2.4 JTDm mootori lonkamine ja suits.
Postitatud: 30 Juul 2017, 14:22
Üritan siis lahendada hiljuti soetatud 159 2.4 mootoriprobleeme.
Sümptomid:
*Hele suits käivitades, käivitub nõks kaua,1-2 sekundiga, peale käivitust mõni hetk kerge diisli"ragin".
*Kohapeal tuuritades selja taga mustad murepilved.
*Kiirendades viskab tagant samuti veidi palju musta.
*Tühikäik lonkab, viga süveneb sooja mootoriga.
*Mootor tundub madalatel pööretel veidi uimane, Pole kahjuks millegagi võrrelda.
Tegin telefoniga ka mõned mõõtmised, antud graafikud on küll veidi kehva ülesehitusega. Kui leian läpaka mille aku peab üle 5 minuti vastu siis üritan natuke paremad mõõtmistulemused saada teise programmiga.
Õhukulu näit, tundub vist loogiline. Erinevus reaalse ja soovitud õhukulu vahel peaks tulenema kinni pandud EGR-st. Turborõhk. Pihustite korrigeerimine ilma koormuseta. VIdeo mootori lonkamisest. Kahjuks kaamera üritab veidi stabiliseerida, aga üldiselt liigub patjadel ja salongi ka õrnalt jõnkse tunda.
https://www.youtube.com/watch?v=UMpklQj ... e=youtu.be
Peamine kahtlus on hetkel pihustitel. Eelmine omanik rääkis enne müüki miskit pihustite kontrollist ja ühe vahetusest, aga kahjuks teda hetkel võimatu tabada, et täpsustada. Neljas pihusti paistab olevat vahetatud, läigib teistest rohkem. Mõni spetsialist võiks kommenteerida kuidas suhtuda pihustite korrektuuri ja kuidas neid õige mõõta oleks, mis pööretel ja koormusel. Antud näidud võetud kohapeal. Korrigeerimine käib pihustitel üksteise suhtes, kas kõigepealt tuleb kahtlustada neid pihusteid millel korrektuur madal(aju võtab kütust maha, kuna pihusti läbivool suurenenud?) või hoopiski kõrgema näiduga. Veel ka küsimus kas Bosch pihustid koodidega 0986435162 ja 0445110213 on samad, eri allikad näitavad samale autole neid pihusteid, eperi järgi tuleb välja 0986435162, hetkel autol peal on kõik 0445110213.
Teine küsimus turborõhu kohta. Mis pööretest alates 2.4 turbo rakendub? Kui jälgida armatuuris olevat kella siis kui 1500 pöörde juures vajutada pedaal põhja siis tõuseb rõhk paari sekundiga 0,8ni ja sealt edasi liigub koos pöörete tõusuga. Maksimaalne rõhk tuleb umbes 2000 pöörde juures.
Üks asi mille peaks vist üle kontrollima on mootori klapiajastus, Kui rihm on vahetatud ilma rakiseta siis võib see veidi paigast olla, kuigi pole kindel kas see taolisi tagajärgi tekitaks.
Ja lõpetuseks veel, et EGR ja DPF viga pole, EGR ka füüsiliselt kinni pandud. SIsselaskekollektor on vahetatud.
Sümptomid:
*Hele suits käivitades, käivitub nõks kaua,1-2 sekundiga, peale käivitust mõni hetk kerge diisli"ragin".
*Kohapeal tuuritades selja taga mustad murepilved.
*Kiirendades viskab tagant samuti veidi palju musta.
*Tühikäik lonkab, viga süveneb sooja mootoriga.
*Mootor tundub madalatel pööretel veidi uimane, Pole kahjuks millegagi võrrelda.
Tegin telefoniga ka mõned mõõtmised, antud graafikud on küll veidi kehva ülesehitusega. Kui leian läpaka mille aku peab üle 5 minuti vastu siis üritan natuke paremad mõõtmistulemused saada teise programmiga.
Õhukulu näit, tundub vist loogiline. Erinevus reaalse ja soovitud õhukulu vahel peaks tulenema kinni pandud EGR-st. Turborõhk. Pihustite korrigeerimine ilma koormuseta. VIdeo mootori lonkamisest. Kahjuks kaamera üritab veidi stabiliseerida, aga üldiselt liigub patjadel ja salongi ka õrnalt jõnkse tunda.
https://www.youtube.com/watch?v=UMpklQj ... e=youtu.be
Peamine kahtlus on hetkel pihustitel. Eelmine omanik rääkis enne müüki miskit pihustite kontrollist ja ühe vahetusest, aga kahjuks teda hetkel võimatu tabada, et täpsustada. Neljas pihusti paistab olevat vahetatud, läigib teistest rohkem. Mõni spetsialist võiks kommenteerida kuidas suhtuda pihustite korrektuuri ja kuidas neid õige mõõta oleks, mis pööretel ja koormusel. Antud näidud võetud kohapeal. Korrigeerimine käib pihustitel üksteise suhtes, kas kõigepealt tuleb kahtlustada neid pihusteid millel korrektuur madal(aju võtab kütust maha, kuna pihusti läbivool suurenenud?) või hoopiski kõrgema näiduga. Veel ka küsimus kas Bosch pihustid koodidega 0986435162 ja 0445110213 on samad, eri allikad näitavad samale autole neid pihusteid, eperi järgi tuleb välja 0986435162, hetkel autol peal on kõik 0445110213.
Teine küsimus turborõhu kohta. Mis pööretest alates 2.4 turbo rakendub? Kui jälgida armatuuris olevat kella siis kui 1500 pöörde juures vajutada pedaal põhja siis tõuseb rõhk paari sekundiga 0,8ni ja sealt edasi liigub koos pöörete tõusuga. Maksimaalne rõhk tuleb umbes 2000 pöörde juures.
Üks asi mille peaks vist üle kontrollima on mootori klapiajastus, Kui rihm on vahetatud ilma rakiseta siis võib see veidi paigast olla, kuigi pole kindel kas see taolisi tagajärgi tekitaks.
Ja lõpetuseks veel, et EGR ja DPF viga pole, EGR ka füüsiliselt kinni pandud. SIsselaskekollektor on vahetatud.