Niisiis- laupäeva õhtul liigun uljalt kiirusel 100 ja natuke peale Mäost Rakvere poole.
ja järsku- piiks... kasti viga, abs, esp, vdc, check engine, temp laes, turbonäidik hüppab üles alla ja mootor sureb välja.
f*kk... vaikselt siis tee äärde, proovin käivitada, kõik tuled hüppavad mootor koliseb ... esimene mõte nagu ikka- oh well.... ilmselt nüüd on läinud
raske südamega siis vest selga, kapott üles ja ülepeakela mootoriruumi sukelduma. Voolu on, õhku on, midagi puru ei tundu olevat.. kütust ei ole.
seega looogiline samm- kaistsmeid kontrollima... pumbakaitse läbi (ei saa ju nii lihtne olla). uus kaitse asemele, süüde sisse, tulukesed kustuvad ära, ettevaatlikult käivitada ja ... voila töötab.
naiss... kapott kinni, turvavöö kinni, käik sisse, suund sisse, natuke gaasi ja ... täpselt sama seis.
oh well... uuesti kapott lahti, kaitsemplokk klahti ja ülla ülla... kaiste jälle läbi.
noh- mis valesti see uuesti. uus kaitse, uus katse käivitamiseks. umbes 45 sekki ja jälle kaitse väljas.
kell on jjuba 19, hakkab pimedaks mienma... seega ohutuled peale ja puksiiidele helistama- kõigepealt siis olemasolevad puksiirinumbrid- aga neil autod juba müüdud...
siis kohalikud- esimene võtab natuke uduselt kõnme vastu ja ütleb, et tema enam ei sõida. Teine samamoodi, kolmas ka. Siis kõne mingile kahtalsele seltskonnale, kes üle eesti peaks teenust osutama- sealt öeldakse, et "maksma läheb ilgelt palkju, vähemalt kaks sotti" ja "hetkel ühtegi autot ei ole, et mitte enne paari tundi ei teki ka... helistame, kui midagi peaks selguma" natuke juttu veel muu hulgas siis see,e t istekohti sõltub, et kuskohast auto tuleb, paide omas nt ainult 1 lisakoht. Oh jah... tellisin siis Raplast reisijatele auto järgi ja istusime siis viisakalt seal natuke üle tunni. umbes poolteist h hiljem hakkab siis reisijaveok kohale jõudma ja mõtlen, et äkki võtaks mingi kohvi või midagi (kell juba pea 9), et uuriks siis mid värk selle puksiirindusega on. Helistan tragasi ja sealt öeldaksse,e t ei ole juttu ka olnud,e t me puksiiriga peaks tegelema. Ütlesime ju otse,e t kui vaba auto peaks tekkima, siis helistame (ma nagu mida effi- ma küsisin transporti, ütlesin, et raha ei ole probleem ja ütlesin asukoha ning auto margi ja mudeli ja nagu lihtsalt niisama).
Jäin kuidagi siiski viisakaks (sest noh- ju siis oli mingi teeröövlite kamp, et ütle, mis auto on, soiis avatame kas tuleme öösel rüüstaam või mitte) ja helistasin Roosna Alliku mingile puksiirinumbrile. Võttis vastu ja 15 minti hiljem oli kohal, tõmbas auto peale, pani kinni ja juba liikusimegi Rapla poole. Ja siis tuli esimene huvitav asi... puksiiris ikka räägid autodest. Selgus, et tal oli kunagi olnud 164. ja siis oli toonud veel varuosadeks mõned. ja mingi hulk jupp epidi siiani garaazis olema ja leppisime kokku, et ta vaatab üle ja siis suhtleme sel teemal edasi
Igatahes 22.35 pandi 159 maja ees maha (väga täpselt ) ja 180.- vahetas omanikku ning mõne päeva pärast siis uurin neid 164 juppe.
Pühapäeva hommikul siis panin vaimu valmis, et pump vaja välja kaevata ja üle kontrollida ja ...
lähen välja, vaatan kaitsemkarbi uuesti üle- ei mingit anomaaliat, vahetan kaitsme ära (viimane pisike 10A kaitse oli) ning panen mootori tööle ja taimeri ka (et oleks teada, kus viga võiks olla)
umbes minut hiljem hakkab kahtlus närima.. annan pöördeid... umbes 2 minutit peale seda hakkab kahtlus rohkem närima. Lasen kapoti alla, panen pagassi kinni ja teen kiiremad sööstud tänava otsa. vahepeal Suretan auto välja, vahetan murelikult välja kojamehed ja kallan juurde jahutusvedelikku, klaasipesuvedelikku ning õli.
Panen auto uuesti käima, mängin kõigi nuppudega (kliima, VDC jne)
Umbes 10 minutit hiljem on juba suur mure- sõidan teise Raopla otsa, võtan kütust ja sõidan tagasi.
Dont get it - ikuna ilm oli vesine, siis kuskilt arvatavatsi tuli mingi lühis... aga pump peaks olema oste ahelas, seega mingi ABS'i jama vms ei saanud seda tekitada. Kaitseplokis mitte tilkagi vett ei olnud, ühtegi iemlikus seisus kaablit ka mitte.
Ühtegi vigast massi ei tuvastanud.
mulle tegelikult oleks palju rohekm meeldinud, kui pump olekski vigane- sel juhul vähemalt teaks, mida teha. Nüüd on viga, mis jätab auto tee äärde aga põhjuts ei suuda kuidagi leida... tuleb vist oodata mingit kolelägast ilma ja siis uuesti katsetada.
EDIT: tervitused
https://millinevedu.ee/