Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#16
Mul sõbra 320d-l olid katalüsaatorid eemaldatud (ja ilmselt midagi veel nokitud) ning salongis olevad lõhnad polnud just kõige meeldivamad. Mingist väljalaske lekkest ei pruugi see hais tulla või on pigem tegu külma ilmaga?

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#17
jätkame reportaaži... hommikul oli -13, 1x küünlaid ja 3-4 sek

küll aga hais on jätkuvalt üleval ning kütust on meeeeeletult kulunud (vist- õhtul tanklasse, siis paistab). Hetkel olen oma diislilõhnalise aruteluga jõudnud nii kaugele, et võib-olla on pikal käivitamisel/filtri vahetamisel vms mingi hulk diislit mootoriruumi sattunud ning nüüd haiseb seal (avastasin garazeerimiskohas mingi kahtlase loigu)

eks nädalavahetus on targem (how hard can it be )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#18
Ära nüüd solvu selle küsimuse peale, aga kas termostaat on töökorras? Tosooli tase normis? Igast nalja hakkab auto tegema, kui termostaat või selle andur jukerdab.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#19
termostaadi kohta ausalt- ei tea (kuna -10 juures soeneb aeglaselt ja jahtub kiirelt, siis pagan seda teab; -5 juures on igati normaalne). Tosooli mul ei ole (on jahutusvedelik) ja selle tase on normis :-D

Kui ilm vähegi lubab, siis kakun kapoti all toimetades vast ka termostaadi maha ja keedan läbi

EDIT: däääm- diislil on ju andur termostaadi küljes... huvitav, kuidas sellisel puhul avamist/sulgemist kontrollitakse?
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#20
Toosol vs jahutusvedelik.. mul pole aimugi, kas need erinevad või mitte.
Mul on 159 üks termostaat üle. Nimelt ma samade nähtude pärast vahetasin selle välja, kuid ega tglt midagi ei muutunud ;)
Ja mul ka -10 kraadi juures linnas tiksudes mootor soojaks ei lähe, jääb sinna ca 70 kraadi peale. Maanteel tõmbab 90 peale ka -15 juures, kuid kui siis auto metsatuka äärde seisma jätta, langeb suht kiirelt tagasi 70-80 peale.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#21
mul linnas -10 juures pole testitud (see talv on siiani olnud kas -15 või +2) alla selle igatahes 70-ni läheb pikalt aega; maanteel jääb stabiilselt kuhugi 80 juurde

tosool (T40M vist oli) on tegelikult üks jahutusvedeliku tüüp ("sinine"). Kõige lihtsam, välja töötatud sõjatehnikale ning igati tore asi. KÜLL AGA ei sobi see teps mitte kokku alumiiniumiga (oma kogemus- 164-l andis radika klamber järgi, lähimast bensukast sai ainult tosooli, kogu süsteemi läks napp 1,7 liitrit juurde ning ca poole aasta pärast oli radikas läbi, termostaat kinni ja kes seda teab, mis veel mujal toimus; kuigi vedelik sai hilisemalt vahetatud - väidetavalt vähemalt)

sinnani kasutasin "rohelist" ja nüüd kui termostaadi ja pumba saan vahetatud, siis läheb "punane" - kõik on tegelikult erinevad jahutusvedelikud (tegelikult on ka värvilistena neid veegi rohkem olemas aga üldpildina peaks kolme värviga hakkama saama)

P.S. jahutusvedeliku teema lõpuks-> mitte kunagi ei tohi vedelikke omavahel segada
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#22
jätkame...
-12 ilma probleemita, külmade ilmade keskmine tuli lõpuks 6,1- näidiku 5,0 vastu... arvestades, et keskmine kiirus 730 km peale tuli 55km/h, siis ilmselgelt paneb mõõdik pange (trippi näitas enamvähem 6 ringi- järgmine nullimine tuleb vist teha linna sõites, mitte linnast välja sõites)
temperatuuri näitab stabiilselt 2 kraadi vähem
pikslid kaovad siis, kui displei temperatuur on üle ca +35 või alla -15 kraadi (ehk aitab üle kinnitamine)
leidsin kapoti alt mingi jubina, mis on diisline... sisetunne ütleb, et umbes sellise koha peal võiks ehk olla vaakumpump (f*** ma ei mõista, kuidas vaakumpump saab diisline olla) , ehk on ikka midagi muud (plusskraadidega vaatab üle)
mootori kate on lahti ja kõriseb
veermik on järskudel suunamuutusel kuidagi vedel (tagaamort arvatavasti ei amortiseeri enam üldse)
tühikäik on ebastabiilne... olenevalt tujust 600-800 vahel aga kahjuks ei laineta
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#23
Diisliomaniku rõõmud...

