Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#16
Alfa Romeo 33 kirjutas:
30 Juul 2019, 16:27
Soovitan tõrva spray'd kasutada rattapoltidel, kaugel veneajal oli selle nimeks suusatõrv.
Enda autol ja venna 159l olen rattapoldid sellega kokku teinud ning käsitsi kinni keeranud. Iga kell, kui vaja lahti keerata tulevad ilusti ja kergelt lahti.
Siiani pole probleeme olnud.
Mina jälle tõrva spreid kasutada ei soovitaks(omad ja teiste kogemused). Tõrv muutub kleepuvaks ning kuumuse juures nn põleb ilusti kinni ka! Minu soovitus on kasutada ikka grafiit- või vasemääret. Väga hea asi poltide vahele on ka würthi hs5000 sprei õli, ei kiti mustust kinni jne.
Ja olenemata poldi jämedusest, ei tohi kunagi neid ikkagi liigse jõuga kinni keerata( st pika toruga jõuga väänates jne 😀). Poldid peavad ikkagi võtme ja/või käe jõuga lahti tulema.
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#18
Traktor kirjutas:
14 Sept 2019, 01:16
Aga sain täna masina TRK'st kätte, oi kui hea, täiesti teine auto kohe. Ja oi kui hea oli üle pika aja sellega jälle sõita, nägu naerul kohe.
Hooratas, sidurikomplekt ja kõik sinna kuuluv, ülemised õõtsad, sillastend. Maasikas 🤘
Palju küsiti selle pulli eest (kui küsida tohib)?

Mul sama töö ees koos käigukasti laagrite vahetusega.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#19
vertigo kirjutas:
17 Sept 2019, 13:14
Traktor kirjutas:
14 Sept 2019, 01:16
Aga sain täna masina TRK'st kätte, oi kui hea, täiesti teine auto kohe. Ja oi kui hea oli üle pika aja sellega jälle sõita, nägu naerul kohe.
Hooratas, sidurikomplekt ja kõik sinna kuuluv, ülemised õõtsad, sillastend. Maasikas 🤘
Palju küsiti selle pulli eest (kui küsida tohib)?

Mul sama töö ees koos käigukasti laagrite vahetusega.
Ca 1.5k läks :)

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#21
Neljapäeval siis taas õli+filter uus. 237300km pealt. Kuna garaažis hetkel kanal kinni, olin sunnitud töökotta minema ja jaburalt/mõttetult liigset raha kulutama, aga oh well, kilometraaž nõudis. 2.2 JTS'i kapriissus vajab jälgimist.
Õliks miski Q8 (pidi üüberhää ja kvaliteetne olema) aga kiiruga polnud valikut, saame hakkama.
Neljapäevast ka uute jalavarjudega.
Tee mis sa teed, 215/55/17 rehviga auto oluliselt rahulikum tee peal, ei närvitse nagu laiematega tegi. 225 lai, no ei toimi ikka, ei saa aru. Aga erinevus on tõsimeeli mäekõrgune.

Veidi mixed-feelings siiski on "märja asfalti" tooni velje osas sellist värvi autol, aga edevad siiski.

Muus osas stabiilne. "To do" listi tekkisid tagapidurid. Selgus, et juhipoolne tagumine kipub peale jääma ja klots otsakorral. Järgmise hooldusega siis see ka ette võtta.

Pilt:
https://www.dropbox.com/s/73cpc2irx8139 ... pg?dl=0&m=
Viimati muutis Traktor, 30 Nov 2019, 10:46, muudetud 1 kord kokku.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#22
Eile sain auto TRKst kätte. Tagapidurid uuesti liikuma ja uued klotsid.
Uus lambda andur, juhhei, sain mootoritulest ka lahti nagu pidi....aaga kilomeetrike sõitu ja kole väike kollane tuluke tagasi. Mingi kummaline kõrbemise aroom ka tekkis juurde. Pähh. Jäi auto uuesti töökotta 😁
Esimesed alumised õõtsad annavad siiski väsimuse märke, aga ei pidavat veel kriitiline olema, see jääb järgmisesse to do listi.

(Muutsin ka eelmist postitust, pildi asemel pildi link, siis näeb ka päriselt uusi velgi.
Viimati muutis Traktor, 05 Dets 2019, 10:13, muudetud 1 kord kokku.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#26
Diagnoosi sain kaasfoorumlase abiga millalgi suvel sama- lambda. Kui nüüd käis hooratta tegemises sügise algul, siis sama diagnoos-lambda. Aga kuna oli ainult nö lambda heater, siis kinnittai, et pole hetkel üldse oluline ja et võib edasi lükata.
Nüüd eelmine nädal vahetati siis ära, ja siis oli see väidetav valesti pakendamine.
Nüüd auto tagasi viies tehti veel proovisõitu ja kontrolliti arvutiga üle, ei tulnud viga tagasi.
Aga siiski minu sõiduga (TRK-Alexela Kontserdimaja-Parkimine-Sõpruse pst-Alexela Kontserdimaja) tuli viga tagasi. Muidugi eks nüüd kui saan sinna tagasi minna, siis selgem kas ikka sama viga.
Kuna nüüd olen sunnitud siiski autot kasutama paar päeva, siis ka näeb kas see kõrbelõhn kaob ära (lambda määre) ja näeb kas mul on luulud või mitte, et auto käivitus on ikka vaevalisem pärast lambda vahetust.

