164 ABS kaitse

#1
:icon_hi:

oskab keegi ehk kiirelt peast (või EPER-ist, millele endal ligipääs hetkel puudub) öelda kus :icon_censored: asub 164 Superi ABS-i kaitse :?:

tean raudselt, et olen seda näinud aga... :icon_wtf: enam ei leia (ei armatuuri alt ega pealt... ega seest... ega pagassist... ega kapoti alt... vanal oli see tõstetud koos releega kindalaeka kõrvale... minu omal seda seal ei ole... manual annab ainsaks viiteks selle, et see üks on kuskil aku ja relee vahel...)

:icon_think: mis :evil: pärast on vaja kaitsmed mööda autot laiali puistata (inseneri mõttemaailm: siia paneme terve hunniku kaitsmeid, sinna viskame veel peotäie, siis veel paar aku juurde, siis veel mõni kapoti alla ja siis need paar tükki, mis kõige rohkem jama tekitavad peidame niimoodi ära, et väljaspool tehast neid keegi ei leia)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ABS kaitse

#3
VML wrote:peaks olema kõrvalistuja poolses armaturi otsas...vähemalt 24v-isendil näitab seal asuvat... seal käib see kaan maha kindalaeka kõrvalt...
:icon_wtf:

huvitav, kas ma olen pimedaks jäänud :? või on keegi selle kaitsme sealt ära nihutanud.

Kuna I põlve omal see seal oli, siis ka sinnapoole kiikasin... :icon_wtf: vaatan õhtul uuesti (võibolla on see siis mingi katte all/kuskil releet kaugemal peidus :? )

Tänud vastamast igatahes :icon_hi:

P.S. kui selle jamaga ühelepoole saan, siis kirjutan/joonistan siia ka ABS-i diagnostika õpetuse (ehk läheb kellelgi vaja)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ABS kaitse

#4
no vaatasin ka enda autol selle üle ja ei leidnud ka sealt seda kaitset...-samas sellel on abs-kontrol üksus ju pumba küljes, seega ega kaitse mitte ka seal pumba peal pold? selle musta plastikkatte all...?

164 ABS kaitse

#5
:oops: :oops: :oops:

:mrgreen:

muidugi-> :icon_clap: kas pumba küljes või siis armatuuri all rooli kõrval pisikeses karbikeses (ei meenu hetkel kummal autol kumbapidi oli :oops: )

:mrgreen:

Müüa mälu-> vähekasutatud ning peaaegu nagu uus :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ABS kaitse

#7
Milleks seda kaitset vaja leida on?
Kui ABS-i tuli põleb, siis ikka anduri või pumba viga, mitte kaitsme.

(kuigi, jah, kui kaitse (ntx. ringrajal) välja võtta, siis hakkab kah tuli põlema,sest ABS-i aju tavaliselt ei kaitsta...)

164 ABS kaitse

#8
:roll:

kuna tuli võttis kätte ja läks "lambist" põlema (lihtsalt seistes) ja jääb põlema kohe (mitte ei hakka põlema siis, kui auto saavutab jalakäija kiiruse...) julgeks siiski panustada esmalt kaitsmele või kuskil toimuvale massirahutusele.
Pumba puhul eelneb sellele pea alati mingi aeg, kus tuli põleb vahepeal ning anduri viga kustutatakse uuel käivitamisel (ehk siis viga loetakse uuesti alles siis, kui auto liigub).

kehvemal juhul on muidugi tegu mõne sissepõlenud solenoidiga :(

Kuna 164TS pump on pehmelt öeldes ilgelt nõmeda koha peal, siis pole sinna veel vaatama jõudnud (armatuurist seda kaitset siiski ei leidnud).
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ABS kaitse

#9
ts wrote::roll:

anduri viga kustutatakse uuel käivitamisel (ehk siis viga loetakse uuesti alles siis, kui auto liigub).
Kui ikka kusagilt ühendus katkenud, saab arvuti sellest kohe aru ja ei peagi liikuma...

Aga lihtne diagnostikatester ehk abiks ja saab juba õiges suunas edasi tegutseda?

