Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#166
kas õli lahkub sissepoole või väljapoole mootorit?

Kui sissepoole, siis on Sul ilmselt kat umbes ning tegelikult ei teeks paha klapi ja kolvimajandust kontrollida :roll: (ehk siis surved üle mõõta ja sealt juba edasi toimetada) ega seal rohkem kohti pole, kustkohast õli mootorisse satub (kui juba karterituulutusest tuleks, siis ...)- muidugi kui ÜV käes on, siis ei ole kati kapitaalne ummistumine eriti loogiline...

Igatahes- enne seda, kui hakkad mootorit vahetama proovi selgeks saada, mis Sul seal tegelikult häda on (kui kalab mingisugune lihtne asi, siis tambid selle raha tühja... kui kalab midagi juhtimises või andurites, siis ei päästa ka mootori vahetus miskit- kehva minek madalatel pööretel ning õlikulu ei pea olema seotud)

Kahese mootori pealepanek tähendab rihmavahetust pluss osaliselt elektroonika vahetamist - küll aga tasuks arvestada, et kui mootorid on korras, siis see vahe (mõni kW) ei ole tuntav mujal kui rihmavahetuse juures

P.S. ma ei ole täiesti kindel kuid GTV vist kasutab 1,8 mahu puhul vaid CF2 mootorit (s.t. võib juhtuda, et ECU jääb kahese mootoriga veidi hätta- võibolla aga mitte)

P.P.S. mootoriremondiks vajalikke tükke peaks ilusti leidma (küsimus on pigem siiski selles kui palju need maksavad :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#167
Rõhkude mõõtmine ei pruugi samas alati paljastada õlirõngaste seisukorda... kahjuks.
Samuti mitte lekkivaid sääretihendeid... (ega logiseivaid juhtpukse)...

Siit tekib ka küsimus, miks autoomanik ei taha vahetada mootorit samasuguse vastu, siis poleks mingit vaeva ega valu andurite jms kräpiga... plug and play!

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#168
:icon_angel:

kui rõhud on korras ja õli kaob sissepoole mootorit, siis mis võiks veel vigane olla... :icon_think: aa - õige :mrgreen:

kui rõhud on paigast siis... jne jne jne

Igal juhul tasub enne selgitada välja mis täpselt autol häda on ja alles siis hakata uue/vana mootori peale mõtlema

mis seal salata- kasutatud mootori paigaldamine on tõenäoliselt kulukam, kui olemasoleva mootori remont... kui peamiseks probleemi allikaks on näiteks tahm või paigast ära olev tihend klappide regioonis siis oleks suhteliselt nõme auto 600 rahaga ära müüa ning mõnituhat raha lisada, et alustada uuesti autoga, mille ajalugu on teadmata ... või siis osta omale mitmesaja rahaga mootor, vahetada rihmad jms ära ning avastada, et tegelik jõu kadumise põhjus on selles, et lamda anduril on mass vigane vms :roll:

P.S. ma kahtlustan, et kui auto võtab tõsiselt õli ning liigub nagu 1,4 diisel, siis mõnituhat raha on suhteliselt ebareaalne :grandpa: - kuigi ideena võib tunduda väga lilleline, et võtan ja müün ja ostan ja sõidan aasta siis tegelikult kahtlustaks, et poolvigase GTV müük on veel hullem nöök kui korraliku GTV ost :reading:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#169
Noh - Tampsil olid ka rõhud mõõdetud Pilotis, kõik oli justkui paigas, aga õli läks müstilisel kombel muhedalt... (ei oska kahtlustada, et seal ei osataks mõõta vms).

Üldse on jube hea internetis siin pläkutada teoreetilisi teadmisi nagu ikka ;)
Lambdaviga ei tekita õlikulu
Õlikulu võib aga lõpeks kati ää ummistada kl ja põhjustada lämbumist masinal / umbes kat aga ei pea tingimata CO-d paigast ajama mida ÜV-l möödetakse ;)
Lämbumist ja minekupuudust võib põhjustada ka poolsurnud õhukulu mõõtja...

TS kle - kas sel GTV-l mingi veamälu ka eksisteerib mida normaalselt lugeda saab?
(mai pea silmas mingit jubedat STASI stiilis vilgukoodi)

jne

NB! Huvitav kas pilot-st peale hinnagu, et liigub nagu katkine berlingo saaks ka mingit hinnangut sellise liikumise põhjustele küsida? (st küsida saaks kindlasti aga kas auto omanik seda kasutada tahaks?).

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#170
nagu olen juba mitu korda maininud- kehv minek ja õlikulu ei pruugi kohe automaatseelt olla omavahel seotud

Ja puhtalt kehva mineku peale pakkumisi teha on kõige lihtsam näiteks selliselt, et
teoretiseerides on probleem umbes katis, mis on põhjustatud mustadest klapipesadest, mis ühtlasi tekitavad ka õlikulu :roll: ning annavad omakorda natuke juurde kehvale minekule madalatel pööretel (kuna ei käi nagu kellavärk)
Samuti saab paratamatult õliga kaetud ka lamda mis omakorda võimelndab kehva minekut ning hakkab segu rikkamakas keerama ja nii edasi....

