AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#1
Kuna vaidlustes selgub tõde, siis paneks teile närimiseks ühe teema.



Autol läbisõit ca 167000km, üldiselt on koguaeg natuke rohkem õli võtnud, aga tänaseks on see kulu minu arust natuke liig ehk a la 7liitrit 11000km. Tiba palju?!

Üks viga on küljes ja plaan lähemal ajal korda teha ehk siis tagumise simmerlingi tihend lekib, aga ainult sellepärast ei tohiks ometi nii suur kulu olla.

2 x on juhtunud, et järsul pidurdamisel olen õlitulukese vilkuma saanud ja siis muidugi kohe ka õli peale valatud.



Kasutan õli Mobil Rally Formula 5W-40.



Pakutud diagnoosid järgmised:

TRK - mootor õhtal ehk siis hõre või ongi normaalne, et tallan ja põlebki mootoris kõik pihuks ja põrmuks.



Pilot - kompressioon ühtlane, kaob simmeka tihendi vahelt välja.. Väidetavalt oli kompressioon 6 (mis iganes see number näitab). Samuti soovitas Pilot minna kontrollima COd, et kui see korras, siis pole mootoril häda midagi.

Niih, nüüd info Pilotist (5 minutit peale selle teema postitust), et surveaste oli ikkagi 12 .:D :D



Variaator teeb ka külmast peast natuke häält. Jano arvates näitab see madalat survet motooris, mis on jälle jama.



Ühesõnaga, ma olen totaalses segaduses, et mida siis nüüd autoga peale hakata? Kust otsast ja mida remontida?



Emexisse ja Kuusakosisse viimise soovitusi tõsiselt ei võta :)))



Palun avaldage oma arvamust!



Tänud!



Külli

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#2
Emexi soovituse andjat ära usalda (sellenimelist firmat pole enam)



-



Kompressioon 6 on OLEMATU põhjusmõtteliselt (Dr TS kohe kopib siia vajaliku kompressiooni numbri kindlasti aga ilmselt võiks see olla üle 10 e ca 2x rohkem)



-



Kylli - sinu sõidustiil on naiselikult uimane - tallamisest on asi kaugel nagu planeet maa andromeda udukogust. tallamise tulemuse leidsid sa 2007 aasta sügisel Audrus muruplatsilt.



-



Õli võiks kallata ENNE kui tuluke sellest KORDUVALT märku annab!

Kui ei viitsi varrast vaadelda, siis tuleb tegeleda tagajärgedega paraku :(

-



CO peaks siiski paika ajama lambda... mitte kompressioon!



_



Vaheta mootor välja - ntx mõne Jano hoovis seisva vastu,

selle sõelaga õlikulu ära ei kao - ükskõik kui paksu õli sa ei kasutaks.

5w40 asemel 10w60 sisse kallates võib see kulu VEIDI langeda aga ära ei kao kindlasti!



-



pidasin 156 2.0 TS ja õlikulu oli 1L 10 000km kohta!



-



Külli, mis imelik hooldusvälp see 11 000 on? Alfa tõesti soovitas algul 30 000 välpa, siis kärpis selle 15 000 peale ja lõpuks soovitas 10 000.

11 000 pole ma enne kunagi kuulnud ja loodetavasti ei kuule ka tulevikus.





jne

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#4
E.T. wrote:Emexi soovituse andjat ära usalda (sellenimelist firmat pole enam)

-

Kompressioon 6 on OLEMATU põhjusmõtteliselt (Dr TS kohe kopib siia vajaliku kompressiooni numbri kindlasti aga ilmselt võiks see olla üle 10 e ca 2x rohkem)

-

Kylli - sinu sõidustiil on naiselikult uimane - tallamisest on asi kaugel nagu planeet maa andromeda udukogust. tallamise tulemuse leidsid sa 2007 aasta sügisel Audrus muruplatsilt.

-

Õli võiks kallata ENNE kui tuluke sellest KORDUVALT märku annab!
Kui ei viitsi varrast vaadelda, siis tuleb tegeleda tagajärgedega paraku :(
-

CO peaks siiski paika ajama lambda... mitte kompressioon!