164 ABS kaitse

#10
Kui ikka kusagilt ühendus katkenud, saab arvuti sellest kohe aru ja ei peagi liikuma...
ühendus oleks pidanud sel juhul katkema seisval autol ... tavaliselt aga seda ei juhtu :roll: (v.a. üks kord, kus signa +juhe lihtsalt täiesti arusaamatul kombel ära oksüdeerus :roll: ainus oksüdeerunud juhe kogu autos... ja selle asukoht on kah selline, et sinna ei tule ei vett ega vilet peale :D )

Igatahes on vanadel ABS-i ajudel sisseehitatud testfunktsioon (mis minu omal ei vaevu hetkel reageerima-> seega isegi kui Pilotisse diagnosti minna saab tulemuseks 99% tõenäosusega "No power supply" )

Kaitse asukohta on aga hea teada- saab vähemalt reseti teha ja vaadata millise kiirusega (ja kas üldse) viga tagasi kallale tuleb
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ABS kaitse

#11
88% põlemahakkavatest ABS-i tuledest, mis minu juuresolekul korda on saanud, on olnud põhjuseks üks (või ka rohkem) anduritest. (kõikidel automarkidel, vahet ei ole)
7% juhtudest on viga olnud ABS-i plokis. (saksa autod põhiliselt (Bosch!; eksole, nagu Alfalgi), japsidel vähem, aga juhtub ka)
4%-l juhtudest on võru ise vigane olnud. (rohkem japside teema, pooltelg roostetab "paksuks" ja lõhub võru, pigem ka vanade autode probleem)
1% ABS-i ajus.
0% kaitsmes.
Statistika põhineb umbes paari-kolmesajal autol ja põhja Eesti piirkonnas, mujal võib olla erinev.
Kas tuli hakkab põlema seistes, käies või ka joostes, pole remontimise seisukohast oluline... :icon_wave:
Sellepärast küsisingi kaitsme kohta...

Pilotisse diagnosti? Kas tal tavaline OBD-2 ei olegi?

164 ABS kaitse

#12
Stihl wrote:Pilotisse diagnosti? Kas tal tavaline OBD-2 ei olegi?
:roll: Nõup :roll:

Marelli multitestri teema või DTC läbi vilgutamise ainult (vilgutamist aga ei saa kohe mitte toimima- seega ei saa ka multitester sealt tõenäoliselt midagi kätte)

Andurite kontroll on kah omamoodi :roll: tore selle auto juures- tagumiste andurite kontrolliks peab vist aju kontakte kasutama :mrgreen:

EDIT: tegelikult on mul ABS-sist suht savi :mrgreen: aga ...
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ABS kaitse

#13
tagumise anduri juhtmepistikud tulevad ju 1 aku kõrvale, teine sinna kus vähemalt peaks alarmi kobakas olema /pensuluuk on seal kindlasti... et 15 minutit testriga tööd ja peaks selge olema kas on andurid vigased.

164 ABS kaitse

#14
ts wrote: tagumiste andurite kontrolliks peab vist aju kontakte kasutama :mrgreen:
Mis ei ole üldse paha mõte, aju saab ju kusagilt istmealt lihtsamini kätte ja kui skeem on olemas, no problems...
Takistused nuhib vast kah kusagilt välja.

164 ABS kaitse

#15
:icon_thumbup:

Parandaks-> teoorias tuleb üks pistik aku alla ja teine pasuna juurde [ma olen isegi näinud 164-a, millel need olid toodud välja tagavararatta süvendis olevatesse pesadesse, praktikas aga ma ei tea kuhu miu autol need pistikud pistetud on...

Ise kahtlustan, et keegi on nee kunagi mingil põhjusel kuhugi ülespoole ära viinud :roll: igatahes ei ole selle asukohta (ja asukoha muutmise põhjust) veel suutnud tuvastada (mu autol on üldse "pisikesed" komponentide paigutusraskused- huvitaval kombel oli ka esimesel 164-l nii mõnigi asi viidud huvitavasse kohta. Esimese puhul oli küll asi seotud gaasiseadmega) :wink:

Parim näide komponentide puhul on see, et kuigi 164TS tuli tehasest välja vooliku vahele klammerdatava bensufiltriga on minu omal poltidega filter, mille asukoht ei ole teps mitte see, mis sellel skeemi järgi peaks olema.
Tõenäoliselt jäid need pistikud mingi aeg tagasi kellelegi ette ning tõsteti "ajutiselt" eest ära ... siis pandi vaibad tagasi ja BINGO... 164 pagassivaiba eemaldamine ei ole just kõige lõbusam tegevus :wink:

P.S. jah-> aju kontaktiskeem on olemas :wink: Ühtlasi saab niimoodi ka reseti ära teha 8)
Tegelikult ma olen normaalne....