Xenoni temaatiline jutunurk

#1
OFFTOPP



forgaadseik!



ärge kruvige omale siniseid silmi ette autole...

üle 5000 minnes muutub valgusviljakus aina kehvemaks...



üle 6000 ei ole pirn ise võimeline tootma ja 8000 jms suured numbrid saavutatakse valguse filtreerimisega... mille tulemusel algsest ideest TEE VALGUSTAMISEST jääb juba üsna vähe alles :!: :!: :!:



_





KANGUST ehk valgusviljakust mõõdetakse luumenites...

VÄRVUSTEMPERATUURI mõõdetakse kelvinites 4000, 5000, 6000K

mida suurem number seda LAHJEM valgus ehk vähem kandelaid ;)

ärge laske igasugu aftermarket tootjatel oma päid segi keerata suurte numbrite esitamisega.



NÄITEKS:

OEM Philips D2S is 3200lm bright (+/-450lm) and 4100K colortemp (0.380x 0.390y). (For comparison)

Philips 5000K D2S is 3100lm bright (+/-???lm) and 5000K colortemp.

Philips Ultinon D2S is 2400lm bright (+/-250lm) and 5800K colortemp (0.327X 0.312Y).



pikemalt lugemist näiteks:

http://faqlight.carpassion.info/hl-hid-bulbs.htm

Xenoni temaatiline jutunurk

#4
Parandage kui eksin:



HID lampe võib paigaldada autodele mis on toodetud 2000 või varem, soovituslikult luuptuledesse.



hilisematel peaks olema eelduseks pesurid ja automaatregulaator!?!?!



_





PS! paigaldades aftermarket pirne halogeeni reflektorile, ei saavutata kindlasti konkreetselt lõigatud joonega valgust ka luuptule puhul, seega olge kenad ja laske tuled reguleerida kuskil, kus selleks on oskused ja ärge kasutage varianti, keeran nii kaua ükes, kuni enam vahet pole märgata... see hajuv valgus on vastutulijate silmadele üsna jälgilt pimestav!

Xenoni temaatiline jutunurk

#6
:roll:



KÕIGIL HID-idel on nõutud automaatreguleerimine ja pesurid :!:



ts@nüüd jälle iga päev kaks tundi pimedasõitu teeb ja jätkuvalt kohtab ülepäeviti kedagi, kellel torkaks silmad välja-> iseregulaarumatud tuled pimestavad meie kuumaastikul mõnuga [sõidad rahumeeli, tuleb väike hüpekas ja hopp... liiga lähedal olev juht vastassuunavööndis ei näe mõnda aega mitte kottigi]



Täiesti maha keeratud tuledega on seesama probleem...
Tegelikult ma olen normaalne....

Xenoni temaatiline jutunurk

#7
pole mahakeeratud tuledaega nii hullu midagi, sest nad on tõesti all...sõbra Peogeot 607-l on automaatregull ja tehasexenon ja see automaatregull jääb meie muhklikel teedel reguleerimisega ikka tõsiselt hätta, ehk siis, kui on suurem lohk või muhk, siis see reguleerimine algab ca2 sekundit pärast olukorda...ei tea kast tal perses midagi aga nii see on...mõte siis selles, pimestavad, ka tehasetuled...aga pesurid täitsa olemas

Xenoni temaatiline jutunurk

#8
dr. TS



automaatregulaator ei suuda tegelikult igat hüpekat kompenseerida...

iga õhtu näen koduteel (lamavat) politseinikut alla ajades kuidas tuledevihk käib hops kõrgemal ära ;)



ESMASELT on automaatregulaator minule teadaolevalt loodud selleks, et kompenseerida laadimisest tulenevat autokere kreenivajumist ;)



_



peamine häda aftermarketiga on veidi kipakas paigutus luubi ja reflektori suhtes ning sellest tulenev ebaselge valguse äralõikamine ja tänu sellele on igal ajal liiga palju valgust taevatähtede poole näitamas.

