad nad ise välja. Kui päris kuiv, siis paar korda süüde sisse, et pumba järgi võtab ja peale seda käivitada.
147JTD

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#14
Peale diisli juurde valamist igatahes ,sai pikkalt kõva 3roundi starteriga käiatud,See näitab seda et süsteem oli diislist tühi.Nii palju pimedas avastasin et filter oli kohe kapotti all nähtav ja kui käima poleks läinud oleksin selle kallale asunud.Imelik on asja juures see et arvuti näitas et sõita saab veel ca.130km ja natuke diisli näitik näitas üle viimase kriipsu. Vb ajasin kiirteel arvuti ja näitiku lolliks,kuna sai ka kohati tehtus möödasõite 200km/h aga lõppus kulgesin rahulikumalt püsikiiruse hoidjaga. Samas 159 peaks ju paaki näitik ikkagi olema ujukiga või on siis mingi elektrooniline?

Re: Alfa Romeo 159 Ti, 2.4 Ranno

#15
Vbla tõmbasid süsteemi kuidagi vaakumise, kui järjest väga pikalt lasid vms? Ma täpselt ei tea, kuidas auto paagis seda vaakumieffekti välistab muidugi.
--
Urmas