_

Vaheta mootor välja - ntx mõne Jano hoovis seisva vastu,
selle sõelaga õlikulu ära ei kao - ükskõik kui paksu õli sa ei kasutaks.
5w40 asemel 10w60 sisse kallates võib see kulu VEIDI langeda aga ära ei kao kindlasti!

-

pidasin 156 2.0 TS ja õlikulu oli 1L 10 000km kohta!

-

Külli, mis imelik hooldusvälp see 11 000 on? Alfa tõesti soovitas algul 30 000 välpa, siis kärpis selle 15 000 peale ja lõpuks soovitas 10 000.
11 000 pole ma enne kunagi kuulnud ja loodetavasti ei kuule ka tulevikus.


jne


Eksole .. hehehehe

Kust sa selle KORDUVA märguande välja lugesid?? Jutt oli, et paaril korral on juhtunud ja siis sai kohe peale kallatud.

Kuule, kui sina auto peal oled, siis ei saagi tallamisest rääkida :twisted:

ja selle 11000 km välba tekkimise ajalugu peaks sul ka selge olema, nii et ma ei saa aru kommentaaridest.. :)

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#5
Luman wrote:
Tamps wrote:Niih, nüüd info Pilotist (5 minutit peale selle teema postitust), et surveaste oli ikkagi 12 .:D :D
Lihtsalt et tähte närida, siis ma arvan, et peeti siiski kompressiooni silmas, mitte surveastet. Surveaste üldiselt normaalse auto ekspluatatsiooni käigus ei muutu.




Närige, närige, peaasi, et kõhud täis ja meeled head :D

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#6
Luman wrote:
Tamps wrote:Niih, nüüd info Pilotist (5 minutit peale selle teema postitust), et surveaste oli ikkagi 12 .:D :D
Lihtsalt et tähte närida, siis ma arvan, et peeti siiski kompressiooni silmas, mitte surveastet. Surveaste üldiselt normaalse auto ekspluatatsiooni käigus ei muutu.




äkki on kolvigrupp lausa LÜHEMAKS jäänud?





_



mismõttes see kompressioon siis 6 pealt 12 peale kerkis?

liideti kõik 4 silindrit kokku, et tulemus ilusam paistaks või?



nõõd huvitab juba tõsiselt dr TS sõnavõtt kus oleks ka uue auto kompressioon kirjas (äkki sissetöödanud mootori oma suisa ületab seda juba)
Last edited by E.T. on 28 Nov 2008, 17:00, edited 1 time in total.

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#7
Kas mootor on alt ühtlaselt õline? Samas see 7l peaks parkimiskohale juba väikseid laike-loike tekitama. Kas seal kus masin seisab pole maas loiku?



Samas kui masin peaks kogu selle 7l läbi põletama, siis peaks taga ka aegajalt sinist viskama, kas tossab?



Kui kaua kulub sul 11000km läbimiseks? Kui masin ikka enamuse ajast liikumises, siis peab ta selle põletama läbi, muidu on variant, et tilgub kõik välja. Mu vanal oli enne klapikambrikaante vahetust ka päris asjalik õlikulu. aga kui linnas foori taga seisid, siis vahest viskas ikka sellise rammusa õlikärsaka ka salongi sisse.



Tegelt dilemma- kui teha simmer korda, kaua siis kestab, st kaua saaled on olnud ebapiisva õlisurve käes? Järgmisena nemad. Teistpidi- vahetada simmer ja klapisääre tihendid ja võib-olla kestab veel kaua.







Aga ma pole ka remondimees, aind targutan siin
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#8
bnd wrote:Kas mootor on alt ühtlaselt õline? Samas see 7l peaks parkimiskohale juba väikseid laike-loike tekitama. Kas seal kus masin seisab pole maas loiku?

Samas kui masin peaks kogu selle 7l läbi põletama, siis peaks taga ka aegajalt sinist viskama, kas tossab?

