Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#211
Vahepeal siis oli mul maja ees pikka aega Shrödingeri Alfa. Kui sõidab siis on terve ja kui ei sõida, siis ei ole terve.

Ehk siis pikki retked sellega ette ei julgenud võtta. Siiani hästi ei julge - ma ei suuda välja mõelda, mis pagana jama see võis olla ja kuidas seda ennetada
1. kas võis olla, et midagi jäi pumbale ette ? - loogiline, kuna peale seda korda ei ole rohkem juhtunud ninh kui auto treilale ajada, siis võis vabalt eest ära tulla ...ebaloogiline kuna sellist asja, mis terve sõela ära ummistasid või siis kogu pealevoolu ära ummistasid ei tohiks seal olla
2. Pumba kaabeldus sai vett ja lohistas ära? Loogiline kuna oli niiske ilm jms - ebaloogiline kuna siis oleks kaitse kohe uuesti läbi läinud ning auto ei oleks korrakski tööle läinud
3. Mingi abs,iga seotud lühis - loogiline kuna kaks korda andis kiirusel alla, ebaloogiline kuna kolmas kord läks seistes läbi ning järgmisel päeval ei olnud enam viga alles. Lisaks sellele - vaatasin kõikvõimalikud- võimatud kaabelduskohad üle. Võimalikkuse plussiks räägib muidugi see, et varem on parem esimene abs andur ikaldunud ning tegemist on aktiivanduriga.
4. Kaitsmeploki mass - see on loogiline, kuna massiahela katkemise on üsna reaalne, et mass võetakse lähimast kohast , kuid kütusepump loogiliselt ei ole lähim massitarbija. Lisaks sellele vaatasin üle kogu kaitameploki ja seal ei olnud miskit imelikku.
5. Pumba relee lühis- loogiline, kuna on otseselt seotud kaitsega, ebaloogiline kuna relee voolutarve ei saa kuidagi kõikuda ning lühikese relee ei saa kuidagi ise terveks.

Seega jätkan seda loogikat, et kui ei ole jube ilm ka kella peale minek, siis sõidan 159'ga ja kui on siis igaks juhuks mitte. Selliseid kilomeetreid on juba mitmendat sadat tekkinud :D

Peaks panema omale õlivahetuse ja juhipoolse amordi ja vedru vahetuse aja kirja ja laskma uuesti abs'i kaabelduse üle vaadata (äkki on ikka mingi õli suutnud kuskilt kaabli läbi närida ja ma ise ei pääse sinna ligi lihtsalt :D

Ja teine asi veel - vaesed ajad on käes... mingi öö pani keegi autolt kaks numbrit rotti tekitades mulle uueks autoks Alfa Romeo 1'e

Raudselt mingi ... ma isegi ei tea mis autole oleks vaja numbreid 5 ja 6 või 9 ... ja vaevalt, et keegi need omale tordiküünaldeks võttis aga ... kes teab
received_866800741134239.jpeg
received_866800741134239.jpeg (424.37 KiB) Vaadatud 829 korda
Edit : raudselt on nüüd kuskil mingi vaesemehe S6 :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#212
Vahepeal on kuujagu aega möödunud ja midagi põnevat ei ole raporteerida... suure külmaga peale seismist küll aku peaaegu hakkas alla andma aga sai ikka hakkama.

Küll aga aastaplaani tehes tabasin ennast koledalt mõttelt, et see aasta siis ongi nüüd see, kus on vaja otsustada, et mis edasi... kas läheb ka hobiautoks või veel mitte.

Tegelikult on siis nii, et:
1. kui mootor on kuum, siis neljanda käigu sidur hakkab libisema (st kasti remont võiks olla plaanis)
2. kere tahaks korrastamist (siin-seal on värv päris väsinud jms)
3. sisu tahaks korrastamist (juhiiste on üsna räbal juba)
4. põhja alt paistab natuke väsima hakkavat metalli
5. parkimisandurid võiks viimaks ära vahetada

ja noh- kui hobiauto, siis küljelaiendid ja asjad oleks ka äkki hea mõte ja eks nikerdamist leiaks veelgi.

Ja põhiküsimus- kas mul ikka on kahte esiveolist hobiautot vaja ...
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#213
vahepeal on igav olnud.. kevadhooldus ja puhastused tehtud, puuduolevad kruvikatted paigaldatud ja muudki põnevat tehatu...
aga viimase 2,5 megameeteri läbimisel pole nagu midagi halba toimunud (välja arvatud see neljanda käigu venitamine kuuma mootoriga)

küll aga - selgus, et kast lekib rohkem, kui varem... seega mõistlik oleks kuskilt see poolteist tuh kokku kaapida ja kast ära lasta uuendada.

Muidugi nühkides sai nüüd juba rohkem värvi lahti, seega peaks mõtlema ka tiivaäärte ja karpide korrastamisele ja tegelikult võiks ju ka istmepadjad taastada ja katted vahetada ja noh... esiklaas on kulunud jaa nii edasi...
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#214
Niisis- homme läheb auto Hõbenoolde ja loodetavasti tuleb sealt järgmine nädal korras kastiga tagasi ... sümptomite järgi on hüdroplokk õhtale läinud... aga eks see paistab kohapeal.

olude sunnil siis tuleb tunnistada, et kui mingit suurt jama kastist ei avastata, siis saab sellest ka hobiauto
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#215
Hüdroplokk jah- neljanada käigu solenoidipesa arvatavasti (kuuma mootoriga kolmas-> neljas ja neljas<- kolmas flairis, neljas-> viies ei suutnud enam lülitada) õnneks sai kohe jaole ja kast ise on terve :D ... öeldi, et natuke on kulumismärke aga muidu timm (noh 400 tuh sõidetud ka juba... loomulik, et on kulumismärke :D)

nüüd siis vajalike tööde listi tegema :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#216
Vahepeal on selle autoga "igav" olnud - ainult üks suurem ikaldus- nimelt läks juhiukse aknatõstuki klamber
400 tuh pole ikka veel täis, see kuu peaks ülevaatusele minema ja parem esimene õõts kääksub kuiva ilmaga.
ajaliselt oleks rihmad niikuinii vaja kevadel teha, siis lähevad külge ka need tükid, mis praegu ootel on (termostaat jms)
kliima on suht ok - aastaga oli mingi 50 grammi lekkinud, seega seda vist korraga vahetusse ei liiguta
kast töötab suht laitmatult


List sai siis lühike (eks suur osa asju ole ju tehtud ja väiksem osa ootel ka) aga mitte eriti odav:
1. kere tahab korrastamist ja värvi
2. polstrid ja istmed tahavad korrastamist
3. esiklaas tahaks vahetust
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#218
Ilma pikema halata siis... kuuma mootoriga kadus tühikäik jälle ära :D

Panen õhtul egr'ile plangu ette ja vaatan, kas on asi selles... eelmine kord ei saanudki päris selgeks, mis selle ära parandas (seda, et väntvõlli andureid nagu leiba läheb ei ole ka kuidagi tõenäoline)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#219
egr'i plank on ees aga mootorit pole veel nii soojaks saanud, et testida.

küll aga läksid talverehvid alla ja .... juhipoolne esimene vedru on puruks :D
ehk siis see, mida eelmisel aastal teist poolt vahetades kuidagimoodi auto alt kätte ei saanud. Oh Well...
Tegelikult ma olen normaalne....