Page 1 of 3

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 16:27
by alfahoolik
Alles teine päev olen omanik ja juba streigib:D Jäi seisma ja enam käima ei lähe, sekundiks lubab käivituse alguses ja siis kutu. Peale süüte välja keeramist hakkab mõni hetk hiljem midagi vaikselt müristama kapoti all, tundus et tühikäigumootor aga ei tea.

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 17:08
by ts
:icon_hi:

kas bensiini on?

kas bensiin mootorisse jõuab (IRW :mrgreen: jummala lihtne on boxeril seda kontrollida onju)? Pigem siis kas pihustid töötavad (paned pihusti pistiku otstesse armatuuripirni vahele ja vaatad) ning pumbale vool peale tuleb?

või siis proovid leida, mis asi on see, mis kapoti all müristama hakkab (peale süüte VÄLJA keeramist peaks seal suhteline vaikus olema) - 33-l ei tohiks mingeid "discharge" jubinaid olla (isegi ventikas käib vaid koos süütega, rääkimata siis tühikäigumootorist)

:roll:

muidugi juhul, kui konkreetne 33 millegi peale "solvus" ning see "hetk hiljem" on tegelikult süüte väljakeeramise moment, siis võib olla tegu bensupumbaga, mis liiga hilja ärkab

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 17:22
by alfahoolik
Kütust on. :lol:
Pumpa on kuulda, peale seda käib kapoti all selline hääl nagu pritsiks kuskile midagi, käivitades lubab kohe mingi kaheks sekundiks ja siis enam ei midagi. Peale süüte väljakeeramist mõne sekundi jooksul hakkab jah midagi kollektori juures ragistama, ega seal midagi muud ei saa vist häält teha kui tühikäigumootor, kuigi katsudes nagu tunda ei ole:D Võin võtme ka ära võtta ikka toimetab seal miskit.
Äkki on autol mõistus lolliks läinud võtsin massi mõneks ajaks maha. :P

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 18:00
by ts
äkki tegid rotid kollektorisse pesa :mrgreen:

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 18:09
by alfahoolik
Ju siis need rotid töötavad 12v pealt, sest kui akul klemmi maha võtan siis on vaikus.

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 18:29
by ts
:lol:

nojah-> kui 12V peale tuleb siis siputavad, muidu on hiirvaikselt

sellised kavalad rotid :wink:

proovi leida üles juhtreleed (aku läheduses kuskil ehk) ning vaata, ega seal midagi pahasti ei ole-> nt mass möödas vms (asi selles, et kui Sul tühikäigumootor suriseb peale süüte väljakeeramist, siis arvatavasti on sellele pinge peal -> kahtlustaks, et relee töötab valepidi-> mingil põhjusel saab signaali valelt poolt kätte)

Muidugi-> kui süüdet annad, siis võid katsetada sellega, et käivitamise ajal hoiad pedaali veidi allpool (ehk siis lubad õhu mootorisse)-> kui asi on vaid tühikäigumootoris, siis arvatavasti saad auto käima ning see sureb uuesti siis, kui gaasi maha lased)

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 19:38
by VML
:icon_think: niipalju kui ma oma 33-st mäletan siis see et tühikäigu mootor peale auto seisma jätmist majandama hakkab on suht normaalne... minu imolal oli jama temperatuuri anduriga-nimelt pistik oli aga vat ei leidnud kohta, kus andur võiks olla...-nagu anduri panin sinna, nii hakkas kõik ilusti toimima...

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 20:04
by alfahoolik
Pedaali andsin siis käitus ikka samamoodi. Tal mingi imelik IAW pritse ilma õhulugejata ja puha ka ju peal, ei ole eriti kursis selliste asjadega. :icon_roll: Manuaalist leidsin mingi neljaetapilise käivitustsükli jutu äkki sellega seoses mingi andur vms :? Eks ma rahunen väheke ja uurin edasi seda värki:D Ja kapoti all on tõesti hunnik lahtisi juhtmeotsi, kes teab kuhu need on mõeldud. Igatahes masin jäi ilma mingeid märke ilmutamata seisma, käis muidu enam vähem normaalselt, segu oli võibolla natuke rikas ma arvan, viskas bensu lõhna tagant. Peaks sädeme ka vist üle kontrollima. :P
Kusjuures tühikäigumootor hakkab alles toimetama peale süüte väljavõtmist, kui süüde sees seisab siis ei toimu midagi. Päris imelik aparaat :D

