#5
by E.T.
ok vabatõlge soome alfacup reeglitest - keelelist ilu taga ajamata olen süüvinud vaid sisusse.
ALFACUP
Alfacupi arvestust peetakse iga rajapäevaga koos. 1 ring üksi rajal, lendstardiga, tänavakasutusse mõeldus rehvidega.
RAJAL SÕITMISE ÕIGUS
Rajapäevad on mõeldud vaid liikmetele (soome alfa romeo klubi). Liige saab sõiduõiguse makstes ära rajamaksu. Liikme autoga võivad sõita tutvumise eesmärgil ka teised isikud, autoomaniku nõusolekul. Autojuhil peab olema vajadusel ette näidata KEHTIV b-kat juhiluba. Rajal peab kasutama kiivrit - v.a. aeglase tutvumisringi jooksul, mille eesmärk on rahuliku kiirusega tutvuda rajaga.
RAJAMAKS
Rajamaks on autopõhine. Rajamaks tasutakse võistluse organisaatorile või tema poolt määratud isiku kätte. Liikmekaardi esitamine on soovituslik kiirendmaks maksmisprotsessi. Liikmekaarti omavad liikmemaksu tasunud isikud. KUi liikmel ei ole liikmekaarti kaasas, kontrollitakse liikmeks kuulumist kas paberkandjalt või klubi veebikeskkonnast.
AUTOMARK
Rajaüritus on mõeldud Alfa Romeo marki autodele. Klubiliige või tema pereliige võib rajal sõita ka teist marki autoga. Juhul kui rajal tekib "tropp" on ürituse organisaatoril õigus esmajärjekorras rajalt maha kutsuda mitte Alfa Romeo marki autod.
AUTO SÕIDUKÕLBULIKKUS
Auto seisukord ja väljalaske hääl peavad vastama tänavaliikluses kehtestatud normidele. Radadel võib olla erinevaid piiranguid 95-97dB mida võidakse kohapeal mõõta.
Autol peab olema kehtiv liikluskindlustus.
___
CLUB ALFA ROMEO FINLAND ÜLDISED REEGLID
1 Üldine
1.1 Eesmärk on välja selgitada kiireim Alfa ROmeo juht.
1.2 Võistlussarjast võib osa võtta Club Alfa Romeo Finland liige, Alfa Romeo marki autoga, mida omab ta ise või tema perekond (leibkond).
1.3 Eesmärk on käituda härrasmehelikult. Eeldame, et juht teab mis klassis ta sõidab ja annab sellest teada registreerudes. Vajadusel (palve peale) määravad juhatuse liikmed klassi. Juhatuse liimeid ei tohi teadlikult eksitada ja küsimustele tuleb vastata ausalt. Kui hooaja kestel selgub, et juht sõidab ekslikult Alfa klassis, siis tema punktitulemus nullitakse, kui ei suudeta veenvalt tõestada, et eksituse on teinud juhatuse liige, millisel juhul tulemused ja punktid arvutatakse keset hooaega uuesti.
1.4 Kõik autod peavad olema läbinud TÜV ning olema kindlustatud, ehk täielikult tänavaliikluseks legaalsed. Samas ei pea auto olema ARK-s registreeritud )arvel).
1.5 Autod jagatakse kahte klassi. Alfa-klassi ja Romeo-klassi. Klasside jagunevad järgnevalt: Alfa-klass on stock tänavaautodele ja Romeo-klass on kiirematele ja tehniliselt edasiarendatud / järeleaidatud autodele.
1.6 Kes võib end üles anda Romeo-klassi:
1.7 Kahe jörjestikuse Alfa-klassi võitja peab siirduma ROmeo-klassi. Kehtib vaid sama auto, juhi kombinatsiooni puhul.
1.8 Klasside vahelisel punkte ei liigutata.
1.8.1 Kui autot täiustatakse tehniliselt keset võistlushooaega jäävad juba teenitud Alfa-klassi ja uued teenitud punktid siirduvad Romeo-klassi.
1.8.2 Miski ei takista samal isikul osalemast erinevate autodega (mitme autoga).
1.9 Kui oled juba sõitnud Romeo-klassis, siis Alfa-klassi tagasi enam ei pääse. Kehtib vaid juht ja auto kombinatsioonide kohta.
1.10 Alusvankri seadistamine, parendamine ei määra auto klassi.
1.11 Rehvidena tuleb kasutada mõlemas klassis tänavaliikluseks loodud rehve, millel peab olema E või DOT markeering. SLIKID ON KEELATUD.
1.12 Club Alfa Romeo Finland rajapäevade raames sõidetava Alfacupi punkte jagatakse alljörgnevalt:
Alfa –luokka: 20,15,12,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
Romeo –luokka: 10,8,6,5,4,3,2,1
1.13 Juhatus otsustab aasta võistluskalendri kinnitamisel, mitme etapi punktid arvutatakse aasta lõpus kokku selgitamaks pingerivi.
1.14 Vitjal on hooaja lõps enim punkte. Viigi korral võidab rohkem esikohti ja seejörel II kohti saanud juht. Kui see ei selgita võitjat siis võetakse arvesse osalenute arv esikohtadega võistlustel.
1.15 Kiire ring sõidetakse alati üksi, rajal ei ole siis teisi autosid. Seega ei ole tegemist võidusõiduga klassikalises mõttes. Kiirel ringil kehtib kiivrikohustus.
2.0 Alfa-klassi kuuluvad autod:
2.1 Vabalt hingavad tehaseseades mootoriga autod
2.2 Turboga tehaseseades olevad autod.
2.3 105 seerias lubatakse algupärasest suuremat karburaatormootrit, mis peab olema kunagi olnud sellele kerele saadaval.
3.0 Romeo-klassi kuuluvad autdd
3.1 Turbomootoriga autod, mille mootorijuhtimist või sisselaset on muudetud originaalist erinevaks. Ka väike muutus on aluseks klassi vahetusele.
3.2 Autole on monteeritud tema mudelile saadaolevast suurem mootor.
3.2.1 105 seerias lubatakse algupärasest suuremat karburaatormootrit, mis peab olema kunagi olnud sellele kerele saadaval.
3.3 Auto mootorimahtu on muudetud bloki ülepuurimise teel.