Tere,
Tekkis huvi ja reaalne ostusoov 2000 aasta Alfa Romeo 1.6 88kw vastu (manual). Paraku endal puudub igasugune varasem kokkupuude Alfade osas, mistõttu otsustasin pöörduda foorumiliikmete poole.
Mida oskate sellise isendi kohta öelda? Kas on hea ja vastupidav mootor? (ilma turbota mootor ja kui rihm vahetatud on siis võiks ju hea olla?)
Kuidas üldse Alfa Romeo varuosade saadavusega on? On hinnaklass sarnane näiteks VAG juppidega?
Kas Alfa Romeol 156-l on mingeid tüüpvigu, mille parandamine hiljem kalliks võib minna?
Tänud kõigile, kes leiavad aega aidata!
RR
Re: Huvi 156 vastu
#2Alla 2 liitrist pole üldse mõtted vaata,korraliku 156 eesti turult raske leida,ei usu vähemalt et 1k eest on võimalik korralik isend leida.
Varuosasi on saada palju ja lihtne leida.Minu arust ka juppide hinnad olid juba vanasti suht kaalu kaup ehk odavat.
Varuosasi on saada palju ja lihtne leida.Minu arust ka juppide hinnad olid juba vanasti suht kaalu kaup ehk odavat.
Re: Huvi 156 vastu
#3Hei,
alustame mootorist-> 1.6 on proportsionaalselt lihtsaim 16V TS mootor, kestab nii hästi, kui seda hooldada. Probleemseteks kohtadeks on samad asjad, mis teistel (1.8 ja 2.0) variaator, müstlilised õlilekked ning loomulikult õlipunn (paljud kohad keeravad miski 2m pikkuse toruga õlikorki kinni, seega kiputakse alumiinum korgi ümbert ära lõhkuma). Rullikud+veepump+rihmad vahetamisel maksavad kokku ca 400 raha, küülnad 100 juurde ning sõltuvalt õlikulust on ca 50 tuh hooleta.
Nagu eelnevalt mainitud-> 16V TS mootorid on tänamatult kapriissed õli suhtes, seega peaksid arvestama, et vähemalt kord nädalas peaks vaatama õlivarrast (ja jälgima lekkeid). Üldreegel-> kui õlutuli põlema hakkab, siis on mootor väga tõenäoliselt küpse (erinevalt 155-st ei saanud esimese otsa 156 mitte ühtegi lisaandurit õlitaseme kontrolliks)
mootor ise on suhteliselt hea karakteristikaga ning veidi lahjavõitu (väga hätta ei jää aga siiski)- kütusekulu on samas suurusjärgus, mis 1.8 ja 2.0 (siinkohal märkus, et 2.0 on balanssvõlliga ja oluliselt paremini painduv, kui 1.6 või 1.. Siiski on korralik 1.6 palju parem, kui poolvigane 2.0
Tüüpvead->
1. kui auto on käinud teelt väljas õi kehvasti tõstetud vms ning põhi on viga saanud ja uuesti katmata jäänud, siis kipub see rooste minema. Vigastamata kere puhul seda probleemi ei teki.
2. tagumised ukselingid ning kütuseluuk on tehtud ümbertöödeldud ricotta'st, seega peab olema külmaga eriti kannatlik, et sealt tükid kätte ei jääks.
3. Veermik- esimeste krääksude ja kolksude tekkimisel tuleks need kohe elimineerida (tavaliselt on tegu ülemise õõtsa -> 25-60.- või stabika kondiga -> 5-15.-), kuna kui seda liiga kaua ignoreerida, siis peksab lõtk ülejäänud detailid samuti pehmeks (siinkohal on kõige julmem stabika kondi ignoreerimine, kuna see peksab läbi stabika puksid, millede vahetamine on pehmelt öeldes natuke keeruline)
4. varuosad-> kõiki tükke on saada hinnaklassides väga odav, odav, normaalne, mõistlik, veidi kallim ja väga palju kallim. Piltlikult siis veermiku ja pidurisüsteemi puhul on oma valik millise kvaliteediga ning millise summa eest juppe tahad. Ainsa mittemõistliku hinnaga tükk on tagumine juhipoolne ukselink (ca 70.-)
Ülejäänud asjad on nagu kõigil autodel-> mingil hetkel tahab sidur vahetamist, mingil hetkel võib roolilatiga midagi juhtuda, käsipidur ei tööta jne jne jne- põhjused on alati samad, mis teistel masinatel ning vahetamine ja tükid sama hinnaga, mis teistel masinatel (suurusjärguti odavamadki)
Kokkuvõtteks- olles läbinud 1.6 mootoriga 156-ga 5 aasta jooksul 145 tuh võin ausalt öelda, et kuigi jõudu justnagu veidi napiks, siis tegelikult pole kordagi juhtunud, et kuskil hätta oleks jäänud (ainult kiirendusradadel tuleb natuke rohkem arvutada, kui 2.0 puhul).