Küll AGA ei pruugi see olla sellest- võibolla on mootor hõre ning mõlemad probleemid on tingitud sellest... võibolla lekib õli siiski väljapoole aga piisavalt vähe, et seda mitte märgata (pool liitrit 2000 peale on kontrollitud- puhta õli puhul ei ole leket lihtne märgata, kui see on mootori tagaservas) ning jõu kadumine on seotud kehvalt töötava EGR-iga... võibolla mitte

Diagnostika on usutavasti tehtud :roll: ja arvatavasti näitas nulli- s.t. viga on mehhaaniline :roll: 1,8 kui ma ei eksi, tuli 98 ning peaks olema CF2 ning peaks M1.5.5 peal töötama (ehk siis diagnostika näitab niipalju, kui võimalik)
Poolsurnud õhulugeja oleks loetav olnud

ILMA mootorit natukenegi lahti võtmata on täiesti võimatu öelda kuhu õli kaob ja mis selle parandamine maksma võiks minna :wink: äärmsiel juhul saaks ehk kaameraga piiluda :roll:

Nii- ja nüüd lõpetame selle teoretiseerimise võõras autoteemas (jälle) :-)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#173
Oh sa kurat. Olen netist mõned päevad eemal ja elu keeb.
Kat. pidavat puhas olema. Eelmisel sügisel suurema tegemise juures, kisti Pilotis maha, uuriti ja öeldi, et pole umbes ega midagi. Kompressioon olevat ka normide piires. Sinist tagant ei viska. Läbisõit, niipalju kui seda uskuda, on sinna ~100100 km kanti näidiku järgi. Õhukululugeja läks eelmine sügis vahetusse - juttude järgi oli Opel Astra 1.7 diisli oma seal peal. Vahetasime ära. Sisselaske kollektor oli mingi Mäkaiveri käes olnud - polte oli ette keeratud, arvatavasti lekete peatamiseks jms. Vahetasime ära. ÜV läbis ilusti, Näitajad ja asjad on paigas. Kui kati. all polnud, liikus samamoodi.
Praegu on sihuke tunne, et kallan aga rõõmsalt õli peale ja vaatan mujale. Kõige kurvem on jah see, et mõne väikese 50kw linnapunniga on sõidurõõmu rohkem, kui praeguse Alfaga. Kui keegi tahab kokku saada, vaadata ja kuulata või mõne vitsaga ümber auto sõjatantsu teha, siis olen kõikidele pakkumistele avatud.

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#174
natuke off topic, aga ma ei saa mainimatta jätta, et kw ei tee veel sõiduröömu, suurema osa rõõmust annab kaalu ja võimsuse suhe ja mina kui vanakooli pillida austaja võin lisada, et vanemate masinatega liigun igapäevaselt just sellepärast, kuna neil pole isegi võimsuse ja kaalu suhat vaja tagaajada, vaid lihtsalt on fun, ning seda isegi aastaringselt sõites - no lihtsalt meeldib mulle kui on lahe sõita, ehk mitte auto ei sõida, vaid sina sõidad autoga.
Aga, teemasse ka, mitte et ma mingi spets oleks, aga kaasaaegsele masinale mingi muu moto peale aretamine võib osutuda k.eppiks kuubis, isegi kui teoorias kõik paigas tundub olevat, seega näen ma siin kahte loogilist ja ka rahakoti sõbraliku varjanti: kas uurida mida annab korrastada käes oleval isendil, või vana müüki ja uus asemele, või veel lihtsam varjant on gtv mõnele tuttavale tütarlapsele kinkida/müüa (see ju niikuinii naiste auto :D ) ja endale midagi tummisemat hankida

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#175
supp kirjutas:...gtv mõnele tuttavale tütarlapsele kinkida/müüa (see ju niikuinii naiste auto :D ) ja endale midagi tummisemat hankida
Pilt
Pilt
Pilt
. Ideaalis oleks tummisem 3l V6 GTV, aga ilmselgelt oleks selle ostmine Eestist korralik enesepetmine. Ükskord osutus mulle võimalus sõita kasutaja heavy GTV`ga, kui ta oli sina suured summad matnud ja masin tiksus nagu kellavärk. Unustamatu kogemus.

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#176
Täna põkkus minu tagumise stange nurgaga suur kollane reisibuss. Sikupilli keskuse juures, Tartu mnt`l siis. Paras ooper oli selle juhiga. Pakkus mulle 50€ ja siis 100€ jutuga, et stangel ainult värv maas. Hilisem oli veel suurem ooper, kuna tüüp oli lätlane ja rääkis vaid vene keelt ja mina ei saanud muffigi aru. Õnneks sain paberile tema andmed, joonise, mis juhtus ja selgituse, mis lõppeb sõnadega "olen süüdi" ja allkiri on all.
Fakk, esimene selline kogemus ja kohe ikka korralik segadus.

Eks nüüd saab ajusid ragistada, et kuhu minna ja mida teha.

P.S. Alfa tagastange on päris tugev, tükke ei tulnud :icon_thumbup:

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#177
Update.
Täna käisin oma masinat ära toomas. Töökojaks oli Autokliinik OÜ. Tagumine stange, tagatiib ja eelnevalt kriimuline juhiuks (selle eest maksin natukene ise) on väga hästi ära tehtud. Arvasin, et vastu võtab mind korralik puzzle, aga värvierinevuseid pole nähagi. Kui tulevikus mõnd kere- või värvitööd vaja teha, siis kindel minek just sinna. Kellel kindlustuse teema ja võimalik too töökoda valida, siis :icon_thumbup:

Alfa Romeo GTV 1.8, -erik-

#179
Targemate mõtteid teemal koputused esisillas oleks tere tulnud. Vahetasin täna omale naastud alla. Ja peale seda on esisillas mingi krdi koputamine (mitte kolks, aga just koputamine). Otse sõites on suht vaikne, paremale pöörates läheb asi suht hulluks, vasakule pöörates ei täheldanud peaaegu üldse. Täielik faking müstika.
cron