Page 1 of 2

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 29 Oct 2008, 14:17
by Alfa Romeo 33
Oeh. :roll:
Küsimus järgmine,et kus autopoest on saada Kautšuki baasil mastiksit autole,pea igas autopoes on Bituumeni baasil mastiksid,ning need ei ole eriti vastupidavad meie ilmastiku oludele!
Bituumenimastiksite üldine puudus on väike külma ja kulumiskindlus, talvel muutub ta rabedaks ja poorseks soodustades korrosiooni!
Aga Kautšuki baasil põhinevate mastiksite eelis on väga hea müraneeldumisvõime ja suur kulumiskindlus ning vastupidamine temperatuurile ja agresiivsele keskkonnale!
Olen paljud autopoed läbi käinud,ning pole veel Kautšuki baasil mastiksit silma jäänud!?
Vahepeal oli Prismas müügil Rubikoni mastiks,mis oli Kautšuki baasil,kuid nüüd nad enam seda toodangut ei müü,ning ise ei tea enam kusagilt otsida. :(
Ehk kellegil on mingit infi kus Tallinnast seda Kautšuki baasil mastiksit saada oleks,parem kui Venemaa toodang oleks,sest ma olen Vene mastiksi toodanguga igati rahule jäänud,tean et paljud hakkavad Dinitroli toodangut kiitma,ning selles on ka õigus,sest päris hää kraamiga on tegu,kuid mul käib ka Venemaa oma,kuna hinnaklass on russidel ikkagi nati odavam!? 8)
Võrdluseks siis Dinitroli 5L mastiks maksab kuskil 600 eeku,aga viimati kui Vene toodangut ostisn siis neil oli 4.5L mastiksi purk vaid 150 eeku,paraku oli Vene oma Bituumeni baasil,kuid vajadus oleks Kautšuki järele!?

Ettetänades! 8)

Ning kui kellegil korrosioonitõrje kohta küsimusi,siis võin aidata õpetussõnadega,kuda teha,mis järjekorras teha,mis vahendeid kasutada jne! 8)
Ühesõnaga on teema mõte,ka teisi Alfiste õpetada,kes tahavad ise teha,kuid ei tea mis järjekorras,ning mis vahendeid kasutada! :)