Kui kaua kulub sul 11000km läbimiseks? Kui masin ikka enamuse ajast liikumises, siis peab ta selle põletama läbi, muidu on variant, et tilgub kõik välja. Mu vanal oli enne klapikambrikaante vahetust ka päris asjalik õlikulu. aga kui linnas foori taga seisid, siis vahest viskas ikka sellise rammusa õlikärsaka ka salongi sisse.

Tegelt dilemma- kui teha simmer korda, kaua siis kestab, st kaua saaled on olnud ebapiisva õlisurve käes? Järgmisena nemad. Teistpidi- vahetada simmer ja klapisääre tihendid ja võib-olla kestab veel kaua.



Aga ma pole ka remondimees, aind targutan siin




kui näiteks pool lekib ja pool põleb, siis saab kat tossu elimineerimisega kenasti hakkama ja pole lootust pihta saanud WWII hävitajana lennelda ringi



kaanetihendid lekivad väljapoole ja kärsakas tekib kumal kollektril

sisemise kaoga peaks kärsakas selja taha ikka jääma ja simmer ei leki kuumale kollele ju...





samas ka miski aastaga lekkida 3-4 liitrit õli PÕHJAPLASTILE ei jäta ka ruumi LOIGU tekkeks ju ?



puhas asjaarmastajast teoreetik nagu ma olen...
Last edited by E.T. on 28 Nov 2008, 17:08, edited 1 time in total.

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#9
bnd wrote:Kas mootor on alt ühtlaselt õline? Samas see 7l peaks parkimiskohale juba väikseid laike-loike tekitama. Kas seal kus masin seisab pole maas loiku?

Samas kui masin peaks kogu selle 7l läbi põletama, siis peaks taga ka aegajalt sinist viskama, kas tossab?

Kui kaua kulub sul 11000km läbimiseks? Kui masin ikka enamuse ajast liikumises, siis peab ta selle põletama läbi, muidu on variant, et tilgub kõik välja. Mu vanal oli enne klapikambrikaante vahetust ka päris asjalik õlikulu. aga kui linnas foori taga seisid, siis vahest viskas ikka sellise rammusa õlikärsaka ka salongi sisse.

Tegelt dilemma- kui teha simmer korda, kaua siis kestab, st kaua saaled on olnud ebapiisva õlisurve käes? Järgmisena nemad. Teistpidi- vahetada simmer ja klapisääre tihendid ja võib-olla kestab veel kaua.



Aga ma pole ka remondimees, aind targutan siin


Mootor on õline ainult alt ja mitte väga hullusti. Kallaku peal seistes (nina ülespoole) on jätnud laigu maha, muidu ei jää mingit märki. Sinist tossu tagant ei tule. Rihmavahetusega pakuti ka klapikambrikaane tihendi vahetust ka klapisääre tihendite vahetust.

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#14
Simmerling võib lasta välja suht palju. Kui kolvide rõngad on ära kulunud võib õli tasakesi põleda koos seguga, samuti klapisääre tihdenditega. Alguseks vahetaks simmerlingi (sitt töö küll), kui ei aita siis tõenäoliselt on asi alfasüdamega mis tahab tõsisemast kirurgilist abi.



Klapikaane tihend võib lekida tõenäoliselt ka. Endal oli sama mure et sõidu ajal kui mootor kuumaks läheb haises kõvasti põleva õli moodi. Kaant sai õlivahetusel maha võetud ja korralikult germeetikuga tagasi paigaldatud. Samuti puhastasin mootori esiotsa mis oli aastatega päris õline. ET mainis õieti et haiseb õli mis tilgub kuuma kollektori peale. Peale sellist remonti lõhn praktiliselt kadus, kuid mõnikord tekib jälle. Kuna õlikulu ei vähenenud suurt midagi kahtlen et simmer laseb läbi ka.

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)

#15
156 mootori õlisöömine on klapisääre tihendites - õigemini nende kinnituse puudumises. ca 120 pealt loobuvad nad korralikult kinni olemast.



Windorfist mulle kord nii seletati, et need peaks sinna lausa liimima..
Noh eks neid 155 mudeleid mõned on. Mõnede arust liiga mitu. Vähem kui TS -il. Lootust on.