Alfasud “alfie”

#1
G’day mate, how’s it going?
See lugu hakkas minu jaoks Austraalias, kui oli selgeks saanud et tuleme tagasi Eestisse. Lõin mobile.de lahti, et välja uurida, mis alfasid euroopas pakutakse ja kohe esimene kuulutus oli üks eestis asuv alfasud. Alfasud oli minu jaoks müüdud alates sellest hetkest, kui ma teda esimest korda Wheeler Dealersis nägin. Juba pikemat aega oli peas küpsenud plaan ise meistersada toruraamil sportauto, küll alfa 75 tehnikale, siis jälle BMW V12 ümber. Ja nüüd siis oli müügis boksermootor ja pidurisadulad viiekäigulise käigukasti küljes. Samas paketis veel pm kõik jubinad, mida sõitval autol vaja. Ja mitte kasti sees laiali vaid kõik auto kere kujulise roostetüki külge korralikult kinnitatud. Hinnasoov oli mõistlik ja kirjale “kui oktoobris alles, olen huvitatud” tuli vastusels “kui karpasse kütet kallata, siis käivitub.”
Mööduvad mõned kuud, vanemate külaskäik, reis läbi Kreeka tagasi kodumaale aga alati kerib kuskil mõtete tagasopis mõte tagaveolisest keskmootorig sportautost. Enda omast. Built, not bought. Ja nii ta meile hoovi peale tuli.
Kuulutus lubas nagu arvat, et tegu võiks olla 1500TI’ga, aga see vist ei vasta tõele. Karpade kogus on vale. Nimelt ainult 1 double-barrell. Kõik muu vastab ootustele. Häält saab kuulda, aga mitte kaua. Kütusetorustik on täiesti otsas ja sidur on ennast lukku keevitanud. Nüüd on ta poolteist kuud seisnud, telliskivi siduripedaali peal, ehk on lahti tulnud, saab põllu peal ka väikse tiiru teha. Kui ei, siis ei. Loodetavasti uue aasta esimeses kvartalis saab tööga pihta hakata. Mis toob mind teema tegemise põhjuseni - palun kõiki kellel on kuuri nurka jäänud boksermootorite juppe või teadmisi nendest mootoritest, endast märku anda. Kas keegi teab mõnda seeriatootmises olnud autot, mille 89-millimeetrised kolvid sinna mootorisse istuks? Vända võtaks ideaalis 1500-selt, aga 1700 kaas topeltklappidega sobiks oversquare mootorile, mis mul plaanis on, paremini. Ehh, segane jutt punktide kaupa:

Vaja on kahte double-barrell karpat. Pritse on ***
Maksimaalne kolvi läbimõõt
Keskmine kolvikäik. Natuke väänet on vaja, aga üldiselt eesmärk on pöördepill
Ülemine ots nii kergeks kui võimalik. Siin ongi küssa. 8V oleks tublisti odavam titaanklappe (ja sealt edasigo) paigaldada, kui 16-klapisele. Mis rahvas arvab, kas 16-klapiline laseb piisavalt palju rohkem hingata, et kahekordne hinnavahe ennast ära tasuks?

Projektil on mingisugune eelarve, numbritest ei taha rääkida, aga lõputuid ressursse mul ei ole. Selge on see, et hea asja eest tuleb raha välja käia, aga mõistus seab piirid.

Seega hea nõu ja jõud on oodatud!
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis j00nas, 15 Jaan 2020, 10:34, muudetud 3 korda kokku.
alfadel pole vigu, alfadel on iseloom
Manused
F079D356-B699-4581-BB04-5968D672ADD6.jpeg
F079D356-B699-4581-BB04-5968D672ADD6.jpeg (33.02 KiB) Vaadatud 66 korda

Re: Alfasud “alfie”

#2
Ps saadetud :)

Karpade osas üks märkus muidugi - kui hi-comp kõrgepöördelist aparaati teha tahad, siis arvesta, et inimesi, kes neli lõõrid ära sündida suudavad meil siinmail just väga palju pole.

8v vs 16v - kaaluvahe on üsna minimaalne, vaata parem kumb pea leitav on :)

Ah motorsport pakub tegelikult täiskomplekti 33-le (see peaks ka sinna ilusti istuma - tõsi küll, siis pead kasti samuti upgrade'ma)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfasud “alfie”

#5
Oeh, see piltide teema on üle minu palgataseme. Hetkel arengutest nii palju, et ajasin ära Kallima väikevenna tsikli kütusepaagi, panin selle kapoti alla ja mootor käivitus ja jäi pikemalt käima. Kaks kuud siduripedaali peal olnud telliskivi oli siduri teise äärmusesse kinni keevitanud - kui enne ei lahutanud, siis nüüd ei haakinud. Pooleteise meetrise kangi, suure haamri ja natukese spreiõli abiga saime siiski siduri liikuma ja 2020 1. Jaanuaril tegi Alfie minu käes omal jõul esimesed tiirud. Enamus pidureid tuli ka pärast pikka seismist lahti, ainult üks tagumine on kinni, aga tagapidureid minu projektis vaja ei lähe. Järgmiseks siis tuleb kere küljest eemaldada kõik see, mida järgmises elus vaja läheb (mootor, kast, esipidurid, radikas, roolisüsteem, näidikud, 77-aasta blaupunkti originaalmakk, kaitsmekarp ja veel nipet-näpet ja kere loovutada ühele vene kutile, kelle nina alt ma ta ära napsasin.
alfadel pole vigu, alfadel on iseloom
cron