Xenoni temaatiline jutunurk

#9
vaidleksin vastu natuke...alfa tulede puhul ei paranenud valgustus muffigi...ülespoole ka mitte(seina ääre ei täheldanud küll miskit)

Pigem on valgus kaugemal halogeenpirniga...kui mul peaks pirn või plokk ülesse ütlema, siis uut ei osta...panen halogeenid tagasi, sest need lihstalt näitasid paremini...

Pärast paigaldamist olin pehmeltöeldes pettunud nendes xenonites...rahast oli ka kahju, kuid las nad siis niikaua olla, kui kestavad

Xenoni temaatiline jutunurk

#10
kuna paigaldatud HID lahendus oli aftermarket, siis:



-



st juba uuena ei pruugi seal olla valgusviljakus sama mis D2S originaalidel, valgustemperatuuri pool võib isegi olla etteantud piires - samas tarbijal seda muuga kui silm mõõta paraku ei ole.



-



nii luup kui reflektor on vormitud vastavaks halogeenpirnile, seega ei maksagi oodata, et sinna algselt mitte kavandatud pirn annaks üleelusuuruse valguse teele.



-



kui võimalik on, siis kae ka palju on tolmu sadestunud luubile ja reflektorile aja jooksul... kui saab puhastada, siis võib teele langeva valguse määr kasvada veidi.

_



isegi eri tootjate D2S pirnid annavad erinevat valgust... on olnud kuulda vihaseid väljaütlemisi inimestelt kes oma roosakat jume omandavad autotehasest paigaldatud D2S välja vahetavad rahakotti säästvamate aftermarket tootjate vastu...



-

on liikumas ka võltsitud originaaltooteid, kus originaalist eristab vaid mõni märgis pirni kannal või ntx philipsi puhul valet värvi isolatsioon "return vire" peal ;)



mõõta ei ole originaali ja võltsingu vahet taas millegagi tavatarbijal... kui seal üldse on vahet.

-



xenonidega on paraku läinud elu sama rada mis LED lambikestega...

kuna nõudlus on, siis saab igasugu saasta tuua sisse ja müüa senimaani veel kasumiga...

kvaliteeti ei ole võimalik ostuhetkel kuidagi tuvastada silmaga vaadates ja hilisemaid pretensioone ei rahuldata (kui valgusviljakus tundub madal või ledikene kärssab numbrivalgustajana läbi kuu ajaga)



tulemuseks on palju pettunud ja vihaseid inimesi - kes süüdistavad tehnoloogiat kui sellist (mitte saastamüüjaid).



noh umbes sama keiss mis "halbade alfadega" - ostad odavalt, leiad, et ei toimi ja ründad tootjat (mitte eelmist omanikku või oma võimet maksta).

Xenoni temaatiline jutunurk

#11
ts wrote:KÕIGIL HID-idel on nõutud automaatreguleerimine ja pesurid :!:
Selle kohta on vist mingi määrus, mida ma hetkel otsida ei viitsi ja mis lubab mingitel juhtudel ka ilma. Vist oli midagi kuni 1998 esmaregatud autode kohta. Ilmselt selleks, et legaliseerida ka need varajased xenonid, mis tehasest juba ilma regulaatorite jms-ta tulid. Samas kasutatakse sedasama määrust ära inimeste poolt, kes panevad halogeenlaternasse xenoni ja arvavad, et neil on õigus... Nende kurvastuseks peaks küll ütlema, et tegelikult kaotab xenoni paigutamisega see latern E serdi (mis peab meil kasutatavatel laternatel olema). Seda sel põhjusel, et E sert anti justnimelt halogeenpirniga tekitatud valguse puhul. Gaaslahenduslampidele on omad reeglid ja tähistused.



Otsige siit..:P sertifitseerimise ja tähistamise reeglid on seal kusagil olemas. Need on need toredada E-reeglid, millele liikluseeskirjas, liiklusseaduses ja tehnonõuetes viidatakse