Natuke visualiseerivat materjali ka sümptomitest:
http://www.youtube.com/watch?v=1gMVGZslnEc

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 30 Sep 2009, 20:36
by Siim4
Mh,minu 33 1,7 4 nukaga mootoril on ilge nõme omadus täis joosta nagu vanal karpal :D siis ka käima ei lähe enne,kui ma KÜÜNLAD MAHA KEERAN :icon_censored: :icon_shocked: aga kuna ma seda kahe päeva jooksul pidin mingi 8 korda tegema,siis nüüdsest on see käkitegu :icon_sick: irw,ning käian korra tühja,küünlad peale ja käivitub nagu naksti :) isegi eeter ei pannud teda käima siis.
Kui ma 2 küünalt ära puhastasin ning lootsin et nüüd hakkab kahega käima ning mingi hetk hakkavad teised kaks ka tööle,siis tuli pärast ikka teised kaks ka ära puhastada,kuna mootor jääbki kahe pütaga käima,kasvõi soojaks jne,aga teisi kahte ise puhtaks ei löö. :icon_wtf:

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 01 Oct 2009, 00:08
by ts
:icon_angel:

ju siis ka 1,3 sai kunagi kuidagi ju sellesama vinge IAW pritse, mis on 1,4 peal :icon_thumbup: (kuigi olen kohanud, et 1,3 kipub olema Bosch'i ning 1,4 IAW pritsega- siiani eeldasin, et see ongi nende vahe... ju siis ikkagi mitte)

IAW pritse on selles osas tänamatu- seal on tõepoolest ECU "hot at all time" (erinevalt Boshist, kus ECU funktsioonid äratatakse koos süütega) ning osa tegevusi toimub siis, kui neid üldreeglite järgi enam toimuma ei peaks :wink:

samuti on sellel mingi suht totakas tühikäigumootor, millel ei ole mitte üks vaid on kaks eraldi solenoidi (üldse ei kahte, et sellel on tükk tegemist ka siis, kui auto omanik on juba kodus ja magab)

üldiselt siis soovitaks esmalt kontrollida, kas pihustid toimetavad ning kui toimetavad, siis kas säde on

aga esmalt proovi, kas pumbale tuleb vool peale :icon_thumbup:

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 01 Oct 2009, 01:08
by alfahoolik
Võibolla on tegu siiski 1.4 mootoriga, ei jaga seda asja, passis on 1351cc 65 kw....täpset mudelit pole, kuskilt jäi nagu kõrvu, et 1.3 :?

EDIT: eper andis vin'i järgi mootoriks siiski 1300 I.E 8V IAW USA/83

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 01 Oct 2009, 10:58
by ts
1.3 ja 1.4 on täpselt sama mootoriga :wink:

väikese uurimustöö tulemusena selgus, et :roll: sõltuvalt turust nimetati see kas 1,3 või 1,4 (tegelik töömaht on 1,4 ehk siis 2 kuubikukest üle 1,3 piiri, kuid osades riikides käib kindlustuse arvutamine 0,1L täpsusega-> sellest siis mööndustega ümardamine)

ja bosch'i pritse on peal vaid "Kreeka turu" mudelitel (millest muidugi mõned sattusid ka kreekast kaugemale)

krrt see Sud'ide (901-907 seeria) loogikas orienteerumine on täiesti omaette teadus :arrow: selle kõrval on 105/115 seeria või 116/162 lapsemäng :D

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 01 Oct 2009, 13:34
by alfahoolik
http://forzavx.com/gecu/monitor/tutoria ... #converter

Ei tea kas selline asi minu 33 peal võiks töötada :?

Viga käes. Põhjust ei tea, kütus tuleb, pihustid toimetavad aga sädet lööb vaid ühe korra käivituse alguses. :?

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 01 Oct 2009, 16:21
by alfahoolik
Möllasin natuke testriga, õhu ja mootori temp. andurid normis. Väntvõlli asendi anduri takistus oli ka normis, induktiivsust ei saanud mõõta. Palju süütepooli mähiste takistus võiks olla muidu? Kõik nagu toimiks aga säde käib vaid ühe korra.
:icon_censored: :evil: :? :icon_think:

Aju: Magneti Marelli IAW 8F.68
ALFA 33 1360 MPI CM ECO

33 1.3 IAW pritsega ei käivitu

Posted: 01 Oct 2009, 17:53
by Jarmo
Ma olen kuskilt kuulnud et osadel anduritel(induktiiv) ei tohi taksistust mõõta, võib anduri per*e keerata. :icon_hi: