::itpnt::
eeldatavasti on jutt EGR klapist
Lisaks sellele on seal veel ka gaasisiiber, mis võiks klappi meenutada aga...
EGR on selline jubenõmevastik asi, mis "tavaliselt" ei tööta ja mille ainus funktsioon on mootori töö pärssimine (on ju EGR lühend väljendist
Eriti GRRRRR)
Tegelikult siis Exhaust Gas Recirculation ning selle eesmärk on vähendada väljaheitegaase (lämmastikoksiide) juhtides osa väljalaskegaasidest tagasi sisselasketrakti ning uuesti põletada.
keskkonnakasulikkus on selles, et kuna väljaheitegaasid on soojad, siis võimaldab see ka tõsta silindritemperatuuri pluss siis muidugi see, et heitgaasidesse võibolla jäänud põlevad osakesed põletatakse siiski ära.
miks see on halb? põhimõtteliselt tähendab see mootori jaoks seda, et puhta ja külma õhu asemel tuleb põletada mingis osas juba vingusegust ja sooja õhku-> see omakorda viib selleni, et mootoril täisvõimsusel ei ole nii palju jõudu kui võimalik ning tühikäigul ja madalatel pööretel pole võimalik ideaalilähedast segu saavutada, mistõttu mootori lonkab.
Seetõttu siis on kogu EGR-i too juhitav ECU kaudu (teatud koormusel, kiirusel, temperatuuril jne) Kuna aga klapp ise on ... nooh nagu klapid ikka, siis tihtipeale tähendab selle klapikese suremine (või veiderdamine) õudsat nööki auto käitumisele (vahepeal sureb, pole jõudu, kiirendamisel lõigatakse nagu noaga jms)
Ning kuna enamik ECU toimetamisest on sellega seotud, siis sädesüütega mootoril ei õnnestu seda lihtsate meetoditega eemaldada
ehk siis tavaliselt ei aita see, et topid avad kinni, pistik lahti ja ongi kõik
asukoht 2,0 mootoril peaks olema vist otse gaasisiibri all :icon_shifty: ei ole kunagi huvi tundnud ausaltöeldes
Tegelikult ma olen normaalne....