Variante on:
1) Taaskord vale pakend, vale sisuga
2) Miski auto muu deemon mis kuskil peidab
3) Praak toode (lambdal piisab ju vaid valesti käest panemisest, et andur lakkaks töötamast (jube õrnad)
3) Miski hea praak töö tegemisel.
4) Hakkan jalgrattaga sõitma.

Eks kõne taas töökotta ja vaatame mis saab. S*itt olla küll.
Slicer kirjutas:
05 Dets 2019, 05:35
Suht kehv järelkontroll TRK'l oma töödele.
On varemgi olnud neid juhtusid, kus pannakse vale algne diagnoos- ostad jupi ja lased ära vahetada ning viga tagasi...

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#27
Sain vastuse.
Seekord nad lambdat ei kahtlusta siiski, proovisõidu ajal (PPA väike meene kinnitab proovisõidu olemasolu) kontrolliti arvutiga lambda andmeid ja kõik püsis korras.
Reedel (kui auto sinna esimese hooga sai viidud) olevat arvuti ka ajutist nukkvõlli ajastuse viga näidanud (ketivahetus, hurraaa). Samas nüüd seda viga ju ei ilmunud proovisõiduga ja uue lambdaga.
Arvati, et võin mootori koodide lugemise ka mujal teha, et ei peaks edasi-tagasi TLN-TRT sõitma.
Ei teagi nüüd. Kui näitab ikka ja jälle ainult lambdat, siis on see mujal diagnostis käik maha visatud raha, sest vahetama peaks ju ikka TRK.
Kui ei ole lambda viga ja käin ikka TRKs kus kinnitatakse nuka ajastust, siis pilt küll selge, aga siis jälle mõttetu tiirutamine.

Nuka ajastuse error vist seletaks ka seda järsku tekkinud vaevalist käivitust?
Käiab pikemalt ja kui läheb käima, siis nagu ei jõuaks mootor end ringi ajada, või kaoks nagu starter tagant ära enne kui mootor on hoo sisse saanud. Seda küll pigem harvem, aga see mure tekkis nüüd.
Lisaks vahepeal käivitamisel viskab pöörded ka laksti 2000+ pöörde peale (siiamaani seda muret polnud, läks ja jäi ilusti käima ca 700-1000 rpm juures.

Peaks vist ikka TRKs maha istuma ja vaatama mis päriselt toimub.

Äh, juhtmed koos, andke padruneid palun. Ei viitsi ajun***iga tegeleda enam.

Plaan oli veel 166 pooltelg ette võtta ja mida kõike veel. Hetkel on aga hoopis tunne nagu loobiks pappi rämedalt tühja tuulde ja ikka pole hästi.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#29
minu plaan oleks umbes selline:

1. osta omale elm327OBD lugeja (pmst kõige odavam) ja
2. tõmba mingi suvaäpp.

tulemus-> Saad sellega kätte veakoodid ja nende tekkimise tingimused.
Osa vigu on vaid hetkelised ja tekivad ning kaovad ilma jälge jätmata (seega kui kohe jaole ei saa, siis ei oskagi midagi arvata - parim näide sellest on hulgiviga, mis tekkis vaid ventika töötamisel süütepooli veana, kuna pooli terminali massiklemm oli oksüdeerunud).

3. märgid kõik vead ja nende tingimused üles.
4. Võtad TRK-ga ühendust ja kannad need ette.

Hetkel seda kõike arvestades pakuks, et probleem on tõenäoliselt ajastuses (nukaanduri diagnosti peaks saama samuti lihtsa tööriistaga teha:-> vaatad oma odava diagnostikaseadme abil käivitamisel OBDII järgi pöördeid. Kui käivitusraskus on tingitud andurist, siis saad vahepeal 10+ tuh rpm lugemi.

Kas pöörded on muidu paigal ja mingeid täiendavaid häireid mootori töös ei ole (nukaanduri põhitrikk on auto välja suretamine x ajal ja y kohas; vändaanduri põhitrikk on käivitusraskus kuuma mootoriga; lamdaanduri põhitrikk on suurenenud kütusekulu)
Tegelikult ma olen normaalne....
cron