Kõrgsurvepump lekib- kiirusega umbes 1liiter tunnis... Sellest arvatavasti ka tühikäik ja kehv külmaga käivitumine.

Plokki vaadates sisetunne ütleb, et see on juba mõnda aega natuke lekkinud aga külmaga sai lõplikult otsa.

F*** - vaakumpumba juurde oli valgunud arvatavasti kurvis hoogsa sõidu tulemusena. Kõige hullem selle juures on muidugi asjaolu, et tõenäoliselt lekib mingi 1.- maksev rõngastihend kuid selle vahetamiseks tuleb rihmad lahti lasta ja pool toitesüsteemi lahti harutada
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#24
1 kuu (3500 km.. :eh: ) ja Alfaomaniku rõõmud- hommikul sõitsin rahulikult ja järsku lõi põlema ASR-i tule ning teatas, et VDC vigane, mine diileri juurde. Kui juba linna jõudsin ja auto sai aru, et ma diileri juurde ei lähe, siis kustutas tule ära ja lasi mul rahulikult edasi sõita (ja ASR töötab tõrgeteta)

Eile proovisin veel erinevate võtete abil manada välja diislileket (et äkki ikkagi on mõni voolik) aga mida pole, seda pole (hommikul jooksis nagu mahlakask, päeva peale vaikus). Täna ei tundnud värsket diislit üldse... teoreeriline oletus- lekib vaid miinuskraadidel; teoreetiline järeldus- pumba rõngastihend; teoreetiline lahendus... kui leke plusskraadidega tagasi ei tule, siis tuleb tellida CP1 pumba remontkomplekt (21.-) ning esimesel võimalusel pump maha kiskuda ning tihendid ära vahetada...

Kui leke tuleb tagasi ja mõni diislikeskus vaevub mulle vastama (pole ju DAS AUTO), siis võib-olla olen nõus kellelgi selle töö eest maksma :-D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#26
kahjuks ei ole-> pisikesed erinevused on CP1 pumpadel... kuna ma pean auto kogu täiega kohale viima siis peaks hakkama ka logosid katma jne
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#28
Ma soovitan sellist kohta oma Alfa remontimiseks.
Tunnihind 30 eurot koos km'ga.

http://www.stoltsen.ee/

Tunnihind on hea ja teenindus väga asjalik.
Gerd on see tegelane, kellel paluda lasta vaadata oma Alfat.
Ta on 156 pulkadeni lahti võtnud ja taas kokku pannud ka elektri poole, mis on imetlusväärne :)
Lisaks on sama hoovi peal ka muud remonditöökojad (genekate remont) ja samas asutuses tehakse ka üle kere värvimisi.
Seega viid auto sinna ja ütled mida vaja... :) jalutad 2 kätt taskus minema.

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#29
urmask kirjutas:Pilotis on vanematele Alfadele tunnihind 32€+km.
See tihendi jutt sama, nagu minu Alfal- jupid meh hinnaga, töö.. ca 40h kokku.
Köh... mul auto ei maksa kokkugi niipalju :-D

positiivse poole pealt muidugi- natuke veel ja võin vabalt diislinurgakeses targutama hakata

pealegi ma tean Paikusel ühte sellist kohta, kus on igasugu Alfad pulkadeni lahti ja kokku käinud (eriti elektroonika poolel)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#30
hommikul näitas -7, seega loogiline tegevus- plõks kapott lahti (mootorikate ettenägelikult on juba 3 päeva pagasis oodanud), kiirelt süüde sisse, pikkade hüpetega kõrgsurvepumba juurde ning voila... vähemalt üks kaantest lekib käivitamisel ning koha peal seistes, kui mootor maha jahtub. Loomulikult oli olemas koheselt ka ebaühtlane tühikäik ja raputamine.

nüüd siis ebaysse tellimus (kohalikud kaubandusvõrgustiku osad ei müü tihendeid) ning kevadeks nokkimisrõõmu jälle :-)

Ühtlasi sai tellitud ära "ülikriitilised" jubinad, et autoga rahulolu natuke parandada (käigukangi ja käsipiduri nahkkatted, numbrialused ja cuore)

Kuna suur kevad juba väljas, siis peaks vaatama ka veljenduse üle.. maailma raskeim valik ootab ees- kas suveks tulevad 5 kodaraga PCW-d (mis vajavad mingis perspektiivis logosid capsidele) või Selespeedi veljed, mis vajavad :köh: ühte velge (vahetasin kõvera velje välja uue ostetud velje vastu, see saadan aga oli veel kõveram)

P.S. kellelgi pole kuskil vedelemas 16" SIRGET selespeedi velge või pole keegi huvitatud 16" komplektist, kus on 3 sirget ja kaks kõverat velge ?
Tegelikult ma olen normaalne....