2. leht 2-st

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 05 Mai 2023, 13:03
Postitas 2.8

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 07 Mai 2023, 09:45
Postitas ts
Hm - umbes 6 aastat tagasi oli see lootusetus seisus... Vaevalt, et vahepeal paremaks on läinud.

Ja isiklikult tipo4 projektiks ei valiks kindlasti prv mootoriga cromat, mis on 10 aastat tagasi viimati ülevaatusel käinud, ja siis vähemalt 8 aastat ümberregistreerimata seisnud kuskil välitingimustes.

Kurb muidugi :(

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 07 Mai 2023, 15:33
Postitas 2.8
Kurb jah, et Janol nad väljas seisavad ja võimalik huviline ei suuda taastamisse reeglina panustada. Oleks hea teada, kas kuskil on alles veel mõni V6 PRV mootor? Cromal on siiski 2.5 Busso. Kunagi ühte korralikku punast väljamaal näinud, mulle meeldis.
https://www.classic-trader.com/uk/cars/ ... 994/323191
https://vldautos.se/ENG/cars_for_sale/f ... -94-2.html

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 08 Mai 2023, 07:41
Postitas ts
Hmm.. mootori osas õige jah - paistab et ma ei ole croma vastu piisavalt huvi tundnud ... Loogiline tundus, et croma ja thema said mõlemad algselt prv'd. Nüüd muidugi tekib küsimus, et miks themale seda prv'd vaja oli... Aga ju siis oli mingi hea point selle taga :)

Kui prv'de vastu huvi tunned, siis variant oleks Jano käest uurida (minu meelest oli tal neid kunagi mitu tükki - nii renault kui citroeni näol)

Muidu tundub, et ega neid enam ei ole

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 23 Mai 2023, 11:17
Postitas albertini
Mida arvata 147 peal olevast 1.9 JTD 88kw mootorist? :)

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 24 Mai 2023, 15:49
Postitas ts
88kw on siis JTDm mootor. Sisuliselt sama, mis 1 põlve multijet, juhtimiselt nõks erinev.

peamine suur erinevus on DPF - kui vanadel seda ei olnud, siis Multijet 2 on vist eranditult sellega. See toob sis kaasa selle järgmise asja,e t kui dpf on eemaldatud ja softi näpitud, siis on ootamas sada võimalikku häda.

aga muidu- jumala ok mootor (ressurss on mingi pool milli ja peale, minekut on korras mootoriga nii, et on kohe ja mis seal salata- kütust ka väga ei neela). sama mootor jätkas suuremate muudatusteta ka 159 peal- ma ei ole küll kohanud üheti üle poolt milli sõitunud jtdm'i aga 400 natuke tuh juures on tegemist veel väga värske asjaga

Rihmavälp on reserviga siis 80k ja 4 aastat ja noh- diisel nagu diisel ikka (kui mingi odav asi lendab, siis on odav remontida, kalleid asju on kallis remontida)

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 27 Juun 2023, 15:26
Postitas ts
keegi omale peavalu ei taha :D ?

https://www.auto24.ee/soidukid/3893468

hinnanguliselt 2-3 aastat ja ca 4k

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 03 Juul 2023, 15:12
Postitas albertini
ts kirjutas:
27 Juun 2023, 15:26
keegi omale peavalu ei taha :D ?

https://www.auto24.ee/soidukid/3893468

hinnanguliselt 2-3 aastat ja ca 4k
Seda siis konserveerides, ma mõistan? Mõned kipuvad arvama, et nende autode väärtus kasvab ka lepikus seistes mühinal :D

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 03 Juul 2023, 17:10
Postitas ts
jep- veljed tuleks muidugi vahetada ja natuke nipetnäpet nokkida enne muidugi (sisust nt kliimapaneel jms) ning tagumisel parempoolsel küljel musta värvi plekk kerevärvi muuta (ei usu, et see tehtud on)

Tõsi küll- ma ei tea, mida selle autoga vahepeal tehtud on (ma mingi 5-6 aastat tagasi ajasin seda taga, siis ei suutnud tuvastada, kus see saanud oli... täpne kuupäev siis 16 Aug 2017 14:30 ). Kuna see on tulnud minu omast hiljem, ja sõitnud palju vähem siis oli mõte, et lapata kahest 1 kokku

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 09 Aug 2023, 21:25
Postitas Alfa Romeo 33
Kui oluline tööriist Alfa 156 JTS mootori rihmavahetusel on TDC (Top Dead Center) kell? Või piisab nukkvõlli lukustuspakkudest ja TDC on overkill?

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 10 Aug 2023, 07:26
Postitas ts
Mina tegin ts'il ilma kellata- tegin märgid panin kruvikeeraja esimesse silindrisse ja jälgisin seda.

Kuna pool hammast on liikumisega näha siis saab hakkama ...

Kui pea maas oleks vms - st rihm on natuke üle 10 minuti maas olnud ja võib olla liikunud- siis eelistaks ikkagi kellaga

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 14 Aug 2023, 20:17
Postitas Alfa Romeo 33
ts kirjutas:
10 Aug 2023, 07:26
Mina tegin ts'il ilma kellata- tegin märgid panin kruvikeeraja esimesse silindrisse ja jälgisin seda.

Kuna pool hammast on liikumisega näha siis saab hakkama ...

Kui pea maas oleks vms - st rihm on natuke üle 10 minuti maas olnud ja võib olla liikunud- siis eelistaks ikkagi kellaga
Selge. :)
Soetasin kella ja nukapakud, et kindla peale minna.
Ühes TS mootori videos fikseeriti ka väntvõll spets tööriistaga - kui vajalik see on?
Ning oletame, et näiteks sisselaske nukkvõll on veidike paigast nihkunud ning nukapakk ei istu ilusti peale, siis piisab kui sisselaske nukkvõlli rihmarattast sellises ulatuses paika keerata, et nukapakk istuks ilusti peale?
Erinevate videote põhjal tunduks nagu Alfa mootori rihmavahetus on teistega võrreldes raketiteadus. :D

Re: Suvaline pläma 2023

Postitatud: 14 Aug 2023, 22:41
Postitas ts
Kui saad väntvõlli fikseerida, siis on hea- kui ei saa, siis selle jaoks ju kell ongi - töötab tegelikult täpselt samamoodi.

Selle sisselaske keeramisega tuleb ettevaatlik olla :D
Seal nimelt on variaator ja see käib vabalt pool hammast mööda ... Omast kogemusest- õudne piin oli

Kui õigesti mäletan, siis lahenduseks oli hammaka lahtikeeramine ja siis läks ilusti uuesti paika

Igal juhul - kui vahetad kõik ilusti ära ja paned mootori kokku, siis lase vähemalt kolm ringi käega mootorit ringi et päris kindel olla - kuna see on klapod pähe mootor, siis kui kolme ringiga mootor kinni ei kiilu siis on succsess.


Aga tavaautodega võrreldes ongi ts/jts ja v6 rihmamajandus omaette teadus (erinevalt diislitest )

Tänapäeval on muidugi asi nii mõnegi autoga veel hullem (keeratakse nüüd ju kõiki nukkasid ja regullitakse elektriga klapivahesid jms