Tegemist kasutaja Haav endise masinaga. Planeerisin küll see kord osta masinat ratsionaalselt ja olid teatud kriteeriumid varustuse ja seisukorra osas....aga...läks ikka nagu tavaliselt. 159 valik oli ostuhetkel kahjuks väga kehv ja Eestis müügis olevatest masinatest on enamus "autoärikate" värk. Kuna hind oli enam vähem mõistlik, et kui varuosade maksumus otsa panna siis saab korraliku kalli Alfa, siis otsustasin siiski ära võtta.
Antud masin varustuse osas tagasihoidlik, aga eks üht teist nagu roolinupud, el istmed jms. õnnestub ehk lammutustest juurde leida.
Hakkame siis probleeme lugema:
*Hooratas läbi
*Poolraam roostes
*Kliima tühi
*Ees vasak aknatõstuk
*Taga parem aknatõstuk
*Ülemised õõtshoovad
*Start/stop nupu valgustus (kas peaks olema?)
*Tagakojamees
*Airbag (juba korda tehtud, kõrvalistuja padja indikaatori tulele ei tulnud toidet, kaitse läbi)
*Rohked kriimud, täkked värvkattel mida poleerimisega ei lahenda. Esialgsel vaatlusel mõlke pole ja roostet leiab vaid tagaluugi servas ja kapotil ruutsentimeetri jagu.
*Esimeste udutulede reflektorid oksüdeerinud
*Salongis reisinud neljajalgne sõber ja osa sisust vajab tõsisemat depilatsiooni, tavatolmuimeja jäi hätta.
*Mõned kruvid ja kruvikatted salongis puudu, armatuuri hõbedased plastikud kehvasti värvitud, laigulised.
Paar kiiret pilti telefoniga:
Üldiselt väga ei kahetse...veel.
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#2Oi, oi- siia saab üks arenguterohke teema tekkima! Üks Alfa siin foorumis varuosadeks müüa, saad ehk salongi juppe sealt.
Aga muidu, nagu ikka, palju õnne ja palju rõõmsaid kilomeetreid!
Aga muidu, nagu ikka, palju õnne ja palju rõõmsaid kilomeetreid!
--
Urmas
Urmas
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#3Seda alfat, mis osadeks, märkasin juba enne enda masina ostu...aga kõigepealt tahaksin tehnika poole korda saada kiiremas korras. Siis vaatab kas iluravi mahub praegusesse eelarvesse, või tuleb paar kuud kannatada. Konsooli plastikud peaks võtma kuskilt koos rooliga, äkki juhtun musta rooli peale kusagil.
Hakkasin vaikselt masinat pulkadeks võtma ja selgusid tänased rõõmusõnumid:
*Roolilatt (parempoolne lati ots roostes)
*Välimised veovõlli liigendi katted, liigendite seisukord selgub peale lahtivõtmist ja puhastamist
*Alumised õõtshoovad, mis sõitnud 15000, kummikatted puruks
*Tagaluugi nupp ei tööta salongis.
*Turbo alt õline, tundub ja loodetavasti on tagasivoolu tihend.
Aga pean tunnistama, et veermiku lahtikakkumine läks üle ootuste edukalt, mitte ükski polt ei tõrkunud.
Küsimus: Kas alumiste õõtshoobade esimene puks(see kust jookseb pulk läbi) on laagri tüüpi või töötab väändele nagu tavaline kummipuks? Käib ringi see pulk mul seal puksi sees väikese pingutusega....
Hakkasin vaikselt masinat pulkadeks võtma ja selgusid tänased rõõmusõnumid:
*Roolilatt (parempoolne lati ots roostes)
*Välimised veovõlli liigendi katted, liigendite seisukord selgub peale lahtivõtmist ja puhastamist
*Alumised õõtshoovad, mis sõitnud 15000, kummikatted puruks
*Tagaluugi nupp ei tööta salongis.
*Turbo alt õline, tundub ja loodetavasti on tagasivoolu tihend.
Aga pean tunnistama, et veermiku lahtikakkumine läks üle ootuste edukalt, mitte ükski polt ei tõrkunud.
Küsimus: Kas alumiste õõtshoobade esimene puks(see kust jookseb pulk läbi) on laagri tüüpi või töötab väändele nagu tavaline kummipuks? Käib ringi see pulk mul seal puksi sees väikese pingutusega....
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#4Nii tundub, et roolilati mahasaamine oli nii lõdva töö sellel masinal, et julgen teistelegi enne sauna õlle kõrvale soovitada seda. Tuleb ilusti külje peale välja.
