veiks wrote:Plaanidest:
põhjalikud keretööd koos üleni värvimisega, mõttes mõlgub ka EVO pakett.
veermik ja pidurid korda
40 dellorto asemele 45 või 48 muretseda, oleneb mis leida õnnestub
sisu taastada ja nahatada
praegu tahaks vahetamist saada roolilatt, starteri pendiks ja 2 rattalaagrit. Sama moodi ka käikukasti-difri õli, külmaga ei taha käigud hästi sisse minna.
Ei tahaks küll nüüd tujurikkuja olla, aga kogemust jagada küll:
- Raha kulub umbkaudu 75 tuhat kohalikku krooni.
Vähemalt mul kulus (tegelt mootori kap. on samuti selle hinna sees): keretööd, uus värv, uus sisu, kasti remont, uus sidur, kardaani remont, veermiku remont, uued tuled, esiklaas, uued keretihendid, uus sumbuti alates kolledest, rehvid jne
Kõik tööd, v.a. värvi ettev. + värv ja sadulsepatööd, tegin ise - kui lased teha, siis korruta see summa vähemalt kolmega.
- Kui 75el (või ka 33el) käigud, eriti teine sisse ei lähe, siis ei ole viga õlis, vaid kulunud sünkrodes, mis vahetatakse koos muhvidega. Seega kasti varuosad, miinimum, et käigud hästi lülituks - 5000.-. Lisaks laagrid, simmerid, puksid jne. + tööraha.
Kui lased raha eest kasti kusagil suvalises töökojas maha võtta, siis ei kuule muud, kui hala (see asub ju neile väga "erilises" kohas) ja küsivad jube palju raha. Mul nüüd ise tehes kulub juba pisut üle kahe tunni, teist samapalju pealepanekuks, seega, ei ole väga raske töö, lihtsalt peab oskama.
Õnneks on mitteisetegijatele olemas TRK Kalvo + meeskond, kes oskab seda tööd silmad-kinni teha (kõiki teisi 75t puudutavaid asju kindlasti ka), kuigi ta ei ole mingi odav kontor. (Järelikult, on hea... :icon_clap: )
- Paljudel 1,8 on pritse maha võetud ja karpad pandud, siiamaani pole aru saanud, miks. Boschi L-Jet oli ju üsna töö- ja lollikindel...Mul käib pritse siiani hästi, lisaboonuseks on odav tuunitavus ja -remonditavus.
- Mida pead silmas asisema piduri all? Kas Brembo kahekolvised alumiiniumsupportid ees ja ATE kahekolvised taga siis nõudlikku alfisti ei rahulda?
Minupoolest on need originaalid täitsa ok, piisas vaid uutest tihenditest-mansettidest-ketastest-klotsidest-voolikutest-torudest-peapumbast ja kõik on hästi. Isegi kässarit kannatab täitsa edukalt elustada, ilma, et peaks uue supporti ostma. Tross, muidugi, sai uus.
- kas latt on võimuga? Kui on, siis on see problemaatilisem...Pigem ma laseks remkomplekti kusagil paigaldada (tänapäeval päris paljud pakuvad teenust), kui kasutatud latt osta. Mina tegin mõlemat... :icon_censored:
- starteriga pole mingit probleemi, remonditav nagu iga teine.
- rattalaagritega samuti probleeme pole - lihtsalt vahetatavad (eriti esimene = 15 min.) ja suht odavad ka.
- See taga pagassi plastist punane serv, mis Sul valet tooni on (peaks ka kollane olema), on raskem juhtum. Kui mina omal ajal enda 75te taastasin, selgus, et uuena kollast enam ei toodeta. Pidin seetõttu kogu tuledekomplektiga punasele värvile üle minema...Kuidas praegu seis, ei tea.
- Tõsine komistuskivi on sel autol kardaan - pöörleb ta ju koos mootoriga max. 6000 pööret, seega balanss on väga oluline. Kuna mina lappisin ta kokku mitmest erinevast kardaanist (orignaalil oli ühel osal otsalaagri toetuspind hävinud), siis käis ta põhjanaabrite juures balanseerimises. (Eestis ei tehtud siis, praegu vist kah mitte; vähemalt kiire pöörde kardaane...)
Samuti kardaani muhvid, kõik kolm, soovitan kohe uued osta´ja enne balanssi külge panna + kardaani otsasilma laagrid vahetada + vahepukk uus osta.
Kui mõnigi neist pöörde pealt saba annab, kannatab kardaani tagaistmest välja kiskuda...mis ei ole vast hea.
- Üldkokkuvõtteks peab ütlema, et 75 on VÄGA RASKE ja kallis projektauto taastamiseks, võrreldes teiste, nö tavaliste autodega ja algajale, tegelikult, ei soovita...
Olen taastanud nii vanu jaguare, forde jms, aga teist sellist enda jaoks "vaeva" ei mäleta...Kõik see kast/sidur taga-kardaan mootori küljes, keeruline tagapidur, ootamatud tehnilised lahendused jne on ikka päris raske üle elada.
See ta, aga, minu jaoks praegu, kui kõik möödas, väga väärtuslikuks teebki.
Hiljuti sain proovida üht töössetulevat 69 Mustangi, alul tundus, et tegu on "ulmeautoga" - jube vääne, kiirendus, jõud jne. Aga asi oli lihtsalt selles, et ma polnud oma ALFAT juba hulka aega käima pannud - kui lõpuks panin, sain aru, et ford pole ikkagi SEE...(kuigi, ka sihuke võiks peres olla.. :icon_angel: ) Alfa juhitavus võrreldes selle mikide ikooniga on võrreldamatu - nagu kardil - ja jõudu on piisavalt ka pärast 100km/h saavutamist...siis, kui V8 351 vääne juba ammu lõppenud on...
Minu elukas: (praegu, muidugi, talvekorteris)
Pisut on rohkem juttu ka siin:
http://www.carrating.org/car.php?3171" onclick="window.open(this.href);return false;
Edu.
Küsimuste korral aitan alati.