Lisan siis kohe ka väikese õpetuse:
1.Pind puhastada vanast mastiksist,kui mastiks kobrutab,ning selle all on rooste!
2.Rooste kõrvaldada lamellkettaga,mis käib ketaslõikuri otsa,kui ketaslõikurit pole,siis saab kasutada ka el.trelli,siis tuleb nati aretada lamellketast ehk siis polt läbi panna,ning mutritega kinni tõmmata,et saaks el.trelli otsa panna!NB!TAVALINE TRAATKETAS LÖÖB ROOSTE LÄIKIMA,NING EI KÕRVALDA ROOSTET!
3.Kui rooste kõrvaldatud,teha koht üle roostemuunduriga(ise kasutan Hi-Geari roostemuundurit,mis toimib väga hästi,muudab töödeldava pinna siniseks,ning saada on teda Prismadest,aerosool purk maksab 119 eeku hetke hind Prismas on 85 eeku,3-5 minuti tagant tuleb pinda,roostemuunduriga katta,lasta tuleb 2-3 ühtlast kihti,24 tunni pärast,tuleb pinnal ülejäägid piiritusega eemaldada,ning siis võib pinda muude vahenditega töödelda!)
4.Järgmiseks teha pind üle krundiga,toote valik on kruntidel päris suur.
Ben autotarvetes on müügil näiteks aerosoolis STC tsinkkrunt 93%tsinki ja 7%epot,ning maksab 80 krooni(tegu väga hea firmaga)
NB!TSINKKRUNTI EI TOHI KASUTADA PAHTLI ALL,KUNA PAHTEL SULATAB TSINGI ÜLES!KOHAD KUS TEHAKSE PINDASID PAHTLIGA,TULEB KASUTADA KAS SIIS TAVALIST 1 KOMPONENTSET VÕI,SIIS 2 KOMPONENTSET KRUNTI(1 KOMPONENTNE KRUNT EI SOBI LÕPP VÄRVI ALLA,KUNA SEE PANEB KRUNDI MULLITAMA,SELLEKS TÖÖKS ON SOBIVAM 2 KOMPONENTNE KRUNT,MIS ON SPETSIAALSELT SELLISTE TÖÖDE JAOKS MÕELDUD)!
5.Kui pinnad on krunditud,siis teha pind üle ML vahendiga,parimad tooted on siis Dinitrol ja Tectyl!
6.Ning kui pinnad üle tehtud ML vahendiga,siis viimasena katta põhjakaitse mastiksiga,parimad tooted on siis Dinitrol ja Tectyl!
7.Karpidesse kallata,ML vaha,või Movilit(kõige parema tulemuse saab,kui Movilit segada grafiitõli,või grafiitmäärdega,selline segu on väga hea roomamis ja kaitse omadustega,kui seda karpidesse panna,hakkab ta seal roomama,ning jätab koos Moviliga väga hea roostekindla kelme!)
Movilit on saada Prismadest,tootjaks on Rubikon MOVIL 5 EKSTRA,ning üks 0.5L pudel maksab 35 eeku! Lisan ka lingi: http://www.rubikon.spb.ru/index.php?mode=detail&id=102" onclick="window.open(this.href);return false;
Grafiitmääret on saada Erimelli poodidest,ning hinnaks on 2.5kg purgil 103 eeku!Lisan ka lingi: http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=5595" onclick="window.open(this.href);return false;
NB!PARIM PÕHJAKAITSE MASTIKSIKS ON KAUTŠUKI BAASIL,KUNA TALUB,VÄGA KÜLMA JA VÄGA SOOJA TEMPERATUURI,ON VASTUPIDAVAM TEELE PUISTAVATELE SOOLADELE,HAPETELE JA MUULE KEEMIALE,NING ON KULUMISKINDLAM,KUI BITUUMEN MASTIKS!
NB!TÖÖTLEMISE AJAL ON PAREM KUI PINNA TEMPERATUUR OLEKS VÕIMALIKULT SOE,SEST SIIS ON VAHENDITE NAKKUVUS PAREM!
NB!KÕIGE PAREM ON MASTIKSIT,ML JA MOVILIT PEALE KANDA KIVIKAITSEPÜSTOLIGA,KEL KOMPRESSOR KODUS OLEMAS,SOOVITAN SOOJALT OSTA KA KIVIKAITSEPÜSTOL,MIDA ON SAADA LAKI TÄNAVALT,POE NIMEKS ON KERTANA OÜ,ASUB KEMIFLORA MAJAS,NING PÜSS MAKSAB 230 EEGU RINGIS!
Loodan väga,et kellegil on sellest õpetusest kasu! :)

Lisan siis mõningaid vahendeid(tootja poolne link),mida kasutada(NEID VAHENDEID,PEAKS SAADA OLEMA IGAST,SUUREMAST AUTOTARVETE POEST!)
Korrosioonitõrje vahendid:
http://www.dinitrol.com/index.php?id=52&subcatid=8&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dinitrol.com/index.php?id=52&subcatid=9&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dinitrol.com/index.php?id=52&subcatid=10&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dinitrol.com/index.php?id=52&subcatid=11&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui millegist aru ei saanud,või tekkis küsimus,siis kirjutage,vastan esimesel võimalusel! :wink:

Kena päeva jätku! 8)
Kõike paremat soovides! :)

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 10:29
by Jarmo
Lamell kettaga on roostet natuke jama eemaldada kuna see sööb plekki kah. Kärgkettas on selle töö jaoks ideaalne. Eemaldb rooste kuid plekki õhemaks ei tee. Aga see vaid minu arvamus.

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 11:26
by Alfa Romeo 33
Jarmo wrote:Lamell kettaga on roostet natuke jama eemaldada kuna see sööb plekki kah. Kärgkettas on selle töö jaoks ideaalne. Eemaldb rooste kuid plekki õhemaks ei tee. Aga see vaid minu arvamus.


Tere,

Ma tõin välja,ainult ühe näite,et lamellketas eemaldab roostet paremini,kui traatketas. :wink:

Kõik õpetussõnad siia teemasse on teretulnud,ning mis vahendeid ka kasutada! :)

Kas seda kärgketast on ka ehituspoodidest saada,või kui ei siis kus kohast? :)

Ei pahanda,kui siia teemasse,veel töövahendeid kirja panete,sellepärast ma selle teema tegingi,ning ma ise kõiki vahendeid,siia kirja ei pannud! 8)

Kui teate effektiivsemaid tööriistu,siis andke aga siia teemasse teada! 8)



Kõike Paremat Soovides! 8)

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 12:55
by VML
:roll: no kärje all mõeldakse ilmselt nt 3M poolt pakkutavat lillat värvi kettakest mis on mõeldudki metalli puhastamiseks... samas on neid kärgi ka teistsuguseid... kärg ketta viga on vaid maksumus võrreldes lamell kettaga...

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 13:26
by E.T.
vabandan offtopi pärast aga ühegi tööriista viga ei ole hind - kui tegemist on kvaliteetse materjaliga, mis teeb oma etteantud ülesande paremini kui odavam samalaadne vahend.



PS! traatketas ei eemaldagi roostet rohkem kui lahtise rooste pinnapealse osa ja ülejäänud korrodeerunud metalli lööb lihtsalt läikima. pefektne vahend ajutiseks leevenduseks mis hiljemalt aasta pärast seda valusamalt pinna alt taas välja ilmub ja kogu kulutatud aja ja raha ära nullib.

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 15:06
by Alfa Romeo 33
E.T. wrote:vabandan offtopi pärast aga ühegi tööriista viga ei ole hind - kui tegemist on kvaliteetse materjaliga, mis teeb oma etteantud ülesande paremini kui odavam samalaadne vahend.

PS! traatketas ei eemaldagi roostet rohkem kui lahtise rooste pinnapealse osa ja ülejäänud korrodeerunud metalli lööb lihtsalt läikima. pefektne vahend ajutiseks leevenduseks mis hiljemalt aasta pärast seda valusamalt pinna alt taas välja ilmub ja kogu kulutatud aja ja raha ära nullib.


Sellise teemaga,tavaliselt offtopist ei pääse,nii et kütame aga hagu alla. :D

Aga nüüd ka teemasse tagasi,siis olen samal arvamusel,et parem teha ÜKS KORD,KUID HÄSTI,mitte mitu korda,ning s*tasti!

Kui tahad kallimate vahendite pealt kokku hoida,siis võib vabalt suurema rooste kõrvaldada traatkettaga,ning siis lamelli,või kärgkettaga üle teha,siis hoiad kallimaid vahendeid kokku,aga kindlasti ei tasu,teha tervet roostekohta traatkettaga,sest nagu eelpool mainitud,siis ta ei elimineeri roostet! :wink:

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 15:30
by Jarmo
Kärgkettast saab vist Oü Kertana´st Hinda ei oska kahjuks öelda.

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 17:11
by cyber
Neid saab igast ehituskaupade poest..:) ei maksa ka suurt midagi, mõnikümmend krooni. Enamjaolt need vist, mis drelli otsas käivad.
Jarmo wrote:Kärgkettast saab vist Oü Kertana´st Hinda ei oska kahjuks öelda.

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 17:32
by Alfa Romeo 33
cyber wrote:Neid saab igast ehituskaupade poest..:) ei maksa ka suurt midagi, mõnikümmend krooni. Enamjaolt need vist, mis drelli otsas käivad.
Jarmo wrote:Kärgkettast saab vist Oü Kertana´st Hinda ei oska kahjuks öelda.