alustame mootorist-> 1.6 on proportsionaalselt lihtsaim 16V TS mootor, kestab nii hästi, kui seda hooldada. Probleemseteks kohtadeks on samad asjad, mis teistel (1.8 ja 2.0) variaator, müstlilised õlilekked ning loomulikult õlipunn (paljud kohad keeravad miski 2m pikkuse toruga õlikorki kinni, seega kiputakse alumiinum korgi ümbert ära lõhkuma). Rullikud+veepump+rihmad vahetamisel maksavad kokku ca 400 raha, küülnad 100 juurde ning sõltuvalt õlikulust on ca 50 tuh hooleta.
Nagu eelnevalt mainitud-> 16V TS mootorid on tänamatult kapriissed õli suhtes, seega peaksid arvestama, et vähemalt kord nädalas peaks vaatama õlivarrast (ja jälgima lekkeid). Üldreegel-> kui õlutuli põlema hakkab, siis on mootor väga tõenäoliselt küpse (erinevalt 155-st ei saanud esimese otsa 156 mitte ühtegi lisaandurit õlitaseme kontrolliks)
mootor ise on suhteliselt hea karakteristikaga ning veidi lahjavõitu (väga hätta ei jää aga siiski)- kütusekulu on samas suurusjärgus, mis 1.8 ja 2.0 (siinkohal märkus, et 2.0 on balanssvõlliga ja oluliselt paremini painduv, kui 1.6 või 1.. Siiski on korralik 1.6 palju parem, kui poolvigane 2.0
Tüüpvead->
1. kui auto on käinud teelt väljas õi kehvasti tõstetud vms ning põhi on viga saanud ja uuesti katmata jäänud, siis kipub see rooste minema. Vigastamata kere puhul seda probleemi ei teki.
2. tagumised ukselingid ning kütuseluuk on tehtud ümbertöödeldud ricotta'st, seega peab olema külmaga eriti kannatlik, et sealt tükid kätte ei jääks.
3. Veermik- esimeste krääksude ja kolksude tekkimisel tuleks need kohe elimineerida (tavaliselt on tegu ülemise õõtsa -> 25-60.- või stabika kondiga -> 5-15.-), kuna kui seda liiga kaua ignoreerida, siis peksab lõtk ülejäänud detailid samuti pehmeks (siinkohal on kõige julmem stabika kondi ignoreerimine, kuna see peksab läbi stabika puksid, millede vahetamine on pehmelt öeldes natuke keeruline)
4. varuosad-> kõiki tükke on saada hinnaklassides väga odav, odav, normaalne, mõistlik, veidi kallim ja väga palju kallim. Piltlikult siis veermiku ja pidurisüsteemi puhul on oma valik millise kvaliteediga ning millise summa eest juppe tahad. Ainsa mittemõistliku hinnaga tükk on tagumine juhipoolne ukselink (ca 70.-)
Ülejäänud asjad on nagu kõigil autodel-> mingil hetkel tahab sidur vahetamist, mingil hetkel võib roolilatiga midagi juhtuda, käsipidur ei tööta jne jne jne- põhjused on alati samad, mis teistel masinatel ning vahetamine ja tükid sama hinnaga, mis teistel masinatel (suurusjärguti odavamadki)
Kokkuvõtteks- olles läbinud 1.6 mootoriga 156-ga 5 aasta jooksul 145 tuh võin ausalt öelda, et kuigi jõudu justnagu veidi napiks, siis tegelikult pole kordagi juhtunud, et kuskil hätta oleks jäänud (ainult kiirendusradadel tuleb natuke rohkem arvutada, kui 2.0 puhul).
Tegelikult ma olen normaalne....