Kasutatud Alfa Romeo ost ja hooldus.
Posted: 31 Aug 2008, 00:21
Tahaks jagada oma mõtteid, mida tuleb teha enne Alfa Romeo ostu. Selleks, et vältida kulukaid remonte ja olla rahus ise endaga, omades Alfat.
Enne Alfa Romeo ostu tuleks ilmtingimata teha auto ülevaatust, soovitaks ikkagi seda teha pädevas kohas (Alfa esindus või muu tegelev Alfa remondiga töökoda). Isegi kui auto asub Pärnus on mõttet maksta omanikule besnu raha välja, et teha ülevaatust Tallinnas. Juhul kui auto on kehvas seisukorras, kaotate 1000 EEK aga sässtate kindlasti rohkem! Peamise hea remondi reegel on DIAGNOSTIKA! Ostu eelse ülevaatusega on samad lood, mida põhjalikum ja pädevam on diagnostika, seda lihtsam on määrata auto tegeliku seisukorrda ja eelarvet auto parandamiseks. Paljud inimesed hoivad raha kokku jättes välja ülevaatuse ja lootes ehk veab. Kuid paraku veab mitte kõigile.
Valides endale Alfat, tuleb otsida variante, mis on algusest peale Eestis ostetud, nendel autodel saab kontroliida ajalugu(hooldus, avariid), samas tähendab seda, et auto ei ole varastatud. Korrektselt hooldatud auto eluiga, on kindlasti pikkem võrreldes teiste autodega.
Samuti ei ole mõtekas osta auto viimase raha peale, kuna tegu ei ole uue autoga siis võib eeldada, et tuleb ikkagi teha investeering autosse. Miinimum summa, mis peaks jääma varuks on 10 000.-. Mina soovitaks teha suure hoolduse ära: vahetada kõik vedelikud, rihmad, küünlaid, filtreid. Investeerides täna, hoiate homme raha kokku kuluka remodi pealt.
Peale ostu, juhul kui ei ole kindla info (arve või tsekk) rihma vahetuse kohta (tuleb vahetada iga 60 000 km tagant või 3 aasta pärast). Tuleks Hammasrihm ära vahetada, kuna remont on 2,5 korda kallim (TS, JTS puhul) ja 6-7 korda kallim (V6 puhul), kui rihma vahetus. Mis tähedab, et remont võib maksta 1/3 auto turu väärtuses ja ulatuda kuni auto turu väärtuseni või isegi rohkem.
Hooldada tuleks esinduses või kohas kus on juba olnud kokku puude Alfaga, ning inimesed on teadlikud Alfast ja olemas Alfa eri tööriistad. Päris tihti tuleb meil teha parandamist peale mitte pädeva töökoja või lukksepa sekkumisi. Väga tihti pannakse hammasrihm valesti peale, parimal juhul lõppeb see rihma õigesse asendisse panemisega, halvemal plokikaane remondiga. Lõpuks tuleb väaljamaksta klientidele topelt, kuna alguses oli tehtud valesti ja meie pidime tegema sama tööd ümber.
Tooks siis mõned reegleid välja, jälgides neid säästate oma pere eelarvet ja närve:
1. Ostu eelne diagnostika, pädevas kohas.
2. Ostu hinnast jääb miinimum 10 000 EEK alles auto remontimiseks/hoolduseks.
3. Kui ei ole kindlat infot, vahetada hammasrihm viivitamatult ära.
4. Teha korraline hooldus pädevas kohas, iga 10 000Km õli vahetus, iga 20 000km hooldus. (või iga aasta, mis varem kätte jõuab).
Soovitan kõikidele Alfa Romeo omanikele muretuid kilomeetreid ja rohkem häid elamusi!
P.S Ülemine jutt kirjeldab 147/156/166 mudeleid (Eestis on neid kõige rohkem), kuid kehtib ka teiste mudelite suhtes.
Enne Alfa Romeo ostu tuleks ilmtingimata teha auto ülevaatust, soovitaks ikkagi seda teha pädevas kohas (Alfa esindus või muu tegelev Alfa remondiga töökoda). Isegi kui auto asub Pärnus on mõttet maksta omanikule besnu raha välja, et teha ülevaatust Tallinnas. Juhul kui auto on kehvas seisukorras, kaotate 1000 EEK aga sässtate kindlasti rohkem! Peamise hea remondi reegel on DIAGNOSTIKA! Ostu eelse ülevaatusega on samad lood, mida põhjalikum ja pädevam on diagnostika, seda lihtsam on määrata auto tegeliku seisukorrda ja eelarvet auto parandamiseks. Paljud inimesed hoivad raha kokku jättes välja ülevaatuse ja lootes ehk veab. Kuid paraku veab mitte kõigile.
Valides endale Alfat, tuleb otsida variante, mis on algusest peale Eestis ostetud, nendel autodel saab kontroliida ajalugu(hooldus, avariid), samas tähendab seda, et auto ei ole varastatud. Korrektselt hooldatud auto eluiga, on kindlasti pikkem võrreldes teiste autodega.
Samuti ei ole mõtekas osta auto viimase raha peale, kuna tegu ei ole uue autoga siis võib eeldada, et tuleb ikkagi teha investeering autosse. Miinimum summa, mis peaks jääma varuks on 10 000.-. Mina soovitaks teha suure hoolduse ära: vahetada kõik vedelikud, rihmad, küünlaid, filtreid. Investeerides täna, hoiate homme raha kokku kuluka remodi pealt.
Peale ostu, juhul kui ei ole kindla info (arve või tsekk) rihma vahetuse kohta (tuleb vahetada iga 60 000 km tagant või 3 aasta pärast). Tuleks Hammasrihm ära vahetada, kuna remont on 2,5 korda kallim (TS, JTS puhul) ja 6-7 korda kallim (V6 puhul), kui rihma vahetus. Mis tähedab, et remont võib maksta 1/3 auto turu väärtuses ja ulatuda kuni auto turu väärtuseni või isegi rohkem.
Hooldada tuleks esinduses või kohas kus on juba olnud kokku puude Alfaga, ning inimesed on teadlikud Alfast ja olemas Alfa eri tööriistad. Päris tihti tuleb meil teha parandamist peale mitte pädeva töökoja või lukksepa sekkumisi. Väga tihti pannakse hammasrihm valesti peale, parimal juhul lõppeb see rihma õigesse asendisse panemisega, halvemal plokikaane remondiga. Lõpuks tuleb väaljamaksta klientidele topelt, kuna alguses oli tehtud valesti ja meie pidime tegema sama tööd ümber.
Tooks siis mõned reegleid välja, jälgides neid säästate oma pere eelarvet ja närve:
1. Ostu eelne diagnostika, pädevas kohas.
2. Ostu hinnast jääb miinimum 10 000 EEK alles auto remontimiseks/hoolduseks.
3. Kui ei ole kindlat infot, vahetada hammasrihm viivitamatult ära.
4. Teha korraline hooldus pädevas kohas, iga 10 000Km õli vahetus, iga 20 000km hooldus. (või iga aasta, mis varem kätte jõuab).
Soovitan kõikidele Alfa Romeo omanikele muretuid kilomeetreid ja rohkem häid elamusi!
P.S Ülemine jutt kirjeldab 147/156/166 mudeleid (Eestis on neid kõige rohkem), kuid kehtib ka teiste mudelite suhtes.