Sry for OT again... :oops:
Eesti Saabiklubi ja foorum

Xenoni temaatiline jutunurk

#12
E.T. wrote:ESMASELT on automaatregulaator minule teadaolevalt loodud selleks, et kompenseerida laadimisest tulenevat autokere kreenivajumist ;)


selleks on tulede regulaator :roll:



ja ma ei räähi mitte lamav-politseinik-nagu-kraaviperv-hüpekatest vaid tavalisest trammitee-ristumisega-sarnanev-teest-umbes-5cm-jõnksatus hüpekatest maanteel (Sinu poolt mainitud hüpekas tõstab autot nii palju, et tulesid sellisel ulatusel reguleerida ei ole võimalik-> need kukuksid välja lihtsalt) :roll:



parandage nüüd ming kui ma eksin aga kas mitte automaatreguleerimine ei toimi tasapinna nivoo muutmisega (ehk siis niikui nivoo muutub keeratakse ka tuled kas alla või ülespoole)



p.s. tulede regulaator minu käsutuses olevatel sõidukitel krutib tuled umbes poole sekundi jooksul nupuvajutusest ühest äärmusest teise



p.p.s. ksenoonid on jah enne 1998 lubatud ka ilma automaatregullita (aga kui TÜV punktis viitsitakse asjaga tegeleda, siis saab suht kärmelt selgeks kas need tuled ikka peavad seal olema :roll: )



SRY4OT :oops:
Tegelikult ma olen normaalne....

Xenoni temaatiline jutunurk

#13
ts wrote:
E.T. wrote:ESMASELT on automaatregulaator minule teadaolevalt loodud selleks, et kompenseerida laadimisest tulenevat autokere kreenivajumist ;)
selleks on tulede regulaator :roll:


automaatregulaator antud juhul siis ju...

st autonivooga tuledel ei ole eraldi nuppu - see oleks süsteemide dubleerimine, mis kaotaks autoregulaatori otstarbe.



lisaks on autosid mille HID reguleerimisel puhtast kuuskant võtmest ei aita vaid tuleb ka läbi kaabli anda accept uuele nivoole - vastasel korral auto kompenseerib isetegevuse oma autonivoo seadistustega koos järgmise käivitamisega ;)



-

kui ma eksin, siis targemad parandagu:

minu teada reguleerib nivoo end paika seisval masinal vastavalt kere kreenile ja iga künka / roopa peale sellist trikki ei korrata. vastasel korral oleks iga mäest ülessõit kindlustatud terava valguslaiguga nina all ja iga mäest laskumine tõstaks tuled piltlikult taevasse...

ei oma ka usku et pikiõõtsumist tulede abil proovitaks kompenseerida... antud osas peaks siiki teede kvaliteet olema see mis tagab ühtlase ja probleemideta sõidu...



vastasel korral suristaks tuled nagu hullud ees kogu aja ja need pisikesed plastrattad oleks seal ilmselt aastaga õhta?

_



siinkohal mina lõpetaks offtopi ja vabandaks selle tekkimise eest.

kui teema autor vajalikuks peab võime HID teema lahutada iseseisvaks mölanurgaks.

Xenoni temaatiline jutunurk

#14
Ot lõpetamiseks veel:




ECE Regulation 48 wrote:...vehicles must be equipped with headlamp self-levelling systems that sense the vehicle's degree of squat due to cargo load and road inclination, and automatically adjust the headlamps' vertical aim to keep the high-intensity portion of the beam below the horizon without any action required by the driver.


Inclination on 1:1-le tõlgitav "Kallak; kaldumine..."



seega :roll: on automaatse kõrgusregulaatori eesmärk hoida alati ja igas olukorras vertikaalne valgusviht teise liikleja horisondist madalamal

:roll:



2 sek reaktsioon seda nüüd küll ei taga...





Pooldaks teema splitti :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

Xenoni temaatiline jutunurk

#15
ts wrote:Pooldaks teema splitti :lol:
Vahel juhtub ka siin, et saab teemas püsida..:D :twisted:



Aga üldiselt jah, automaatne on ikka automaatne..:) Mitte mingit käsitsi regulli ei tohi seal olla. Üldiselt on just auto käivitamisel hästi näha, kaua ühest servast teise liigutamine aega võtab. Kui tuled süttivad, siis käiatakse üles-alla korra ja otsitakse see optimaalne ko ht uuesti. Sõidu ajal ei ole vaja aga nii pikka liigutust üldiselt teha. Seega saab kiiremini, ka üle lamava poolitsa sõites.
Eesti Saabiklubi ja foorum