1. Rooliotsad lahti.
2. Torud lahti lati küljest.
3. Salongist kardaan lahti.
4. Roolilati poldid lahti.
5. Alumised mootoripadjad lahti ja mootorit natuke ettepoole tõmmata.
6. Natuke proovida, logistada ja mingis asendis tuleb paremale poole välja.
1. Rooliotsad lahti.
2. Torud lahti lati küljest.
3. Salongist kardaan lahti.
4. Roolilati poldid lahti.
5. Alumised mootoripadjad lahti ja mootorit natuke ettepoole tõmmata.
6. Natuke proovida, logistada ja mingis asendis tuleb paremale poole välja.
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#5Hooratas peaks homme jõudma, poldid, väntvõlli simmer ja muu pudi padi päev hiljem. Poolraami viisin täna liivapritsi ja värvimisse.
Sidur on 15 tagasi vahetatud, näeb värske välja, tundub, et see tuleb tagasi panna. Vana hooratta, korvi ja ketta pinnad ilusad siledad.
Masinal on isereguleeruv sidurikorv, olen õigesti aru saanud, et selle võib ka ilma spets. rakiseta tagasi panna kui kõiki polte ühtlaselt pingutada?
Sidur on 15 tagasi vahetatud, näeb värske välja, tundub, et see tuleb tagasi panna. Vana hooratta, korvi ja ketta pinnad ilusad siledad.
Masinal on isereguleeruv sidurikorv, olen õigesti aru saanud, et selle võib ka ilma spets. rakiseta tagasi panna kui kõiki polte ühtlaselt pingutada?
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#6Ma su asjalikule tehnikajutule midagi lisada ei oska, aga pilte vaataks küll sinu toimetustest, kui viitsid
Igal juhul kannatlikku meelt sulle!
Igal juhul kannatlikku meelt sulle!
--
Urmas
Urmas
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#7Nojah, ega sellist hullust iga päev ei näe...kuna masin peab pikemalt ilma esisillata seisma, siis ei hakanud ühtki võõrast töökoda okupeerima ja enda garaazi ka ei mahu.
Ehk siis teen praegu välitööd mis ei osutunudki nii ebameeldivaks kui kartsin.
Mõned pildid siis poolraamist enne ja pärast: Sai selga kahekomponentse värvi. Seest lasen ka igaks juhuks mingit möksi täis, kas siis Motipi korrosioonikaitsevaha või grafiitmääret...ei teagi kumb mõistlikum.
Üldiselt kui nüüd suured pidustused ära saavad Jaanipäeva näol tuleb hakata masinat kokku kruvima. Eile sain kätte tutika hooratta, hooratta poldid, mõned puksid, võntvõlli tihendi ja erinevaid vedelikke. Pooltelgedega läheb ka lihtsalt, sisu ilus, uus määre sisse ja uued katted.
Kõige suurema küsimärgiga hetkel roolilatt, selgus, et vana on ikka nii roostes, et soodsat vahetusfondi latti ei saa ja taastamine on ka kahtlane, sest ei tea palju maha peaks lihvima pinda ja lihtsalt see latt lahti ei tundu käivat. Vana latt küll ei lekkinud veel aga pikka pidu ka ei oleks... Tundub, et tuleb minna kasutatud lati teed, hetkel üks mõistlik pakkumine isegi, ilmselt tuuakse Leedust.
Ehk siis teen praegu välitööd mis ei osutunudki nii ebameeldivaks kui kartsin.
Mõned pildid siis poolraamist enne ja pärast: Sai selga kahekomponentse värvi. Seest lasen ka igaks juhuks mingit möksi täis, kas siis Motipi korrosioonikaitsevaha või grafiitmääret...ei teagi kumb mõistlikum.
Üldiselt kui nüüd suured pidustused ära saavad Jaanipäeva näol tuleb hakata masinat kokku kruvima. Eile sain kätte tutika hooratta, hooratta poldid, mõned puksid, võntvõlli tihendi ja erinevaid vedelikke. Pooltelgedega läheb ka lihtsalt, sisu ilus, uus määre sisse ja uued katted.
Kõige suurema küsimärgiga hetkel roolilatt, selgus, et vana on ikka nii roostes, et soodsat vahetusfondi latti ei saa ja taastamine on ka kahtlane, sest ei tea palju maha peaks lihvima pinda ja lihtsalt see latt lahti ei tundu käivat. Vana latt küll ei lekkinud veel aga pikka pidu ka ei oleks... Tundub, et tuleb minna kasutatud lati teed, hetkel üks mõistlik pakkumine isegi, ilmselt tuuakse Leedust.
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#8Seest soovitaks Tectyl MLi täis lasta, võid seda ka grafiitõliga segada - annab roomavad omadused tootele. Motipi tooted on üldjuhul paras s*tt. Autokaubad24 lehel on Tectyl ML pealekauba odavam kui Motip ML. Nii et igaljuhul kui võimalik soovitan kasutada Tectyli toodangut.alfahoolik kirjutas: Sai selga kahekomponentse värvi. Seest lasen ka igaks juhuks mingit möksi täis, kas siis Motipi korrosioonikaitsevaha või grafiitmääret...ei teagi kumb mõistlikum.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#9Kas poolraami konstruktsioon ise on terve ja tugev? Tundub kuidagi ohtlik see roostes juppi tagasipanemine.
--
Urmas
Urmas
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#10Õnneks on pilt tunduvalt dramaatilisem kui olukord ise. Oli ikkagi peamiselt pindmine rooste ja peale liivapritsi kaalu ei kaotanud. Üks koht oli natuke hullem aga see paiknes ees radikate tagant jooksvas õhemast materjalist ühenduses mis strateegilist rolli ei oma. Ja seestpoolt paistab ka viisakas,urmask kirjutas:Kas poolraami konstruktsioon ise on terve ja tugev? Tundub kuidagi ohtlik see roostes juppi tagasipanemine.
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#11Homme peaks jõudma roolilatt, nädalavahetusel saan alumised õõtsad kätte. Pakk uue käigukastiõliga jõuab ka kohale, oli küll vahetatud aga kastist tuli välja 2,1l nõutud 2,8l asemel. Seni saab pisivigadega tegeleda, juhiukse aknasüsteemi saan kokku visata ja roolivõimu torustiku punasest mahlast puhtaks teha. Roolinupud õnnestus ka saada Janolt, kaabeldus on küll puudulik rooli sees kuid õnneks leidsin sobivad pistikud ja ühendusskeemi.
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#12Vahepeal juppe oodates sai konsooli värskendatud:
Täna sain ka auto ratastele lõpuks, natuke veel ja ongi koos. Ja juba avastasin ka probleemid mootoriga. Tühikäik veidi lonkav, varem mõtlesin, et see tingitud hoorattast mis lahtise sisu tõttu vale raskuskeskmega. Ühe põhjuse juba leidsin. Nimelt olid kolme pihusti koodid ajus valed. Peale õigete koodide sisestamise paranes asi veidi, aga ikkagi tundub nagu masin käiks nagu traktor, 1.9 jtd 156 on ühtlasema käiguga. Käivitus külmalt on pikk ja suitsupahvakaga. Kohapeal gaasi andes viskab ka korralikult musta tagant. Võibolla peaks maanteel korstent pühkimas käima.
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#13Kui juba arvutiga autuga suhtled ka siis kui autol "värskelt" õli vahetus tehtud, põleta filter puhtaks.
Ma ise jälgin hetke kütusekulu igal sõidul. Kui näen, et kulu tõuseb 9-10l@100km keskmine ühtlasel sõidul, siis maanteel lükkan 3. v 4. sisse (pöörded ca 3000rpm) ja ootan, kuni põlemine lõppeb.
Aga jah, ei soovitata põletamist koha peal teha, kui õli vahetus ammu tehtud- mootor võib kokku joosta. Sama tglt ka maantee sõidul- vana õliga sõida lihtsalt kuni kütusekulu langeb normi, siis põletamine lõppenud.
Ma ise jälgin hetke kütusekulu igal sõidul. Kui näen, et kulu tõuseb 9-10l@100km keskmine ühtlasel sõidul, siis maanteel lükkan 3. v 4. sisse (pöörded ca 3000rpm) ja ootan, kuni põlemine lõppeb.
Aga jah, ei soovitata põletamist koha peal teha, kui õli vahetus ammu tehtud- mootor võib kokku joosta. Sama tglt ka maantee sõidul- vana õliga sõida lihtsalt kuni kütusekulu langeb normi, siis põletamine lõppenud.
--
Urmas
Urmas
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#14Mis põletamine? Loen ja ei saa aru, et mis "rõõmud" diisli omanikel on... kuna plaan ka omale soetada diisel siis eriti innustav ei ole just lugeda...
Re: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2007 - alfahoolik
#15Ma seda koha peal ei teeks, ikka sõiduga.
DPF regenereerimine e. puhtaks põletamine: https://youtu.be/aoUD9mQnhpY
DPF regenereerimine e. puhtaks põletamine: https://youtu.be/aoUD9mQnhpY
--
Urmas
Urmas