Tegin väikest uurimust,ning Stokkeris on kärgketas olemas,isegi 3 mõõdus 125x13x22mm hinnaks on 155 eeku,teine ketas 150x13x13mm hinnaks on 156 eeku,ning kolmas 100x13x13mm hinnaks on 98 eeku,tootjaks on PFERD,ühesõnaga hind krõbe pole,aga kui kaua seda kasutada saab,see tähendab,et kas kulub kiiresti,ning mis mõõdus ketas parem on,kas 13mm või 22mm? :roll:

Pole selle kärjega ennem kokku puutunud,sellest ka küsimus. :P

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 19:10
by arturASE
Mul endalgi poes selline kärgketas olemas. Tootjaks on Tyrolit ja ketta enda andmed on LIHVKETAS 27GR 125*14*22,22 ja selline sõbrahind oleks minu poolt 140.- (lett 191.-)klubilistele. Seda saab siis Tartu Värvikeskusest, Ringtee 4



M.

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 19:13
by Jarmo
Kärje kulumine oleneb mis pinda sellega lasta. Viimati lasin ühelt tagatiivakaarelt 10mm paksust pahtlikihti maha.. siis ikka kulus. Suurusest: Ega erilist vahet pole kui suur ta on, mida suurem seda kauemaks jagub.

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 19:19
by spark
Alfa Romeo 33 wrote:Ning kui kellegil korrosioonitõrje kohta küsimusi,siis võin aidata õpetussõnadega,kuda teha,mis järjekorras teha,mis vahendeid kasutada jne! 8)
Ühesõnaga on teema mõte,ka teisi Alfiste õpetada,kes tahavad ise teha,kuid ei tea mis järjekorras,ning mis vahendeid kasutada! :)


kui ise teha ei saa ... pole kohta jne.

kas keegi teeb?

ja mis see kõik maksab?

keskmise alfa põhja tegemine ...

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 19:42
by Alfa Romeo 33
spark wrote:
Alfa Romeo 33 wrote:Ning kui kellegil korrosioonitõrje kohta küsimusi,siis võin aidata õpetussõnadega,kuda teha,mis järjekorras teha,mis vahendeid kasutada jne! 8)
Ühesõnaga on teema mõte,ka teisi Alfiste õpetada,kes tahavad ise teha,kuid ei tea mis järjekorras,ning mis vahendeid kasutada! :)
kui ise teha ei saa ... pole kohta jne.
kas keegi teeb?
ja mis see kõik maksab?
keskmise alfa põhja tegemine ...


Tere,

Tallinnas on sellised firmad nagu Termaki Autopark, http://www.termak.ee/ mis asub Kadaka tee 70b seal on hind 2600-5000 eeku,ning Lasnamäel Rust Stop http://www.ruststop.ee/ asub see,siis Kärberi 18,hind jääb seal vist kuskil 2500-5000 eegu kanti,kuid see oleneb kõik töö suurusest! :wink:

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 20:45
by inz164
tean mõlemat kohta



termakis saab kogeda veel nõukaaegset teenindust

läbi häda teevad ära ja vaielda saab iga pisiasja üle

mis korralikus servises loomulik tundud

ok ehk on täna olukord parem aga 3 aastat tagasi

sai nende servist lausa vihkama hakatud

kui aga aega vabalt käes siis saab

seal palju asju soodsalt tehtud 8)



kärberi töökotta olen üritanud 5-l korral minna aga

kunagi pole kedagi kohal, kuid tean paari autoomanikku

kes on seal tõrje teinud ja on rahul

mingi asjalik vene mees toimetab seal sinu inomarkaga

nagu olex tegu mosse või siksiga

ühesõnaga põhjalik töö 8)

Teen AR-tel keevituse,korrosioonitõrje ja poleerimise töid!

Posted: 30 Oct 2008, 23:05
by keremeister
meie teeme Tartus 1800.-...2500.- sõltuvalt kahjustatud kohtade hulgast ja ajakulust...